Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékárníci na protest proti nižším maržím zavřou

Lékárníci v pondělí 30. ledna zavřou na tři hodiny lékárny. Chtějí tak protestovat proti snižování marží, které podle nich ohrožuje existenci především malých venkovských lékáren. Po jednání s premiérem Paroubkem to oznámil prezident České lékárnické komory Lubomír Chudoba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza Sýkora

Lékárna na venkvoě
Proč by měly být lékárny na venkově? Jsou snad ne venkově jiné obchody kromě koloniálu?
0/0
17.1.2006 12:10

dislektik

Re: Lékárna na venkvoě
pokud nebude povolen obchod s léky v obchodě (koloniál)tak tam asi někde bude muset být
0/0
17.1.2006 12:28

Dawe79

Co se čertí?
Zkrachují ti neschopní a na schopný(levnější:-)) zbyde víc
0/0
17.1.2006 10:40

mc-t

Re: Co se čertí?
Máte zřejmě na mysli ty všehoschopné...
0/0
17.1.2006 11:00

Deleter

To je zajímavý,
že podle komouše Jekala není lékárna obchod běžným zbožím, jako třeba hospoda, a přitom tato rudá vláda vytrvale hostinskou činnost reguluje
0/0
17.1.2006 8:09

mc-t

Re: To je zajímavý,
Podle toho, co si občas dovolují někteří hostinští předložit svým zákazníkům na talíř, soudím, že je ta regulace nedostatečná.
0/0
17.1.2006 11:04

baronfonlempl

Ať si zavřou.
Stejně je to jenom komedie: na tři hodiny. To víte, kšeft by převzaly lékárny nezavřené. Navíc sami mezi sebou neví, kdo nakonec nechá otevřeno. Navíc si, zoufalci, nevšimli, že jsou úplně osamoceni. Ráth prostřednictvím nového prezidenta lékařské komory tuto plně ovládá...
0/0
16.1.2006 21:48

pleoner

Re: Ať si zavřou.
Jo, jo. Soudruh Rath s plnou podporou generálního tajemníka prosadí zájmy pracujícího lidu, ať se to pracujícímu lidu líbí nebo ne.
0/0
16.1.2006 22:05

jekal

U
lékáren jde zřejmě o charitu, jde o tak špatnou nevýdělečnou činnost a přitom ročně vzniká dalších cca 150 lékáren, zajímavý to úkaz. No suma , kterou mohou lékárny utržit je víceméně daná a z kupeckých počtů plyne, že čím více subjektů se o něj dělí, tím méně na jeden vyjde.
0/0
16.1.2006 18:38

mc-t

Re: U
Zkuste se porozhlédnout, KDO ty nové lékárny otevírá.
0/0
16.1.2006 21:43

Deleter

Re: Re: U
U nás se otevřela zelenina, obchod s dárečky, second hand, hospoda. Jak je to možné, co si to dovolujou???
0/0
17.1.2006 8:08

mc-t

Re: Re: Re: U
Aha, a otevřel si je řetězec se zahraniční kapitálovou účastí, že jo?
0/0
17.1.2006 11:02

Deleter

Re: Re: Re: Re: U
To bylo na jektala.
0/0
17.1.2006 12:26

dislektik

at zavřou to se aspon samy vytrestají další marže v prdeli :-))
0/0
16.1.2006 17:47

celtic

soudruzi z ODS....
čekám nějakou mobilizačku.....
0/0
16.1.2006 17:24

dislektik

Re: soudruzi z ODS....
vyčkej ještě pár dní a je to tady .-)
0/0
16.1.2006 17:48

jekal

pro Bigbadaboom
neotálej a vyhlaš celenárodní sbírku na záchranu lékárníků v ČR, patří mezi ohrožené živnosti. Vždyť je u nás jen 2280 lékáren a celé 1%o ročně zanikne (15 až 22) , a to je přímo zoufalý stav.  
0/0
16.1.2006 17:12

dead_brouk

Re: pro Bigbadaboom
takze v kazdem oboru, kde je male krachujici procento naridit marze, aby procento bylo uspokojujici? s jakym procentem krachujicich lekaren, potravinovych obchudku, bazaru, novinovych stanku, prodejen aut, kadernickych salonu, restauraci apod. byste byl spokojen?
0/0
16.1.2006 17:21

jekal

Re: Re: pro Bigbadaboom
lékárna má poněkud jiné postavení - díky lékům, které nejsou běžným zbožím a lékárnu nelze tedy srovnávat s hospodou. No a jinak jsem tím jen chtěl naznačit, že lékárníci těžko někoho přivedou k slzám tvrzením, že patří mezi chudobné.
0/0
16.1.2006 17:35

