Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rath nemá právo vyhrožovat distributorům

Ministr zdravotnictví David Rath vyhrožuje distributorům, kteří odmítají dodávat léky do tří fakultních nemocnic, protože ty jim platí pozdě. Z Rathových úst padla slova o gangsterech, vydírání a trestním stíhání pro obecné ohrožení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

huhu007

Proč kšeftsmani s léky hýkají
Když chtějí soudruzi z avelu obchodní tržní podmínky, neměli by sahat na peníze daňových ppoplatníků a vstupovat do systému veřejného zdravotního pojištění. Pokud chtějí trh, měli by jít prodávat rohlíky. Soudruzi byli předem uvědomněni do čeho jdou, jaké budou data splatnosti a jaké budou závazky.
Kdyby existovaly tržní vztahy, soudruzi překupníci by zdaleka neměli takové zisky. To by se soudruhům už vůbec nelíbilo.
0/0
21.2.2006 8:46

celtic

Rath se nebojí....
0/0
17.2.2006 16:28

František Koudelka 4.Kyju

Re: Rath se nebojí....
Ano, lide kteri nepremysli se vetsinou neboji.
0/0
18.2.2006 11:03

klarakovarikova222

Rath ubírá body socdem- posiluje pravice, ale rath dělá dobrou reformu, bohužel media ukazují uplně něco jiného...
naši zelení jsou jednoznačně silně pravicovou stranou - nemohu souhlasit s trvzeními níže uvedenými, že půjdou s ČSSD- to v žádném případě- jasně deklarovali , že ( bohužel) jsou připraveni usednout v koalici s ODS a KDU- nedokážu si přestavit Buesíka - extrémního pravičáka ve vládě s čssd podporované ksčm.
0/0
17.2.2006 16:04

Rebka

Re: Rath ubírá body socdem- posiluje pravice, ale rath dělá dobrou reformu, bohužel media ukazují uplně něco jiného...
Soudruh Rath si dělá reklamu sám.Vážená paní,když si myslíte,že Rath dělá reformu,tak by jste o ní měla něco vědět a hlavně ji i číst.Je zajímavé,že hned po svém jmenování slíbil,že do 14 dnů svoji reformu představí veřejnosti.Je půlka února a nic.Rath žádnou reformu totiž nemá a tak j ani nemůže dělat.To,co dělá,jesou jen nepromyšlené kroky,ko kterých si myslel,že mu je podporovat celá veřejnost,ale nějak zapoměl na pacienty.To je totiž to nejdůležitější část,pro kterou by ty reformy měly být.Věřte,že za 1 měsíc jej socialisti vyženou jako prašivku.Jinak pod pojmem reforma si člověk představuje souhr ucelených kroků,které jsou prodiskutovány nejen s lékaři,ale i lékárníky,distributory a taky nemocnicemi.Toto soudruh Rath ani v jednom případě neudělal.Tak se přece nemůže nic spravit,nýbrž jen pokazit.Ty jeho nepromyšlené kroky již "nesou" své ovoce.
0/0
17.2.2006 16:31

j@ck

Re: Re: Rath ubírá body socdem- posiluje pravice, ale rath dělá dobrou reformu, bohužel media ukazují uplně něco jiného...
tak nám soudruhu rebko vysvětlete pojem slova reforma, vysvětlete nám své geníální kroky a strategie pro vyřešení problémů českého zdravotnictví. a ještě než se do toho pustíte, tak nám laskavě sdělte svou erudici vést takové diskuze.
0/0
18.2.2006 9:21

zhost

Re: Re: Re: Rath ubírá body socdem- posiluje pravice, ale rath dělá dobrou reformu, bohužel media ukazují uplně něco jiného...
on neni ministr a nechvastal se, ze ma koncept reformy v supliku...a k te erudici... rekl bych, ze misto socanskych ministru by mohl nastoupit kterykoliv ucastnik teto diskuse a vic dok...it co jde by asi nesvedl
0/0
21.2.2006 9:30

