Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zde není žádný Írán

Za slova "jenom, jenom" dostal mladík Čermák podmíněný trest. Paní soudkyně uvěřila policistům, kteří tvrdili, že tak reagoval na pokřik jiných demonstrantů: "Zahubili jste milion sedm set tisíc židovských dětí."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kevorkian

Ždé nebyli jen pasivní figury na šachovnici. Spoluvytvářeli svět, který je pak odmítl.
Když se někomu děje něco špatného, vždy znovu, tak takový člověk je odsouzen prožívat to stále znovu a znovu, dokud nezmění něco ve svém chování.  Myslím že stejný princip neplatí jen u jednotlivců ale i skupin a národů.  Většina lidí nepopírá že se v historii stalo židům to co se stalo. Ale někteří tvrdí, že na tom nesou svůj podíl viny. Píšete jak poláci uvítali když je němci začali zbavovat židů. Položil jste si někdy otázku proč to uvítali?
0/0
24.1.2006 10:51

Vrchní našeptávač

K tem Letum...
Byl to jen sberny tabor, a Cikani tam umirali na infekcni nemoci, zpravidla zpusobovane nedostatecnou hygienou a pojidanim syrovych slepic spolecne se psy. Viz. kronikarske zaznamy. Precte si je! Tabor byl zrizen jiz za 1. republiky na internaci "osob kocujicich a kriminalni cinnosti z duvodu nezamestnanosti pachajici...". Cesko melo svuj Terezin, melo sve Lidice ale Lety jsou jen pokusem neo-kulturnich politiku nastolit na scenu smyslenou otazku 4. fronty (cikanskeho holokaustu!) FUJ, FUJ, FUJ!!
0/0
20.1.2006 8:01

Inkognito11

Re: K tem Letum...
Taky si to myslím. Když se může ve 21. století, v době, kdy existuje běžně k dostání Savo apod stát toto viz.http://www.romanohangos.cz/clanek.php?id_clanek=901, tak proč by to samé před 60-ti nemohlo skončit úmrtím ?
0/0
21.1.2006 13:13

Inkognito11

Re: K tem Letum...
Taky si to myslím. Když se může ve 21. století, v době, kdy existuje běžně k dostání Savo apod stát toto viz.http://www.romanohangos.cz/clanek.php?id_clanek=901, tak proč by to samé před 60-ti nemohlo skončit úmrtím většího počtu osob?
0/0
21.1.2006 13:15

osvetitel

<><><>
Podle meho nazoru je to jednoduche!Tvrdit verejne za pomoci "zdelovaciho prostredku" ze byl nekdo zavrazden v malem poctu, at uz jde o kohokoliv musi byt trestne i kdyby ktomu byl ten dotycny vyprovokovan!A tuplem kdyz jde o deti!Ted ktomu problemu!Myslim ze si na sebe ti bili upletli bic kdyz zacali ruzne "etnika"vyuzivat na otroctvi nebo politiku, a ted sklizeji ovoce!Za timto problemem se sryvaji hordy "nefachcenku" kteri vyuzivaji toho problemu politicky i financne a cim vice se snazi ti druzi odcinit jejich minulost na ukor druhych, tim vice je to problem!Potom se nemuze nikdo divit, kdyz nejaka holka, ktera chce rychlou politickou karieru ,zaobali lez , nebo polopravdu, do vice pravd , a tezi ste kontraverze!Pokud se nekdo snazi vymenit diskriminaci za obracenou diskriminaci,a jeste si natom masti kapsu, tak se nesmi divit ze nekteri lide naslouchaji hlasum tech, kteri se neboji nazvat veci spravnym jmenem,i kdyby ktomu meli v pozadi skryty duvod!Nejsem sice profik jako ti co>
0/0
19.1.2006 6:44

