Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro A se prodlouží přes Motol do Ruzyně

Metro pojede ze současné konečné stanice Dejvická na trase A dál až na letiště. V úterý přijali pražští radní návrh doporučené změny územního plánu pro prodloužení trasy metra. Se stavbou by se tak mohlo začít v roce 2009.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

goodman1

Nějak mi to není jasné
Nějak mi není jasné, jak je to s tím zdůvodňováním letištěm, když se vlastně ani neví kdy to na letiště povede.. akorát se ví, že hned tak to nebude..
Skoro mi přijde, že ty důvody budou jinde - neblíží se náááhodou komunální volby?
0/0
19.1.2006 9:40

karoten

Re: Nějak mi to není jasné
Jistě. Praha 6 je plná frustrovanejch lidí, že jsou v "lepší" čtvrti a nemaj metro. Další věc je ta, že blokovaná modernizace stávající železnice na elektrifikovanou dvoukolejku, vadí rezidentům z nejvyšších pater politiky - dráha vede přes Ořechovku. Ještě další věc je ta (ne-li nejprvnější), že z taxidopravy na letiště tečou někomu velký prachy a provize z modernizace dráhy by směřovaly jinam. Nebyla by to totiž akce za městký a vůbec veřejný peníze. Takže - litujeme, respektujeme hlas pobouřených občanů.....
0/0
19.1.2006 9:53

goodman1

Re: Re: Nějak mi to není jasné
Hm. Kdybych bydlel vedle železniční trati, ještě vedoucí do kopce, tak bych si její modernizaci a elektrifikaci určitě přál.
 
Jenže já nejsem "lepší člověk", takže mám jiný myšlení
 
Jinak ale dobrý postřeh. Nějakou dobu sleduju budoucí vývoj metra a tohle mi přijde trochu proti všemu co jsem dosud četl..  jak když se tím má řešit ještě nějaký další problém (kromě metra samotného)
0/0
19.1.2006 11:56

karoten

Re: Re: Re: Nějak mi to není jasné
Holenku, osobní prospěch je motorem všech veřejných staveb, tomu se pochopitelně přizpůsobuje už jejich plánování. V zájmu komplexního rozvoje, se plánovalo naposledy za komunistů....
To jsou paradoxy....
0/0
20.1.2006 11:35

pancho10

Je tu hodně názorů
Takže přidám se i já.Asi je pravda že cestující z Ruzyně táhnou objemné zavazadla ale i letecká doprava má své předpisy a tak horké to tedy nebude.Jistě obchodník metrem nepokede.Ale třeba student nebo sportovní fanoušek ano.A pro našince se dostat do Dejvic je paráda.Ta odboučka do Motola je sporná.Magistrát asi ví co je potřeba.Rychlodráha je hloupost to totálně změnilo ráz města k horšímu.A aspoň budete mít v Praze dost práce jako vždy.Pokud tedy budou prachy..Ale stejně se mě to líbí i když auto je auto.
0/0
19.1.2006 4:01

goodman1

Re: Je tu hodně názorů
Pro obyvatele Prahy možná. Ale jako venkovan určitě upřednostním možnost jet z letiště vlakem přímo na nádraží, nejlépe přímo domu a ne se tahat s kuframa do metra, přestupovat a zase z metra, kupovat si jízdenky, nechat se okrást, atd. atd.
0/0
19.1.2006 9:38

radimeq

Re: Re: Je tu hodně názorů
Jasně, postavme vlaky pro venkovany, rychlodráhu pro estetiky a ekology a metro pro ostatní.
0/0
19.1.2006 22:51