NERATHRATHA

RATH,RATHA,RATHOVI,RATHA,RATHE,RATHOVI, RATHEM...PROBOHA UŽ DOST !
Soudruzi před volbami neříkají ve volebním programu JISTOTY A PROSPERITA nic o tom, že stylem práce ministrů za ČSSD bude vulgární vyhrožování, urážky hlavy státu , zastrašování lidí nebo případně věřitelů, nadávky a osočování při jednání v parlamentu a postupy, které především u starších pacientů vyvolávají deprese a obavy a vedou k nedůvěře nejen ke stavu zdravotnictví jako celku ale k celkovému stavu společnosti. Škody takto napáchané již nikdo nenahradí a nezmenší je ani odsouzení DRATHA .
0/0
17.2.2006 16:04

hzahza

Podle mého je to nehoráznost
vyhrožovat podnikatelům, že už dál nechtějí ze svého dotovat stát (respektive státní nemocnice). Pokud nezaplatím, ať jako soukromník nebo podnikatel telefon, tak mě odpojí a nebudou diskutovat.  
0/0
17.2.2006 14:04

j@ck

-
pane ziegler, nic proti vám, ale vaše přirovnání k půllitru piva je totálně od věci. prodávat léky (na které může být monopol) za nehoráznou předraženou cenu přece nelze. kdy už jedinci jako vy pochopí, že zdravotnictví ani medicína nejsou žádný trh, nemocnice nejsou firmy k vydělávání peněz, ale k léčení lidí, a že regulace ve zdravotnictví bude vždy nutná. pokud navíc tak strašně obhajujete tu svobodu volby a uskutečnění obchodu, pak proč jedince jako vy tak strašně pobuřuje, že rath chce změnit distributory?
0/0
17.2.2006 11:15

Deleter

Re: -
Ať si klidně distributory změní, ale pouze po vyrovnání závazků vůči těm stávajícím a v souladu s uzavřenými smlouvami.
Doufám také, že vy, který se tu prezentujete jako lékař, pracujete zdarma, protože byste přeci nebral peníze potřebným...
0/0
17.2.2006 11:33

j@ck

Re: Re: -
ano, ať zaplatí závazky, naprosto souhlasím. souhlasím i s tím, že by se mělo platit včas. avšak ani soukromé firmy neplatí faktury včas, jak jsem se měl nekolikrát možnost přesvědčit. já pracuju relativně zdarma ve srovnání s cenou práce lékaře na západě. přesto to každý chce. lidi budou bránit zisky farmaceutických firem, ale zvýšení platů lékařům v nemocnicích budou brát jako nespravedlivé. to je paradox. kdybys jen tušil, jaký neskutečný bordel v těch lékách je a byl i před rathem. jak jsou nastavené úhrady za léky pojištovnami, jako lobbystické skupiny tu hrají roli. proč na některé léky má pojištovna úhradu 70% a na jiné, třeba i lepší jen 30%?
0/0
17.2.2006 11:41

Deleter

Re: Re: Re: -
Cha, to se mi líbí, ve srovnání s cenou práce na západě tady relativně zdarma děláme všichni, co si asi myslíš?
Co se týká lobbingu apod., je to na politicích. Průhledný a čistý systém je jistě realizovatelný, jenomže z toho by něco měli leda tak pacienti a o ty nejde z politiků nikomu.
0/0
17.2.2006 12:34

j@ck

Re: Re: Re: Re: -
to se netýká jen absolutního srování platů, ale i relativního, tj. přepočítáno vzhledem k průměrnému platu v dané zemi. v USA berou lékaři desetinásobek průměrného platu, v západní evropě tak 5ti násobek. u nás tak dvounásobek se všema službama. kdo tu práci nezažil, tak si to nedovede představit. 4 služby do měsíce, z každé se vzpamatovávám 3 dny, neustálý stres, bordel atd. pokud jde o ratha, tak ti můžu říct, že většina nemocničních lékařů, se kterýma jsem se o tom bavil, jeho kroky podporuje. například u nás kolovala petice - jedna za podporu ratha (kterou podepsalo dost lidí) a druhá, organizovaná soudruhem ředitelem (to víš bývalý kádr, nyní velký zastánce akciovek a volného trhu) proti, kterou také podepsali někteří lidé. i názory lidí, kteří do toho vidí relativně více než ostatní nejsou jednotné.
0/0
17.2.2006 14:28