dead_brouk

Re: Re: Re: pro Bigbadaboom
on se snad ani nikdo nesnazi nikoho privest k slzam jako spis k pravdivym informacim... lekarnici jsou ted v dost nezavideni hodne poloze diky ministrovym lzim napr. o 32% apod...
0/0
16.1.2006 17:54

bluesee

Re: Re: Re: Re: pro Bigbadaboom
Přesně tak, pan Rath "úmyslně zapomíná" na fakt, že distributorská přirážka 32% je od výrobce (dovozce) na konečného zákazníka. Vzhledem k tomu, že jednotlivé lékárny nemohou nakupovat napřímo, ale od lékarenského velkoobchodu, jejich hrubý zisk je maximálně 15-20% z výrobní (dovozní) ceny léků. Přirážka velkoobchodu je pro ně fixní, stejně jako režie a 3% snížení přirážky reprezentuje 3% snížení zisku a může být skutečně pro některé lékárny likvidační.  
0/0
16.1.2006 19:12

dead_brouk

Re: Re: Re: pro Bigbadaboom
a za druhe se mi vubec nelibi ta nechutna reakce verejnosti, nebot ukazuje jenom to, jaka luza porad jeste jsme... porad staci ukazat na nekoho prstem a rict: "ten je bohaty" a dav ho ukamenuje... vi vubec nekdo na zaklade jakych analyz rath s timto prisel? (nespokojim se s tvrzenim dr.ratha, ze lekarny maji nechutne velke marze,protoze me o tom porad jeste nikdo nepresvedcil,neco okolo 17% pro provoz podniku s nutnosti platit vysokoskolsky vzdelane lidi se zodpovednosti mi zas tak moc neprijde) a ted se ozve kdejaky dlazdic se zakladnim vzdelanim (bez urazky), ze jestli jsou lekarnici tak chudi, ze jim udela sbirku...
0/0
16.1.2006 18:15

jekal

Re: Re: Re: Re: pro Bigbadaboom
tož místo teoretizování je lepší si zjistit fakta aspoň o fungování několika lékáren. A to, že nechápete ironii je jen Váš problém, na to Vám nepomůže ani třicet roků chodit do škol, suchar zůstane sucharem. A pokud se považujete za lůzu, nehažte to i na ostatní. 
0/0
16.1.2006 18:27

dead_brouk

Re: Re: Re: Re: Re: pro Bigbadaboom
znam par lekarniku, dekuji za doporuceni, uz sem s nimi mluvil... tim dlazdicem jsem nemyslel Vas...
0/0
16.1.2006 18:36

jekal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro Bigbadaboom
mluvil je málo, je třeba vidět účetnictví, proti dlaždičům nic nemám
0/0
16.1.2006 18:39

dead_brouk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro Bigbadaboom
vy jste ucetni v lekarnach?
0/0
16.1.2006 18:39

jekal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro Bigbadaboom
to, není nutnou podmínkou, postačující je znát účetní a mít možnost nahlédnout
0/0
16.1.2006 18:52

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro Bigbadaboom
Haha, takže vaše známá účetní porušuje zákon, to je typické pro komunistický odpad jako ty.
0/0
17.1.2006 8:06

Bigbadaboom

Re: Re: Re: Re: Re: pro Bigbadaboom
Vašimi slovy: "tož místo teoretizování je lepší si zjistit fakta aspoň o fungování několika lékáren ".
Vřele doporučuji. Pokud nevěříte údajům o ziscích lékáren a platech lékárníků, je to vaše věc...kdo nechce vidět, neuvidí. Můžete následovat vašeho velkého vůdce, lékárníkobijce, nejjasnějšího doktorissima a lháře ratha. HOWG 
0/0
17.1.2006 10:38

Bigbadaboom

Zisky lekaren
Zisky lekaren nejsou nijak velke, jak povidal Rath. S daty nelze takto manipulovat, jsou dohledatelna a nechapu, ze se ten pacholek jeste neomluvïl. Zpráva gremia majitelů lékáren, rok 2004 (čistá marže lékárny cca 20 %) :   průměrný roční zisk veřejné lékárny z výdeje léčiv před zdaněním je cca 120 tis. Kč.   bohužel je to statistika, ne něčí výmysl. Je jasné že lékárna má ještě další příjem, zisk z prodeje doplňkového sortimentu a volně prodejných léčiv, z toho ale nemůže dotovat výdej léčiv!!!
0/0
16.1.2006 16:56

