Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za všech 50 mrtvých na přejezdech mohli loni řidiči

Na železničních přejezdech zemřelo loni při 269 nehodách 51 lidí a dalších 103 bylo zraněno. Oproti roku 2004 se situace mírně zlepšila. Viníky byli podle statistiky inspekce vždy řidiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xblack13

2.6.115 ROZHLEDOVÉ POMĚRY PRO ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZDY A PŘECHODY
Doporučuji si prostudovat informace na tomto odkazu
 
Já jezdím do práce každý den přes dva železniční přejezdy a jestli se musí dodržovat tohle, tak ani jeden nesplňuje normu...
0/0
18.1.2006 22:04

Smil

ano ano
silný porazil slabocha, jsem zvědav kdy tohle pravidlo bude platit i u chodců, měli by udělat na přechodech signalizaci či závory.
0/0
18.1.2006 20:34

0608

Pendolino
Alstom již zná příčinu problému pendolin 18.01.2006 - 13:40, autor: ČTK.
PRAHA - Výrobce rychlovlaku Pendolino, italská firma Alstom, již zná příčinu poruch z posledních dní. Závadu odstraní do konce ledna, kdy by se vlaky měly vrátit do provozu. Na tiskové konferenci o tom informoval viceprezident Alstomu Terence Williams.
Od února by tak mělo jezdit pět souprav a České dráhy počítají s obnovením jejich provozu z Prahy do Ostravy i z Prahy přes Brno do Břeclavi. Náklady spojené s poruchou dráhy zatím nevyčíslily, řekl generální ředitel podniku Josef Bazala.
Softwarová porucha vyřadila z provozu minulý týden čtyři soupravy Pendolino. V provozu je nyní jediný rychlovlak na trase z Prahy do Ostravy. Šesté Pendolino pokračuje v testování tratí a sedmé čeká na přidělení technického průkazu.
Porucha se podle Williamse objevila na pomocn
0/0
18.1.2006 13:58

buxus

Jezdím na chalupu ...
... a mám na vybranou: buď oklikou (+12 km navíc), nebo kratší cestou přes řádně značený přejezd (ale bez závor a signalizace). Všem těm, kteří se diví jak lze přehlédnou vlak, to rád vysvětlím: pokud ČD nesekají náletové dřeviny a trávu v okolí přejezdu (a to nedělají), tak na tomhle místě velmi snadno. A takovýhle přejezdů je u nás dost. Pokud dojde k nehodě první starostí ČD je tou trávu posekat.
0/0
18.1.2006 13:10

JTB

Re: Jezdím na chalupu ...
Napadlo tě na chvíli vypnout rádio? K nechráněným přejezdům jezdí vlaky krokem a houkají jak o život.
0/0
18.1.2006 13:16

buxus

Re: Re: Jezdím na chalupu ...
Jasně, máš naprostou pravdu, to je také jediné nač spoléhám, ale moc dobře mi přitom není. Ovšem řidičáky dostávají i lidé co špatně slyší (pak musí vozit terčík). Takže si myslím, že by bylo lepší to okolí přejezdu dvakrát za rok posekat a vyčistit.
0/0
18.1.2006 13:21

JTB

Re: Re: Re: Jezdím na chalupu ...
Jenže...proč to má dělat SŽDC, když nepříjemné pocity vadí řidičům? TAk ať to tam prořeže Správa silnic...provozovatel železniční dopravy se taky obětuje, ač nemusí - jezdí hodně pomalu a ztrácí tak na výhodnosti pro cestujícího, ač jsem zatím neslyšel, že by musel...
0/0
18.1.2006 13:34

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Jezdím na chalupu ...
Děláte účet bez hostinského. Posekat a prořezat by to měl snad majitel pozemku, na kterém to roste. Je to roští na pozemku dráhy, nebo silnic? Nebo někoho jiného?
0/0
18.1.2006 16:49

vymrzovac

a co vnitřní předpis ČD ?
platí ještě vnitřní předpis ČD o tom,že za každého nahlášeného řidiče co vjel na přejezd na červenou dostává zaměstnanec ČD tisícovku?
0/0
18.1.2006 12:55

Zurri

Re: a co vnitřní předpis ČD ?
Jasně, teď se to ještě zvýšilo.Čím má ten trouba dražší auto, tím víc dostanu. Jen když ho to smete, tak to vymáhám po pozůstalých...
0/0
18.1.2006 13:56

vymrzovac

můžou za to řidiči !
a nejvíc řidiči aut a vlaků !
0/0
18.1.2006 12:51

Maxx-IP

Re: můžou za to řidiči !
Máš smůlu. Vlak nemá řidiče.
0/0
18.1.2006 16:51

dislektik

ZÁKON O PROVOZU ...................
§ 28 tam je vysvětleno vše proč za to může řidič v 99,9 % vždy
0/0
18.1.2006 12:47

