Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záchranáři našli ve zřícené hale 11 těl a přerušili práci

Záchranáři pozastavili vyprošťování obětí tragédie na zimním stadionu v bavorském Bad Reichenhallu. Kvůli narušené statice hrozí zřícení celého stadionu. Dosud vytáhli z trosek jedenáct mrtvých. Čtyři lidé jsou stále nezvěstní. Na kluziště se v pondělí kvůli sněhu zřítila střecha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlakno

*
Bad Reichenhall = Bad Leichenhall
 
 
 
0/0
4.1.2006 8:12

tolwyn

opravte me pokud se pletu
ale co je tohle za blabol??? "Byl jsem během války v bývalé Jugoslávii, v pásmu Gazy. Pohled na tuto zříceninu je stejně hrozivý," uvedl při pohledu na trosky zimního stadionu kameraman jedné ze zahraničních televizí. ... aneb cestina na idnes opet exceluje
0/0
3.1.2006 21:26

martas38

Paralela s Moskvou
Je zajimave, ze kdyz se to stalo v Nemecku, tak zde neonanuje banda blbecku v cele s Pinkem a nevykrikuje tady nic o slendrianu a podobne, jako tomu bylo u clanku o nestesti v moskve v unoru 2004...
0/0
3.1.2006 18:18

dislektik

velice smutná událost
bůh je milostivý.
0/0
3.1.2006 14:25

Maldik

Jsme opravdu vsichni tak hloupi?
Vy hlupaci, co tady dole pisete svoje blaboly, pletete si Bayern s Rakouskem. Bad Reichenhall lezi v malebnem koute Baernu. Z vas mluvi jenom zavist, ze doma mame jenom spinu, bordel a Temelin, ktery nam musel dostavet prave nemecky Siemens, aby nevyletel jako Cernobil do povetri a ktery nam opravdu nikdo nezavidi.
0/0
3.1.2006 12:57

demon3

Re: Jsme opravdu vsichni tak hloupi?
Tak sem projel 3x tam a zpátky, ale fakt tady nikdo netvrdí že by se to mělo stát v Rakousku... A k Temelínu jen tolik, že za pár let nám ho Němci (i Rakušáci) v případě vítěztví zelené lobby fakt budou závidět. Zatim nemaj proč, maj dost svejch "Temelínů".
0/0
3.1.2006 13:52

Tesik

Re: Re: Jsme opravdu vsichni tak hloupi?
A tos ani nemusel tak daleko.. ANGR o kousek níž se spletl a myslel Rakušany (že jim padaj lanovky, hoří jim v tunelech (Kaprun) a padaj stadiony a že je teda dobře, že nestaví jaderné elektrárny.. ale on se hned onmluvil, jen se spletl, takže pohoda...
0/0
4.1.2006 11:30

martas38

Re: Jsme opravdu vsichni tak hloupi?
Mozna by sis mel zmenit nadpis titulku na "Jsem opravdu tak hloupy?" Zda se ze ses, nikdo si tady Bavory s Rakouskem neplete.
0/0
3.1.2006 14:23

fleret1

Re: Re: Jsme opravdu vsichni tak hloupi?
mozna je hloupy,mozna ne,ale pak nechapu vas chytraky,spise vychytralce,jak souvisi horko tezko slatane obludarium Temelin s nestestim v Nemecku a uz vubec ne jakesi zablokovani hranicniho prejezdu rakouskymi sedlaky,coz tady zamestnava pomerne dost "odborniku" na vsechno...
0/0
3.1.2006 16:40

rychloslimejs

Re: Jsme opravdu vsichni tak hloupi?
no vidis to a ja vul si myslel, ze ji dodelaval americky Westinghouse. A jeste vetsi hlupak jsem, ze jsem vzdy psal Cernobyl. Jesteze je mezi hlupaky jeden tak chytry clovek, jako jsi ty. A jenom malou poznamku, ten tvuj Cernobyl nevyletel do vzduchu, protoze by byl spatne postaveny, ale proto, ze u pultiku na veline sedelo par trotlu...
0/0
3.1.2006 15:04