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: -
Nojo, relativní srovnání je hezká věc, ale to bychom také nesměli mít takové využívání zdr. péče, jaké máme, neboli museli bychom mít méně lékařů. Co se týká petice, nijak mě nepřekvapuje, že lékaři podporují toho, kdo jim slibuje víc peněz. O prachy jde až v první řadě.
0/0
17.2.2006 14:55

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
vůbec nejde o prachy, to se pleteš. já prostě věřím víc rathovi než julínkovi a mediální kampaň novinářů, kteří tomu rozumí jak koza petrželí považuju za ideologickou a zpolitizovanou.  v tomto sporu nejde o nic jiného než o peníze a lobby. rath jim šlape na kuří oka, ohrožuje jejich zisky a postavení a proto tak řvou a ječí z znárodňování apod. prostě si myslím, že pravda je jinde a vůbec se za svůj názor nestydím, i kdyby mě tady tisíc "pravičáků" chtělo nazvat komoušem a bolševikem.
0/0
17.2.2006 15:02

velkopodnikatel Krejcir

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
možná bychom se divili komu všemu soudruh rath šlape na paty, třeba těm co mu nechtějí nasypat nějakej ten milionek do šosu
0/0
17.2.2006 15:08

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
"vůbec nejde o prachy ... v tomto sporu nejde o nic jiného než o peníze"
Co dodat?
0/0
17.2.2006 16:03

artN

Re: -
Na léky není žádný monopol, distributorů a výrobců je dost. Že jsou léky předražené to víte odkud ? Co je to předražené ? Kolik by bylo nepředražené ? Změnit distributory nikoho nepobuřuje, ale nesmíte holt nakoupit napřed u jednoho nadluh a pak jít na dluh kupovat k jinému, to je spíš postup který používali mafiáni s bílejma koněma. Proč by nemocnice nemohly vydělávat peníze ? To už by nesměl ani vydělávat zubař nebo praktický lékař a jeho max. zisk by mu předepisoval Rath. Tak je to správně ?
0/0
17.2.2006 15:01

j@ck

Re: Re: -
pokud je nějaký nový lék (jako příklad Viagra, když byla nová na trhu:  nikdo jiný ji nesměl 5 let vyrábět a firma měla na ten lék jako jediná patent - po pěti letech může sildeafil vyrábět kdokoliv a prodávat). to jen tak pro úplnost. že jsou léky předražené? v lécích je bordel. nevím kdo rozhoduje o úhradách léčiv pojištovnou. příklad z mé specializace. lék na osteoporózu. Fosamax - pojištovna hradí 500 Kč z asi 1000. tento lék je lepší dle klinických studií než Evista, na kterou pojištovna doplácí 800 Kč z 1200. proč
0/0
17.2.2006 15:06

artN

Re: Re: Re: -
Ježíši vy snad máte nulové znalosti z ekonomie. To je snad jasné, že ten kdo vyvinul Viagru, tak ji má patentovanou a musí zase zpátky vytřískat víc než do toho vrazil. To platí u každého nového unikátního výrobku. Přece někdo nemůže financovat vývoj + základní výzkum bez něhož by vývoj nebyl a pak dovolit ten lék vyrábět kýmkoliv kdo do toho nedal ani floka. Firmu jste asi nikdy neřídil, co ? Ta by krachla do týdne.
0/0
17.2.2006 15:14

j@ck

Re: Re: Re: Re: -
dám příklad. firma vyvine unikátní lék na ptačí chřipku nebo HIV. nikdo jiný nebude pět let smět tento lék vyrábět. firma se rozhodne zneužít svého monopolního postavení a nasadí si nehorázné ceny. máme jí to dovolit, nebo tu cenu léku máme regulovat?
0/0
17.2.2006 15:15

