Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie začala testovat sliny řidičů kvůli drogám

Policii už nezajímá jen to, zda neřídíte opilí. Od ledna začala zjišťovat, zda jste před vsednutím za volant nevykouřili cigaretu marihuany nebo si nedali tabletku extáze. Přítomnost drog odhalí test slin řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xStoupa

dave-o- ma pravdu:
VE JMÉNU REPRESE, BEZHLAVÁ AGRESE.
0/0
1.2.2006 22:11

heck

marihuana a pocit ze se mi nic nestane?!:-)
Nevim kde na to pan Presl prisel, znam hodne ridicu kteri kouri travu za volantem(ale nepijialkohol) a vsichni jezdi jak pos*ani aby se jim neco nestalo. Podle me trava za volantem dava spis strach z nehody nez ze se nic nestane. Staci se podiva i na britskej vyzkum rok dva starej, tam jasne dokazali ze ridici pod vlivem marihuany jsou nebezpecnejsi 1,5 krat vice nez strizlivy. U alkoholu(tusim tak 3-4piva) to bylo 7x nebezpecnejsi. Takze co k tomu dodat..
0/0
1.2.2006 15:18

pinguinone

.. jo to sedi na ceskej dolik...
 Marihuana může u řidiče vyvolat pocit, že se mu nic nestane. Navíc má zpomalené reakce. U extáze se zase zvyšuje agresivita.... vsichni ,skoro vsichni jsou asi sjety...
0/0
1.2.2006 13:26

dave-o-

To zas vymysleli hova*inu
Marihuana je vystopovatelná, ještě měsíc po užití, takže jejich testy sou na ho*no. Navíc pokud zahulím ráno a oni mě změří večer, tak to vyjde uplně stějně jako by mě měřili ráno. Co z toho vyplívá, to že policajt nemůže NIKDY říct že jsem požil před jízdou nebo ne. A to že si "člověk myslí že se mu nemůže nic stát", tak to nevím kde na to přišli. Právě naopak člověk jede pomalejct, protože má strach aby nejel moc rychle. VE JMÉNO REPRESE, BEZHLAVÁ AGRESE.
0/0
1.2.2006 0:27

eF1

Hranice...
Je pravda že každý prostředek ovlivňující naše vnímání skutečnosti ovlivňuje i schopnost řízení motorových vozidel.Otázkou je jak bude Policie ČR postupovat při zjištění obsahu THC ve slinách, resp. krvi, jelikož jak zde již několikrát zaznělo, tato látka zůstává v těle přítomna několik dnů až týdnů. Bude tedy potřeba stanovit postup orgánů činných v řízení proti provinilému řidiči aby byla minimalizovaná sankce.
0/0
31.1.2006 16:21

lukinoo

hmm
Protestuju, nesouhlasím. Hulím sice tak jednou za měsíc, když jedu do rodného města, ale fakt mám obavy z toho, že mi po 14 dnech řeknou, pane řidiči vy jste požil?? Nemám sliny, nedávám.
0/0
31.1.2006 15:22

ferdapytlik

Dobrý den pane řidiči,
nemohl byste na mne plivnout?
0/0
31.1.2006 14:29

dave-o-

Re: Dobrý den pane řidiči,
s radostí :D
0/0
1.2.2006 0:28

gaDzin

nepresnost?
Pan Presl z nadace DROPin evidentne nikdy po trave neridil ... osobne bych nejel vic jak 60, coz mi agresivni nepripada. Takze keca. To ale nemeni nic na tom, ze za volant nepatri zadna droga
0/0
31.1.2006 12:18

svarak z krabicoveho vina

Re: nepresnost?
Tvoje osobni preference nikoho nezajimaji, smazko.
0/0
31.1.2006 17:31

dave-o-

Re: Re: nepresnost?
Co ty otom víš radši si kup krabičík za 20kč. Smažka se říká lidem co frčí v piku,ext a v jiných chemikaliich
0/0
1.2.2006 0:30

pinguinone

Re: nepresnost?
..Ty jses tak zhulenej ,ze uz ani nemuzes poradne cist..
0/0
1.2.2006 13:27

malinm

Drogy za volantem
..proste nazor: .. vsechny drogy po poziti ovlivnuji schopnost ridit.. marihuana spomaluje reakce; metamfetaminy+ extaze zvysuji agresivitu, sebevedomi a velmi snizuji pud sebezachovy, ale zrychluji reakce; alkohol spomaluje reakce a velmi zvysuje agresivitu ... je spravne, proti tomu bojovat ... ale test na marihuanu je nesmysl ... jediny prukazny test, by byl specificky test THC nejucinejsi latky marihuany.. takovy by ale nestal par set, ale par tisic..
0/0
31.1.2006 12:10