Montaigne

A proč množné číslo, málčiku?
Opravdu jseš tak hloupý. A to bez otazníku  
0/0
3.1.2006 15:28

angr

Ještě že se nepustili do stavby jaderné elektrárny.
Hoří v tulenech, padají lanovky, hroutí se zimní stadiony (světe div se - pod sněhem) oni dobře dělají, že nestaví jaderné elektrárny.
0/0
3.1.2006 11:49

martas38

Re: Ještě že se nepustili do stavby jaderné elektrárny.
Ale v Nemecku jsou jaderne elektrarny.
0/0
3.1.2006 11:53

angr

Re: Re: Ještě že se nepustili do stavby jaderné elektrárny.
JÁ VÍM, TROCHU SEM SE NETREFIL, ALE JE TO ODTAM FAKT JEN KOUSEK.
0/0
3.1.2006 11:56

martas38

Re: Re: Re: Ještě že se nepustili do stavby jaderné elektrárny.
Je treba rozlisovat nemce a nemce v teplakach
0/0
3.1.2006 11:58

Manstein

Re: Re: Re: Re: Ještě že se nepustili do stavby jaderné elektrárny.
Navic i Rakusaci se do stavby jaderne elektrarny pustili. A dostaveli ji. Jenom ji z politickych duvodu nikdy nespustili. Ted je to takovy pekny pomnik a nikdo nevi, co s nim. Tak se nedivte, ze je rozciluje Temelin.
0/0
3.1.2006 12:05

kuny

Re: Re: Re: Re: Re: Ještě že se nepustili do stavby jaderné elektrárny.
Njn, znám kámoše, co spájel nějaký zesilovač a rok mu ležel doma, protože se to bál připojit do elektřiny... Tak jsem mu to připojil a světe div se, ono to fungovalo... Když něco dělám, tak nesmím být posraný až za ušima .
0/0
3.1.2006 12:09

kuny

Re: Re: Re: Re: Re: Ještě že se nepustili do stavby jaderné elektrárny.
... A Rakušáky spíš s*re, že oni atom štěpit neumí... Njn, holt nemůže mít každý tak vyspělou technologickou základnu jako máme my  .... Je to sice trochu off-topic, ale včera zase ti cvoci blokovali Dolní Dvořiště a člověku to nedá, aby si na ně nevzpomněl, trošku si neodplivl a nekopl si do nich .
0/0
3.1.2006 12:11

martas38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ještě že se nepustili do stavby jaderné elektrárny.
Ja mam stejne pocit, ze za tim stoji lobby majitelu rakouskych vodnich elektraren.
0/0
3.1.2006 12:20

fleret1

zde desive video s komentarem
today.reuters.com" rel="nofolow" target="_blank">today.reuters.com;storyId=9a98c65a104bc8ac2551198452e1a706091bbe34" target="_blank" rel="nofollow"> today.reuters.com" rel="nofolow" target="_blank">today.reuters.com;storyId=9a98c65a104bc8ac2551198452e1a706091bbe34
0/0
3.1.2006 11:28

seppikub

Si tady
 hlavy nelamte, prectete si nejnovejsi online-zpravy ve Spiegel, pak muzete "mudrovat", ok ?
0/0
3.1.2006 8:50

FantomKrkonos

Re: Si tady
A proc by ne ? Wo wo wo tom to tady je .... delaj to i nasi politici .. placej a bavej se o kravinach a pritom ve vetsine pripadech vubec nevedi kde se sankuje. Tak pro bych tu taky nemohl torsicku za spekulovat ?! Kor kdyz venku sype a sype ...
0/0
3.1.2006 8:54

nasrat

Stoiber určitě najde viníka-čechy a odsun, jako vždy..
Ne, že by mi nebylo líto těch nešťastných lidí,ale boží mlýny a Stoiber....nějak to spolu možná souvisí...
0/0
3.1.2006 8:44

