Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školy nevycházejí vstříc nadaným dětem

Ačkoliv už rok mohou školy podle nového školského zákona vytvářet podmínky pro vzdělávání malých géniů, rodiče takové hledají jen těžko. Ne všude umějí mimořádně nadané děti učit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

idnesKROKODYL

NIKDO SE NEBUDE POVYSOVAT
zvlaste ne deti soucasnych kapitalistu a pracujici inteligence. Vsem rovnym dilem, pekne po nasem, tak nejak socialisticky ! Jirka Paroubek, ten umi veci zaridit a kdo se bude stavet proti, tomu ukaze. Kdyz ne ted, tak po volbach ! To uz s martany budou nastroje jak dosahnout sbeho ! Jen se teste !
0/0
11.1.2006 20:52

gicin

Inspirace paní Buzkové podle pana Ratha
(melody Čerešničky, čerešničky, čerešně) 1) Krásná paní ministryně Buzková, ve školství se mnohý důchodce schová. Račte Ratha napodobiti, a ty, čecháčku, plav penze užíti. 2) Ať táhnou přesloužilí do důchodů, proč by měli produktivním brát vodu, když maj nárok na odpočinek, nalejme si konečně čistých vínek. 3) Kdoví která bolševická mafie, drží staré páky, ptáky, fůrie? Já chci konečně vidět akci! Zaměstnavatelé ať jim daj lekci!
0/0
11.1.2006 17:26

miciangora

Re: Inspirace paní Buzkové podle pana Ratha
k tomu bych chtěla dodat, že platy ve školství jsou tak mizerné, že za ty peníze mladý lidi prostě dělat nebudou, nebo vy byste po absolvování vysoké školy dělal za sedmičku čistého??Já tu práci sehnala proto, že můj předchůdce odešel pracovat do realitní firmy, neb tam má třikrát tolik, než bral jako angličtinář na střední škole.Specielně ve školství by prakticky neměl kdo učit, nebýt důchodců, neboť učitelský plat mladou rodinu prostě neuživí.Dcera mojí kamarádky vystudovala v anglii, nabídli jí místo na Karlově univerzitě na ..namouduši - deset tisdíc hrubého. K tomu není co dodat.Takže, jestli chceš chlapče učit? Volných míst jsou mraky.
0/0
11.1.2006 20:05

Borgh

Za komunistů fungoval systém matematických tříd...
byl to dril (aspoň u nás), ale aspoň jsme se my malí géniové nenudili  Mělo by se to obnovit.
0/0
11.1.2006 15:47

Gadžo Deméter

mně taky nevycházely vstříc..
0/0
11.1.2006 13:44

miciangora

Re: mně taky nevycházely vstříc..
vyšly, ale dosud nedoratily, pořád tě hledaj
0/0
11.1.2006 13:57

Gadžo Deméter

Re: Re: mně taky nevycházely vstříc..
kde?? půjdu jim naproti!!
0/0
11.1.2006 14:09

miciangora

jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
zvlášť bych nechala zavřít a povinně mučit toho dědka, co vymyslel v osmdesátejch letech ten báječnej noivej systém. Mně v té době chodily do školy děti.Měšly se údajně naučit logickému uvažování atd. No nejen , že se mu nenaučily, ale nenaučily se ani to, co jsme ze školy uměli my.Jejich vzdělání je skutečně pod úroveň a pokud se něco z vlastního zájmu nenaučily ty děti samy, třeba počítače, jazyky atd. , ze školy si neodnesly vůbec nic.
0/0
11.1.2006 12:26

S.P.Q.R.

Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
A od čeho mají doma mámu? Aby psala na netu, že jejich vzdělání je pod úroveň? :-)
0/0
11.1.2006 12:50

_m-

Re: Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
mámy jsou učitelky?
0/0
11.1.2006 13:05

miciangora

Re: Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
já dělala co jsem mohla, proto taky vím, jak jsou ty učebnice mizerný..mimochodem nejsem povoláním učitelka
0/0
11.1.2006 13:41

_m-

Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
myslíš pana ministra "ahoj" Adama?
0/0
11.1.2006 13:05

miciangora

Re: Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
nevím, jak se ten kretén jmenoval, ale co se ty děti nenaučily jinde, to je ve škole nenaučili. Učebnice psané příšerným jazykem, nevysvětlovaly vůbec nic, když jsem to chtěla svým dětem vysvětlit já, tak jsem si musela sehnat litereturu jinde
0/0
11.1.2006 13:43

miciangora

Re: Re: Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
naštěstí jsem si pamatovala dost z dob, kdy jsem chodila do školy já.
0/0
11.1.2006 13:43

