Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vatikán chce blahořečit zavražděného kněze

Katolická církev chce blahořečit italského kněze Andreu Santora, kterého v neděli zavraždil v Turecku tamní mladík. Na Santorově pohřbu v Římě to řekl předseda italské biskupské konference, kardinál Camillo Ruini. Dodal, že podle něj by měl být Santoro jednoho dne svatým.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

Pěkná hovadina
A co faráři, kteří byli perzekvováni a vražděni za komunistického režimu? To byl u mne mučedníci. Zavražděný kněz byl v podstatě náhodnou obětí, vrahovi bylo víceméně jedno, na kterém představiteli křesťanské církve vykoná pomstu za karikatury Mohammeda. 
0/0
11.2.2006 10:51

klv

Re: Pěkná hovadina
je třeba si vybrat jak se nechat správně zavraždit
0/0
11.2.2006 11:12

celtic

souhlas...
0/0
11.2.2006 9:15

osvetitel

<><><>
Hmm nikdo byje ty muslimy nestrkal do jednoho pytle,kdyby se takticky neschovavali za tema grazlama, kteri jmenem jejich vyznani, vrazdi nevinne civilisty, mimo jine zeny a deti, a to zakerne bestialne  a promyslene!Kdyz snima tak nesouhlasi a nechteji byt strkani do jednoho pytle,tak at pozvedne tech 5 milionu francouzskejch muslimu sve pesti, jako to delaji kvuli te cmaranici, a jdou protestovat do ulic proti ten barbarum,a za propusteni te nevine zeny,kterou chteji zavrazdit , a  ktera doplatila na svoji lidumilnost!Bylo by to alespon neco, i kdyz to meli udelat uz davno!Yea urcite, to spis zamrzne peklo ze barbudo?
0/0
11.2.2006 7:57

osvetitel

Re: <><><>
Hmm to jsem moc zvedavej jak me tu necinnost tech "hodnych"muslimu vysvetli ta ceska muslimka "oukla" a ti ostatni zdejsi pro muslimove!Jak to ze v tichosti dopousti, aby nekdo jmenem jejich mirumilovneho Islamu, delal takove dobytciny? Kvuli cmaranici delaj sceny, a to ze jejich jmenem , nekdo unasi a surove vrazdi nevinne civilisty , dokonce zeny, ktere pomahali z lidumilnosti, jim nevadi nebo nestoji za protest?
0/0
11.2.2006 8:18

osvetitel

Re: Re: <><><>
Tak to byjsme meli ze?Kdyz pomineme ze jsou ti muslimove falesni hypokrite, kterejm nestoji za hromadne protesty to, ze nekdo pouziva jejich vyznani na takove nelidske dobytciny,tak zbyva se zeptat co dela vatikan proti te vrazde "sveho" krome toho zese jim omluvil zaty co "cmarali"?
0/0
11.2.2006 8:25

Vrchní našeptávač

Musulmany je treba hubit drive, nez se rozlezou!
Spina, nestovice, pedofilie jejich proroka Mohammeda (to neni vtip, maji to v Koranu primo popsane, ze obcoval s 6-letou Aishou) a odpor k praci manualni tak znacny, ze radeji pachaji sebevrazdy (viz. skoky z rozestavenych budov v Malajsii pote, co byli nuceni pracovat na stavbe o hodinu prescas a nemohli se modlit!). Islamsky plevel a odpad predurceny k likvidaci! A ten smrad v jejich ctvrtich. Kdo byl nekdy v Kahire, ma jiste predstavu! Cikanland hadr!
0/0
11.2.2006 4:26

Marmeladeee

http://www.cibulka.net/nnoviny/nn1998/nn0198/obsah/vati.htm
http://www.cibulka.net/nnoviny/nn1998/nn0198/obsah/vati.htm
0/0
11.2.2006 1:20

tajemník z letajícího ostrova

.
damy a panove, chce jeste nekdo nadavat na george bushe, ze je na ty barbary mohamedansky moc tvrdy? nejak ta jeho kritika zmizela v poslednich par dnech, nerekli by jste? a ted si predstavte, ze iran bude mit atomovky, 60 dolaru za sud oleje… muze platit koho chce a za co chce a atomovka ho udela nepostizitelnym… takze, az do iranu budou busit israelske, nebo us bombardery, moc nevykrikujte… budou to delat i pro cesko  
0/0
10.2.2006 20:01

_Asi_takhle...

Re: .
Já ano! Tu nenávistnou elektrizaci muslimů má na svědomí právě ta debilní politika toho blBushe napadení suverénního státu na základě zfalšovaných důkazů! 
A strkat všechny muslimy do jednoho pytle s teroristy je stejně nesmyslné, jako strkat do jednoho pytle spolu s fašisty rovnou i všechny bělochy.
Turecko je sice tradiční islámská země, terorismus ale rozhodně nepodporuje, je členem NATO a usiluje o integraci do €vropy.
Pákistán je islámská země a má i jaderné zbraně! Je sice na kordy s Indií, ale na svém území skutečně aktivně bojoval proti islámskému terorismu, když si tam teroristé ze zahraničí snaží v chudých odlehlých vesnicích dělat svoje základny. Ale Američané svou debilní politikou nakonec způsobí i to, že se tam nakonec dostanou k moci muslimští radikálové.
0/0
10.2.2006 20:48

_Asi_takhle...

