Diskuze

Metro otevřelo za stanicí, žena spadla pod vlak

Na stanici Smíchovské nádraží spadla ráno cestující pod vlak metra. Podle svědků souprava nezastavila zadními dveřmi na nástupišti. Žena, kterou z vlaku vytlačil dav, vyvázla bez zranění. Trasa B je jediná, kde vlaky nezastavuje automatický systém, ale sám strojvůdce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kvetuska

19. 1. 2006 23:32
Metro
Nevím, kolik je zde teď lidí z Prahy, kteří jezdí pravidelně Metrem, ale z vlastní zkušenosti vím, že nejnebezpečnější jsou v Metru cestujkící a nikoliv vlaky. Jezdila jsem pravidelně, každý den, ale již přes rok jezdím radši tramvají. Zvláště v době špiček (ráno a odpoledne) jde doslova o život. Pokud není člověk úplně slepý nebo namazaný, musí vidět, že vlak není ve stanici. Umím si živě představit, jak tupé stádo povalí ženskou a je jim úplně jedno, kam spadne.
0 0
možnosti

wader

19. 1. 2006 23:22
DP zameta stopy.. a "trochu" lze
DP vse zatluce a upravi podle sebe viz dnesni clanek v jejich metru http://www.metropoint.com/ftp//20060119_Praha.pdf prekrouti co se da "pani prej nastupovala" a to co tam pisou co prej rekla pani mluvci sezerou jen ti chudaci duchodci pro ktere je to jediny tisk za den. Mluvci rika kazdemu neco jineho zajimave..
0 0
možnosti

Warťan

19. 1. 2006 2:52
Názor laika
Nejdříve pro úplnost, s pražským metrem mám společné jen poslání- přepravu cestujících, ale z logiky věci a základních elektro-znalostí k tomu můžu napsat asi tohle: Staré ruské vozy mají zabezpečení, které pracuje na principu podobném rádiu- do kolejnic je vysílán určitý kmitočet, který je zachycen cívkami před první osou na podvozku soupravy. Kmitočet má hodnoty zvlášť pro 80, 60, 40, 20 km/h a Stop, to se zobrazí v podobě barevných signálek u strojvedoucího pro projížděný a následující úsek, když na ně nereaguje a jede rychleji, vlak přibrzdí, když brzdění není účinné, zastaví nouzově. Je to základní zabezpečení (ale plně postačující pro jízdu na ruku), s trasou A a C to nemá nic společného, tam je ovládání téměř plně automatické vč. přesného zastavení, což cívky samozřejmě nedokážou a zastavení je skutečně jen a jen na strojvedoucím. Kdyby zůstal částí vlaku v obvodu před stanicí, potom by to dispečinku určitě přišlo divné, což se asi nestalo, ale...
0 0
možnosti

Warťan

19. 1. 2006 3:05
Re: Názor laika
... přesto dveře mohly být mimo, i když nevím, kde ten úsek běžně končí. Jinak ty dveře u starých souprav nejsou nijak vázány na stání ve stanici, nebo ne, musí to být zastavené a mít vyřazený jízdní stupeň- cvakne relátko a nepřemýšlí to, kde to stojí- není to trasa A a C, kde je přesný bod zastavení vlaku (+ - nějaká tolerance) a stará se o to počítač, který i otevře/odjistí dveře. No, cestující se samozřejmě nezapřou a nedívají se, kam šlapou- padají do otevřených výtahových šachet v domech, i do kolejiště, mezi vozy a tak. Přitom stačí tak málo, podívat se, popř. zachytit se nad dveřmi, to nemá (klidný) dav šanci přetlačit... Proto se cestujícím říká ono okřídlené dopravácké "kaštani", vzniklo to právě na metru v začátcích jeho provozu, cestující padali všude a proto je taky nástupiště o něco níže, než vlak- když spadnout, tak jedině do vozu!
0 0
možnosti

Sporadany_obcan

19. 1. 2006 0:16
Stanovisko DP mi připomíná přístup našeho pablbého předsedy vlády...
     
0 0
možnosti

Pucmeloud007

18. 1. 2006 23:02
to je az neuveritelny
svedci dosvedcuji, ze valk ve stanici nestal a DP presto vyda prohlaseni jako ze vsichni kecaj. A opet to konci u toho, ze vyhraje ten s lepsima pravnikama a ne ten kdo mel pravdu
0 0
možnosti

Azazel333

18. 1. 2006 21:42
stane se ...
mě spíš děsí ta věta: "Nám však nešlo rozbít sklíčko u nouzového tlačítka"
0 0
možnosti

Tomixon

18. 1. 2006 23:23
Re: stane se ...
Jestli to psal nějakej ing, nebo phdr, tak se vůbec nedivim. Tyhle typy maj problém se všim trošku manuálnim.
0 0
možnosti

MilanMilanMilan2

18. 1. 2006 21:10
Asi před dvěma lety
jsem u staré soupravy viděl jak jeden mladík na určitém místě nad dveřmi něco uvolnil a vlak se rozjel s otevřenými dveřmi. Jeho kamarád se divil, že to strojvůdce nevidí. Ten první řekl, že to fakt nevidí... Nikdo mi to tenkrát nechtěl věřit.
0 0
možnosti

primeminister

18. 1. 2006 21:14
Re: Asi před dvěma lety
je tam taková malá zarážka uprostřed nahoře.na vojně jsme to taky otevřei
0 0
možnosti

mobidick

18. 1. 2006 21:05
no není to tak dávno......
co v jedné televizi ukazovali záběry,z kterých jasně vyplývá,že se dá s otevřenými dveřmi u vozu metra odjet ze zastávky a projet tak celou trasu mezi stanicemi.A že by někdo nebo něco reagovalo???Ano.reagovala tisková mluvčí DP-metro,že to není možné.A ono je.Dodnes doplácíme na tehdejší vynucené rozhodnutí o nákupu "Sovětských"souprav.Naše byly hezčí,modernější a hlavně podstatně lehčí,což se nám teď vrací v havarijním stavu Nuselského mostu.Evidentně tedy jde zabezpečovací zařízení "obejít" A když jde obejít,může se i pokazit.No a taky nemusí vůbec fungovat.Že??
0 0
možnosti

kokrspanel

18. 1. 2006 21:52
Re: no není to tak dávno......
Je to možný. Kamarádi se tím před lety bavili. Nahoře mezi dveřmi v drážce je takový kontakt, který ukazuje eventuálně řidiči nezavřené dveře. Tzn když nohama zadržíte dveře, aby se nezavřely, což jde mimochodem dost jednoduše, a přidržíte prstem ten kontakt, tak strojvedoucí nemá kromě zpětného zrcátka, ve kterém toho ale moc nevidí, jedinou šanci, jak zjistit, že jsou ty dveře otevřené. Dá se to fakt bez problémů. Kamarádi takhle jeli ze Zličína až myslím na Anděl
0 0
možnosti

primeminister

18. 1. 2006 20:52
spíše metro otevřelo před stanicí
0 0
možnosti

Trent-R

18. 1. 2006 20:49
...
Dopravní podnik si prostě meje ruce....klasika...
0 0
možnosti