Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední skupinu pilotů čeká výcvik na gripenech

Poslední pětičlenná skupina českých armádních pilotů odletí do Švédska, aby tam absolvovala základní výcvik na nové stíhačky Jas-39 Gripen. Po zhruba desetitýdenním výcviku budou mít české vzdušné síly pro gripeny k dispozici 21 pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

forhend

Něco
podobného jsem zažil na stejném letišti zhruba před 30 lety, kdy tam poprvé přistál MIG-23. To bylo slávy.Jo, jo, kde ty loňské sněhy jsou...
0/0
25.1.2006 7:23

briza

Je to proste
Vyrobit tu serii pro CR trvalo vyrobci kratsi dobu nez preskolit vsechny piloty. V letectvi je to obecny jev (ztraceny letoun se nahradi rychleji nez ztraceny pilot). Vzhledem k tomu, ze obe tyto cinnosti mohly zacit az po podpisu smlouvy neni to nic nelogickeho. Synchronizovat dodani s ukoncenim vycviku pilotu taky neslo - prvni letadla a piloty do hotovostniho systemu bylo treba mit rychle.
0/0
24.1.2006 17:52

Helena1

Re: Je to proste
Vzhledem k tomu, že tento názor tvrdíte delší dobu, tak vám to věřím. Kolem gripoušů ale proběhlo tolik špíny, že z nich není důvěryhodného vůbec nic.
0/0
24.1.2006 21:28

H5N1

Re: Re: Je to proste
Gripeny nejsou ani nejlevnějším (F5E Tiger II) ani nejlepším (Eurofighter, F22 Raptor) řešením. Řekl bych, že je to dobrý kompromis. Jinak nejde jen o vyšolení pilotů, ale také o udržení bojových náviků. Např. piloti USAF/US NAVY nalétají ročně cca 200 hodin a to je v konečném součtu dražší , než nové letouny, nalétat ročně např. jen 50 hodin  je sice "úsporné", ale takový pilot neobstojí ve vzdušném boji proti zkušeným pilotům (např. Izraelská esa mají nalétáno přes 3000 hodin).
Naštěstí "projektovaný" protivník je na tom ještě huře
0/0
25.1.2006 7:33

bleskblesk

Re: Re: Re: Je to proste
No ty seš ale chytrák. Jasně, už vidím amíky, jak nám prodávají Raptory, však je teď nabízí kudy chodí  A Eurofighter? Škoda mluvit, další z neúspěšných "evropských" projektů.
0/0
26.1.2006 1:12

Helena1

Dočkej času jako husa klasu
Tak už se jdou kluci ušatí konečně učit. To se tedy dost načekali.
0/0
24.1.2006 15:45

Doktor z hor

***
14 gripenu od lonska, zatim 8 schopnych pilotu - nejak mi unika logika
0/0
24.1.2006 14:40

jekal

Re: ***
logika je v tom , že v případě poruchy se předpokládá úspěšné katapultování pilota
0/0
24.1.2006 15:50

pikolomi

Re: Re: ***
Jsou to prodové stihačky a když vypnou proud, tak stihačký popadají.
0/0
24.1.2006 16:55

Bonelord

Re: ***
Myslim, ze Ministerstvo obrany zaspalo dobu cca o jeden rok. Nevim k cemu je dobre platit pronajem za 6 stihacek, ktre nelze vyuzit.
0/0
24.1.2006 16:36

briza

Re: ***
Proste vyrobit tu serii pro CR trvalo vyrobci kratsi dobu nez preskolit vsechny piloty. V letectvi je to obecny jev (ztraceny letoun se nahradi rychleji nez ztraceny pilot). Vzhledem k tomu, ze obe tyto cinnosti mohly zacit az po podpisu smlouvy neni to nic nelogickeho. Synchronizovat dodani s ukoncenim vycviku pilotu taky neslo - prvni letadla a piloty do hotovostniho systemu bylo treba mit rychle.
0/0
24.1.2006 17:34

dukeprvni

Poslední piloty čeká výcvik na gripenech
ted' je budou ucit jezdit po glajzach do ostravy misto pendolina a taky to pry bude rychlejsi
0/0
24.1.2006 14:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.