osvetitel

Re: <><><>
Ps.pisi ty clanky a jsou zane placeni, ale tak se me to jevi!Dokun se nebudou vsichni hnat spravedlive k zodpovednosti ,bez polehcujicich okolnosti, zavinenych pred 50 nebo vice lety, ze kterejma se nova generace tezko muze ztotoznovat,tak se nesmi nikdo divit ze nejaky fanatik, ktery ma svoji agendu a nedodrzuje ani ty nejzakladnejsi lidska prava, muze demokracii udelovat nejake "lekce!
0/0
19.1.2006 6:48

baron2

Přesně s touhle naivitou totalita počítá
"Tady se totiž smí říkat, co si kdo myslí." Naivko - jak dlouho? Jak dlouho si myslíš, že budeš psát do Mf, když se z té trapné straničky stane vládní strana? To už tu bylo vícekrát, právě proto ten zákon vznikl. Podívej se na anketu vedle svého článku, kolik lidí ta strana pobuřuje a kolika nevadí. Čechům asi taky moc nevadilo, když deportovali do Letů Romy, Poláci byli docela nadšení, když je Hitler začal zbavovat velké židovské menšiny. A všechno začalo taky jen slovy a absurdními názory, které se do té doby jen málokdo odvažoval vyslovit.
0/0
18.1.2006 9:33

osvetitel

Re: Přesně s touhle naivitou totalita počítá
Jenomze pokud jde o mrnave CR, tak nikomu nejde oto delat znej nejaky "nacisticky stat" takove zmeny by mohli nastat pouze kdyby ktomu ty okolni evropske zeme zavdali pricinu!To same se da rici o komunismu, takze ten strach je podle meho mineni v tom, zeby se ztoho mohla vyklubat nejaka "pro sudetska" politika nebo pro restitucni pro ty kontraverzni "slechtice" a jine!Jinak muzete byt klidne bez obav ze by male CR mohlo nejak verejne "nekoho" utlacovat.Myslim ze by se ktomu "druzi" rychle ozvali a CR neni tak sobestacna aby mohla chtit napodobovat "Milosevice"! Spis se starejte aby se nekdo nezbavoval slusnych lidi na ukor tech neslusnych
0/0
19.1.2006 7:22

Pavelpod

Pan komárek zase "objevil ameriku"..
..tedy vlastně austrálii - kde pštrosi žijí. Jenže strkat hlavu do písku se nevyplácí. Názor je názor a morálka je morálka. Pokud nejvyšší představitelé "společnosti" nemají čest a morálku, nelze čekat, že společnost bude prosperovat. To samé platí v potřebné míře i pro občany této společnosti, stejně jako pro pana Komárka. Jen jde teď o to, co je morálnější - zavřít hlupáka za provokační výkřiky nebo se pokusit o tématu diskutovat. Jako vždy bude výsledkem kompromis (asi jako vždy nějaký poměr "cukru a biče"). Tady zatím práskaly biče, teď by měl přijít i ten cukr...
0/0
18.1.2006 0:40

Anakin77

Nesouhlas!
Označení 1,7 milionu mrtvých dětí tak, že "je to málo", NENÍ NÁZOR! ... je to zrůdnost a zlehčování něčeho, co by nikdy být zlehčeno nemělo. To, že se holocaust nemůže opakovat, je bláhová naivita. Možná kdyby místo "jenom, jenom", řekl dotyčný přímo: "pojďme vyvraždit zbytek", což se v těch slovech de facto skrývá, pan Komárek by názor změnil.
0/0
17.1.2006 16:07

baron2

Re: Nesouhlas!
Naprostý souhlas.
0/0
18.1.2006 9:35

Kentus

Hmmm...
V Německu měli po první válce pro Hitlera pouze posměch, v bavorském dialektu znamenalo slovo nackové v překladu blbečkové. Byl klídek, nikdo si nemyslel, že by to mohlo zajít tak daleko.
 
