Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pirát od diskotéky dostal pět a půl roku

Opavský soud dal pět a půl roku vězení a osmiletý zákaz řízení motorových vozidel dvacetiletému mladíkovi, který vjel loni v říjnu do lidí před diskotékou v Píšti. Dvě dívky zemřely, tři lidé byli zraněni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Radek1979

a znova pro Deleter
Existuje už spousta potvrzených studií jaký vliv má akohol na člověka. Je to jednoduché. Pokud piji akohol, dostává se mi do krve, vcelku normální. 1. buď je akoholu hodně a mám otupené smysly, ale většinou nemám představu jak hodně, nejsem to schopen odhadnout... No další možnost je ta že mám míň vypito, sedu do auta a zjistím jak mám dobrý a rychlý smysly... a jo ona je to dokázaná věc... tak to začnu zokoušet, roste hladina adrenalinu v krvi a za cvhilku sme uplně mimo své schopnosti...A nebo si taky sednem ožralý za volant a myslíme si že se nemůže nic stát, přece to zvládnu = buď absolutní hovado, nebo alkoholik. Když nad tím takle přemýšlím, vím jaké má jednání budoucí následky musím počítat i s tím že za ně ponesu náležitý trest. Pokud se dobrovolně ožeru, dobrovolně sednu za volant a vím jakému nebezpečí vystavuji všechny kolem nás není co řešit. Proč někdo má tu možnost, právo dobrovolně vzít do svejch rukou osudy, životy... ostatních? A ještě e cejtit ukřivděnej když se něc
0/0
25.1.2006 12:16

Radek1979

Re: a znova pro Deleter
A ještě je cejtit ukřivděnej když se něco stane?
0/0
25.1.2006 12:17

Deleter

Re: Re: a znova pro Deleter
Ale osudy ostatních přece berou do ruky všichni řidiči, jakmile uvolní ruční brzdu.
No a k té ukřivděnosti, to je subjektivní. Někdo prostě sklapne podpatky a přijme trest jako chlap ať je jakýkoliv. Někdo ne. Já si nepřipadám dostatečně kompetentní, abych to hodnotil.
0/0
25.1.2006 12:24

Radek1979

Re: Re: Re: a znova pro Deleter
Ale no tak přece mi nechceš tvrdit že stejný možnosti máš za volantem střízlivej, jako vožralej. A tímto končím ten parchant si nezaslouží ani blbej pohled natož takle se s ním zdržovat.
0/0
25.1.2006 20:43

dislektik

nevím jestli je to adekvátní trest za to co udělal
to že chce pro sebe nejnižší možný trest taky chápu.jen nechápu jak s tím to prase může žít.
0/0
25.1.2006 11:13

Deleter

Re: nevím jestli je to adekvátní trest za to co udělal
To menší prase je v troubě.
0/0
25.1.2006 11:20

dislektik

Re: Re: nevím jestli je to adekvátní trest za to co udělal
dnes je malá kráva :-)
0/0
25.1.2006 11:37

Maxx-IP

Re: nevím jestli je to adekvátní trest za to co udělal
Já nechápu, jakto že ten xindl, co se na fotce tváří jak jelimánek a žáček u tabule, si nehodil mašli hned jak vystřízlivěl a došlo mu, co způsobil. Nebo mu to dodnes nedošlo. Doufám, že se odvolá i státní zástupce a že odvolací soud půjde na maximální výši trestu.
0/0
25.1.2006 14:12

Deleter

Re: Re: nevím jestli je to adekvátní trest za to co udělal
Jasně, e-siláku.
0/0
25.1.2006 14:22

Tutek

Pane Deleter
Vaše přízpěvky svádějí k tomu si myslet, že řídíte opilý a překračujete povolenoou rychost v opilosti, prosím Vás vyvarujte se té "Vaší blbé náhody" ať se tady příště nebavíme o Vás......
0/0
25.1.2006 11:10

Radek1979

Re: Pane Deleter
Jo tak k tomuto přesvědčení jsem se taky dostal. Snaha obhíjit se a své případné chyby, tak mi přijde jednání výše zmiňovaného..
0/0
25.1.2006 11:14

Deleter

Re: Re: Pane Deleter
Typické uvažování dle principu kdo nejde s námi, jde proti nám, takže pokud nevolám po exemplárním trestu pro to zkrvené prase ožralého piráta, tak jsem automaticky stejný, jako on. Zkuste své uvažování pozvednout z toho bláta.
0/0
25.1.2006 11:19

