Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lavina v Beskydech zabila mladíka

V Moravskoslezských Beskydech zavalila lavina mladého muže. Neštěstí se stalo na hoře Smrk u Frýdlantu nad Ostravicí. Na místo okamžitě vyrazili záchranáři a horská služba. Vrtulník nemohl přistát, pomoc po zemi přišla už pozdě. Muž pod sněhem zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ffosilie

Ríšo budeš mi chybět
Ríšo, vždy, když budu v blízkosti Smrku a nebo na něj polezu, tak si na tebe vzpomenu a svým dcerám budu určitě  vyprávět, jaký jsi byl fajn spolužák a kamarád. Budeš mi chybět. Vašek  
0/0
30.1.2006 21:54

Šponka

Smrk
Zdravím všechny "přispěvovatele"! Není to pro mne první případ, kdy čtu příspěvky lidí, kteří nejen že se nevyjadřují seriozně (natož slušně) a lidsky, ale evidentně dané problematice nerozumí. Mám pocit, že se buď nudí nebo mají potřebuji se nějak zviditelňovat. Moc to nechápu, ale myslím že to jsou lidé, kterým asi žádný dobrý kamarád  na horách nezemřel. Nemám potřebu je odsuzovat, ale jsou docela přízemní hlupáci. No a co se týká Richarda... riziko určitě znal, holt byl v nesprávný čas na nesprávném místě. Podle fotek si myslím, že sníh byl dost těžký a podle polohy nohou atd. si myslím, že ho to prostě semlelo, takže i při rychlejším nalezení už to měl chlap za sebou. Holt, takové jsou hory.
 
0/0
28.1.2006 23:18

Bill_rtep

Znal jsem ho.
Víte, četl jsem celou diskusi a některým bych fakt nakopal!! Jste zvířata. Ale nedivím se Vám. Já mám taky někdy blbý kydy. Toho Ríšu jsem znal osobně, je to můj spolužák. Vlastně byl. Když v Tatrách zemřelo x čechů najednou, nechalo mne to celkem chladným. Ale teď se mne to dotýká, prostě jsem ho znal. A pořád nad tím musím přemýšlet. Nechal po sobě ženu a malé dítě. Vzkaz pro včechny ty blbce, co si myslí, že jim se to stát nemůže. Až jednou třeba z hor nepřijdete domů, způsobíte bolest hlavně svým blízkým. A ostatní budou o Vás stejně říkat to stejný, co vy třeba nyní o Richardovi.
0/0
28.1.2006 18:31

Goudy

0/0
25.1.2006 23:51

anatol

Dobrý čas
V Beskydech a až po troch hodinách, no to ma podrž čo to máte za HS či ako to voláte.
0/0
25.1.2006 23:11

lezec32

Re: Dobrý čas
tak to si mě hodně pobavil, možná by se naše HS mohla něco naučit od vaší pseudohorský. 2 příklady z nedávné doby: slunečno, bezvětří - holka po pádu čeká 4 hodiny na vrtulník - nedočkala se. další případ kluk zemřel na podchlazení když čekal na ty vaše ubožáky celou noc - měl jenom zlomenou nohu... kdyby se lidi z vaší horský přestali zajímat jak co nevíc vydělávat vodením turistů na gerlach a radši začali zachraňovat. Jinak pozůstalým upřímnou soustrast
0/0
26.1.2006 7:38

marte

Re: Re: Dobrý čas
Na smrk v zimě choděj jen naprostí sebevrazi. Je to jedna z nejprudších hor v beskydech. Jsou to debilové...
0/0
26.1.2006 8:00

cvoque

Re: Re: Re: Dobrý čas
no jasne, vsichni inteligenti jsou na internetovejch forech. po horach chodej jenom debilove a sebevrazi.
0/0
26.1.2006 11:44

jirac

Re: Re: Re: Dobrý čas
Ty brďo...paráda...v diskusích vždycky potkáš hlavně uvědomělé, rozumné, poklidně žijící...to je radost...jen by asi bylo těch "spořádaných" kritiků o dost míň, kdyby aspoň přičichli k jinému životu než vedou...oni prostě ani netuší o čemže je ten život "bláznů na horách"...třebas by jim pak přišlo, že ztrácet čas ve městech v době inverze, ničit si ho vysedávání po hospodách a tělesným hnípáním všeho druhu není prostě to pravé ořechové....a třebas by se přidali...Když ale čtu jejich reakce...ona tam bude asi hlavně absence rozumu a citu, tak snad zaplaťpánbůh zůstanou kde byli dosud...
0/0
26.1.2006 14:01