                                           Kentus dává ruce pryč
0/0
17.1.2006 14:52

genro

Re: Hmmm...
souhlas. taky si myslím, že nikdo nemůže vědět, co bude a nebude. když si vezmu naši současnou situaci (zvyšování podílu problémové romské populace), tak se do budoucna nedá nic vyloučit!
ještě k tomu hitlerovi - německé nacionalistické kruhy byli sice antisemitské, ale nebylo to to nejdůležitější. chtěli především velkou a silnou říši a až rakušan hitler (vídeň měla díky haličským přistěhovalcům  mnohem více židů než velká německá města) prosadil antisemitismus jako nosnou ideologii. a jak to skončilo?
0/0
17.1.2006 15:19

Bouše

Hodně diskutujících zde hovoří
o jakémsi "názoru", který údajně sdělil Čermák tím, když na větu:  "Zahubili jste milion sedm set tisíc židovských dětí." odpověděl slovy "jenom, jenom?".  Je toto snad nějaký názor, nebo spíše jen rasistický výkřik?  V době, kdy se úzkostlivě zkoumá, zda při nějakém konfliktu mezi Čechy a Romy nepadlo nějaké slůvko, které by zavdalo příčinu ke stíhání z důvodu hanobení rasy, dovolíme nějakému smradovi, aby na veřejnosti vykřikoval urážky na adresu Židů a pokrytecky je budeme nazývat "vyjádřením názoru" ?
0/0
17.1.2006 14:35

killy

Paralela, jen tak naokraj...
Kdybych v 70. létech na některé z komunisty organizovaných shromážděních kam jsme byli z fabriky nadirigováni jako křoví, uprostřed projevu okresního tajemníka zařval: "Hajzle, popravili jste stovky vlastenců" a komouši okolo řvali "Málo, málo". Kdo by šel nejméně do pořádný basy? To je ta relativita konkrétní pravdy!
0/0
17.1.2006 17:31

killy

P.S. : A případ z 1. máje na Letný?
0/0
17.1.2006 17:33

baron2

Re: P.S. : A případ z 1. máje na Letný?
Přesně, dnes už jsme opět ve fázi, že antkomunistu na veřejném shromáždění nechá KSČM odvléct policií!!!
0/0
18.1.2006 9:38

Bouše

Re: Paralela, jen tak naokraj...
Srovnáváš nesrovnatelné. V 70. letech u nás nebyla demokracie a vše bylo podřízeno vládě jedné strany, takže by šel samozřejmě sedět ten, kdo urazil okresního tajemníka.
0/0
18.1.2006 8:17

racional

Re: Hodně diskutujících zde hovoří
meli zavrit toho darebaka provokatera, covykrikoval, kdyby nebyla provokace, nebyla by odpoved. Cermak se stal obeti
0/0
19.1.2006 5:30

sageorg

Souhlas!
Jen s tím klídkem bych to nepřeháněl!!!
0/0
17.1.2006 14:14

Dr No

Trestání za "verbální" zločiny
je v situaci, kdy kolem nás běhají tisíce nepotrestaných zlodějů a násilníků, skutečně absurdní. Příčinou je mimo jiné i fakt, že zákonodárci, soudci i policajti obrazně řečeno radši hledají "aluminiový klíček" doma, kde je to pohodlnější než ve tmě venku, kde ho skutečně ztratili.
0/0
17.1.2006 12:10

racional

dekuji
s tímto názorem souhlasím, ostatně historie mluví jasně: čím víc je nějaký názor násilně potlačován, o to víc sílí. V myslích lidí se totiž objeví zaludná myšlenka: proč po nich tak jdou? Čeho se tak bojí? A odpoví si, protože mají pravdu, to je riziko perzekuce politicky odlišných názorů a trestání i verbálních projevů. Bude-li represivní aparát takto pokračovat, stane se časem velké procento občanů této země členy Národní strany nebo podobného spolku, či s nimi bude alesponˇsympatizovat a to stále otevřeněji..Hysteričtí "antifašisté", jsou podle mě spíš bývalí? komunisti, co se jim stýská po totalitě - požadují zákazy a tresty. Pozitivní člověk žije pro něco a ne proti něčemu!!! Zrušme hloupé a kontraproduktivní zákony a nechme, atˇsi komunista zatne pěstičku, nácek ať si zahajluje, atd...Potom budou na stejné úrovni jako jehovisti, co stojí se svými "Strážnými věžemi". Vláda extrémistů je sice špatný, ale lék pro nemocnou zemi, proto by měli extrémisté být strašákem všech vlád, a
0/0
17.1.2006 11:50