Praotec

Re: ZÁKON O PROVOZU ...................
Tak to na 100% dokazu co je to za debilni narod.
0/0
18.1.2006 13:03

pták_dušan

přejezdy
ČD by v připadě přejezdů měly držet hubu a krok. Dřiv na přejezdech se světelnou signalizací blikalo bílé světlo, aby řidič věděl, že signalizace funguje. Teď ho na naprosté většině přejezdů zakryli, aby nemohli být napadeni, že signalizace nefunguje. To se jim to pak vykládá, že za všechny nehody mohou řidiči. Jděte s takovými kecy do p......
0/0
18.1.2006 12:28

zapetr

Re: přejezdy
Když nesvítí bílé světlo, tak normální řidič předpokládá, že to nefunguje a podívá se , jestli nejede vlak. Pokud normální není, může to odsrat.Vždycky je to ale pouze jeho chyba.
0/0
18.1.2006 12:46

JTB

Re: přejezdy
a) s přejezdy nemají ČD co společného, je to součást infrastruktury, kterou vlastní s.o. SŽDC.
b)na bílé světlo se vymlouvat nemůžeš. I když svítilo, musel jsi se rozhlédnout. Bílá jen zvyšuje rychlost před přejezdem na 50 km/h, nic víc. A pokud nebudeš hovado anebo nebudeš mít mimořádnou smůlu, napřejezdu se ti nic stát nemůže.
0/0
18.1.2006 12:47

Tomáš Nemravný

Re: Re: přejezdy
Pak nemá být tolik bouraček, když po silnici jezdí blbci, kteří nemají o předpisech ani páru, že :-(?: (1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
0/0
18.1.2006 13:44

Rescueinfo

Re: Re: Re: přejezdy
Jsou lidi, kteří zemřou protože podle zákona na přejezd vjet mohou. A pak jsou lidé, pro které je přednější život a rozhlédnou se vždy.
0/0
18.1.2006 14:08

JTB

Re: Re: Re: Re: přejezdy
No, právě zmizení části bílých světel tam, kde to nebylo stoprocentně spolehlivé vede k tomu, že prvých bude asi sakra málo, zatímco druhých bude drtivá většina, ne-li všichni.
0/0
18.1.2006 14:15

Tomáš Nemravný

Re: Re: Re: Re: přejezdy
Schválně, kolik lidí zemřelo proto, že na ten přejezd vjet mohli? Tipuji, že ani jeden. Buď tam vjeli na červenou nebo proto, že na přejezdu bez signalizace se nerozhlédli, ale určitě tam nevjeli při blikajícím bílém světle a při tom je smetl vlak...
0/0
18.1.2006 14:36

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: přejezdy
JInak s tímhle souhlas-dneska se dává bílá jen na tratě se slušným zabezpečovačem, kde je jistota, že je iks úseků před přejezdem volných.
0/0
18.1.2006 15:27

JTB

Re: Re: Re: přejezdy
Testy z autoškoly? Ano, pravda je, že bílá tě zbavuje nutnosti rozhlížet se, současně zvyšuje povolenou rychlost před přejezdem z 30 na 50. Neboj, ještě si snad něco pamatuji, nemyslím, že bych podle toho svého commentu neměl o předpisech "ani páru". Pouze jsem řekl praktický důsledek bílého světla. Pokud tě v autoškole naučili, že když je bílá, nesmíš koukat do stran, je to na pováženou. Já osobně koukám vždycky.
0/0
18.1.2006 14:14

Tomáš Nemravný

Re: Re: Re: Re: přejezdy
To nejsou testy z autoškoly, to je citace zákona 361/2000 Sb. V autoškole mne naučili, že pokud svítí bílá, NEMUSÍM koukat do stran. Je to už hodně dlouho a fakt to funguje...
0/0
18.1.2006 14:34

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: přejezdy
Znění zákona nepopírám, ale v praxi by měl dobrý instruktor jeden sichrový pohled doporučit. Ovšem stále jsi mi nevysvětlil, proč jses tak rozčertil, když jsem řekl a) a b) jsem ani říkat nemusel?
0/0
18.1.2006 15:25

Crash84

Re: přejezdy
Je to snad jasný ne, bliká červený dvojsvětlo, vlak jede, nebliká, vlak nejede. Na co potřebuješbílý světlo. Když tomu nevěříš, tak se rozhlídni a je po problému
0/0
18.1.2006 14:07

Tomáš Nemravný

Re: Re: přejezdy
Tak to právě nemáš pravdu. Že nebliká červený světlo ještě neznamená, že vlak nejede. Že vlak nejede znamená právě to blikající bílé světlo...
0/0
18.1.2006 14:37

Maxx-IP

Re: přejezdy
Když nebliká bílé světlo, tak to neznamená, že je zab.zař. v poruše. Nebliká také, když se vlak vzdaluje - je v anulačním úseku. Je to proto, aby neblikala bílá v přápadě, že pracovní vozidlo zastaví za přejeznem a po výkonu práce se bude vracet - tedy do otevřeného přejezdu.
0/0
18.1.2006 16:56

kontrola_nemocnych

tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
a pak to sami vysetrujete. Jestlipak dospejete k nazoru ze o byla vase chyba? :)
0/0
18.1.2006 12:17

kirsha

Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
Drážní inspekce není totéž, co České dráhy.
0/0
18.1.2006 12:27

dislektik

Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
jo synku přečti si co má dělat řidič před železničním přejezdem i když bliká bílé světlo !!!!!!!!!!
0/0
18.1.2006 12:41