Mainhart

Tureckej otvírák očí
Jako nekuřák mám jeden fígl:do ranního kafíčka špetku haše
0/0
31.1.2006 11:10

malinm

.. naprosty nesmysl ..
.. orientacni test na THC ne naprosty, o schopnostech ridice v dane chvili absolutne nic nerikajici nesmysl .. jak muzou neco tak pochybneho uzakonit?? ... vsichni vedi, ze THC jako ve vode nerospustna latka se muze v tele drzet velmi dlouho (radove tydny), dokonce se muze ukladat v tucich stejne tak prece vime, ze ucinky zcela odezni behem nekolika hodin... co potom rika takovy test?? ... jen to, ze jsi si nekdy v poslednich 14 dnech zahulil.... ..a za to mas dostat 50tis. pokutu??  ...   ja jsem tedy na silnici se svym brkem obcas v hospode(po kterem uz nikam nejedu) a stotisici ujetych km ve vsi slusnosti vic nebezpecny, nez blondyna s novym mercedesem od sveho pichace co bere antidepresiva na sve anorekticke komplexy  ??   ...
0/0
31.1.2006 10:27

Libor76

Re: .. naprosty nesmysl ..
heh jenže ona by neměla s antidepresivy sedat za volant ani ta bloncka. Zase tu je přístup: když někdo je nebezpečný, budu taky. Nelíbí se mi to. Pokud ti něco vadí, řeš to, ale nedělej z toho zdůvodnění, že i ty můžeš dělat něco, co není OK.
0/0
31.1.2006 10:50

ondradve

Re: Re: .. naprosty nesmysl ..
no to on taky netvrdí, jenom poukazuje na stupidni vyhlasku ktera ho bude zbytecne  omezovat
0/0
31.1.2006 10:57

malinm

Re: Re: .. naprosty nesmysl ..
... jenze ja prave nic co by OK nebylo nedelam, kdyz si zahulim, nebo si dam pivo tak nikdy!!  neridim ...  to je to co me na tom znepokojuje ... ja kdyz jdu v patek do hospody, dam si tam brko, tak prece v pondeli, kdyz jedu do prace, tak nejsem zhulenej... takze spomalene reakce nemam .. navic, ve spomalenych reakcich nevidim tak velke riziko, to ma i 60lety ridic, byl tu o tom i clanek, ze 60lety ridic ma reakce na urovni 20leteho po dvou pivech ... problem vidim hlavne v agresivite a premire sebevedomi za volantem ... specialne po alkoholu a tvrdych drogach, tak jak je v clanku spravne napsano .. navic rychlost reakce je velmi individualni a fakticky velmi pomala (min 0,6s) .. to znamena, ze bezpecna jizda znamena predevsim schopnost predvidat situace a jejich spravne hodnoceni ... na sve vlastni reakce se rozhodne nespoleham ... i pri povolenych rychlostech je draha kterou auto urazi za zminenou dobu te nejrychlejsi reakce prilis velka&
0/0
31.1.2006 11:07

Libor76

Re: Re: Re: .. naprosty nesmysl ..
ale jo, viz. níže, kde jsem psal, že záleží jak ty testy reagujou... teď jsem psal o tom, že se mi nelíbí úvaha typu "když je děda v 60 pomalejší, já si můžu dát pivo"
0/0
31.1.2006 11:12

malinm

Re: Re: Re: Re: .. naprosty nesmysl ..
.. me spis desi uvaha typu: .. jsem abstinent, nekurak, mlady, tak si muzu vic dovolit ...
0/0
31.1.2006 11:28

Libor76

Re: Re: Re: Re: Re: .. naprosty nesmysl ..
ale proč ji vytahuješ, to snad nikdo neřekl...?
0/0
31.1.2006 11:35

malinm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .. naprosty nesmysl ..
... proc to beres osobne .. ?  ... ja jsem taky nerekl, ze: "když je děda v 60 pomalejší, já si můžu dát pivo"
0/0
31.1.2006 11:55

xStoupa

Re: Re: Re: Re: .. naprosty nesmysl ..
Hele Libore, to tady fakt nikdo nerek', ty to prevracis a delas z toho neco jinyho. Jde o to ze zpomalene reakce ma kde kdo, a resit by se mely vsechny pripady kdy ridi nekdo kdo k tomu nema potrebne schopnosti a DISCIPLINU (at uz mladik po dvou pivech, babka po dvou jointech nebo dedecek co uz skoro nevidi pred sebe) !!! Hned by ubylo aut na polovinu a nebyly by zacpy ...
0/0
1.2.2006 22:20

gentlastwo

S tím spermatem je to dobrý nápas..
Po   sexuálních   excesech   lidé   usínají za volantem..
Nakonec  je to  dan   motorismu a  SEXu
0/0
31.1.2006 10:26