Dovětek ...
Dříve nebo později budeme muset najít status quo, jak s muslimy žít v míru. Ale usilovat raketami a bombami o mír je stejné, jako m&dáním usilovat o panenství.
0/0
10.2.2006 20:51

pavliCZECH

Re: Dovětek ...
Mě se zdá, že západní civilizace dělá pro dobré soužití s muslimy poměrně hodně, naopak si myslím, že tyto snahy vždy narazí do nenávistné zdi u islámských zemích. Ano, můžeme donekonečna opakovat, že Islám je mírumilovné náboženství, ale čím déle pozoruji vývoj v muslimských zemích tím méně se dokážu zbavit pocitu, že ten extrémismus mají muslimové v krvi, a že jediná obrana úproti této hrozbě je bránit se dokud je čas. A pokud nereagují na diplomatické snahy, tak musí jít veškerá diplomacie stranou a přijít někdo, kdo se v dnešní pseudotolerantní době nebojí ukázat na nepřítele prstem...
0/0
10.2.2006 21:53

barbudo

Re: Re: Dovětek ...
... nebýt stamilionů dolarů pomoci z USA, neštěkl by po islámských fundamentalistech pes ...
0/0
10.2.2006 22:32

zpravodajec007

Re: Re: Re: Dovětek ...
... a také nebýt těch stamilionů, vydaných mimo jiné i na uzbrojení CCCP, Breburda by dnes mohl svoje moudrosti datlovat leda tak do potají dovezeného Sinclaira ZX Spectrum a posléze je prezentovat svému čoklovi na obrazovce ruského černobílého televizoru.
0/0
11.2.2006 1:29

julda

Re: Re: .
COŽE?? Turecko a do EU? Když stíhá novináře co měli pravdu?? Až se Američané na Evropu vykašlou, ani nechci domýšlet
0/0
11.2.2006 0:00

Marmeladeee

Re: Re: .
Sice na jednu stranu bychom neměli strkat všechny muslimy do jednoho pytle, ale na druhou stranu, proč ti muslimové, kteří nechtějí být společně s teroristy do jednoho pytle strčeni, nic proti tomu terorismu nedělají? A viděli jste tenkrát, když teroristi zničili ty dva mrakodrapy  v USA, jak se muslimové po celém světě radovali, jásali v průvodech? Ti radující se muslimové možná nebyli teroristi, nechtějí být s teroristy strkáni do jednoho pytle, ale  nic nedělají proti tomu, aby terorismu zabránili. A takovým podporovatelům teroristů máme důvěovat, To by bylo naprosto sebelikvidační.
0/0
11.2.2006 1:47

osvetitel

<><><>
Hmmm myslim ze tomu uz je to putna ,a ti fanatici si urcite kvuli takovejm gestum hodej masli!Hlavne zese jim nezapomeli omluvit!  
0/0
10.2.2006 19:07

Englishman

Nemůže si iDnes pořídit plně gramotného titulkáře?
V článku je jasně řečeno, že o blahořečení chce usilovat předseda italské biskupské konference Camillo Ruini. Co přimělo titulkáře napsat, že kněze chce blahořečit Vatikán? Nemůže si titulkář laskavě článek nejprve přečíst a teprv pak napsat titulek? Nebo to neumí?
0/0
10.2.2006 15:56

pavliCZECH

Re: Nemůže si iDnes pořídit plně gramotného titulkáře?
tak si to přečti ještě jednou...(a pořádně), na začátku se mluví obecně o katolické církvi
0/0
10.2.2006 16:09

Jirka-Praha

co je vubec ekvivalentem blahoreceni v islamu
maj tam taky neco takovyho?
0/0
10.2.2006 15:29

pavliCZECH

Re: co je vubec ekvivalentem blahoreceni v islamu
řek bych, že ne. Alespoň ne tak "oficiálně" jako to má kat. církev. Vlastně ani ostatní křesťanské církve nic takového nemají. Je to taková katolická specialitka.
0/0
10.2.2006 15:40

Englishman

Re: Re: co je vubec ekvivalentem blahoreceni v islamu
Pravoslavní mají také svaté. A muslimové něco jako svaté mají také, ale jen historické - současné nikoli.
0/0
10.2.2006 15:52

pavliCZECH

Re: Re: Re: co je vubec ekvivalentem blahoreceni v islamu
jo, to je pravda, pravoslavní a vlastně i řeckokatolíci, protestanté a evangelíci nikoli
0/0
10.2.2006 16:05

julda

Re: co je vubec ekvivalentem blahoreceni v islamu
jo, mučedník
0/0
11.2.2006 0:01

Jirka-Praha

Re: Re: co je vubec ekvivalentem blahoreceni v islamu
0/0
11.2.2006 11:03

pavliCZECH

proč?
proč tady už nečtu stovky plivanců na katolickou církev od primitivů, které v dikuzi na iDnes bohužel až příliš často potkávám?
0/0
10.2.2006 13:44

Flat Vamp A.V.T.

