Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žena ochrnula po injekci, žaluje nemocnici

Matka dvou dětí ochrnula poté, co jí lékaři píchli při běžném vyšetření injekci. Karlovarští soudci začali ve čtvrtek rozhodovat, zda postižená Zuzana Rokosová dostane od nemocnice milionové odškodnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Radcol

SPECT a CT
Chtěl bych se zeptat. Je velký rozdíl ve vyšetření SPECT a CT? Nebo, když jsem bez potíží absolvoval vyšetření SPECT, měl bych mít obavy z vyšetření CT? Děkuji.
0/0
15.1.2006 15:50

Logic

A proto radsi k doktorum fakt jen v nouzi....!
No to je pekna vymluva, 4% riziko....tak se ted kazdej vcetne lekaru z pohledu pacienta nad sebou zamyslete, a zkuste si vzpomenout, kdy vam lekar rekl, ze je u vykonu vubec nejake riziko - me se to teda nestalo nikdy, a to ani pred operaci kdy je clovek uspanej a hrabou se uvnitr...takze uz jenom proto fandim p.Rokosovi, at z nich vytahne aspon 10 milionu, protoze za chyby SE PLATI !!!
0/0
15.1.2006 10:27

dislektik

kde je doktor-bota
raději sem ani neleze co dement jeden v bílém
0/0
13.1.2006 16:57

gentlastwo

murjel...co Vy ste zač??
Tedy   asi  před 30   lety   bylo
nařízeno, když se  dělal  třeba   descendentní   pyelografie/ vyšetření  ledvin kontrastní   látkou/  před  tím   dát   testovací   dávku  kontrastu/ tuším  diodonu/
   Na  klinice    batří  Maxů   c  Americe  a jinde přišli na to,  že   testovací  dávkou se  může  organismus   sensibilizovat  a  procento alergických reakcí  je   větší..
TAKŽe   se  od   toho  upustilo..
Probopha   nejstě  novinář???
Miloš   Zeman...říkal...že novináři  rozumí   všemu, nebo si to alespon  myslí..
0/0
13.1.2006 12:28

gentlastwo

D E Z O. C O N K A nezlobte se,
jste  asi    jediný   intelektuák¨l, který  se  zede   na    chatech   vyskytuje...
  Ovšem proč  to    vyšetření  CT
převádíte  do  finanční  roviny...
Na  jiném  místě  se píše,  že  na  CT, ultrazvuku a  dialyse   nemocnice   nejvíc   vydělávají..
0/0
13.1.2006 12:24

gentlastwo

Beerdy....dotaz...kde ta chyba podle Vás byla???
Že  si   nenechali   podepsat    revers???
0/0
13.1.2006 11:59

gentlastwo

Beerdy..chyba lidská i morální....pozor..
Každé   kontrastní    vyšetření sebou  nese    nějaké   risiko...
 Zrovna tak po   operaci   můžete  dostat   embolii   nebo infarkt plic...
Otázka je    do   jaké    míry   je  vhodné  tohle  presentovat   v   tisku...
Další    desítky  a  stovky  pacientů   jsou  ohroženi
infarktem   jen  když se k nim lékař  přiblíří  s injekcí, ve  které je kontrastní   látka..
0/0
13.1.2006 11:58

Pimpil

Re: Beerdy..chyba lidská i morální....pozor..
proc infarktem ?
0/0
13.1.2006 16:58

bezec.........

@@@
Denne to vidis
Denne to ctes
Lekarum v Ceske republice
vyhni se hned
0/0
13.1.2006 11:46

harry_s

nojo
lékaři opět nechybovali........
0/0
13.1.2006 11:40

abysser

stát se to v americe...
.. manžel penze vysoudí a je klid.. takto si bude brzy připlácet připojištění, kdykoliv vyrazíme do nemocnice :/...
0/0
13.1.2006 11:37

