Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Právníci: Nový výměr pro lékárny je neplatný

Právníci označili cenový výměr, kterým se snížila marže lékáren o tři procenta, za neplatný. Názor odborníků chtěla znát Česká lékárnická komora. Pokud nevyjde nový výměr, budou od Nového roku lékárníci uplatňovat marži 32 procent, zůstane tedy na původní úrovni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lemax

To bych nechal na kompetici trhu, ale urcite bych lekarniky neporovnaval z vedomostmi Vietnamskeho prodavace v holesovicke trznici!
Plosiiim pane!
0/0
1.1.2006 13:46

odesák

Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
Nynější nárůst lekáren o 600 procent je nepotřebný.Třeba vytvořit ostrou konkurenci, aby alespoň 1800 lekáren muselo zkrachovat.Přece lidé nebudou přispívat svými doplatky za léky,na nadbytečné lekárny.Lekárníci jsou jenom prodavači !!!
0/0
31.12.2005 19:16

dislektik

Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
jistě takže uděláme jednu v Praze a šuš migmig oženil se kominík
0/0
31.12.2005 19:36

odesák

Re: Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
Ty jsi asi debil nebo vyčuranej lekárník.Proč jednu v Praze,tolik kolik je zapotřebí a kolik se uživí.Před rokem 1989 jich bylo dost a přesto o 600% méně než dnes.Přece důchodci nebudou přispívat na královský život lekárníků.
0/0
31.12.2005 19:45

doktor_bota

Re: Re: Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
Debil to je, ale má pravdu. Pokud se stávající počet lékáren uživí, tak ať jsou, na cenu léků má jejich počet nulový vliv.
0/0
31.12.2005 19:48

doktor_bota

Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
Prodavači? Když ti, blbečku, prodá v obchodě paní místo rohlíku housku, tak se ti nic nestane. Když se splete paní v lékárně, můžeš umřít.
0/0
31.12.2005 19:43

odesák

Re: Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
Podle tvého vyjadřování,jsi buď lekárník a nebo debil, což může být totéž.Pokud se někdy zeptáš lekárníka,jestli lze prodávaný lék užívat společně s lékem přesně pojmenovaným,tak odpověď lekárníka zní: zeptejte se svého lékaře.V drogerii bych dostal odpověď.
0/0
31.12.2005 21:21

ijs

Re: Re: Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
Jedinej debil nekonečné velikosti jsi ty. Pokud ze své zaslepenosti neustoupíš, tak ti docela hrozí, že tu záměnu léku zažiješ na vlastní kůži. Pro nás ostatní by to byla ovšem velká výhra.
0/0
31.12.2005 21:25

lemax

Re: Re: Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
ale to je normalni protoze nezna preny stav daneho zakaznika vis? taklze nenadavej tu nikomu do blbecku coz sam ukazujes svou neznalosti brouka pytrlika ty vylizana diro!
0/0
1.1.2006 13:52

rulezcz

Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
nechapu vo co jde ?? Muzes pak rikat ze je nezadouci velky pocet obchodu s elektronikou, protoze musi mit vyssi marzi aby se uzivily...je to prece nesmysl...srovnavat pocet lekaren s dobou pred revoluci je debilita...rekni mi kolik tenkrat bylo ve meste obchodu s cimkoliv,,,a dnes jich je stokrat vic...a ze lekarnici jsou prodavaci...no to jsi opravdu chudak kdyz takhle kafras...bez si zkusit udelat tu skolu a pak mluv.
0/0
1.1.2006 13:31

scai

Re: Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
on by tu školu neudělal, takže v pohodě! Asi se všem těmhle kecálistou chcou zase stát fronty v jedné státní lékárně a to že 90 procent léků které berou před 89 nebyly, to už je detail
0/0
1.1.2006 13:39

lemax

Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
zase zvanis! Lekarnici jsou jedni nejstudovanejsich lidi a svemu oboru lekarnika dokonale rozumi! Nebo mi je chces srovnavat s Vietnamskymi kolegy v holesovicke trznici?
0/0
1.1.2006 13:42

scai

Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
tak to bych tě chtěla vidět prodávat léky! jaký bys měl průměr? 5 otrávených za den nebo jen tři?
0/0
1.1.2006 13:44

rulezcz

Re: Nárust lekáren o 600% je nežádoucí...
Zvlastni, velice zvlastni tok myslenek...tak je lekaren moc ?? Nebo je potreba veci konkurence /tedy vice lekaren ??/ nemas v tom moc jasno...nez se zacnes chlubit se svou koncepci zdravotnictvi tak si to napred prosim poradne ujasni...abys nevladl jak Paroubek
0/0
1.1.2006 17:01