pancho10

Re: Re: Re: Je tu hodně názorů
0/0
20.1.2006 7:19

Sheeva

Metro a rychlodraha
Jednoznacne bych preferoval pro letiste rychlodrahu ... zajisti spojeni s centrem a zaroven i s Kladnem, muze tam byt potom navazana smycka z trate vedouci ze Smichovskeho nadrazi a muze tam pak stavet treba i pendolino (pokud nebude vracene v Italii). Podobne to funguje teba v Curychu. Metro pro obyvatele klidne, ale urcite ne jako jedine kolejove spojeni s letistem. Je totiz pravda, ze cestujici, co prileti letadlem ma kupu zavazadel a chce byt v centru rychle. Sam mam tu zkusenost, ze jsem v Moskve cestu ze Seremetovava letiste do hotelu absolvoval diky kombinaci bus+metro asi hodinu a tri ctvrte. Rychlodrahou by to bylo tak za 20 min. Proto obyvatelum ,,sestky" metro preju, ale jako dopravni prostredek na letiste je drahy nesmysl.
0/0
18.1.2006 18:34

PetrK.

Nesouhlasim
Mam presne opacny nazor. Vzdyt jak je to ted? Turista prijede, nechce se cpat do autobusu, ktery maj intervaly 15 minut a jsou vzdycky plny k prasknuti, a tak mavne na taxika. Neumi ani rec a nezna mistni ceny - taxikar ho hned oskube. Rychlodraha by byla super, ale jak by se pak vymotaval z Masarykova nadrazi, kdyz to tu nezna? Metro ho doveze kamkoliv, je prehledny a v ramci moznosti i rychly. Takze moje volba: JEDNOZNACNE METRO !!!
0/0
19.1.2006 0:18

goodman1

Re: Nesouhlasim
Rychlodráha ano, ale musí vést na Hlavák, případně aspon na Smíchov.
 
Což myslím, že se povede až bude dokončeno Nové spojení.
0/0
19.1.2006 9:42

kokrspanel

Dotaz
Metro na Letiště je úplná blbost. Je to prostě moc daleko podle mě. Navíc to takhle ještě objíždí přes Motol. To už rovnou mohli protáhnout trať ze Zličína  Ale když chtějí vybudovat velký terminál na Veleslavíně, nešla by tam zakončit ta rychlodráha? Metro by končilo v Motole nebo na Bílé Hoře a z Veleslavína by se jezdilo do Kladna a na Letiště. Bylo by to mnohem levnější, rychlejší a zároveň by se umlčely Dejvice, do kterých by se vůbec nejezdilo
0/0
18.1.2006 17:20

karoten

Re: Dotaz
Je tu jeden problém. Letištní cestující není městský cestující. Je to někdo, kdo má hodně zavazadel a ve většině je pro něj Praha jenom problém na cestě z domova (kdekoli v ČR) někam - a naopak.
Tenhle cestující nepojede metrem s přestupem ve Veleslavíně a na Muzeu, aby se dostal na Hlavní nádraží. Pojede radši taxíkem.
Na letiště musí jezdit vlak. Metro je nevyhovující a pomalé.
0/0
18.1.2006 17:43

kokrspanel

Re: Re: Dotaz
To jo. Ale když povede původní rychlodráha na Masaryčku, tak to taky není ideální, ne? Už vidím ty davy, co jdou pěšky ve sněhu z Masaryčky na Hlavák  Já jsem každopádně taky všemi deseti pro vlak, ale kdyby končil na Veleslavíně, tak mi to přijde jako nejschůdnější rešení
0/0
18.1.2006 17:46

karoten

Re: Re: Re: Dotaz
Oblast Masaryčky se bude celá přestavovat a měnit. Počítá se se zkrácením nádraží k magistrále a s přímým propojením s Hlavním pro cestující.
0/0
18.1.2006 17:55

sekyra18

rychlost
clanek zacina ze prazske letiste pridava terminaly, zvetsuje se objem turistu, a radni reknou dobre, a bude to trvat dalsich deset let, nez se na ruzyn neco dotahne, metro nebo rychlodraha, je to vsechno pomale, a turisti, kteri znamenaji prachy, to budou mit stale problematicke a tolik penez do CR a do prahy neprinesou, tzn. Praha nebude mit penize na rychlodrahu a jsme v zacarovaneom kruhu
0/0
18.1.2006 16:21

karoten

Re: rychlost
Udržet na letiště taxikářskou dopravu co nejdéle......chápeš?
0/0
18.1.2006 17:46

karoten

Re: Re: rychlost
....jako co nejdéle udržet monopol Telekomu, bezvízový styk s Ruskem....
0/0
18.1.2006 17:47