Ahaman

Re: dekuji
a? :-)
0/0
17.1.2006 12:02

racional

Re: Re: dekuji
tito by měli mít na paměti, že jejich funkce je dočasnou čestnou povinností vůči svým spoluobčanům - voličům a proto jejich jedinou povinností je péče o rozkvět vlastní země s péčí toho nejpečlivějšího hospodáře, jinak by mohli vstoupit do hry radikálové leví, praví, naboženští atd.
0/0
17.1.2006 13:39

Imlandris

Re: dekuji
Nevím jak Vám, ale přijde krajně nebezpečné se objímat s neonacisty s myšlenkou, že čím víc jim půjdu na ruku tím méně budou chtít. To samé s komunisty. Naopak si myslím, že je potřeba je odkázat do patřičných mezí a tam je držet.
0/0
17.1.2006 13:49

Mak1

Re: Re: dekuji
Souhlasím, nicméně dokud u nás budou komunisté veřejně vyřvávat o diktatuře proletariátu a policie je ještě bude ochraňovat, tak se nejak nemohu přimět k odsuzování neonacistů ...
0/0
17.1.2006 14:14

Imlandris

Váš klid bych chtěl mít.
Já si vůbec nemyslím, že se holokaust nemůže vrátit. Spíš jsme k němu blíž a blíž, jak si neo-nacistickej,komunistickej ksindl čím dál víc beztrestně vyskakuje.
0/0
17.1.2006 11:37

Bonelord

Pane Komárku, souhlas!
0/0
17.1.2006 11:34

Englishman

Řekli, co si mysleli
"Není sebemenší důvod, proč by měl být trestán Zündel nebo Čermák. Řekli, co si mysleli." - silně pochybuji, že si to opravdu myslí. Jinak souhlasím s tím, že trestat za hlásání osvětimské lži je nesmysl.
0/0
17.1.2006 10:27

Bouše

Pane Komárku,
to jste zase jednou prdnul do křa! Odpovědět na větu: "Zahubili jste milion sedm set tisíc židovských dětí." slovy "jenom, jenom?" je projev rasismu jak vyšitý a má být po zásluze potrestán.
0/0
17.1.2006 9:23

Albert Nerom

Re: Pane Komárku,
To je "čecháčkovské". Já osobně s 90% názorů p. Komárka jinak nesouhlasím, ale zde (při pečlivém zamyšlení se) s ním nesouhlasit nelze. Pan Komárek má morální právo (jeho otec je Žid a prarodiče byli zavražděni v Osvětimi) takto věci komentovat. Jeho původ ho opravňuje i k určitému "nadhledu", kterého většina z nás objektivně nemůže být schopna. Sám jsem navštívil Osvětim několikrát (a znám i historii a faktografii) a vždy jsem ji opouštěl s ohromným pocitem studu. Ne proto, že by se někdo z mých předků na těchto zvěrstvech jakkoliv podílel, ale třeba jen proto, že nemám v příbuzenstvu nikoho, kdo má jiné než modré oči a člověk si uvědomuje, že kdyby nacisté vyhráli válku, tak by jeho předci měli naději být vybráni za vyhovující "plemeníky", zatímco ostatní by byli likvidování jako "odpad". A je otázka, zda to, co náš národ tehdy dělal, bylo správné a dostačující. Myslím si, že ne a stydím se. Zmůžeme se jen na to, že po každé změně režimu boříme sochy a stíháme jiné za odlišné názory.
0/0
17.1.2006 10:42