FantomKrkonos

Re: Stoiber určitě najde viníka-čechy a odsun, jako vždy..
wolle :-))
0/0
3.1.2006 8:52

mara69

Re: Stoiber určitě najde viníka-čechy a odsun, jako vždy..
jo, a ty budes asi intelegent-milicionar, vid?
0/0
3.1.2006 11:43

oracle29

Kde udělali soudruzi z NSR chybu?
0/0
3.1.2006 8:38

Maldik

Re: Kde udělali soudruzi z NSR chybu?
Chybu udelali zrejme v tom, ze povollili vstup do sve zeme levnym a nezkusenym firmam z vychodu, vcezne ceskych. Ty se tam potom podileji na ruznych stavbach a rekonstrukcich a podle toho to taky vypada. V kazdem pripade je to velke nestesti.
0/0
3.1.2006 10:02

kuny

Re: Re: Kde udělali soudruzi z NSR chybu?
Nezdá se ti, že meleš naprosté kraviny? Naprosto nesouvisející s tématem, že došlo k neštěstí, které zmařilo několik životů?
0/0
3.1.2006 10:13

Čech jako poleno

Re: Re: Kde udělali soudruzi z NSR chybu?
1. Budova byla postavena v 70. letech 2. Ani dnes si tam zadne stavebni firmy z novych clenskych zemi EU nepousteji, poskytovani sluzeb v oblasti stavebnictvi je pro Nemecko a Rakousko na 7 let po vstupu zakazano
0/0
3.1.2006 10:41

mara69

Nekecejte, ceske firmy v Bavorsku stavi
Kecas, ceske firmy v Nemecku stavi. Sam znam minimlane jednu, ktera v Bavorsku uz nekolik let uspesne stavi :-)
0/0
3.1.2006 11:45

jarini

Re: Nekecejte, ceske firmy v Bavorsku stavi
a nemlich zrovna tahle zavinila to neštěstí
0/0
3.1.2006 14:33

Bajeasar

Re: Re: Kde udělali soudruzi z NSR chybu?
Hmm. I kdyby to byla pravda, tak zapomínáš dodat, že skopčákům nic jiného nezbýv´á - protože důchodci si sami nic nepostavěj - a nikdo jinej, než důchodci a přistěhovalci v Německu už nežije...
0/0
3.1.2006 10:42

mara69

Flakacu je stejne v Cechach jako v Nemecku
... ale v Cechach je vic bordelaru :-((
0/0
3.1.2006 11:46

jarini

Re: Flakacu je stejne v Cechach jako v Nemecku
ano, ty jsi je počítal  nejsi náhodou Isbjoerna?
0/0
3.1.2006 14:34

FantomKrkonos

je to husty ...
No musim rict, ze je husty. Ze by projektant teto haly nepocital s takovou vrstvou snehu ? Strechy hal byvaji hodne predimenzovane .. tady asi udelali soudruzi s Nemecka cbybu ...
0/0
3.1.2006 8:17

buxta

Re: je to husty ...
asi nepočítali, že na horách sněží :P bohužel už jsem potkal i takového architekta :(
0/0
3.1.2006 8:19

Mr-Hu

Re: je to husty ...
Střechy hal se počítají na maximální zatížení vlastní vahou, sněhu, námraz, a větru, které odpovídá 43% únosnosti konstrukce. Takže projektant, ress. statik asi chybu neudělal.
0/0
3.1.2006 8:26

FantomKrkonos

Re: Re: je to husty ...
Dovolil bych si nesouhlasit.Ta hala byla asi spatne spocitana ... jinak by se tohle nestalo.
0/0
3.1.2006 8:37

oracle29

Re: Re: Re: je to husty ...
Von to asi myslí tak, že chybu neudělal ten co to projektoval , ale ten, co to stavěl a asi na něčem ušetřil. (bych řek)
0/0
3.1.2006 8:41