artN

Re: Re: Re: Re: Re: -
Vždyť říkám, že jste ekonomikou nedotčen, nebo jste komunista. Když jí to nedovolíte a nevrátíte jí investici do výzkumu a vývoje + zisk, žádný léky za chvíli nebudou. Já bych tedy do takového podnikání nikdy nešel a ostatně asi nikdo. Zůstalo by to na státu, ten by radši utrácel na úplatky voličům, na vývoj by nebylo a léčili bychom se aspirinem (ten už vynalezli).
0/0
17.2.2006 15:18

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
já nic nemám proti tomu, aby se jim ty investice navrátily, ale pokud má někdo 5 let monopol, tak by neměl mít právo si nasadit cenu libovolnou. zvlášt ne v takovémto případě. to je vůbec ten neustálý konflikt mezi zdravotnictvím a sobeckým na zisk orientovaným postojem této společnosti. pokud nemáš na lék, tak chcípni. to je asi váš postoj přivedený do důsledků.
0/0
17.2.2006 15:24

artN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Jste prostě komunista. Když někdo vynalezne cokoliv za své peníze má právo si s tím dělat co uzná za vhodné. Sobci co vynalezli airbag ho taky prodražují patentovými poplatky a nemůže ho mít tudíž každý, byť by mu třeba zachránil život.Už jste u regulace cen, no bravo, vítejte v SSSR.
0/0
17.2.2006 15:30

velkopodnikatel Krejcir

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
naprosto souhlasím, bolševik jak poleno, sám brečí, že jeho práce není doceněna a proto nemá nárok nikdo, proč jsou tedy nekteré operace dražší
0/0
17.2.2006 15:37

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
tak jste si mne oškatulkoval, onálepkovat a jistě se teď cítíte mnohem jistěji. dále jste mne odeslal do SSSR. no prostě klasika. asi volič ODS, co?
0/0
18.2.2006 9:22

Rebka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
Nechápu,proč se s tím druhým Drymlem stále zahazujete.Já bych mu ty prachy jako v USA klidně dal,ale musel by mít i ty kvality.Jakmile by ale udělal nějakou botu a pacient by na to doplatil,což se u nás děje velice často,tak bych mu nechal jako úhradu postiženému strhávat 90%.Jinak s ním nemá cenu diskutovat.A´T si klidně věří tomu Rathovi.Třeba jednoho dne procitne ,ale to již může být pozdě.
0/0
17.2.2006 16:22

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
tak se draný rebko choď léčit do USA, pokud nejsi spokojen s prací českých lékařů a máš nějaký problém s kvalitou jejich práce a poskytované péče. mluvíš jako hlupák a tak se divím, že na tebe vůbec reaguju
0/0
18.2.2006 9:20

velkopodnikatel Krejcir

Re: Re: Re: -
možná je to blbost, ale úhradovou vyhlášku vydává MZ a ten osel Rath, než aby veřejně prohlásil, že do tohoto bordelu přivedli zdravotnictví ministři před ním, tudíž hlavně ČSSD, prohlašuje takové hovadiny
0/0
17.2.2006 15:14

j@ck

Re: Re: Re: Re: -
ty úhrady léků dávala dohromady komise. v té komisi seděli ministerští úřednící, zástupci farmaceutických firem, lékárníci, lékaři dané specializace apod. je v tom obrovská politika, obrovské úplatky, obrovské lobby a točí se v tom obrovské peníze. a o tom je celý spor kolem ratha a ne o tom, jaká bude dostupnost péče pro lidi nebo kvalita péče. to jsou jenom slova na zakrytí skutečných motivů
0/0
17.2.2006 15:17

velkopodnikatel Krejcir

Re: Re: Re: Re: Re: -
pak bychom se tedy měli spíše ptát proč nakupují nemocnice tak draho jak tvrdí ráth, asi by spíše měl šlapat po svých podřízených, kteří byli ve výběrových řízeních a ne házet špínu na dodavatele, ale čemu se vlastně divím, ČSSD to ani jinak neumí
0/0
17.2.2006 15:23