Tutek

Re: Re: Re: Pane Deleter
tak to není, ale reagujete jen na věci, které se Vám hodí do krámu, podle mě je ten trest nepřiměřený řidičák bych mu nevracel nikdy a sedět měl alespoň  8let, jestli si o mě myslíte, že jsem krvelačná stvůra, tak Vám to vyvracet nebudu
0/0
25.1.2006 11:23

Deleter

Re: Re: Re: Re: Pane Deleter
Chování toho člověk je výsledkem společenské atmosféry, na rozdíl od lesního vraha Kalivody. Porušovat pravidla je "moderní", postihy jsou nízké, míra odhalování a trestání přestupků pak mizivá. V žádném případě ho to neomlouvá. Ale společnost nese vinu taky.
0/0
25.1.2006 11:28

Tutek

Pro Deletera
asi jsem to s tou konkrétností přehnal, Vy níže píšete, že to byla blbá náhoda, takže on blbou náhodou se ožral, blbou náhodou sedl za volant a už tím porušil předpisy a blbou náhodou překročil rychlost v obci o mnoho desítek KM/h a blbou náhodou někoho přejel? Nezdá se Vám tam těch blbých náhod moc?
0/0
25.1.2006 10:39

Tutek

Re: Pro Deletera
přiznám se že blbý, byl ten kluk a zárověň v mých očích je to vrah  a blbá byla i Vaše poznámka  o tom, že to byla blbá náhoda........
A do mě....
0/0
25.1.2006 10:41

Deleter

Re: Re: Pro Deletera
Je to blbá náhoda, protože stejnou procedurou bohužel prochází desítky lidí u nás, jenom na konci není ta bouračka a proto jim to bez potíží projde; to považuji za chybu.
0/0
25.1.2006 10:54

Tutek

Re: Re: Re: Pro Deletera
takže podle Vás je v pořádku, že řídil opilý a překrořil rychlost a nezvládl auto?
Za to všechno může náhoda?
Necítíte se blbě, když to píšete?
A co to takto napsat na ty dva náhrobky, umřeli kvůli blbé náhodě hezké že?
0/0
25.1.2006 11:00

Deleter

Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
Já myslím, že se zbytečně rozčilujete. Tisíce řidičů se denně dopouští závažných dopravních přestupků, z nichž jenom zlomek skončí dopravní nehodou. Myslíte snad, že havarují ti, co předpisy poruší nejzávažněji, nebo ti, kteří prostě mají smůlu?
A život, to je jenom náhoda.
0/0
25.1.2006 11:16

Tutek

Re: Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
Vaše chápání je pokřivené, způsobil nehodu, TÍM ŽE PORUŠIL PRAVIDLA, TO ŽE JE PORUŠUJÍ I JINÍ A NIC SE JIM NESTANE, HO NEOMLOUVÁ, jestli toto nechápete, je mi Vás líto....
0/0
25.1.2006 11:20

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
Nemusíte křičet, uši mám v pořádku. Nikde tu netvrdím, že by ho tato skutečnost omlouvala. Ale jistě chápete, že právě dramatický nepoměr mezi počtem přestoupení pravidel a následných postihů či nehod, dává lidem pocit "mě se to nestane". Zkusím vám dát příklad: objasněnost vražd je vysoká, takže pokud někoho zavraždíte, celkem jistě půjdete do kriminálu. Proto také v tomto případě výše trestu odrazuje, varuje. Pokud pojedete opilý, nebo rychle, nebo obojí, s nejvyšší pravděpodobností se nestane nic. Proto výše trestu neovlivní nic. Pokud se nezvýší úroveň prevence a společenské povědomí tak, že ten, kdo jede rychle či opilý je společensky nepřijatelný a nikoliv frajer, tak se nikam nepohneme. Když bude přijatelná reklama "Klidně jeďte v protisměru, my to už nějak zacvakáme" místo "Pojedete-li v protisměru, 100% plnění budeme po vás vymáhat", tak jsme v řiti.
0/0
25.1.2006 11:26

Tutek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
nesouhlasím s Vámi, pokud by dostal 12 let a bylo by to pravidlo, tak se to dostane do podvědomí a lidé třeba začnou přemýšlet, jestli není lepší si vzít tágo....., nebo sedět 12 let...... 
0/0
25.1.2006 11:29

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
No, Panenka dostal 4,5 a ostatní ševci dál stíhají jízdní řád, Krbec dostal 8 a autobusáci dál švihaj jako fitipaldi. 5 nebo 12 není žádný rozdíl pro někoho, "kdo to má v ruce". Chápejte, to je trest za nehodu, o které si každý opilec myslí, že se mu nestane. To by měl být trest za jízdu v opilosti, čímž myslím nad 0.3o/oo.
0/0
25.1.2006 11:35