Beerdy

Nemocnice strká hlavu do písku!
Tohle je tragédie - nejen lidská, ale i morální. Co to ta nemocnice předvádí? Když už neumím přiznat chybu, tak už z čistě morálního pohledu je fér té rodině přiznat odškodné, aby jí byla zajištěna když už nic, tak adekvátní péče. Přístup: "tak, tady vám vracíme ochrnout maminku, přijďte zas" mě totálně děsí!!!!
0/0
13.1.2006 11:30

Dezo-Conka

Re: Nemocnice strká hlavu do písku!
To by musela mít peníze na to odkošdné a na pojištění .......
To by nemohla být většina výkonů v sázebníku na nebo pod hranicí rentability.........
Jo pracovat jako Siciliánï a zdravotnictví jako v Americe,to by se vám líbilo.
0/0
13.1.2006 12:09

Logic

Re: Re: Nemocnice strká hlavu do písku!
Jaky musela mit odskodny? Kdyz podnikas, a podelas to, tak taky skrachujes a nikdo se te nepta....to je proste zivot na tyhle kouli, a ta nemocnice tech par milionu provari za par tejdnu, takze bych ji klidne nechal to zaplatit...beztak to pujde z nasich dani :(
0/0
15.1.2006 10:30

Pimpil

Re: Nemocnice strká hlavu do písku!
to zadna chyba nebyla, lousku; asi tezko tam budou pracovat kouzelnici, kteri vyvesti z koule, jak na to pani rouskova ci jak se jmenuje, bude reagovat
0/0
13.1.2006 16:55

jkzrt

4 %
 "U tohoto výkonu je čtyřprocentní riziko komplikací. Bohužel to postihlo právě paní Rokosovou."Co je to za blbou výmluvu?Přece každý lékařský zákrok nese riziko!
0/0
13.1.2006 11:25

Dezo-Conka

Co se stalo
je sice tragédie
dle mého názoru nemůže ovšem tento výkon /podání kontrastní látky + CT,CT s kontrastem/být zadarmo,jako dosudí.Musí stát tolik
aby si špitál mohl zaplatit dobrou pojistku a pacienta pak ty miliony dostane,nebot byla těžce poškozena
během vyšetření.Vo tom to je soudruzi
0/0
13.1.2006 11:20

murjel

Problém našeho zdravotnictví je opět zde! Jako vždy
nikdo z lékařů za nic nemůže, je to vina pacienta, protože neví, že je alergický na kontrastní látku. Ale tak to není. Nikdo z lékařů se nenamáhá zjišťovat na co je pacient alergický. Stalo se mi, že jsem do svých 15ti let zkolabovala po každé injekci tetanového séra. Až v 21ti mi zjistili po krevních odběrech, že mám tolik protilátek v těle, že organismus musí zkolabovat pokaždé, když mu píchnout další dávku tetanového séra. I když mi od té doby již nikdo tetanus nepíchá, přesto je hladina čím dál vyšší a další kontrolu mám až za deset let. Jak je to asi možné?!  Lékaři neví, takže pacient nemůže za svůj zdravotní stav, mohou za něj a odpovídají za něj pouze a jenom lékaři. Ti by měli nařídit krevní odběry hned po narození a provést nutné rozbory na alergie, aby se předešlo tomu, že poškodí, byť i neúmyslně, zdraví pacienta, nebo dokonce ohrozí jeho život! Tedy podle mého za současný stav paní, která ochrnula po injekci zcela a plně odpovídají lékaři, nepostupovali s opatrností.
0/0
13.1.2006 11:16

Synalid

Re: Problém našeho zdravotnictví je opět zde! Jako vždy
No jasne...vysosaj cloveka hned po narozeni, ze? Trosku logiky by neuskodilo...novorozenec ma ty krve "kapanek" min nez dospely clovek.
Dalsi vec je, ze nema jeste dovyvinuty imunitni system, takze opet trosku vedle. Testovani na vsechno mozny by zabilo i bejka, natoz takovy mrne..
Latek, ktere muzou spusobit alergii je nespocet, takze by to asi vsechno otestovat neslo. Dal..uz ted je zdravotnictvi co se tyce penez docela v pr**li, kdo by zatahnul tyhle testy netusim. Ona by se takovahle prevence dala delat u mnoha nemoci, ale je to proste financne neunosne...
0/0
13.1.2006 11:22