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: je to husty ...
Přesně tak. Stačí ojebat jedno táhlo nebo spoj a celá konstrukce se pak chová jinak. Od toho je tam ale stavební dozor, který je povinen dozorovat, aby se stavělo podle projektu. Velké firmy si to nedovolí, ale ty montážní polské partičky klidně.
0/0
3.1.2006 8:48

kuny

Re: Re: Re: Re: Re: je to husty ...
No, vzhledem k tomu, kdy se tam ta hala stavěla (přelom 70. a 80. let minulého století) bych chybu hledal spíše ve špatném stavu konstrukce - stárnutí materiálu, ztráta pevnosti, vykřehnutí a pod. I tak tam měli na střechu "nainstalovat" Ferdu s lopatou, který by ten sníh průběžně likvidoval, ale po boji je každý generál...
0/0
3.1.2006 10:16

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to husty ...
Dík, myslel jsem že je ta hala nová...
0/0
3.1.2006 10:50

Mr-Hu

Re: Re: Re: je to husty ...
Projekt si neviděl ani ty ani já. Žádný statik by si to nedovolil, statika nemůže dělat kdejaký taxikář, nehledě na to, že jsou programy na simulace stavů, takže tady chybu nehledej. Ale šel bych po provedení jak materiálním, tak technologickém. Tam bude ten průšvih. Takže stavebnímu dozoru nezávidím...
0/0
3.1.2006 8:41

FantomKrkonos

Re: Re: Re: Re: je to husty ...
Mas pravdu, je to jenom spekulace. Chyba muze byt na strane projektanta i na strane dodavatele, mozna i na strane provozovatele, pac ten ma urcite ze zakona povinnen delat bezbrehe mnozstvi revizi ... bohuzel ted uz je to jedno ...
0/0
3.1.2006 8:48

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: Re: je to husty ...
Revize se musí dělat jen na komíny, plynovody a hasící přístroje. Samozřejmě, že provozovatel odpovídá za provoz, ale takovou halu by ti ani nikdo nenavrhl a nepovolil, kde musíš zametat sníh ze střechy, aby nespadla. Já z viny předběžně vylučuji i projektanty, zvláště v německu. Takže jedině montáž nebo materiál. 
0/0
3.1.2006 8:52

FantomKrkonos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to husty ...
Myslis, ze se u takove haly nedelaji i nejake staticke zkousky ? ne samozrejme rocne, ale treba cca po 5 letech ? Me by to vcelku pripadalo logicke .. ja vyhodim za revize cca 60 ticic rocne / tri baraky /.. elektrika, kominya a emise, rucni el. pristroje, hromosvody, plyn, tlakove nadoby .. :-(
0/0
3.1.2006 8:58

FantomKrkonos

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to husty ...
Pravda na hasicaky jsem zapomel :-) a navic skoleni pozarni bezpecnosti a bezpecnosti prace. Navic me letos ceka i ruzne naprosto uchylne proskolovani personalu .. napr aby kuchar umel z konvektomatem, nebo aby sekterarka byla proskolena s praci rychlovarne konvice .. a podobne. Ja mam treba ted cerstve proskoleni z bezpecneho pouzivani notebooku :-) Proste at zije EU. A to se vubec nebavim o takovych neuveritenych kravovinach jako jsou kriticke body .-)
0/0
3.1.2006 9:03

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to husty ...
Taky mám měsíc co měsíc školení  Budeme to ale chytří!!!
0/0
3.1.2006 9:08

Mr-Hu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: je to husty ...
Třeba do rekonstrukcí se montují monitorovací zařízení. Ale zkoušky se nedělají. To je jako u mostů, udělá se první zkouška a pak už se jen monitoruje.
0/0
3.1.2006 9:03

FantomKrkonos

Re: Re: je to husty ...
Tezko svalovat vinu na nejakeho spravce, ktery by mel snih z haly uklizet. Ta hala by proste mela unest i vetsi pridel snehu.
0/0
3.1.2006 8:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.