Re: proč?
...no - vůbec se mi nelíbí, jak se k celé věci ohledně karikatur katolická církev staví, ale tohle se mi líbí. Slušný políček fanatikům.
0/0
10.2.2006 13:54

pavliCZECH

Re: Re: proč?
jsem katolík a osobně také musím říct, že adekvátnější reakce by bylo říct, že pálit vlajky a budovy není to správné řešení, už bych neměl potřebu vysvětlovat, proč se tak děje. Skinheadi také mají jistě své důvody, proč nenávidí Židy a všechno, co je jiné
0/0
10.2.2006 13:59

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: Re: proč?
...a jaképak konkrétní důvody mají ti skinheadi?
0/0
10.2.2006 14:02

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: Re: proč?
...(měl jsem na mysli svatořečení zavražděného kněze)
0/0
10.2.2006 14:04

pavliCZECH

Re: Re: Re: Re: proč?
myslel sem to tak, že každý čin, ať je jakýkoli se dá nějakým způsobem omluvit, každý si najde záminku, proč to dělá. Pro mě ale není fakt, že karikatury urazili jejich náboženství ještě záminkou k tomu, aby muslimové dělali to, co dělají. Stejně tak společnost neomlouvá rasismus a podobná zvěrstva
0/0
10.2.2006 14:08

Barney8

Re: proč?
Promiň, ale nějak nechápu, proč by teď měli plivat? Můžeš mi s tím pomoci?
0/0
10.2.2006 15:21

pavliCZECH

Re: Re: proč?
protože, kdykoli se nějaký článek týká křesťanství ( a zvláště pokud jde o kat. církvi) najde vždycky dost chytráků, kteří tomu "rozumí" a sprostě uráží vše, co má co s vírou dočinění
0/0
10.2.2006 15:36

Taras Bulba

Re: proč?
Sorry, ale když už si teda vodmyslíme samotnou podle mě nesmyslnou instituci blahořečení, tak neměl by bejt blahořečenej spíš někdo, kdo vykonal pro katolickou církev potažmo lidstvo něco hóódně velkýho a prospěšnýho? Blahořečit človíčka, kterej se jenom octnul ve špatnou chvíli na špatným místě, mi nepřipadá zrovínka ideální.
Jsem dost zvědavej, čeho se výzkumníci ve Vatikánu dopátraj, až začne proces prozkoumávání života, ctností a pověsti o svatosti tohodle kněze. Esli tam nenajdou nic moc extra, jakože nejspíš nenajdou, bude to pro Vatikán solidní trapas, nemyslíš?
0/0
10.2.2006 19:00

pavliCZECH

Re: Re: proč?
Blahořečený či svatý může být člověk urozený, prostý, bohatý, chudý, moudrý, hloupý... nejde o jeho společensko-kulturní situaci. Jeden s aspektů svatosti, který je společným pro hodně náboženství (i když ozdílně chápaný) je, že člověk zemře za svoji víru, zemře pro Boha... To si myslím, že dotyčný italský kněz splňuje. Jel do muslimského Turecko jako křesťanský misionář = zemřel při službě Bohu
0/0
10.2.2006 19:32

pavliCZECH

Re: Re: Re: proč?
a v té "instituci" jak ty říkáš svatořečení a blahořečení nejde o to, aby Bůh někoho pustil do nebe... jde o to, aby církev poukázala na různé postavy dějin křesťanství, které mají nadčasový odkaz (s. Maxmilián Kolbe, sv. tomáš Akvinký....), to, že kolem svatých vzniká řada mýtů a historek mě samozřejmě mrzí, ale je to projev lidové "zbožnosti". Myslím, že důležitější je odkaz svatého než jeho postava.(i když z mnoha svatých čerpáme reálně ještě dnes právnické i jiné normy)
0/0
10.2.2006 19:35

Taras Bulba

Re: Re: Re: Re: proč?
Prosimtě, co kdyby sis napřed přečet tohleto?
Fakt si po přečtení těch podmínek myslíš, že ten kněz je na to ten pravej?  
0/0
10.2.2006 22:26

kill7

no to je
šaškárna
0/0
10.2.2006 13:43

pavliCZECH

Re: no to je
ááá první, než sem to dostal tak se intelektuální diskuze rozjela...:-((((
0/0
10.2.2006 13:45

pavliCZECH

Re: Re: no to je
samozřejmě dopsal, ne dostal...:-))))))
0/0
10.2.2006 13:45

RumFighter

Re: Re: no to je
 Nejhezci preklep, co jsem kdy cetl
0/0
10.2.2006 14:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.