Benzin Petrolejovič Naftěnko

A co policistky?
Nezačnou odebírat sperma? To by na všech dálnicích bylo příjemné zpestření jinak nudné jízdy.
0/0
31.1.2006 10:24

Libor76

Chybný přístup
Netestuje se pro to, aby se potrestali lidé, kteří si vzali drogu, ale ti, kteří řídí ovlivněni čímkoliv. Mně je jedno, jestli někdo čichal toluen schválně nebo jede ze skladu, mě zajímá, že má zpomalené reakce. A pokud někdo jede z huličského doupěte a má v krvi THC, je mi jedno, jestli si dal taky a nebo ne, mě zajímá, že může být nebezpečný. Ostatně i kouření cigaret je nebezpečné, zvláště za jízdy.
0/0
31.1.2006 9:58

malinm

Re: Chybný přístup
 ... jestli nejsi se svym megaegem nahodou nebezpecnejsi ty, nez nekdo, kdo jede ze skladu barvy-laky ..   ..  
0/0
31.1.2006 10:09

Libor76

Re: Re: Chybný přístup
proč si myslíš, že mám megaego? Osobně jsem na silnici doufám dostatečně opatrný
0/0
31.1.2006 10:22

malinm

Re: Re: Re: Chybný přístup
nevim, jen jsem te popichnul, za ten nesmysl, co jsi napsal ....  nikdo, kdo jede s hulicskeho dopete nebo barvu laku nemuze byt na silnici nebezpecny, pokud na ni neni nebezpecny jindy ...  
0/0
31.1.2006 10:34

Libor76

Re: Re: Re: Re: Chybný přístup
pokud nemá nic v krvi, tak asi nebezpečný nebude. Já řeším, jestli se ti pasivním kouřením trávy dostane do těla THC (nebo co tam je). Pokud ne, neměl bys s testem mít problém, pokud ano, neměl bys řídit. Pokud test detekuje něco jiného, co je jen průvodní znak hulení, ale samo o sobě nic nedělá, předpokládám, že pak bude ten test jen orientační. Co jsem chtěl říct? Že zfetovaní lidé nepoatří za volant (pro tento okamžik definujme huliče trávy jako zfetované - bez urážek)
0/0
31.1.2006 10:48

AnalProbe

Re: Re: Re: Re: Re: Chybný přístup
Nesmysl, zadny hulic neni fulltime hulic, to z principu nejde.
0/0
31.1.2006 10:54

malinm

Re: Re: Re: Re: Re: Chybný přístup
.. jenze ty porad pletes dve veci dohromady ... THC je specificke tim, ze zustava v tele i po odezneni jeho ucinku.. fakticky se totis nejspis (nerad bych kecal, ale myslim, ze to tak je), THC metabolismem zmeni  v jiny cannabinoloid (je jich spousta), ktery jiz neni tak ucinny ... radove i 100x mene .. jenze tenhle test urcite testuje celou tuhle skupinu latek (cannabinoloidy) .. takze uz z principu nemuze byt nijak prukazny .. protoze ucinky odezni v radu hodin, ale mnozstvi cannabinoloidnich latek v tele se temer nezmeni .. opravte me jestli to tak neni!!    
0/0
31.1.2006 11:22

dave-o-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chybný přístup
Thc se ukládá v tucích a je vystopovatelná třeba krevním testem, měsíc, ale u některých jedinců klidně i dva měsíce po požití
0/0
1.2.2006 0:34

xStoupa

Chybný přístup
Ja ych rek' ze chyny pristup ma Lior76. Ja myslim, ze zkusenej ridic a hulic zhulenej do ezvedomi ridi daleko ezpecneji nez nesikovna londyna 100% strizliva, ze .... To ze kdo je sjetej je neezpeznej neznamena preci jeste (neimplikuje), ze ten kdo je strizlivej ridi ezpecne.
0/0
1.2.2006 22:15

Libor76

Re: Chybný přístup
jenže to jsem neřekl. Mně vadí opačná úvaha: "protože někdo jezdí méně bezpečně za střízliva, než já ožralý, tak teda můžu chlastat." Já bych nejraději potkávat za volantem lidi, kteří si řidičák zasloužili férově a ne že se s někým vyspaly a nebo dali úplatek - a střízlivé.
0/0
2.2.2006 7:33