NOFX

Re: Dobrý čas
zalez ty mongole nebo jaky si narodnosti...
0/0
26.1.2006 8:43

duriel

Re: Re: Dobrý čas
Ty si ale strasny magor
0/0
26.1.2006 20:06

jirac

Re: Dobrý čas
Urážky stranou...HS se o události dozvěděla s docela velkým časovým odstupem...kluci nějak neměli nahoře mobil...určitě chyba, ale ono ani okamžité volání nemohlo, s nejvyšší pravděpodobností, nic zachránit... Nadto prostě Beskydy nejsou TA3...prostě se tu s něčím takovým nějak nepočítalo...a i v Tatrách, při nesporně jiném finančním zázemí, může dojít k selhání systému (viz Široká veža, že...!-( Tady to ale nebyla chyba systému, vieš...
0/0
26.1.2006 9:13

CUPR

30 cm
Když o tom tak přemýšlím.... Je možné aby člověk zemřel pod 30-ti centimetrovou vrstvou sněhu? Myslím si, že byl mrtvý ještě dříve, než ho ten sníh zasypal, nebo byl v bezvědomí. Ale 30 cm sněhu nemůže přece nikoho udusit. Navíc pokud nebyl v bezvědomí, tu 30-ti centimetrovou vrstvu by musel vyfoukat teplým dechem. Co vy na to ?
0/0
25.1.2006 22:32

tommi77

Re: 30 cm
ser na to, život mu to nevrátí, spíš se o něco praštil když na něj ta lavina padala.Asi si začnu dávat bacha, taky rád jezdím mimo sjezdovky...
0/0
25.1.2006 22:39

skeblicka

Re: 30 cm
Hm, spis se o neco prastil, nebo nejakej srdecni kolaps v dusledku soku, 30 centaku je dost malo, ikdyz kdo vi...
0/0
25.1.2006 22:42

Yaroukh

Re: Re: 30 cm
kdyz si clovek lehne 'nesikovne', tak ta 30cm vrstva 'naskladanyho' (teda ne-normalne-napadanyho) mokryho snehu je IMO az-az; rekl bych, ze ten snih pak drzi 'pekne' pohromade - chces zvednout ruku, musis zvednout snih na vyrazne vetsi plose, nez jakou tvoje ruka zabira ... ale nejsem lavinovej pes, takze jenom hadam
0/0
25.1.2006 22:54

Yaroukh

Re: Re: Re: 30 cm
ale taky si myslim, ze uz mozna nebyl pri sobe
0/0
25.1.2006 22:59

rudastraka

Re: 30 cm
nejspis nevis kde je nahore a kde dole.
0/0
25.1.2006 22:46

skeblicka

Re: Re: 30 cm
No to je taky pravda, v takovy chvili Te treba nenapadne zkusit gravitaci...
0/0
25.1.2006 22:53

Yaroukh

Re: Re: Re: 30 cm
jakoze bys plivnul? ale mas samozrejme pravdu v tom, ze je clovek nejspis v soku
0/0
25.1.2006 22:55

skeblicka

Re: Re: Re: Re: 30 cm
No treba...
0/0
25.1.2006 22:55

Yaroukh

Re: Re: Re: Re: Re: 30 cm
ja si delal prcu; ty fakt myslis, ze se da pod lavinou plivat? /:o)) ... kdyz mas tlamu plnou snehu? (v tom lepsim pripade je proste snih vsude kolem, takze muzes mozna tak hadat, kterym smerem ti v hube tecou sliny)
0/0
25.1.2006 22:58

