Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Léky dáme jen na nové recepty, pohrozily lékárny

Místo toho, aby marodili, hrozí teď nemocným, že budou běhat s receptem mezi lékárnou a ordinací. Od ledna by totiž doktoři měli vypisovat recepty pouze na nové tiskopisy. Podle lékárníků ale drtivá většina lidí přichází se starým formulářem. Ty nové zase bývají nedostatečně vyplněné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marmeladeee

Hlasujme na www.volebnipreference.cz. MomentálnÍ stav: 1.ODS (53,2%), 2.ČSSD (9,3%), 3. Pravý Blok - strana za ODVOLATELNOST politiků, NÍZKÉ daně, MINIMALIZACI byrokracie, SPRAVEDLIVOU justici, REFERENDA a PŘÍMOU demokracii WWW.CIBULKA.NET (9,2%!!!!)
Hlasujme na www.volebnipreference.cz. MomentálnÍ stav: 1.ODS (53,2%), 2.ČSSD (9,3%), 3. Pravý Blok - strana za ODVOLATELNOST politiků, NÍZKÉ daně, MINIMALIZACI byrokracie, SPRAVEDLIVOU justici, REFERENDA a PŘÍMOU demokracii  WWW.CIBULKA.NET (9,2%!!!!), 4. SNK-Evropští demokraté (8,8%), 5. Strana zelených (7,2%), 6. KSČM (3,3%), 7. KDU - ČSL (3,2%)...
0/0
6.1.2006 2:05

RATE

Proč v lékárny nevydávají pokladní účet za doplatky na léky na předpis ?
Nezdá se Vám moc divné, že v lékárny nevydávají pokladní účet na doplatky léků na předpis ? Já si o něj požádám (pokud si vzpomenu) a je mi divné, že si vždy o ten účet musím říct. Nestalo se mi nikdy, že bych někde v lékárně dostala pokladní účet automaticky. Nemají snad lékárny stejnou povinnost vydávat pokladní účet bez vyzvání, když tuto povinnost mají i obchodníci na stánku ? Všechny obchody, hypermarkety je vydávají automaticky, ale lékárny si na to ještě nezvykly ! Protože na lékové krabičce málo kdy bývá cena léku a údaj, kolik hradí pojišťovna a kolik doplácí pacient, tak ten účet požaduji ! Dnes jsem vyzvedávala léky v lékárně v poliklinice a až doma večer jsem se dívala na účet a zjistila jsem, že první položka s doplatkem léku 40,26 Kč není moje a že lékárnice, (asi proto, že běžně nevyjíždí účet), tak nevynulovala pokladní operaci zákazníka přede mnou a já jsem ten lék cizího zákazníka, zaplatila také ! Měla jsem 3 recepty na 5 léků a na účtence jsou 4 recepty na 6 léků. C
0/0
5.1.2006 22:11

Semínko

.
zkur4vená socanská a komunistická lůzo, strčte si už toho debbbila Ratha do prdele 
0/0
5.1.2006 19:50

scai

Re: .
a hluboku, aby už mu nešlo vylézt!
0/0
5.1.2006 19:52

Dick 4

ODS SMRDÍ!
0/0
5.1.2006 19:39

scai

V EU jsme počtem podprůměrní
Co je to za argument 2* víc lékáren než v Rakousku! Vždyť Rath vypíchne 1 zemi,protože se mu to zrovna hodí, ale jestli jste videli 3.ledna události,komentáře na ČT1 tam bylo řečeno,že jsme v počtu lékáren v EU PODPRUMĚRNÍ, tak o co jde? Jaké Rakousko? Proč jen papouškujete co 5ekl Rath? Co ostatní země a proč vůbec pořád srovnávat!
0/0
5.1.2006 19:38

baronfonlempl

Ono se něco změnilo?
Možná. Ale formulář je formulář. Stále na výsluní. Že je na něm razítko z brambory? Nepodstatné. Formulář je podstatný.
0/0
5.1.2006 18:18

Karel Pipin

Máme 2x více lékaren jak rakušáci
Takže chápu, že nadbyteční krkouni jsou doslova nenažrani a jako rukojmí si berou pacienta a jeho blaho.
 