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
já do toho zas tak nevidím, to asi nikdo a kdo říká že ano, tak lže. myslím si ale, že do toho vidím dost na to, abych si dokázal udělat vlastní názor nezávislý na novinářské propagandě. já jsem proti převodu nemocnic na akciovky, a proto i proti ODS a Julínkovi
0/0
17.2.2006 15:28

velkopodnikatel Krejcir

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -
tak to je škoda, moje osobní zkušenost, kterou ty zatím nemáš, mě přesvědčila o opaku
0/0
17.2.2006 15:30

vver440

by mě dost zajímalo co bude pazdRath dělat
až ho vyhoděj z ČSSD, jako předtím z ODS, nejspíš půjde k černoprdelníkům.......
0/0
16.2.2006 20:12

martinova

Re: by mě dost zajímalo co bude pazdRath dělat
máte pravdu,politických stran,kam se PazDrath(krásně řečeno)ještě necpal,je už poskrovnu.
0/0
17.2.2006 1:14

vovov

Ale, ale ...
pročpak pane redaktore nenapíšete pravdu !
Vždyť všem těm distributorům, lékárníkůn atd., atd. jde jen o jedno - o co nejtučnější zisky !
Nejsou to skutečně nic jiného, že pijavece vysávající prostředky zdravotního pojištění !
0/0
16.2.2006 18:15

-jk-

Re: Ale, ale ...
Jasněš soudruhu, jen to těm kapitalistům, co chtějí podnikat pro zisk pěkně vytmav. Kupředu levá!
0/0
16.2.2006 19:12

martinova

Re: Ale, ale ...
jojo,z přes rok nezaplacených stamiliónových dluhů jsou fakt tučné zisky...asi jako suchý z nosu,tele.
0/0
17.2.2006 1:17

j@ck

Re: Re: Ale, ale ...
obchod s lékama je hned po zbraních a drogách třetím nejvynosnějším na světě. ještě mi paní martinová řeknětě, že farmaceutické firmy jsou neziskové chudé humanitární organizace.
0/0
17.2.2006 11:25

Deleter

Re: Re: Re: Ale, ale ...
Poslouchej, zkus používat i mozek, ano?
1) Myslíš si, že kdyby ty firmy fungovaly jako chudé neziskové organizace, že by kdy vyvinuly nějaký lék?
2) Tobě připadá v pořádku, že ministr vlády dělá gangstery z firem, které vyžadují plnění smluvních závazků?
0/0
17.2.2006 11:32

j@ck

Re: Re: Re: Re: Ale, ale ...
já jen že výše zmíněná pí nade mnou nazvala teletem někoho, kdo napsal v podstatě pravdu - farmaceutickým firmám i lékárníkům jde v prvé řadě o zisky a přesto se stále ohání pacientem. já si jenom na základě vlastní zkušenosti trvám na svém názoru, že komerce a zisk do zdravotnictví nepatří, protože v konečném důsledku se to pro všechny prodraží (pro lidi i pro stát) - jako příklad si prostuduj komerční zdravotnictví USA, kde vládá každý rok zdravotnictví dotuje 10% HDP + lidé si platí dobrovolné pojištění. zdravotnictví USA jsem zažil na vlastní kůži a věř mi že lidé neví co tady mají.
0/0
17.2.2006 11:37