Desper

Doufam ze to nebude az budu v duchodu
Bydlim v Hostivicich, kazdy den dojizdim do centra do prace a vim jaky je to humac ty kazdodenni zacpy. Radeji bych rychlodrahu, na Masarycce bych byl drive, to metro mne pripada ze zajizdi do kazde prdele, ale i tak to bude uleva nasednout na Dlouhe mili a dojet pak bez stresu ze uviznu nekde v zacpe vcas do prace...
0/0
18.1.2006 15:31

iMuf

Prosím prosím
nenašlo by se tam ňákých 20 mld aspoň na jednu trasu S-bahnu v Brně? Už to máme v územním plánu 20 let
0/0
18.1.2006 15:09

honzagm

Re: Prosím prosím
posunou nadrazi a bude 20 mld fuc.
0/0
18.1.2006 17:09

pancho10

Re: Prosím prosím
Vy ještě nemáte v Brně metro?
0/0
19.1.2006 4:07

peca_p

2009 asi ne
V roce 2009. Ted se mesto zadluží stavbou metrado severního města, bude se stavět tunel pod stromovkou... Takže plán jsou jedna věc a peníze druhá...
0/0
18.1.2006 14:18

monstrum

Návrh
Mohli by to protáhnout až do Brna.
0/0
18.1.2006 12:33

adelayde

Zlepšovák
Nebylo by lepší postavit nové letiště v horní části václaváku ?
0/0
18.1.2006 12:00

fuciminapicu

Re: Zlepšovák
kdyby trochu narovnali magistrálu, kterou chtěj pro auta stejně rušit a z muzea udělali terminál, je tam i nádraží i metro a tramvaje, blbej nápad to neni :)
0/0
18.1.2006 13:49

Jivo

Skoda te P4
Je divny, ze seplanuje rozsireni na zapad, kde zatim nic neni a ceka se asi velak vystavba. Ale ze Modrany, Libus, Kamyk apod nemaji zadne kloudne spojeni a trasa D je planova jeste za hlubokeho tatace nikoho moc nezajima. Skoda. Jinak jsem spis pro brahe a v zemi neprekazejici metro. Ale nechapu, proc senemuze tramvajava trat protahnout i mimo a podporit vlak. Na ty vesnicky za prahou by byla neco jako tatranska elektricka bezvadna.
0/0
17.1.2006 23:28

fuciminapicu

tyvoe
no to je bomba, kterej genius je pro tu betonovou a naftařskou lobby? metro je dražší, pomalejší, nejezdí v noci a letadla jo tak pro koho to teda stavěj, když přiletim z izraele po půlnoci a autobus tam taky noční neseženete, pak nechápu proč pořád vede pod zemí, bude to postavený až za deset nebo dvacet let a ještě to povede přes všechny kotěhůlky a ouholičky tak to tam nebude dřív než 119 z dejvický. Zajimálo by mě z jakejch kritérií radní volili, asi jestli jim spadne víc do kapes z metra nebo z rychlodráhy?
0/0
17.1.2006 22:38

Jivo

Re: tyvoe
Ale pro letiste to chce rychlodrahu pro spojeni s centrem. Pro obyvatele Metro. A kdyz uz bud ekoncit na Dedine, sem pro ho protahnout i na letiste.
0/0
17.1.2006 23:37

fuciminapicu

Re: Re: tyvoe
já sem pro ať vede na letiště cokoliv, jen ať je to rychlý a pohodlný a hlavně co nejdřív, metro se mi nelíbí hlavně proto, že musí vést pořád pod zemí, to prostě nepochopim kolik by ušetřili kdyby to dělali jako jinde ve světě nad zemí, v tom jsme jako neandrtálci
 
0/0
18.1.2006 13:45

kokrspanel

Re: Re: Re: tyvoe
někde jsem slyšel, že je to v zákoně, že metro musí vést pod zemí. Pro mě také nepochopitelné. Nejlepší by bylo, kdyby metro vedlo pod zemí jen v centru a když dám příklad, tak z Butovic by už mohlo vést po zemi. Daly by se na to navázat lépe příměstské vlaky atd atd
0/0
18.1.2006 17:23

PetrK.

