Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Antonovu mohla chybět technika, přiznala armáda

Zřícený slovenský antonov neměl zařízení, které by pilota varovalo před nebezpečným přiblížením k zemi, píše slovenský server Pravda. Potvrdil mu to představitel slovenské armády. Podle maďarského tisku může za nehodu zřejmě pilot. Při tragédii zemřelo před jedenácti dny 42 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gentlastwo

Je to opravdu divné???
Jestli    měli  výškoměry   na  baromwetrický  tlak jak   vrtulníky,
pak se    nedivím   ničemu...
0/0
4.2.2006 22:01

gentlastwo

Tomu se říká smůla???
v  ROCE 1962  IL 14  u Brna   vrazil
taky do   jediného kopce  u Sokolnic...
Pilota vyhodili z  armády a hned měl  flek  u ČSA..
0/0
4.2.2006 21:59

Leva

Kdyby ...
Nechci se rouhat, ale kdyby se to stalo u nás v ČR, tak by všeználek a brouk Pytlík Bradavičnatý, s vážnou tváří a hadíma očima předstoupil asi 50x před televizní kamery a státnícky prohlásil, vina na havárii vojenského letadla nese ODS! Soudruzi, strana KSČSSD nedopustí, a já to zařídím, aby někdo očerňoval MOJI vládu, ze zanedbání údržby leteckých veteránů. My a hlavně JÁ pracujeme jen pro blaho pracujícího lidu, mým vzorem je Klement z božího lesa. Čest. V tomto smyslu vydáme prohlášení parlamentu a zařídím, že ho Velká Rudá Únorová koalice KSČM a ČSSD 100% odsouhlasuje.
0/0
31.1.2006 10:27

Pilat

eomu se rika smula
jediny kopec v Madarsku a jeste si ho nevsimne
0/0
30.1.2006 22:48

Dead_Man

To sem zvědavej, co se ještě dozvíme.
...no víte, von ten pilot nebyl tak docela ...hmm pilot ale, ehmehm...tak nějak jako spíš kuchař...
Mozky zelený zas*aný - všude je to stejný. Jak říká Sovák v Pane vy jste vdova: "...zruším armádu. Vždyť vy ohrožujete lidi..."
0/0
30.1.2006 22:42

jaryk1

Re: To sem zvědavej, co se ještě dozvíme.
On to asi pilot byl, ale podnapilej nebo mu nějakej opilec spadl do kabiny na knipl, když mu nesl domácí pálenici na okošt.
0/0
31.1.2006 10:00

jarini

je to opravdu divné
že pilot trefil jediný kopec v Maďarech,
0/0
30.1.2006 21:23

roba21

Re: je to opravdu divné
Ve skutečnosti je jich tam několik vedle sebe, divné ale je, že tenhle je (ve směru letu) až asi třetí a tak kilometr či dva na západ je úplně rovná krajina. Samozřejmě ale nemám tušení kudy se mají letadla přibližovat žilinskému letišti.
0/0
30.1.2006 22:12

Josef II

Ground proximity warning...
se nazyva to zarizeni. Myslim,ze to funguje podobne jako radar. Potiz je, ale obvykle v tom, ze to meri vzdalenost nad zemi kolmo, kdezto do svahu se narazi zpravidla nahle nosem. 
0/0
30.1.2006 21:15

barbudo

Re: Ground proximity warning...
... radiovýškoměr se tomu říkalo před padesáti lety ...
0/0
30.1.2006 21:29

radekc

Re: Ground proximity warning...
Je to tak, GPWS je napojen na radiovyskomer, ktery meri vysku nad terenem kolmo. Takove zarizeni, ktere rozezna okazitou zmenu vysky terenu, ze nazyva Enhaced GPWS. EGPWS uz obsahuje digitalni databazi terenu, a je primo napojen na GPS anebo jiny navig. zarizeni. Pilot tim padem obdrzi warning o blizicim se nebezpeci mnohem drive, nez jak je tomu u GPWS. GPWS je uz povinny v civilnim provozu pro L, nicmene armada si muze stanovovat ruzne vyjimky, terba na povolenou hlukovou mez anebo i na pubni vybaveni. Vse je jen o financich. Soucasna moderni avionika celkem uspesne predchazi konfliknim situacim, ale saozrejme neni to puze jediny faktor bezpecnosti let. provozu.
0/0
31.1.2006 1:04