_m-

Re: Re: Re: Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
pro mne je nejnezapomenutelnější výraz NEURČITEK, kterým se nahrazoval INFINITIV podotýkám, že to bylo po roce 1989!!!!!!!!!!!!!!
0/0
11.1.2006 14:04

miciangora

Re: Re: Re: Re: Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
no on je to nayprosto přesnej překlad
0/0
11.1.2006 14:07

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
já vím - ale zní to hrozně!!!!!!!!!!!
0/0
11.1.2006 14:08

miciangora

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
ayle lidi by si zvykli
0/0
11.1.2006 14:13

mimis

Re: Re: Re: Re: jinak školy dnes nevycházejí vstříc vůbec nikomu
Miciangorko, ve kterych letech tve deti chodily na ZS?
0/0
12.1.2006 9:53

miciangora

my jsme kdysi měli
na Ruštinu, na zpěv a kreslení maminku Lenky Filipový,Byla fantastická a i ty největší grázlové ji milovali  a učili se  je proto, aby jí udělali radost. To je pravda. A ta nám třeba zvuk těch slov přehrávala na kytaru, nebo nám ukazovala, jakou mají ta slovíčka barvu.Bylo to fantastický a strašně to pomáhalo , hlavně dětem, kterým jazyky nešly.Říkala nám, jak ta slova vznikla, kde je jejich původ, jak se to řekne v jiných jazycích a jak lze cestu toho slova "vystopovat"..prostě nám ukázala víc cest, jak k něčemu dojít.Jo jistě, starej Filip hrál ty komunardy, aby se Lenka dostala do Francie, ale paní učitelka Filipová byla skvělá i bez toho. Je jí škoda. Už umřela.
0/0
11.1.2006 11:59

Ing_Zababa

A rodiče škole
U nás (vesnice kousek za Prahou) přišel nový ředitel a snažil se začít měnit školu k lepšímu. A jak reagovalo spoustu rodičů? Začali si stěžovat na obecní úřad, že nechtějí žádný novoty a že chtějí klasickou výuku a pod.
To se pak hodně těžko vylepšuje
0/0
11.1.2006 11:13

Zedford

Re: A rodiče škole
njn, něco podobného si dovedu dobře představit...
 
možná se dopusitl jedné ze dovu chyb - styl výuky požadoval větší aktivitu nebo více peněz od rodičů
- dětičky byly pak zjevně chytřejší/zvídavější enž rodiče...
0/0
11.1.2006 11:15

there

Schování v davu
Mám li být upřímný je dle mě lepší když zůstanou v tom davu skrytí. Ale to si skutečně zvolí sami, jsem si jistý že i dětství jim to došlo. Ví velmi dobře že pokud vyniknou hned se je pokusí nějaký kretén využí pro své vlastní cíle.
0/0
11.1.2006 11:09

Zedford

Re: Schování v davu
ano, je to lepší pro sotatní, průměrné jedince!!
 
 
jak řekl koelga...verba docent exempla tahunt - příklady táhnou!!
0/0
11.1.2006 11:11

miciangora

Re: Re: Schování v davu
ducent a trahunt..jinak bezvadný znám ještě něco, volenten fata ducunt, nolenten trahunt - chtějícího osud vede, nechtěšjícího vleče....někdy se s tím fakt dá těžko něco dělat
0/0
11.1.2006 11:20

Zedford

Re: Re: Re: Schování v davu
já tot ady všude sportovně přiznávám,ž e jsem těžký disortografik a tohle je pro mne peklo..;)
0/0
11.1.2006 11:23

miciangora

Re: Re: Re: Re: Schování v davu
to máš kliku, že jsi maldší a disortografici už existovali. Já byla povážována za debila, přestože jsem ve čtyřech letech slušně četla.Ale vypadalo to, že se snad nikdy nenaučím psát.O kreslení nemluvím, rýsování byla noční můra a prakticky jsem to nezvládla do teď.Nechtěla jsem tě napadnout, to mám z tý blbý školy hahaha
0/0
11.1.2006 11:29

Zedford

Re: Re: Re: Re: Re: Schování v davu
v poho...neberu to jako napadní, ybch asi střílel hned;)
 
kliku asi určitě ano (za totáče bych ensměl ani na střední':( ale i v tomhle..já jsem, tam kde jsem díky tomu, že v 6. třídě zš jsme dostali na čj soudružku Piflovou (psal se sice rok 1994/1995, ale z ní to soudružství přímo kapalo...) no a jeden den jsme jí měli mít 5 hodin v kuse kvůli suplum. Ona říkala že dyslexie je výmysl blbců slabochů a lenochů a že já jsem blbeček z buržoázní rodiny (hahaha), ze kterého nikdy nic nebude, tak sjem heldal, jak enjít do školy a šel jsemr adjěi na přijímačky na jeden gympl...skvělej....akorát to az těch 6 let rodiče stálo 115tisíc:(
0/0
11.1.2006 11:36

miciangora

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Schování v davu
ty jsi vysloveně spřízněná duše, mně se říká Miss Překlep a v prvním járu na ekonomce jsem dělala reparát ze psaní na stroji.No a vidíš, nakonec se člověk naučí všecko, když opravdu musí.
0/0
11.1.2006 11:47