Dezo-Conka

Re: Problém našeho zdravotnictví je opět zde! Jako vždy
Paní snad mi nechcete říct,že vám někdo vyšetřoval protilátky proti
tetenovému anatoxinu ?
To se vyšetřuje jen v případě podezření na závažný humorální imunodeficit
/třeba common variable imunodeficit kdy imunoglobuliny třídz IgA a IgG jsou výrayně snížené/
Pokud máte hzpergamaglobulinemii
tak to vůbec neznámená,že máte yvzšenou hladinu protilátek pro tetanovému anatoxinu.
Vůbec tomu nerozumíte,zdá se.
0/0
13.1.2006 11:31

Logic

Re: Re: Problém našeho zdravotnictví je opět zde! Jako vždy
hm...ja myslim ze kazdej kdo neni lekar nebo doktor temhle biloplastskejm slovum nerozumi.... co je mi platny vedet, jestli mam IgA a IgG a podobne,kdyz tomu nerozumim a nikdo ti to nevysvetli? doktor by taky asi hnedka z prvni nepochopil programovani.... tak se proberte spis vy :)
0/0
15.1.2006 10:34

Bonelord

Re: Problém našeho zdravotnictví je opět zde! Jako vždy
To je ale spis ukazka hlouposti Tvych rodicu, kdyz te nechavali opakovane ockovat na tetanus, kdyz po seru kolabujes.
0/0
13.1.2006 11:32

_m-

Re: Re: Problém našeho zdravotnictví je opět zde! Jako vždy
no, rozhodně měli být rodiče poučeni, že komplikace přímo souvisí s očkováním
0/0
13.1.2006 14:06

IGY

Re: Problém našeho zdravotnictví je opět zde! Jako vždy
A jinak jste normální? To snad nemyslíte vážně, co tady plodíte, že ne?
0/0
13.1.2006 11:33

MaryN

Re: Problém našeho zdravotnictví je opět zde! Jako vždy
Božínku....  Po narození dělat testy na všechny možné potencionální alergeny vy jste fakt dobrá.... Vy si to představujete jak Hurvínek válku.
0/0
13.1.2006 11:47

Dezo-Conka

Zdravotnická realita
Ted vám odebereme krev,trochu to píchne a pak to bude štípat,píchneme vás do žíly v ohbí loketním,není vám nevolno? nemáte strach z krve? pak si můžete lehnout.Odebereme vám 3 zkumavky krve-jedna bude na krevní obraz,druhá na serologii,třetí na biochemii.
 
Je třeba ještě dodät,že za odběr dostaneme 21 Kč,zkumavky stojí 15x3=45 Kč,prodělali jsme 26 Kč/rukavice,dezinfekce/.Pokud děláme
odběr v den vyšetření proděláváme 47
Kč,a když je k tomu ještě EKG tak proděláváme 52 Kč,za kontrolní vyšetření dostanu něco přes 100 Kč.
Děkujeme vám,že jsme vám mohli odebrat krev.
0/0
13.1.2006 11:12

Beerdy

Re: Zdravotnická realita
Tenhle příspěvek je naprosto nerelevantní a s tématem nesouvisející a dost jste mě s ním nadzvedl ze židle váženýí!!! Každý z nás si platí zdravotní pojštění - tak proč nám tu otloukáte o hlavu to, že ten odběr stojí cca 200 Kč či nakolik ho vyčíslujete? Mám to chápat tak, že proto, že stát z mých daní toto dotuje, tak jsem parazit a tyji z našeho zdravotnictví, potažmo státu? Co to tu povídáte člověče????
0/0
13.1.2006 11:39