radekc

Re: Re: Ground proximity warning...
...GPWS je uz povinny v civilnim provozu pro L410...
0/0
31.1.2006 1:05

doc

... svědek, který
přežil vypovídal, že tam byla báječná "nálada" .. vzhledem k tomu, že se radovali, že to Kosovo přežili, tak pochybuji, že běhen letu pili limonádu  ... no a takový zkušený dlouholetý pilot  si jistě myslí, že JEMU se nemůže nic stát  ....
0/0
30.1.2006 19:06

skeblicka

Re: ... svědek, který
to uz tady jednou nekdo psal...
0/0
30.1.2006 20:09

Jen Aby

asi letěl na tlumený světla
nebo dokonce na parkovačky, když ten kopec přehlídnul
0/0
30.1.2006 17:41

karoten

Tam není maják?
Jestliže je letiště na dohled, měl by snad na tom kopci bejt takovej ten červenej žhnoucí pyj, ne?
0/0
30.1.2006 16:33

Jindrich Hojer

Re: Tam není maják?
Nebo by stacilo aby tam stal nejaky zářný  k o k o t  jako treba ty...
0/0
30.1.2006 17:07

Villy

Re: Re: Tam není maják?
Proc ho urazis, myslim, ze to rekl spravne. A ze te, estete, urazi slovo pyj, no s tim uz se musis nejak vyrovnat
0/0
4.2.2006 11:08

Asi_takhle ...

Aby bylo jasné ...
Ani jiné strije jej nemají a nehavarují.
Letové podmínky, počasí a dohled 30km byly naprosto téměř ideální! Takže pokud by pilot dodržel optimální letovou hladinu, nic se nemohlo stát!!!
0/0
30.1.2006 16:11

roba21

Re: Aby bylo jasné ...
A co druhý pilot? Přece kdyby viděl že ten hlavní spí a míří rovnou do lesa, tak by snad něco dělal ne? Nebo tam mají Slováci v rámci úspory jen jednoho pilota?
0/0
30.1.2006 16:16

Asi_takhle ...

Re: Re: Aby bylo jasné ...
Byl vůbec na svém místě? Nebyl třeba ožralý na motyku??? To už ale nikdo nezjistí, anebo zjišťovat nebude. A pokud zjistí, bude to "TOP SECRET!" Bohužel.
0/0
30.1.2006 16:23

Mirnix

Re: Re: Re: Aby bylo jasné ...
Já bych v tom případě taky raději ztratil paměť.
0/0
30.1.2006 18:10

jaryk1

Re: Re: Re: Aby bylo jasné ...
Přesně tak, o alkoholu nepadlo zatím ani slovo, asi "zapomenou" udělat test na obsah etanolu v krvi, možná i tráva. Asi nejpravděpodobnější příčina je ta " dobrá nálada", ale kdo by to chtěl zvěřejnit odskákali by to i jejich velitelé a pošpinili památku, takže se nic nedovíme. Letadlem to asi nebylo
0/0
31.1.2006 9:55

roba21

Kopec 747
747 metrů vysoký kopec na kterém ztroskotalo letadlo... hmm... být pilotem Jumbo Jetu, asi bych se mu z čistě pověrčivých důvodů vyhnul. :P
0/0
30.1.2006 16:10

Pavelpod

Re: Kopec 747
taky mi ta číslovka vrtala hlavou...
0/0
30.1.2006 16:48

Vtec007

Re: Kopec 747
:-D hahaha
0/0
30.1.2006 23:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.