Zedford

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Schování v davu
psaní na stroji...o tomr aději nemluvit, ale teď mne rpávně napadlo, že jedna učitelka na zš měla věštecké schopnosti:)) když jsme měli "kraospis" vč. strojopisu..tak říkala, že já to sice neumím a ona mne to nikdy nedokáže pořádně naučit, ale že se o mne nebojí, že jako rpávník budu mít sekretářku...:)
 
Miss?;)
0/0
11.1.2006 12:42

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Schování v davu
ta paní byla možná soudružka, ale především to byla blbka, která neměla ve školství co dělat. (gymnázium Arcus?) Na moje dítě řvala učitelka v roce 1990 že je debil, který nepatří ani do zvláštní školy, protože neudělá rovnou čáru - zkusili jsme Gymnázium Menzy - taky bezúspěšně i když nikoli z důvodů nedostatku intelektu. Ale to je na jindy.
0/0
11.1.2006 11:59

Zedford

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Schování v davu
to neměla... jenže za stranickouv ěrnost  dělala před reovlucí 10 let pražskou školní inspektorku a dodnes si někteří známí učitelé vzpomínají jaká byla......
 
ee, Gymnasium Jižní Město, ale lepší je pobočka na Sázavský:))
0/0
11.1.2006 12:44

_m-

Re: Re: Re: Re: Schování v davu
já nejsem dys - a ty co nám řiká tady ta paní stejně nechápu. mimochodem říkala jsem ti jak se náš dyslektik naučil na učňáku azbuku (museli mít ruštinu, souvisela s oborem)? " mami, to nesmíš brát jako písmena - to ber jako šifry!"
0/0
11.1.2006 11:32

miciangora

Re: Re: Re: Re: Re: Schování v davu
no..přesně tohle jsem kdysi řekla synkovi své kamarádky, který měl ve škole angličtinu a bylo to zoufalství, ale von má jinak v hlavě computer a hovoří v pojmech o jejichž existenci jsem dosud neměla tušení. Tak jsem mu řekla, ať si to převede na číselné kódy a kóduje si..třeba podstatná jména 1, životná 1, neživotná2 atd. atd. A fakt mu to takhle bezvadne jde ....já vidím číslo a je mi špatně, takže z pouhých čísel nebo kódů bych se nenaučila nikdy nic.A to je to, o čem celou dobu mluvím.Mají se využívat schopnosti těch dětí a ne jim říkat, že jsou blbý a kašlat na ně.
0/0
11.1.2006 11:45

Sporadany_obcan

Normální důsledek socialistické politiky....
To je v naprostém souladu se socanskou politikou, talenty ubíjet už v mládí a když se přece prosadí, pak ho potrestejme co nejvíce za to, že si bude v dospělosti schopen vydělat více peněz.
 
Tady přece musí být "spravedlnost" v tomhle státě, nikdo si nebude vyskakovat!!!  
0/0
11.1.2006 10:54

emailnapicu

Proč jen na dementy?
Pořád jsou někde sbírky na dementy, potraty, parchanty atd. ale nikdy jsem neviděl sbírku na inteligentní děti z chudších rodin, kteří nemají finance a prostor (specialní školy pro rozvoj talentu atd.).
0/0
11.1.2006 10:33

Zedford

Re: Proč jen na dementy?
taky dobrý postřeh...ale v tomto směru duělal hoodně Kellner s tou sovu speciální školou internátního typu...polovina dětí je tam zadara ze scoiálně nejslabších poměrů...
0/0
11.1.2006 10:35

miciangora

Re: Proč jen na dementy?
máš zajisté na mysly takové parchanty a potraty jako třeba Stevena Hawkinga, že?
0/0
11.1.2006 10:35

jeenedobik

Re: Re: Proč jen na dementy?
..nemachruj...
0/0
11.1.2006 10:39

Zedford

Re: Re: Proč jen na dementy?
ano, kolega má na mysli, že pro Steveny Hawkingy se u nás nedělá nic...
0/0
11.1.2006 10:39