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Ale, ale ...
No, někteří možná ví až moc dobře, co tady mají, když jim lékaři poškodí zdraví nedbalostí, a nic se nevyšetří. Jako chybu může udělat každý, ale musí se to zjistit a vyplynout z toho poučení.
Jinak komerci a zisk ve zdravotnictví mít nemusím, jenom aby pak byla alespoň nějaká konkurence, protože jenom ta může motivovat ke zlepšením.
0/0
17.2.2006 12:32

artN

Re: Re: Re: Ale, ale ...
To je ale zvláštní, že u nás všechny zbrojní firmy třou bídu s nouzí. Ti co vydělávají hodně mají garantované státní zakázky, takže bych srovnával obchod garantovaný státem a obchod na trhu, zbraně do toho nemotejte. Myslím, že srovnávat obchod s lékama a drogama je opravdu projevem hlupáka. Krom legálnosti a nelegálnosti je zde rozdíl v ziscích řádový. Plácáte demagogické blbosti.
0/0
17.2.2006 15:06

j@ck

Re: Re: Re: Re: Ale, ale ...
jaké demagogické blbosti? že u nás havel překazil trh se zbraněma snad není argumentem pro to, že v celosvětovém měřítku je to jeden z nejvýnosnějších obchodů. chcete snad říct, že jsou farmaceutické firmy chudé, třou bídu s nouzí a léky vyrábí jen z altruistických důvodů, vy inteligente?
0/0
17.2.2006 15:14

artN

Re: Re: Re: Re: Re: Ale, ale ...
To o Havlovi jsou kydy pane. Zbrojní výroba v ČSR byla zastaralá, nekokurenceschopná. Ta by se zlikvidovala sama nebo by musela vyvážet do oblastí s embargem. Já nemluvím o obchodě v ČR, ale ve světe. Zbrojní firmy mají zisk jako ty ostatní, krom několika amerických co dodávání vládě a ždímou stát. V EU jsou dneska ty zbrojní firmy skoro před krachem. Víte o tom úplně kulový.
0/0
17.2.2006 15:25

dokliku

Takový redaktorský nesmysl k pohledání.
Ano, porovnat léky k pivu, to je nejvtěší nesmysl. Ale když už to pan redaktor popsal o drahém pivu tak vlastně hájí konání ministra Ratha. A to je dobře. Pivo si dal jednou za čas v drahé restauraci. Mohl jít klidně jinam, kde je pivo za třetinu ceny. Přesně to dělá pan minostr. Léky má někdo drahé a někdo levnější. Když má stát málo pneněz, bude nakupovat tam, kde je levnějí. Co je to za blábol, že je ohrožena demkracie. Chová se tržně. Kromě toho, až panu redaktorovi půjde o život, ať si jde dát pivo. Já chci raději dostupné léky. V.K.
0/0
16.2.2006 17:58

kehil

Re: Takový redaktorský nesmysl k pohledání.
Ano, ale pan Rath uz tech piv par sporadal... a ted poklada za "skandlalni", ze je po nem nekdo chce zaplatit :)
0/0
16.2.2006 19:07

-jk-

Re: Takový redaktorský nesmysl k pohledání.
A vy si dáte v nějaké restauraci drahé pivo a jídlo a pak utečete bez zaplacení?
0/0
16.2.2006 19:11

martinova

Re: Takový redaktorský nesmysl k pohledání.
Vybraná firma Stylmed H je čirou náhodou vlastněna sdružením přátel D.Ratha,založilo ji totiž několik zaměstnanců jedné pražské nemocnice.V rámci farm.distribuce je -dosud-zcela nevýznamná. Zaujala mě vaše poznámka,že chcete mít levné léky:kdyby v nemocničních lékárnách nešeredili s doplatky ,za což je Rath chválí, a řádně je vybírali,neměli by tak velké problémy se splácením dodávek. Ale v těchto státních zařízeních se hospodaří od deseti k pěti a vyprodukovaný zisk ředitelé nemocnic použijí radši na odměny personálu  než na vyrovnání svých závazků.Nakonec je tu vláda a oblíbené oddlužení.Tentokrát ale asi nebude,Rath má lepší,tj.podle sebe křivácké řešení.Dluhy nezaplatit,začít obchodovat s někým jiným.Tomu buď taky neplatit,když už se to osvědčilo
jednou, a nebo radši jo:asi to budou ministrovi kámoši a on možná z toho něco i má...
0/0
17.2.2006 1:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.