Ahaman

Re: Re: Pane Komárku,
Hmm, pěkný........Souhlas.
0/0
17.1.2006 10:46

2Mac7

Re: Re: Pane Komárku,
souhlasím s Vámi
0/0
17.1.2006 12:06

Bouše

Re: Re: Pane Komárku,
Souhlasil bych s tebou, pokud by ten člověk zvolal například: "To není pravda!". To by podle mne bylo vyjádření názoru, které bych akceptoval, když v tomto případě by šlo o popírání holocaustu. Pokud ovšem zvolal "To je málo!", nebylo to vyjádření názoru, ale pouhý rasistický výkřik.
0/0
17.1.2006 13:47

Bouše

Re: Re: Re: Pane Komárku,
On tedy zvolal "jenom, jenom", ale význam je stejný.
0/0
17.1.2006 13:48

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Pane Komárku,
ale ten tón ! slyšel jsi ten tón ? Co když to bylo "jenom, jenom ?! daleko víc jich bylo ! "  To já jen tak, dokud si komunisti můžou beztrestně vyřvávat svoje hesla a zobrazovat své symboly , nesouhlasím s pdobnými tresty.
0/0
17.1.2006 14:18

Bouše

Re: Re: Re: Re: Re: Pane Komárku,
Přiznám se, že takový význam jeho zvolání jsem v úvahu vůbec nebral. Pokud by se dokázal tímto způsobem obhájit, neřeknu ani popel. 
0/0
17.1.2006 14:45

Bouše

Re: Re: Re: Pane Komárku,
P.S. Rád bych věděl, co je na tomto mém názoru "čecháčkovského".
0/0
17.1.2006 13:55

kasavaros

Re: Re: Re: Re: Pane Komárku,
Já bych rád věděl. co je to vlastně "čecháčkovství". Dejte mi definici!!!
0/0
19.1.2006 12:53

Ahaman

Je vidět,
že určitá myšlenka razící si cestu napříč vrstvami celé společnosti začne vždy silně vadit. Ale nebojte se , nechceme Vám sebrat voliče, jen se chceme představit. Možná dělám stejnou chybu jako Vy , ale vychovali mě ke slušnosti- takže díky, pane Komárku, za tu zpětnou vazbu.:-)
0/0
17.1.2006 9:20

komunisti_sou_svine

btw...
Vrátit se může, nezačíná slovy, začíná tim že jedni začnou zavirat druhe za jiny nazor nebo prostě slova a to už se děje.
0/0
17.1.2006 9:13

santej

Komárek, Komárku,
Co když budu veřejně prohlašovat, že by Komárek měl být zastřelenej a budu to dělat tak důsledně a promyšleně, že to implatntuju do hlav tolika dementů, že bude moct Komárek vyjít ven jen s ochrankou?
0/0
17.1.2006 9:08

Hrdý Budžes

Komarku, Komarku!
Chtel bych mit tvoji jistotu co se tyka pevnosti evropske demokracie. Vzpomenu si jak to tam u vas vypada a je mi jasne ze blabolis nesmysle.
0/0
17.1.2006 8:03

babacek

Nesmí se plést
prezentování jiného názoru než oficálního a propagaci nebezpečné teorie a nacismu jak to dělají extrémistické skupiny do kterých mnohdy tací mladíci zabřednou a plácají jen slova která slyší od svých vůdců kteří je takto manipulují a sledují tím jistý záměr.Výkřiky v davu však nelez brát jako prezentaci názoru a tak není zřejmě možné na ně aplikovat svobodu projevu.
0/0
17.1.2006 7:15

Albert Nerom

Re: Nesmí se plést
 To je rozumný názor. Navíc dodávám, že je ubohá společnost, kriminalizující řadové blbečky jen za to, že papouškují pitomosti, které odposlouchali od jiných.
0/0
17.1.2006 9:59

babacek

Re: Re: Nesmí se plést
0/0
17.1.2006 10:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.