Dezo-Conka

Re: Zdravotnická realita
ten odběr stojí 21 Kč
Vaše mizerné pojištění/2000Kč měsíčně ?/ nepokryje ani tu péči,které se vám dostává.Doplací na to lékaři a sestry svými pláty.Výkonnost ekonomiky je nulová,zdravotnictví:evropský standart vážený pane.
0/0
13.1.2006 11:59

furik

Re: Re: Zdravotnická realita
chudaci lekari a chudaci sestry :) kazdej doktor krade jak straka, sestry nevyjimaje... pak to tady vypada jak to vypada. ze me ma stat mesicne 30.000 Kc (pocitam i penize zaplacene mym zamestnavatelem)a vzhledem k systemu prerozdelovani opravdu nemuzete rict, ze zdravotni pojisteni jsou mizerne 2000. Nemocny jsem jednou za rok a to me daji paralen ;) prestante tady laskave skuhrat jaky jste chudak (financne) a jdete se, mily Dezo, bodnout
0/0
13.1.2006 12:19

Beerdy

Re: Re: Zdravotnická realita
A kolikrát měsíčně si myslíte pane moudrý, že chodím k lékařovi? Mě vidíte v ordinaci tak 2-3x za rok, já totiž vydělávám, nemám čas marodit  avysedávat po doktorwch. Léčím se sám. Tak mi tyhle žvásty neotloukejte o hubu. Jestli vaše praxe krachuje, pak to spíš bude tím, ž eumíte ho**o.
 
0/0
13.1.2006 17:19

Logic

Re: Zdravotnická realita
Tak az na ty ceny si takhle predstavuju, ze by mel lekar pokazde informovat o tomto pacienta...kolik to stoji je uz vedlejsi, platime si prece pojisteni,ne! Taky kdyz v shopu neco prodavam, tak tomu cloveku musim nejdriv rict co a jak s tim kdyz tomu nerozumi, jelikoz mi to pak hodi na hlavu jinak...to bohuzel v pripade lekaru nejde, a o to by meli byt presnejsi a tohle delat automaticky ! Kdyz mi umrela babicka, tak mi rekl doktor, ze ji jaksi zapomeli dat na dialyzu a ze diky tomu zkolabovala...byla uplne bila - a myslite ze se nekdo ASPON omluvil? Ctvrt roku nam nechteli ani ukazat lekarskej spis, ackoliv na to mame pravo a nakonec v ty zprave bylo, ze "pacientka zemrela ve spanku prirozenou smrti bez komplikaci"...no nenio to drzost??? A myslite si ze se nekdo nekam na nekoho dovolal??? Ani h****o....
0/0
15.1.2006 10:44

Logic

Re: Zdravotnická realita
Jo a jeste neco, 2000 (a leckdy i vic) davam jen ja sam na pojisteni, dalsich X tisic na me vytahne stat z MYCH penez od zamestnavatele, a k doktorce si jdu 2x za rok pro zyrtec na alergii...paralen a brufen si radsi koupim sam za tech par Kc nez stat v ordinaci s chrchlajicima duchodcema....a ze si v tech nemocnicich kradete a neumite si tam udelat poradek - to je vas boj! Vsechno neco stoji, i vase svacina do prace, takze logicky i EKG...nekdy o 52kc vic, ale pak vydelate na vyriznuti jedny bradavice 300kc nebo kolik, takze se to srovna-beznej obchod, a kdo neumi podnikat, skrachuje...
0/0
15.1.2006 10:49

Bennu

Co je to banalni vec?
Souhlasim s clovekem nize, ze i vstriknuti kontrastni latky muze zpusobit maler. Uvedu jiny priklad. Existuje male procento lidi, kteri pri celkovem uspani se jiz nemusi probrat a zustanou v komatu. Nelze predem zjistit, kdo je na to nachylny. Proto lide musi podepsat papir, ze si jsou VEDOMI MOZNYCH NASLEDKU. Lekari nejsou bozi, jsou lide jako my vsichni.
0/0
13.1.2006 11:11

murjel

Re: Co je to banalni vec?
Když to neumí, tak ať to jdou učit! Každý lékař by měl předvídat, že se něco takového může stát! Od toho mu daňoví poplatníci platili studia! Každý ať se vrátí rovnýma nohama na zem. Studium každého lékaře platí daňoví poplatníci, nikoliv stát! Že na odběrech doplácí? A co má být? Lidský život je nenahraditelný! To by si měl každý lékař předříkávat, než pacientovi ublíží! Lékařská komora by konečně měla nařídit, že pacient nebude podepisovat, že si je vědom možných následků, protože nikdo mu ty možné následky neřekne, natož, aby je tam do prohlášení vypsal!
0/0
13.1.2006 11:20