Kristepane!
Paneboze odkad ses ty hlavo? Zajed si do Butovic nebo na Cernej most a budes se moc koukat za jizdy z okna!!! Boze, je uzasny prijit jako s revolucni novinkou s necim, co uz je davno zavedeny.
0/0
19.1.2006 0:24

kokrspanel

Re: Kristepane!
Z Prahy. A na Černý Most jezdím každý den. Právě že o tom mluvím. Kvůli tomu zákonu to musí vést v tunelech, viz úsek mezi Hůrkou a Lužinami a Rajskou zahradou a Černým Mostem. Což jsou samozřejmě peníze navíc. Já měl na mysli, že by se vykašlali na jakékoliv tubusy a vedlo by to normálně po zemi jako obyčejný vlak. A i zastávky by mohly vypadat jak vlak. Viz S-Bahn ve Vídni nebo Mnichově. Jen s tím rozdílem, že by to byla stále trať metra. Náklady by tím pádem byly mnohonásobně menší. Doba, kdy metro znamenalo zároveň protiatomový kryt, jsou doufám už za námi a už není potřeba cpát metro pod zem
0/0
20.1.2006 0:01

PetrK.

Re: Re: Kristepane!
Ok, spatne jsem te pochopil. Omlouvam se :-D
0/0
20.1.2006 0:20

karoten

Re: Re: Kristepane!
Naše vlaky nejsou pro jízdu venku způsobilý, minimálně proto, že nemaj třeba žádný vytápění
0/0
20.1.2006 11:31

kiv

Nechapu.
Vlaky metra prece "umi"jezdit i mimo tunely tak proc se to proste nezkombinuje. V Londyne na to prisli uz pred stoletim a na Heathrow se dnes dojede proste vlakem metra, ktery se po opusteni te nejzastavenejsi casti mesta chova jako vlak ... A to na letiste je tam z centra urcite dal nez na Kladno. To jen my jsme zase papezstejsi a hlavne je nutny z tech 38 mld. neco ulit do vsech zucastnenych kapes ...
0/0
17.1.2006 22:32

fuciminapicu

Re: Nechapu.
to je přesně to co by mě taky zajímalo, proč metro musí vést deset nebo dvěste metrů pod zemí  a nepřipadá v úvahu že by ho vedli nad zemí jako jinde ve světě, ale asi je to pak moc jednoduchý a levnější... sme zase 100 let za opicema pánové radní
0/0
17.1.2006 22:39

karoten

Re: Re: Nechapu.
Nemusí vést pod zemí. Stačí najít povrchovej koridor pozemků z Dejvický k letišti, postavit trať, oplotit a nadělat podjezdy, nadjezdy.....trať metra se totiž nedá křížit s běžnou dopravou. Už chápeš? Vezmi si mapu Prahy a zkus si představit, kudy na Ruzyň přivést dvoukolejnou trať
0/0
18.1.2006 9:39

ufo pilot

Re: Re: Re: Nechapu.
Jednoduche. Nac stavet dvoukolejnou trat' kdyz staci jednokolejna? Rano na letiste a vecer zpatky, stejne tak litaji v Cesku i letadla.
0/0
18.1.2006 12:29

kodox

Prazsky magistrat opet ROZKRADE CO JDE A HLAVNE SPRIZNENE STAVEBNI FIRMY
Uz ted by meli zavrit toho, kdo to prosazoval. protoze evidentne o nic jineho nez o jeden z nejvetsich tunelu posledni doby nejde..Stovky miliard se vrazi do trasy na letiste, kde normalne vsude ve svete jezdi lide autobusy a taxiky-kdyz uz maji na letadlo.
 