Deleter

Re: Re: Re: Proč jen na dementy?
Naši Stevenové se zřejmě kývají někde na lůžku, nyní již ne klecovém.
0/0
11.1.2006 13:19

Zedford

Re: Re: Re: Re: Proč jen na dementy?
trochu úlet ne?
 
vyjádření pana klegy bylo, že pro děti postižené se alespon něco dělá a přispět může docela lehce, ale na geniální děti to nejde..přičemž co je lepší investice je snad jasné...
0/0
11.1.2006 13:38

Zedford

IMHO
já bych řekl, že je především v zájmu společnosit samé podporovat a rozvíjet nadání malých potencionálních géniů - protože právě dole naznačené připady lidí "v devíti geniálních na vejšce slabej průměr" jsou spíše důkazem nemohoucnosti anšeho školského systému a jeho zprůměrovávacích formiček na hlavičky:/ i když samozřejmě u části může ta genialita odeznět s pubertou..
0/0
11.1.2006 9:32

miciangora

Re: IMHO
v zájmu společnosti je především podporovat nadání VŠECH dětí.Čímž nemám na mysli rovnostářství, ale právě vyhmátnutí těch pravých schopností každého dítěte a jejich rozvoj.Když se dětem pozvedne sebevědomí a začnou více důvěřovat sami sobě, dokážou zázraky.
0/0
11.1.2006 9:58

Zedford

Re: Re: IMHO
ano, ze 70% máš pravdu,a le tomu neříkám pdopora, leč rozvoj nadání - každé dítě má některé schopnosti a dovednosti, které stojí za to pěsotva ta škola by měla umožnit u většiny z nich jejich rozvoj, to rozhodně, ale nevím, ejslti je dobré rozvíjet nadání třeba ke kapsářství, lhaní, násilí jak (snad z nedbalosti) prefeuješ Ty...:)
0/0
11.1.2006 10:28

miciangora

Re: Re: Re: IMHO
o tom přesně mluvím, kdyby se u těch dětí rozvíjely jejich skutečné schopnosti a nadání a škola jim dokázala ukázat cestu ke vzdělání a taky cenu vzdělání a možnosti, které přináší, pak by tyto děti nemusely ve valné většině končit po pasťákách a kriminálech.Velkou roli v tom hraje vliv prostředí a výchova v rodině...ale i tam se vyskytují nadané děti, které by pak mohly být příkladem pro ostatní.Příklady totiž táhnou
0/0
11.1.2006 10:41

Zedford

Re: Re: Re: Re: IMHO
drahý kolego, principiálně s Tebou souhlasím a za svou jedovatost se omlouvám, jen jem větší realista, neb sám jsem tři roky na gymnasiu učil - souhlasím s tězí, že každé dítě má na něco nadání a bude v něčem velmi nadprůměrné, jenže řečeno s Forsythem, jsem již dost starý na to (24 let..;) abych věděl, že některé děti mají nadání v oblastech protispolečenských a nebo alespoň nelsučitlených s úlohou školy - ta má sice vychovávat, ale především učit, mohou se vyskytnout taková nadání, která nepatří do školních oborů - nebo spíše vyžadují speciální umělecké či sportovní školy...
0/0
11.1.2006 10:46

miciangora

Re: Re: Re: Re: Re: IMHO
no pak vidím problém v tom, že ty děti jsou na špatné škole. Já učím angličtinu na vyšší střední škole..no mám kliku, protože jsou to starší studenti a už to s nimi celkem jde..jo a taky chápou, že budou angličtinu potřebovat. Takže mám snadnější pozici než ty. Nicméně, mluvila jsem o základní škole.Fakt je, že v každé třídě se vždycky "někdo" najde.Ale každej je radši chytrej a šikovnej než černá ovce. Ale někdy je to fakt šichta, to uznávám.
0/0
11.1.2006 10:55

Zedford

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IMHO
a to je přesně to, co preferuji já - školní různorodost a stratifikace - a taky rodičům vysvětlit, že dítě si má o sobě rozhodovat pokud možno samo a když na něco nemá - tak má na něco jiného a ne poslouchat jak rodiče křičí, že jejich dítě - mimořádně nadaná tanečnice a "výtvarnice" prostě pujde na medicínu, protože po nich na to musí být dost chytrá...dva roky jsem jim musel vysvětlovat (z toho rok jsem už vůbec neučil:), že je docela dost chytrá, ale má trochu jiné předpoklady, než se smířili s tím,ž e holt nepujde na medicínu, ale "jenom" na přírodovědu a dovolili jí návrat do "tanečních" :)
0/0
11.1.2006 11:06

Zedford

Re: Re: Re: Re: IMHO
drahá kolegyně, pardon :)
0/0
11.1.2006 10:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.