Volně prodejné léky do Teska a hned!
0/0
5.1.2006 10:48

lubincz

Re: Máme 2x více lékaren jak rakušáci
2x tolik lékáren než v Rakousku tvrdí soudruh Rath, já tam viděl  lékárnu na každé vesnici, mimoto počet lékáren  nemá vliv na cenu léků, jo?
0/0
5.1.2006 14:03

lopatol

Re: Máme 2x více lékaren jak rakušáci
Přesně tak, ať jsou léky bez předpisu volně dostupné v jiných obchodech. Pod tlakem konkurence pak snad přestanou takové sviňárny, jako jsou až 100% rozdíly v přírážkách jednotlivých lékáren. Mimochodem nechápu zvrhlý systém hrazení léků, kdy různé paraleny a další "sezónní" léky jsou hrazeny plně, ale např. na životně důležité medikamenty za 1000 a více korun se doplácí zlomek ceny, který potom lékárny navyšují (z vlastní zkušenosti vím o takovém léku, na nějž si jedna lékarna přirazí 52 a i jiná 108 korun, tomu říkám nenažranost).
0/0
5.1.2006 15:04

lubincz

Re: Re: Máme 2x více lékaren jak rakušáci
Ano, doplatky se liší klidně o 50 korun, měly by být jednotné ceny, jako v Německu i Rakousku, u nás tomu brání
antimonopolní úřad.
0/0
5.1.2006 18:07

Deleter

Re: Re: Máme 2x více lékaren jak rakušáci
A ve které lékarně nakupuješ lopato?
0/0
5.1.2006 19:56

Deleter

Re: Máme 2x více lékaren jak rakušáci
Pipko, v počtu lékáren jsme v EU podprůměrní. Že Rath tvrdí, že jich zaostalé rakousko má ještě méně, by nemělo být směrodatné.
0/0
5.1.2006 19:55

vver440

dneska radí doktor Rath
všem nasRath......
0/0
5.1.2006 9:12

j@ck

Re: dneska radí doktor Rath
ty jsi zase obědval vtipnou kaši, viď?
0/0
5.1.2006 15:08

231

Jestli ministerstvu stačí,
aby číselník byl zveřejněn na intenetu, tak co budou dělat, až někdo nabourá stánky VZP?
0/0
5.1.2006 8:24

von.Es

Šílený chaos způsobilo MZ
To je neskutečné. MZ vydá vyhlášku, stanoví nové recepty, jejich vzor, jejich účinnost a blbá je VZP, protože na vyhlášku lékárníky a doktory neupozornila. To má skutečně Rathovu logiku. A když je potřeba něco někde najít, tak to nehledejte na stránkách MZ ČR, které vyhlášku vydalo, protože tam nic nenajdete, ale hledejte to u VZP, protože ta jediná je schopná n ěco udělat. To je skutečnost a ještě se k tomu ten mluvčí MZ přizná. Šílený stav na MZ, ale hodí se to na VZP a nejlépe na Musílkovou.
0/0
5.1.2006 8:22

Marmeladeee

Socialistický doktor Rath
To bylo slibů, a nakonec se z něho vyklubal socialista...
0/0
4.1.2006 20:59

Marmeladeee

Dokrot socialista, zvaný Rath
Rath je prostě socialista. Donutí všechny podnikatelské subjekty skrytým ekonomickým tlakem, aby se uchýlili pod všeobjímající křídla státu, jkterý opět získá nad vším monopol.
0/0
4.1.2006 20:59

Marmeladeee

Pravý Blok na 4. místě v internetových volebních preferencích
Chcete si zkusit volby nanečisto? Hlasujte na www.volebnipreference.cz.
 
Momentálně: 1. ODS, 2.ČSSD, 3. Evropští demokraté. 4. Pravý blok, 5. Strańa zelených.
 
0/0
4.1.2006 18:17

Marmeladeee

Proč jít k volbám a nevolit parlamentní strany: aby nerozhodovali jiní o nás bez nás
DŮVODY, proč bychom měli jít tentokrát VŠICHNI k volbám, ale pokud nechceme být ZNOVU obelháni, podvedení a okradeni, NEVOLIT žádnou parlamentní stranu vládnoucí (post) komunistické kriminální fízlokracie!!! http://www.cibulka.netpetrview.php?cisloclanku=2005051108
0/0
4.1.2006 18:15