Dezo-Conka

Chtělo
by to ještě odběr stolice na parazity
a spermiogram
 
0/0
31.1.2006 9:37

Dezo-Conka

Re: Chtělo
když máte roupy nemůžete se dobře věnovat řízení
0/0
31.1.2006 9:39

budeh

Tak to jsem zvědav
No každopádně nám to ti policajti komplikujou, né že bych byl pro žízení zhulenej ale párkrát jsem to zažil a dokonce jsem četl některé studie z Anglie a Francie a hulení neovlivnuje přímo schopnost řídit.alkohol ano
0/0
31.1.2006 9:15

cybermiky

legislativa
V otázce návykových látek mají dobře zpracovanou legislativu v Thajsku. Naši zákonodárci by ji měly co nejdříve v podobné formě schválit i u nás.
0/0
31.1.2006 9:14

djmilion

Re: legislativa
Jasně a na zloděje bysme měli převzít tresty ze Šaríi (sekání končetin, veřejné popravy...). A nezapomeň dodat, že nevěřící psi by se měli vyloučit ze společnosti, nebo zrovna raději upálit, troubo...
0/0
31.1.2006 10:15

cybermiky

Re: Re: legislativa
No to sekání... to není vůbec špatný. Jenže čím by jsi potom psal svoje příspěvky, tak to radši necháme být.
0/0
31.1.2006 10:48

_lu

ehm ha hm
 U extáze se zase zvyšuje agresivita," říká Presl.
jestli si pan Presl mysli, ze se po poziti extaze zvysuje agresivita, tak by se mel vsem omluvit a hodne nenapadne se zdejchnout
0/0
31.1.2006 8:31

rzlm

Re: ehm ha hm
On mluví o agresivitě na silnic a to, že řidič pod vlivem toho svinstva řídí jako prase, je fakt, o kterém mě moji bývalí známí již několikrát přesvědčili. To znamená, že pan Presl si nemusí nic dalšího číst a ty bys měl s tím svinstvem co nejdřív skoncovat, než ti to úplně vyleptá mozek.
0/0
31.1.2006 8:57

Scatterbrain

Re: Re: ehm ha hm
Jsem si přečetl pár tvých komentářů a nemůžu si pomoct... jsi korunovanej vůl.
0/0
31.1.2006 9:04

rzlm

Re: Re: Re: ehm ha hm
Jsou tu jen tři a jestli soudíš podle toho, pak jsi dokonalým dokladem přísloví: "Podle sebe soudím Tebe" :o))
0/0
31.1.2006 9:06

Scatterbrain

Re: Re: Re: Re: ehm ha hm
To je sice možný, ale napsat někomu "už aby ses pěkně rozsekal, narkomame" je na pováženou. Krom toho, kdybys chtěl za narkomana považovat každého, kdo má na něčem psychickou závilsost, pak bys tak musel označit 90% populace. A zrovna u té marihuany bych o jakékoli závislosti klidně polemizoval. Kouřil jsem jí dva roky, pak mě to nějak přestalo bavit. Fyzická závislost u ní neexistuje a psychická se v mém případě nikdy nedostavila. A ani neznám nikoho, kdo by jí trpěl. Taktéž jsem se u sebe ani nikoho jiného nesetkal s jakoukoli poruchou intelektu. Takže se zbývá jen zamyslet nad tím, jak to vlastně s tou šílenou metlou lidstvva jménem THC, vlastně je. Možná stačí jen nehulit 5 špeků denně. Všeho s mírou.
0/0
31.1.2006 9:26

jojoj897

TO: rzlm 08:57 - souhlasím s tebou!
0/0
31.1.2006 9:39

AnalProbe

technika měření
Nemáte někdo bližší informace k technice měření? Nejlépe složení zmíněného chemického roztoku. Pokud bude test pozitivní více než 12 hodin po vyhulení jointa, pak je jeho použití hrubě problematické.
0/0
31.1.2006 8:27

rzlm

Re: technika měření
Tak ať feťáci neříděj vůbec.
0/0
31.1.2006 8:57

Libor76

Re: technika měření
jeden kamarád říkal, že nehulil už asi měsíc a najednou při řízení "tma". Nikdo ať mně netvrdí, že když je nějaká látka v těle, že tě neovlivňuje. Jestli ony ty účinky netrvají i těch 12 hodin...? Že se už nechechtáš, neznamená, že může řídit
0/0
31.1.2006 10:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.