Tutek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
Souhlasím s Vámi
0/0
25.1.2006 11:36

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
No vidíte a to jsem chtěl napsat ... to by měl být trest už jenom za jízdu v opilosti. Dále mi není úplně jasné, proč se u nás tresty nesčítají.
0/0
25.1.2006 11:45

Tutek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
škoda že Vám to trvalo tak dlouho , do teď to vypadalo, že se ho zastáváte, jinak s Vámi souhlasím, za jízdu v opilosti stejný trest jako za pokus o vraždu, auto smrtící zbraň atd.......
Přeji hezký den a jsem rád, že jsme si to nakonec vyjasnili a neše názory nejsou diametrálně odlišné, jen prosím neříkejte, že ta nehoda byla blbá náhoda, to lze snad posuzovat v kontextu s množstvím opilých řidičů v daném okamžiku řídících motorová vozidla, ale jako událost, která se stala, to opravdu nemůžete posuzovat jako blbou náhodu
0/0
25.1.2006 11:50

flout

Deleter
mě se to týká,já jsem totiž příbuzný jedné z rodin....vyprosil bych si abyjsi mě neurážel,to dovedu taky,hrdino...
0/0
25.1.2006 10:33

Tutek

Re: Deleter
upřímnou soustrast, myslím si, že většina rozmných lidí s rodinami obětí soucítí a několik blbečků si nezaslouží reakce...... (není to myšleno konkrétně(ti blbečci))
0/0
25.1.2006 10:35

Deleter

Re: Deleter
Krevní msta a princip oko-za-oko jsou bohudík v naší civilizaci již několik století překonané.
Když máš tak intenzivní pocit, že je dobré si něco představovat, tak si představ, že ten řidič je tvůj syn, brácha. Určitě bys pro něj žádal trest smrti, nebo bys ho zabil sám, že, e-siláku?
0/0
25.1.2006 10:57

Tutek

Re: Re: Deleter
nikdo tady nemluví o vraždě řidiče a nai sebevražda nic neřeší, zkuste to nepřekrucovat.......
0/0
25.1.2006 11:02

Tutek

Pro Deletera
Vážený pane, pokud by se něco takového stalo, tak Vámi nabízené možnosti a: a b: jsou hodně blbý výběr
a: vůbec nic neřeší, naopak je to útěk od zodpovědnosti
a o možnosti b: snad nemusím psát vůbec, možná pro Vaši informaci, ten kluk se neměl odvolávat, ne že by měl požadovat vyšší trest, to snad ani nemůže, ale měl se k tomu postavit čelem.
Chybí Vám tam možnost
c: přijmout bez odmluvy trest a po výkonu trstu se svojí činností snažit zmírnit dopad svého činu,
takže c je zprávně
0/0
25.1.2006 9:57

Deleter

Re: Pro Deletera
Hm.
0/0
25.1.2006 10:19

Tutek

Re: Re: Pro Deletera
a to je jaká reakce? K tomu nemáte co říci? a Vaše poznámka o děvčatech ve 2 hodiny před diskotékou je hodně, promiňte, hloupá....
0/0
25.1.2006 10:22

Deleter

Re: Re: Re: Pro Deletera
Vy možná považujete za normální, aby pubertální děti poletovali po noci někde na dydžině, já ne.
0/0
25.1.2006 10:24

Tutek

Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
nepovažuji to za normální, ale doba se mění, ale nemá to co dělat s tím co se stalo, a kdyby jim bylo 17, byla by Vaše reakce jiná?
A co říkáte na možnost c:?
0/0
25.1.2006 10:25

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
No kdyby jim bylo 17, byla by moje reakce jiná.
Možnost c) je taková trochu pohádková, už vidím, jak leze po 5 letech z krimu s touhou někoho ještě odškodňovat.
0/0
25.1.2006 10:53

Tutek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro Deletera
jasně a mám pocit, že kdyby jim bylo 60, tak Vaše reakce byde taky jiná, bohužel to tak není
0/0
25.1.2006 11:03

flout

dovedete
si představit,že ty dvě holky jsou vaše děti???Co by jste potom říkali na ten trest?Pěkně se vám to kecá,když se vás to netýká
0/0
25.1.2006 9:36

Deleter

Re: dovedete
Jistě. Tebe se to taky netýká, tak nevyšiluj, e-siláku.
0/0
25.1.2006 10:06

flout

Re: Re: dovedete
mě se to týká,já jsem totiž příbuzný jedné z rodin....vyprosil bych si abyjsi mě neurážel,to dovedu taky,hrdino...
0/0
25.1.2006 10:31