Marmeladeee

Jak by to fungovalo ve Švýcarsku
Když se rozhodovalo o grippenech, miliarda sem, miliarda tam.Když se vloni rozdávaly v parlamentu peníze do regionů (tj. poslanci upláceli své voliče), tak myslím kolem 6 miliard se rozdalo. A najednou p.Rath - začne šetřit na NEPRAVÉM MÍSTĚ, bez přípravy, a z pozice síly. Kdyby se lidé k tomu mohli vyjádřit tak, jako mohou Švýcaři, bylo by to úplně jinak. Mohli by v referendu, zrušit zákon, který je špatný, případně by mohli v referendu politikia odvolat. Mohli by v referendu rozhodnou, že chtějí postavit (z vlastních daní) novou nemocnici, nebo ji naopak zrušit - záleží jen na nich, zda na to peníze vydají úzvýší své vlastní daně), nebo ne.
0/0
4.1.2006 18:05

medved_cz

Uspory za leky
Zeby slo o dalsi ze zpusobu jak chce Rath usetrit za leky? Proste zaridi tak slozite vypisovani receptu, ze to nikdo nebude schopen vypsat spravne a pojistovna za zadne leky platit nebude. Proste genialni napad hodny jeho spoluzaka Dr Mengeleho.
0/0
4.1.2006 17:44

svaty Petr

Dlouhodobý pohled
Domnívám se, že z dlouhodobého pohledu avantýry a způsob jednání dr. Ratha ČSSD (zaplaťpánbůh) hodně uškodí. Je na lidi až moc hrrr.
0/0
4.1.2006 16:50

Dezo-Conka

Aspirin
Od aspirinu je odklon ,u děti se nsemí dávat na horečky,bylo pár případů
úmrtí v důsledku hypolykemie a akutního ztukovatění jater/Reyúv syndrom/,pár tbl aspirinu udělá mikroskopické kravácení do žaludku,u vředové choroby je kontraindiková,Ibuprofen/Ibalgin/ je lék odvozený od aspirinu,Brufen na trhu od roku 1963,firma Boots.,patří do skupiny
NSA/nesteroidiní antirevmatikum/.Princip fungování na bolest,zánět a snižení teploty je stejný
jako u aspirinu,není tak jedovatý na žaludek,nicméně 30ˇ% vředů je dnes po NSA.S léky vždy opatrně
 
radí Dežo
0/0
4.1.2006 16:07

donald007

Re: Aspirin
 Je mi to jasné  a dík.
0/0
4.1.2006 16:12

donald007

Re: Aspirin
Sorry kupuji to a nevím ani jak se to píše
0/0
4.1.2006 16:14

petrucciani

Re: Aspirin
A co paralen, tez tam spada. Co ma uzivat pacient, ktery ma na paralen alergii misto nej, aby se vyhnul NSA?
0/0
4.1.2006 17:13

grandemi

Re: Aspirin
Není v podstatě u všech antipyretik účinná látka stejná ?
0/0
4.1.2006 20:11

vymrzovac

nadešel čas
uvolnit prodej běžných léků bez receptu. jestliže prodejny umí prodávat špatně zabalené bagety s trvanlivostí 3 dny,proč by neměly zvládnout prodávat dobře zabalené léky s trvanlivostí třeba dva roky?potom by skončily tyto žabomyší války o provize a tiskopisy na recepty.
0/0
4.1.2006 16:03

xluke

Re: nadešel čas
To by ale skoncilo i uplaceni...
0/0
4.1.2006 16:11

svaty Petr

Pan Rath
Co se za krátké vlády tohoto seladona všechno stalo, nad tím zůstává rozum stát. Pokud se má zdravotnictví změnit v anarchii, pak se to za ministrování pana Ratha zcela jistě stane.
0/0
4.1.2006 15:59

celtic

Re: Pan Rath
Rath je dobrej, mafiáni ale budou asi řvát....
0/0
4.1.2006 16:01

svaty Petr

Re: Re: Pan Rath
Nevím nevím. Povíš mi, co je na Rathovi dobré? Jeho konfrontační styl řízení a politikaření? Anebo to, že jako šéf LOK a pak Komory velkou měrou je vinnen současným stavem zdravotnictví, Anebo svými kontakty na farmac. firmy? Ať hledám jak hledám, nic dobrého nenacházím.
0/0
4.1.2006 16:04

Kleki Petra

Re: Re: Re: Pan Rath
Právě si koleduješ o ozačení "soudruh". Tak totiž celtik oslovuje všechny, kteří projeví byť i jen náznak samostatného myšlení a odlišného názoru.
0/0
4.1.2006 16:06

svaty Petr

Re: Re: Re: Re: Pan Rath
No v kombinaci s mým nickem je to skutečně zajímavé označení :-) P.S. Tím vůbec nenaznačuji, že jsem katolík. Celtic asi bude, že?
0/0
4.1.2006 16:09