Bigbadaboom

Re: Zisky lekaren
Procento zisku přepočítané na marži lékárny je 0,74 %. O toto když se sníží marže, stane se výdej léčiv veřejnými lékárnami neziskový. Ještě k platům: Platy lékárníků nejsou vyšší než platy lékařů (taky lze dohledat, zjistit). Odmítám debaty typu: "kdo je víc?" Oba jsou VS vzdelani (5-6 / resp. 6 let studia), kazdy je "kovany" trochu v necem jinem. Jeden NEMUZE  (nestaci odbornosti, vybavenim, zkusenostmi, praxi ani casem) zastavat praci druheho a naopak.
0/0
16.1.2006 16:59

E.Krajan

Hyn sa ukáže
Jen doufám, že to nedopadne jako v té pohádce o Tupém, Tlustém a Krátkozrakém a nebo v té báji   Narcis Drát a Parazit Roupek. Co je ale nejhorší, když jednomu z nich do toho budou kafrat kolaboranti od černoprdelníků.
0/0
16.1.2006 14:37

j@ck

Re: Hyn sa ukáže
ono to skutečně nedopadne jako v pohádce. termiti rozkradou co se dá, svou neschopností zhuntují tuto republiku ještě víc než teď a lidi jim ty jejich pindy budou žrát - a to je ta největší tragédie českého národa. a je úplně jedno jestli ti termiti pocházi z tzv. levice nebo z tzv. pravice.
0/0
16.1.2006 14:46

E.Krajan

Re: Re: Hyn sa ukáže
Můžu jen souhlasit a poděkovat za doplnění pro méně chápající.
0/0
16.1.2006 14:49

jekal

Lékárny
jsou opravdu, ale opravdu ohroženou živností. V ČR je 2280 lékáren a ročně jich ukončí činnost 15 až 20. Je nejvyšší čas , aby ODS vyhlásila celonárodní sbírku na záchranu ohrožených lékárníků, aby nestoupl počet lidí, kteří upadnou do chudoby. 
0/0
16.1.2006 14:03

celtic

Re: Lékárny
v okruhu 100m máme 4 lékárny, jestli jedna zavře, tak emigruju.....demisééééééé
0/0
16.1.2006 14:10

mc-t

Re: Re: Lékárny
A kolik máte u vás benzinových pump, supermarketů, či prodejců mobilních telefonů?
0/0
16.1.2006 15:53

Deleter

Re: Lékárny
Není třeba, stačí socany vyhnat ze sněmovny.
0/0
16.1.2006 14:11

jekal

Re: Re: Lékárny
tak tu nekecej a konej, předveď modré hrdinství v praxi
0/0
16.1.2006 14:13

cerrt

Re: Re: Re: Lékárny
my ti ho ukazeme u voleb, tes se;)
0/0
16.1.2006 14:15

jekal

Re: Re: Re: Re: Lékárny
jo, v roce 2014 možná dojde ke změně a ODS bude po 16 letech znovu ve vládě, no to už půjde o zcela jinou ODS
0/0
16.1.2006 14:22

cerrt

Re: Re: Re: Re: Re: Lékárny
Me nejde o ODS puso, at vladne kdokoliv krome bolseviku, jinak to tu pujde do kopru...
0/0
16.1.2006 14:29

jekal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lékárny
není pravděpodobné, že by vládli partaje leninského typu, tj. ODS a KSČM
0/0
16.1.2006 14:37

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lékárny
Nauč se česky, flanďáku.
0/0
16.1.2006 15:11

jekal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lékárny
kolik bereš za doučování ?
0/0
16.1.2006 17:36

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lékárny
Obávám se, že si studenty vybírám.
0/0
16.1.2006 17:46

jekal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lékárny
no nazdar, obáváš se, s takovými se nepaktuji
0/0
16.1.2006 18:30

Deleter

Re: Re: Re: Lékárny
Však víš, jak se koná, uvidíme 06/06. Ale výsledek není jistý.
0/0
16.1.2006 14:23

jekal

Re: Re: Re: Re: Lékárny
předvídatelný jo
0/0
16.1.2006 14:36

syselpolni

Nejak si nevzpominam
ze by nekdo protestoval kdyz se v dobach masivniho otevirani supermarketu zaviraly drobne prodejny. A myslim, ze v porovnani s ohrozenyma lekarnama jich bylo neporovnatelne vic.
0/0
16.1.2006 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.