PODVOD-PODVOD-PODVOD. A KORUPCE
0/0
17.1.2006 22:26

Sopko

Re: Prazsky magistrat opet ROZKRADE CO JDE A HLAVNE SPRIZNENE STAVEBNI FIRMY
ty si nikdy asi ze své vesnice nevystrčil nos, co. Všechny velká evropská letiště mají kolejová propojení s centrem
0/0
18.1.2006 0:35

killy

Nech ho, buď je růžovej nebo třešňovej...
0/0
18.1.2006 12:40

Tyjoo

Hm
Bydlim sice na šetce, metro je dobrá věc, ale 38 mld ? Tak to je hustý. Ještě mě dostalo, že se uvažuje o rychlodráze+protažení tramvaje na Dlouhou míli...takovej komfortní výběr dopravy snad nemaj nikde na světě
0/0
17.1.2006 19:56

MilanMilanMilan2

Re: Hm
Žádná rychlodráha přece nikdy nebude; Praha 6 jakékoliv snahy o toto bezpečně a spolehlivě zabije. Řekl bych, že je to jedna z mála absolutních jistot současnosti.
0/0
17.1.2006 22:08

Grossák

Hrůůůza
Předražené metro na letiště, namísto moderznizace zchátralé železnice, která by kromě napojení letiště a funce MHD umožnila také zkvalitnění nadregionální a dálkové železniční dopravy v tomto směru.
0/0
17.1.2006 17:46

looki25

Re: Hrůůůza
viskudy ta trat vede???
tam kdyby vedla rychlodraha na letiste s kapacitou 100,000 lidi denne,tak to znici celou (dosud zachovalo) Prahu 6 !!!
0/0
17.1.2006 17:49

corvus frugilegus

Re: Re: Hrůůůza
Pokud vím, tak trať vede z velké části mezi zahrádkářskými koloniemi. Dále  míjí dejvická kasárna určená k likvidaci a nebo třeba veleslavínskou teplárnu. Opravdu "zachovalé" části Prahy.
Metro na letiště jsou částečně vyhozené miliardy, neboť "rychlodráha" za méně peněz odvede více užitku. Metro svojí koncepcí neumožňuje potřebný komfort cestujícím na letiště a navíc vylučuje další rozvoj (napojení Kladna).
0/0
17.1.2006 17:58

Crash84

Re: Re: Re: Hrůůůza
Absolutně souhlasim s názorem, že stavět metro na letiště je dost neekonomický. Rychlodráha by cestující na letiště dovezla podstatně rychleji, levněji a pohodlněji. Jinak co se týče toho, kudy ta trať vede, já tam jezdim každej den, a rozhodně nevidim žádnou překážku v tom, aby se to zelektrifikovalo a zdvouklejnilo. A jestli někdo bydlí blízko trati, tak si psíš pomůže, protože jsou navrženy různá odhlučňovací opatření, takže ve výslednym stavu, tam bude podstatně míň hluku než teď. Už jenom z toho důvodu, že tam bude elektrická trakce. Ono když si to nahoru bublá zamračená bez tlumiče tak je to docela rachot.
0/0
17.1.2006 18:16

xrobocop

Re: Re: Re: Re: Hrůůůza
"Rychlodráha by cestující na letiště dovezla podstatně rychleji, levněji a pohodlněji." - to je sice pravda, ale řekni mi, jak často člověk využívá letiště? Jednou ročně? Jednou měsíčně? Jednou tydně? Denně - to už spíš asi na letiště jezdí autem, nebo lítá vrtulníkem. Ostatní tu jednu občasnou jízdu metrem snad přežijou, ne? Narozdíl od rychlodráhy bude mít metro přínos pro letiště i pro místní, rychlodráha je IMO přínos jen pro letiště.
0/0
17.1.2006 22:33

Sopko

Re: Re: Re: Re: Re: Hrůůůza
jenže rychlodráha Praha - letiště - Kladno na sebe stáhne i desítky tisíc lidí, co denně jezdí narvanýma autubusama po Evropský z Kladna. To navrhovaný trasování metra je tak nesmyslný a hlavně strašně drahý. Metro má smysl vést tak na Petřiny, dál ne
0/0
18.1.2006 0:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.