standik007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 30 cm
pokud mas plnej mocak, tak to jedine pustit a zjistit kterym smerem to mrzne...
0/0
25.1.2006 23:15

jirac

Re: 30 cm
Noo...ono těch 30 cm je info docela zavádějící...dle infa z horské...nikoliv toho co se dostalo to zpráv ...bylo čelo vysoké cca 2,5m...takže to co pro neinformovaného vypadá jako legranda ve skutečnosti byla asi docela fest masa snížku...kurňa...
0/0
26.1.2006 9:07

baronfonlempl

Každý nechť si dělá co chce.
Otázka pro obhájce tohoto hrdiny: Může se jezdit po dálnici v protisměru? Může, že jó.
0/0
25.1.2006 21:53

Moora

Nevi nekdo...
...v koryte ktereho potoka se to stalo?
0/0
25.1.2006 20:53

jana zo salasa

No ako vidím
to sa Vám neoplatí chodiť ani do Tatier. Táto zima je fakt nejako krutá Úprimnú sústrasť.
0/0
25.1.2006 20:35

PichlaMeVosa

Re: No ako vidím
Di do hajzlu
0/0
25.1.2006 23:12

fjmikes

Re: No ako vidím
Nekteri Slovaci jsou fakt idioti o tom mne jiz davno presvedcil Meciar, Knazko a Byvaly Slovak P.Stastny.
0/0
25.1.2006 23:42

skeblicka

Lizt mimo vyznacene trasy
v zime, obzvlast kdyz je tolik snehu je bezohlednost a absolutni blbost...a je jedno, jestli je to v Alpach, Tatrach nebo nasich malych Beskydech
0/0
25.1.2006 20:14

hovnoval-

Re: Lizt mimo vyznacene trasy
napriklad ja zasadne v horach chodim mimo vyznacene cesty. v alpach, tatrach nebo treba beskydech. je to mnohem lepsi a zajimavejsi
0/0
25.1.2006 20:27

skeblicka

Re: Re: Lizt mimo vyznacene trasy
To jo, az Te zavali lavina, nebo se Ti neco stane, tak o pomoc nevolej
0/0
25.1.2006 22:39

maca29

Re: Lizt mimo vyznacene trasy
Tak nějak. Navíc sem někde slyšel, že v civilizaci je naprosto běžný, že si výjezd horský služby platí postiženej buď sám, nebo prostřednictvím ňákýho pojištění. Kua to zavýst tady, to by bylo najednou kraválu, ale proč ne? Já fakt nevím, proč bych měl sponzorovat bezvohledný lyžníky, co furt musej lozit kam nemaj.
0/0
25.1.2006 21:49

skeblicka

Re: Re: Lizt mimo vyznacene trasy
Nezavedli nejakou takovou penezni spoluucast v Tatrach, nebo o tom jen mluvili?
0/0
25.1.2006 22:40

maca29

Re: Re: Re: Lizt mimo vyznacene trasy
Já se bavil o civilizaci, ne o Slovensku ;-) Ale mám pocit, že aji tam něco takovýho chtěli zavýst, právě qůli těmhle kaskadérům.
0/0
25.1.2006 22:54

skeblicka

Re: Re: Re: Re: Lizt mimo vyznacene trasy
ja tam zapomela napsat i v Tatrach
0/0
25.1.2006 22:56

adamm

Zažil jsem něco podobného
Jednoto krásného dne, asi 4 roky zpět, se nám s kamarádama stalo něco podobného. Bylo to ve žlábu potoku, kousek pod vrcholem. Scházeli jsme z vrcholu mimo stezku. Nevím jestli to můžu nazval lavinou ale kousek jsme se s utženým sněhem sjeli, asi tak 30m. Nic moc ale byl to adrenalinový zážitek. Tehdy nebylo tolik sněha jako teď. Zdravím všechny a dávejte bacha.
0/0
25.1.2006 19:33

me2di

*
To mel sakra smulu....v Beskydech jezdim jenom po nevyznacenych cestach,cekal bych spadly strom, vlka, nebo divocaka, ale lavinu nikdy
0/0
25.1.2006 18:18