Beerdy

Re: Re: Co je to banalni vec?
S tím souhlasím, mě totiž totální nekomunikace lékař vs. pacient naprosto dráždí (chtěl jsem původně použít horší výraz). A podepsat alibistický papír typu :když se něco podělá, je to jen moje vina" mi přijde absurdní - copak já studoval medicínu? Copak já, coby pacient, mohznát případné konsekvence? Rozum mi to nebere....
0/0
13.1.2006 11:26

MaryN

Re: Re: Re: Co je to banalni vec?
Plete si pojmy s dojmy...Chyba lékaře je, když podá např. penicilin pacientovi, u kterého se objevila v minulosti alergická reakce a pacient třeba na následky anafylaktického šoku zemře. Chyba lékaře není, když podá penicilin a pacient dostane anafylaktický šok...to nemohl předpokládat ani předvídat.
0/0
13.1.2006 11:45

MaryN

Re: Re: Co je to banalni vec?
A mohu vědět, jak lze toto předem zjistit????
Myslíš jako:" Nyní Vás čeká operace slepého střeva. Nemusíte se již probrat z narkozy, protože v ojedinělém procentu případů se to stává a zůstanete v komatu. Můžete mít alergickou reakci na podávané anestetikum a další léky, které Vám budou podány. Může dojít k dalším těmto:........ komplikacím."
Ptám se: Odmítl by si tu operaci? Když se ti během několika minut či hodin může perforovat slepé střevo, dostaneš zánět podbřišnice a máš vysokou šanci zemřít.
 
Nebo co čekáš.
0/0
13.1.2006 11:42

Beerdy

Re: Re: Re: Co je to banalni vec?
Tady ale popisujete akutní stav ohrožení života - tam se zkrátka nedá nic dělat, než to risknout a zákrok provést. Ona dotyčná ale v ohrožení života nebyla, její oitíže byly dlouhodobého charakteru - zde byl tedy čas i prostor pro podrobnější analýzu a rozobor možných příčin a rizik. A pak, když se ukáže postup fatálně chybný,se ani neomluvit? No kde to jsme????
0/0
13.1.2006 11:54

MaryN

Re: Re: Re: Re: Co je to banalni vec?
Mohu vědět, jak byste analyzoval, zda pacientka může mít alergickou reakci na kontrastní látku?
0/0
13.1.2006 12:02

IGY

Re: Re: Co je to banalni vec?
Já se omlouvám předem, dělám to velice nerad, ale vy jste naprostý debil. Debilové doufám odpustí. To, co tady produkujete je totálně out. Jenom na okraj - když půjdete k pekaři pro rohlík, tak mu taky dáte polovinu ceny a řeknete, to je dobrý, zbytek máte od cesty? Pokud takového znáte, dejte mi adresu, budu tam chodit taky.
0/0
13.1.2006 13:48

Logic

Re: Co je to banalni vec?
Obavam se ze zrovna lekarstvi je vec, kde proste chyby delat nelze! Kdyz to neumim tak to nedelam! Taky vam neopravej auto kdyz vam praskne hlava tim ze vam jenom dolejou vodu.... Proste metoda pokusu a omylu je u lekaru dle me nepripustna, nejsme kralici na testy, od toho mate skoly!
0/0
15.1.2006 10:52

xvladah

Naši lékaři...
Co Čech, to lékař, že...   a každý z nich chce přidat.
0/0
13.1.2006 10:39