Tutek

Re: Re: Re: dovedete
upřímnou soustrast, myslím si, že většina rozmných lidí s rodinami obětí soucítí a několik blbečků si nezaslouží reakce......
0/0
25.1.2006 10:34

Radek1979

tak a nanova
pro Deleter I. jak to chodí v kriminále mám jen z doslechu a uplně mi to stačí, vzhedem k tomu že mých pár kamarádů dělá bachaře. Z jejich povídání sem něco pochytil, asi to není možná uplně pravda ale i přez to. II. pojistné plnění. Nejbližší příbuzní zemřelého v mém případě otce zabitého při dopravní hnehodě kterou způsobil opilý řidič. manželka, děti, rodiče zemřelého mají nárok každý na 240 000 kč jednorázového odškodného. Sourozenco zemřelého mají nárok na jednorázové odškodné 175 000 kč. Dále pojišťovna pokryje náklady na pohřeb, smuteční hostinu, pomník (max 10 000kč) Toto je jedorázové odškodné které bude pojišťovna po pachateli samozdřejmě vymáhat v případě prokázání alkoholu v krvi u tohoto pachatele. Tak to asi k bodu II k bodu III. bohužel vězni tu možnost nemají možnost si tam nevydělávat a to je ta největší chyba, myslím že existuje dost odpadní práce kterou by si zasloužili dělat. Asi osobně nevidím problém v tom proč ty slečny byly venku je to jejich a rodičů pro
0/0
25.1.2006 9:32

Radek1979

Re: tak a nanova
Asi osobně nevidím problém v tom proč ty slečny byly venku je to jejich a rodičů problém. Tím nechci říci že s tím souhlasím. Je neomluvitelné říci byly to malý holky neměli tam co dělat, o tom to není. A poslední, co je to prevence? ta která se provozuje u nás je prakticky o ničem trest 5,5 roku za dvounásobnou vraždu? Trest je taky část prevence a tohle zrovna není moc výstavní. Nevím, třeba právě ukazovat víc fotek, počánaje někde autoškolou.. tohle zrovna není můj obor. Hodně určitě dělá výchova a poměry v kerýl vyrůstáme, a bohužel se přibližujeme americe a je to vidět :(( A k pocitům? pokud se stane neštěstí, které není až uplně zaviněný lidskou chybou myslím že je to snesitelnější, než když člověk žije s tím že jeho blízkej není protože někdo udělal školáckou chybu, respektive ho zavraždil. Je rozdíl mezi vraždou a blbou náhodou.
0/0
25.1.2006 9:33

Deleter

Re: Re: tak a nanova
No podle mne není výše trestu odstrašující, zvláště ne u dopravních nehod.
Samozřejmě daný případ je blbá náhoda, protože on blbou náhodou nezvládl řízení a blbou náhodou ty holky zrovna vylezly. Pokud chcete tvrdit, že jízda pod vlivem je úmysl zabíjet, pak budete muset zavřít zhruba půl republiky, ale to pro vás asi nebude problém.
0/0
25.1.2006 10:17

Radek1979

Re: Re: Re: tak a nanova
A blbou náhodou vlezl ožralej za volat :((( Určitě, alespoň věřím, že ještě většina lidí v téhle chvíli jsou zodpovědní lidé a ten nezodpovědnej zbytek ať nelamentuje nad tím že 5 let je moc za dvounásobnou vraždu. A nečekají ani kousíček pochopení.
0/0
25.1.2006 10:41

Deleter

Re: Re: Re: Re: tak a nanova
Když nechápeš rozdíl mezi vraždou a zabitím, tak nemá smysl s tebou ztrácet čas.
0/0
25.1.2006 10:58

Tutek

Re: Re: Re: Re: Re: tak a nanova
blbou náhodou by zabil v autě střízlivý a povolenou rychlostí kdyby mu tam vběhla, promiň, ale mi to cítíme jako vraždu......... vědomě porušil několik zákonů, či vyhlášek....
0/0
25.1.2006 11:07

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak a nanova
Tak si to tak ciťte, když vás to uspokojuje.
0/0
25.1.2006 11:17

BearBoy

Nepřiměřený trest
Myslím, že by po odvolání měl dostat deset let a zákaz řízení na doživotí, už za tu drzost, že se odvolal.
0/0
25.1.2006 9:07

Deleter

Re: Nepřiměřený trest
Máte zkreslené představy o trestním řízení. Odvolání není drzost, je to právo.
0/0
25.1.2006 9:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.