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Pan Rath
Katolík? Nevím, i když to o sobě vypráví. Natvrdlík je jistě.
0/0
4.1.2006 16:15

svaty Petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pan Rath
Jo, ten dojem z něj mám taky :-)
0/0
4.1.2006 16:17

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Pan Rath
Když komunisté zjistili,že zakazovat víru a hlásat,že pán Bůh není,obrátili.
Boha označili za prvního soudruha,protože je spravedliví ke všem stejně jako všichni soudruzi.Tak svatý Petr byl asi také soudruh.
0/0
4.1.2006 20:02

lubincz

Re: Re: Pan Rath
Čas ukáže, jestli to, co Rath dělá, se osvědčí, pro mě je to lhář se vším všudy, neštítí se ničeho,jde mu jen o prachy, dokonce jsem četl, že někteří lékaři ho považují za psychopata
0/0
4.1.2006 16:37

Kleki Petra

Re: Re: Re: Pan Rath
No to já taky, a lékař nejsem.
0/0
4.1.2006 16:39

scai

Re: Re: Re: Re: Pan Rath
Rath je ta největší zrůda jaké se v politice od 89 roku objevila! Je mi z neho špatně a pokud socani vyhrajou volby nevím jeslti chci ještě v ČR žít! Bere všechny iluze a životní jistoty- dodám jen že jsem lékárník a bojím se že díky němu příjdu o práci!Je mi z jeho diktátorského chování a narcistického ksichtu blbě
0/0
4.1.2006 19:47

lubincz

Re: Re: Re: Re: Re: Pan Rath
naprosto souhlasím ,jak je možné, že až takové hovado se dostane nahoru
0/0
5.1.2006 9:43

Dezo-Conka

Drahý Donalde
Moc tomu sice nerozumím,co píšeš...ale
Jsou firmy originální/Pfizer,MSD.../
a generické/Zentiva/.Firmy originální:
Vvýoj léků trvá 15 let,jsou 4 stadia klinických studií,vývoje léků stojí 10...15 mld léků.Lék je patentově chráněn asi 15 let.Originální firmy nesmí uplácet lékaře přímo,mohou ho poslat na kongres nebo koupit vybavení do ordince.Originální formy mají vlastní organizaci a jakýsi etciký kodeks/
Firmy generické...aby prosadily svůj lék ,korumpují lékaře,nabízejí peníze.
...formou postmarketingové studie.
Generika jsou levnější než originály....
nutí originální firmy jít s cenou dolu,ale........Generikum obsahuje stejnou účinnou látku ale je trochu jinak udělán,aby prošlo....mněří se hladina léku v krvi,biologickýá poločas,nedělají se už ale 4 stadia klinických studií.Originál je zaručená kvalita,generikum....to si musí nejdříve lékař osáhat.
Doktoři stejně používají peníze pocházející z"korupce" na uhrazení re
0/0
4.1.2006 15:49

Dezo-Conka

Re: Drahý Donalde
10 až 15mld dolarů
0/0
4.1.2006 15:50

Dezo-Conka

Re: Drahý Donalde
na uhrazení regulačních srážek za léky.
Nicméně je to nemorální,soudruh Rtah to asi brzy zatrhne.
0/0
4.1.2006 15:51

donald007

Re: Drahý Donalde
Ano Conko, teď jsi mně přesvědčil a nemám žádné pochybnosti o tvé erudici. Možná, že ten dotaz nebyl srozumitelný, nicméně odpověď je v tom co píšeš zde. Měl jsem samozřejmě na mysli ty druhé, jímž nejde o pověst a byznys. Mimochodem já kupuji aspyrin BAYER, protože mi kdosi dávno řekla, že je snad chemicky čistčí, než levnější ekvivalent. Nicméně bych řekl, že by mělo být právo (ne povinnost) pacienta si doplatit - jako já činím dobrovolně v prípadě aspyrinu. (Nedráždí mi také citlivější žaludek).
0/0
4.1.2006 15:59

donald007

Re: Re: Drahý Donalde
Sorry "ale byznys"
0/0
4.1.2006 16:00

von.Es

Re: Drahý Donalde
Zentiva je generická firma. Hmmm. Odborník promluvil. Tak jo, necháme se poučit. Vy asi rozumíte všemu.
0/0
5.1.2006 8:25

donald007

Ať se ozve ten co tu před dvouma dněma
trvrdil, že je to nesmysl.
0/0
4.1.2006 15:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.