foxy2

Re: *
Medveda.
0/0
25.1.2006 18:22

me2di

Re: Re: *
:)) ti me taky napadli....ono ze Slovenska je to kousek
0/0
25.1.2006 18:27

tatami

Nekolik pripominek
Pro redaktory - mapa ktera je u clanku zachycuje Knehyni,Radhost a ondrejnik- z masivu Smrku ani kousek.
Pro ty kteri jsou prekvapeni lavinou na Smrku- Koryto potoka z ostravice je celkem dost lavinezni teren. Jenze tam roky nikoho nenapadlo se v zime motat. Pokud vim chodili jsme tak roky s kamaradem sami. Pravdou ovsem je ze bych tam  pri tom stavu snehu ktery momentalne v Bezkydech je, asi nevlezl. A zdaleka to neni jediny lavinezni teren v Bezkydech. Kotel Lyse je pri tomto snehu lavinezni urcite.  Na Moravce  pod "jozkama" Lavinezni teren jak bic. A par dalsich udoli potoku.
0/0
25.1.2006 18:17

me2di

Re: Nekolik pripominek
pred dvema lety jsem tam stanoval....ale to tam tolik snehu nebylo
0/0
25.1.2006 18:19

sebe

Re: Nekolik pripominek
promin, ale myslim, ze ta mapa hreben smrku celkem dobre vystihuje.. jen tam neni popsany vrchol
0/0
25.1.2006 18:30

Jezzabelle

Re: Nekolik pripominek
...taky nesouhlasím, mapa ukazuje část Smrku, jen tam není ten popsaný vrchol.
Já osobně mám tuhle horu raději než třeba Lysou, leze tam daleko menší množství lidí, už jen proto, že hore není hospoda..a lavina je pro mne tady překvapivá. Myslím, že to musela být smůla jak hrom :o(  ale je to asi tím ne právě obvyklým dlouhodobým počasím žejo (čímž se taky usmívám nad "oteplením", které tady někdo zmiňoval..)
0/0
25.1.2006 18:52

tatami

Re: Re: Nekolik pripominek
Bohuzel musim rict ze mate pravdu,mapa zachycuje cast uboci Smrku, ale v prvni chvili jsem se domnival ze lavina spadla v korytu potoka co jde na Ostravici. Tam to je na laviny delane. Vrchol smrku na mape neni ten je vyrazne dal . Jestli spadla lavina tady je treba prehodnotit vetsi cast masivu Smrku jako potencionalne lavinezni.
0/0
25.1.2006 19:24

xRocky

Re: Re: Re: Nekolik pripominek
Mapka znazornuje cely masiv Smrku - tedy i jeho vrchol, zkuste si vzit treba turistickou mapu a uvidite ze je to tak.
  Je to opravdu drsne, na Smrk chodim nekolikrat do roka a nikdy by mne nenapadlo, ze tam muze spadnout lavina
0/0
25.1.2006 19:41

argarg

Re: Nekolik pripominek
Mapa je správně. křížek je na Smrku. Lavina není díky parametrům svahů Smrku nijak překvapivá - zabraňoval jí pouze lesní porost až téměř k vrcholu. Ten tam již ovšem není... 
0/0
25.1.2006 19:14

bodac

Re: Nekolik pripominek
Podle záběrů televize myslím, že to spadlo v kotli nad studánkou na Čeladne. Jeli jsme v sobotu a bylo to v poho. Je větší pravděpodobnost, že tě přejede auto než, že tě zasype v Beskydech lavina. Měl obrovskou smůlu (smůlu jak "cyp")!
0/0
25.1.2006 21:22

tom_sykora

hmmm
tak to me fakt prekvapilo..., na Smrku,... ale je fakt, ze tam letos bylo fakt hodne snehu. Chudak kluk, s lavinou nepocital... to by pocital asi malokdo (nikdo). ale stalo se.
0/0
25.1.2006 17:38

Notch Johnson

Jak tomu mam rozumet?
Jeli mimo vyznačené trasy, které na této hoře ani nejsou.
 
????
0/0
25.1.2006 17:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.