B_H

Odpovědnost
Hmm, jako vždy se z médií nedozvíme přesné informace. Z toho, co víme lze usoudit, že šlo o standardní vyšetření ženy-migreničky na počítačovém tomografu (CT), pro účel vyloučení některých příčin migrény (zejména nádoru na mozku). Největším problémem při vyšetření na CT je samam kontrastní látka - reakci na ni vykazuje až 10% pacientů (obvykle nevolnost, hůře mdloby, nejhůře v minimálním počtu případů ochrnutí).
Bohužel k tomu došlo právě teď. Co se týče odpovědnosti - pokud žena byla na tyto komplikace výslovně a prokazatelně upozorněna a s vyšetřením přesto souhlasila, lékaři neodpovídají. 
O tom však informace nemáme, osobně se domnívám (a mohu se mýlit), že tomu tak v tomto případě nebylo a lékaři potažmo nemocnice nesou plnou odpovědnost.
Paní a celé rodině držím palce.
0/0
13.1.2006 10:25

Bouše

Re: Odpovědnost
Sdílím stejný názor.
0/0
13.1.2006 10:34

johnny_b_good

Re: Odpovědnost
Tohle je stejne hrozne tezky. Treba ja nikdy na takovymhle vysetreni nebyl, ale kdyby mne nekdy potkalo a doktor rekl "je tady urcite nepatrne procento komplikaci ale nemusite se bat", taky bych do toho sel (teda aspon pred prectenim tohohle clanku :-)) Pritom co ma doktor vlastne delat, a co pacient? Mel by ti doktor rict statisticky zjistene procento lidi u kterych se projevili vazne komplikace a clovek by se pak mel sam spocitat, jestli mu to za to stoji? Ale clovek (pacient) prece sam nedokaze odhadnout, nakolik je to samotny vysetreni dulezity, clovek se boji nadoru na mozku a chtel by o nem vedet - pripadne ho zkusit dat dopryc. Ja si spis myslim, ze tohle je proste jedna z veci, na ktery medicina bude vzdycky kratka. Kazdej clovek je urcitej unikat a kdyz mu proste dodas spravnou latku na spravny misto, muze treba hned umrit i kdyz dalsich 100000 lidi nemelo nejmensi problem. Aspon takhle nejak mi to pripada.
0/0
13.1.2006 10:44

Bouše

Re: Re: Odpovědnost
Tak by to mělo podle mne skutečně fungovat. Pokud jsou ošetřujícímu lékaři známy takové skutečnosti, měl by je pacientovi sdělit a měl by mít od pacienta podepsaný souhlas s takovým vyšetřením. Když už kvůli ničemu jinému, tak kvůli případným soudním dohrám.
0/0
13.1.2006 10:52

Hrdý Budžes

Re: Odpovědnost
Uz jsi nekdy zazil aby pred rutinnim vysetrenim seznamovali mistni doktori s pripadnymi riziky? Zejmena pokud jsou zrejme marginalni?¨
:-\
0/0
13.1.2006 10:45

termin

Re: Re: Odpovědnost
Na CT mozku jsem byl. Doktor me seznamil s moznymi riziky, ale protoze jsem byl nafetovany dithiadenem, tak jsem mu moc nerozumel. Byl jsem tak vystresovanej z toho, jestli v mozku mam nebo nemam nador, ze o tom, ze bych to nepodepsal, jsem ani nepremejslel...Bohudik se mi nic nestalo....
0/0
13.1.2006 10:54

scaty

Re: Re: Odpovědnost
byla jsem na běžné malé operaci, spíš výkonu, musela jsem podepsat x lejster - že jsem se vším seznámena a nemocnice v podstatě za nic neručí
0/0
13.1.2006 11:13

mrzoutek

Re: Odpovědnost
Ano,
 
ale zakladni problem v medicine je to, ze je preferovano levnejsi a nebezpecnejsi vysetreni pred drazis a bezpecnejsi (CT vs. MR)
Pripad kdy CT ma vetsi viteznost oproti MR je naproste minimum, a konkretne pro nadory ma CT daleko nizsi specifitu nez MR, ale proste CT je levnejsi a dostupnejsi. 
0/0
13.1.2006 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.