Tomáš Nemravný

Re: Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
Tos asi nečet ty, co? (1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
0/0
18.1.2006 13:45

Rescueinfo

Re: Re: Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
§ 28 (1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet. Copak to že nebliká výstraha znamená, že se nemusím rozhlížet?
0/0
18.1.2006 14:06

dislektik

Re: Re: Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
musíš to přečíst celé joudo a ne jen úryvek jistě bílé světlo signalizuje že by tam nemělo nic jet ale opravdu tam nic nejede ??!!!!
0/0
18.1.2006 14:15

Tomáš Nemravný

Re: Re: Re: Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
Budeš se divit, ale OPRAVDU tam nic nejede. Pokud nebliká červené světlo, neznamená to, že tam nic nejede, pokud bliká bílé světlo, znamená to, že tam nic nejede... Ale na někoho je to příliš složité, že?
0/0
18.1.2006 14:32

Rescueinfo

Re: Re: Re: Re: Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
A seš si tím jistej? Seš si jistej, že nikdy tohle neselhalo?
0/0
18.1.2006 14:37

Tomáš Nemravný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
Jsem, to je prostě technicky tak udělaný.
0/0
18.1.2006 14:39

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
§ 28 a i když bliká bílé světlo tak řidič se musí vždy přesvědčit jestli tam nic nejede třeba volně se pohybující vagon .nebo na frýdecku když mašinfíra nezabrzdil vlak a ten se rozjel a na přejezdech blikalo bílé světlo !!! já se raději rozhlýdnu a když někdo věří signalizaci tak at jí věří!!
0/0
18.1.2006 14:41

JTB

Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
K této analogii-na silinici Správy silnic a dálnic skočí někomu pod auto sebevrah a vyšetřije to policie. Chápeš to aspoň takhle? Jsou 3 organizace, vzájemně nezávislé - SŽDC, ČD a DI...a pak je tu ten magor, co přebíhá dálnici a pak se diví, že tam jezdí auta...
0/0
18.1.2006 12:49

Zurri

Re: tak si predstavte ze nekoho z nedbalosti prejedete
Každý střet na přejezdu vyšetřuje kromě drážní inspekce, která nemá s ČD nic společného (mj. vyšetřuje i nehody tramvají), i policie, která určitě nemá důvod dráze nadržovat. Přesto je závěr většinou jednoznačný:vina řidiče.
0/0
18.1.2006 13:39

svitil

Železniční přejezdy.
Podle vyhlášky musíme v zimních měsících svítit i ve dne.Jak je možné že nemusí svítit vlak,když jsou všichni přesvědčeni jak je to dobré.Pak se právě stane že řidič může přehlédnout vlak a karambol je hotový.Mají svítit všichni tedy i vlak.
0/0
18.1.2006 12:11

svarak z krabicoveho vina

Re: Železniční přejezdy.
Vis, stale nejak nechapu, jak je mozne prehlednout VLAK. To neni trabant.
0/0
18.1.2006 12:13

0608

Re: Re: Železniční přejezdy.
No přehlédnout vlak klidně můžeš, protože není maskován :-)
0/0
18.1.2006 13:44

SirHumphrey

Re: Železniční přejezdy.
Ale vlaky svítí i ve dne, to se neboj. Nebo se zkus někdy na vlak podívat. A nemyslím koncový světla:-)
0/0
18.1.2006 12:17

sf2

Re: Re: Železniční přejezdy.
No tech 50 mrtvejch to asi zkouselo se na ten vlak podivat, ale nejak jim to asi nevyslo, ci co, fuj to mam ja ale dnes cerny hunmor, co?
0/0
18.1.2006 12:34

Rescueinfo

Re: Re: Re: Železniční přejezdy.
Těch padesát spíš tak spěchalo, že by je nějaká minuta zdržení zabila. A jak to dopadlo...
0/0
18.1.2006 12:43

Crash84

Re: Re: Železniční přejezdy.
Přesně tak, každej vlak, kterj se jakýmkoliv způseobem účastní provozu MUSÍ mít rozsvícená poziční světla.
0/0
18.1.2006 14:10

Vanguard

Re: Železniční přejezdy.
Za prvé už dávno provoz na silnicích neupravuje vyhláška ani zákon, za druhé se tento zákon na vlaky (vcelku logicky) nevztahuje  a za třetí mám pocit, že vlaky musí také svítit po celý den, stejně jako třeba tramvaje.
0/0
18.1.2006 12:18

Vanguard

Re: Re: Železniční přejezdy.
Oprava: "...vyhláška, ale zákon..."
0/0
18.1.2006 12:19

SirHumphrey

Re: Re: Železniční přejezdy.
jo, svítěj pozičníma světlama celodenně. Navíc v noci při souběžné jízdě se silnicí, nebo při průjezdu přes přejezd vypínají dálkovej reflektor, aby ty chudáky v plechovejch krabičkách neoslnili.
0/0
18.1.2006 12:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.