odesák

Lekárníci jsou jenom prodavači...
Navrhuji panu ministrovi Rathovi,aby zvážíl názor mnoha občanů na zřízení státních neziskových lekáren Tyto lekárny mohou poskytovat levné léky a rovněž ušetří i zdrav.pojištovny.Provoz může být i hrazen pojištovnou.
0/0
31.12.2005 19:07

ijs

Re: Lekárníci jsou jenom prodavači...
Provoz těchto zařízení by musel být hrazen marží na lécích stejně jako u soukromých lékáren, jinak by to ani nešlo, protože by musel zasáhnout Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Ale bylo by zajímavé, na jaké marže by se tyto "neziskové" lékárny dostaly. Když si to ale porovnám se "státními" zadluženými nemocnicemi předanými do péče krajů a nemocnicemi zprivatizovanými kraji, tak mám obavu, že by to dopadlo stejně tragicky. Prostě Ráthovi kamarády někdo živit musí a rozhodně to není obživa laciná.
0/0
31.12.2005 19:17

odesák

Re: Re: Lekárníci jsou jenom prodavači...
Tyto navrhované státní neziskové lekárny může přímo vlastnit zdrav.pojištovna nebo stát.Úsporu za léky budou mít jak občané,tak i pojištovny.Doporučujeme okamžitě řešit.Bude to jistě silná konkurence a žádoucí konkurence soukromím lekárnám,která povede k snížení cen léků !!!
0/0
31.12.2005 19:33

ijs

100%
Je zajímavé, že Drát tady dělá velký humbuk kolem CELKOVÉ marže distributorů, která se pohybuje pod 32%, ale že si stát nasadí "MARŽI" na mojí výplatu mnoho přes 100%, to celkem v klidu zaniká.
0/0
31.12.2005 18:23

Libor76

Chyba
Nechci řešit oprávněnost výměru, ale hýbe mi žlučí za prvé, když někdo takovou chybu udělá, ale hlavně, že se kvůli takové pitomosti zpochybní celý výměr. To se mi snad zdá.. :-(
0/0
31.12.2005 17:29

rulezcz

Re: Chyba
ja to vidim jako protitah...oni usili svinarnu na nas...tak my ted zase usijeme boudu na ne...
0/0
1.1.2006 13:33

modrá straka krade

Lékárny
Zatím jsem neviděl a ani nevím o lékarně která by skrachovala.A ani nový výměr nepřivodí žádné krachy.Zbytečný humbuk.
0/0
31.12.2005 16:16

scai

Re: Lékárny
a to já takové znám a další se drží nad vodou jen díky půjčkám.uznávám, že některé vydělávají dobře ale ty menší snížení marže potopí. A taková slova jako pronášíš ty může pronášet jen závistivec a tupec!
0/0
31.12.2005 16:20

Rebka

Re: Re: Lékárny
Neničte si k vůli nějakému voliči ČSSD,nebo komoušů dnešní den.Příjemný Silvestr a zdraví do Nového roku.
0/0
31.12.2005 16:43

scai

Re: Re: Re: Lékárny
Přeji Vám také mnoho zdaru v novém roce!
0/0
31.12.2005 17:44

modrá straka krade

Re: Re: Lékárny
Řekl jsem pouze svůj názor,Tvoje zlostná a urážlívá reakce je opět potvrzením modré debility která postihuje určité jedince
0/0
31.12.2005 16:56

idneol

Re: Re: Re: Lékárny
neurážej se zlostně, de*ile
0/0
31.12.2005 17:09

emerson

Re: Re: Re: Lékárny
Už tvůj nick svědčí o tvé extrémní inteligenci..
0/0
31.12.2005 18:09

odesák

Re: Re: Re: Lékárny
Plně souhlasím.Většina těch nepoctivých lekárníků,právě pochází z ODS,kde se naučili podvádět.Nakonec nic jiného tam ani nemohli získat.
0/0
31.12.2005 19:25

ijs

Re: Re: Re: Re: Lékárny
Nejvíc lékáren vzniklo za doby vlády KSČSSD. Že by měli ty Odéesáky tak rádi, že jim to umožnili? V tom případě jsou to neschopní omezenci, kteří by měli okamžitě vypadnout z politiky.
0/0
31.12.2005 21:22

emerson

Re: Lékárny
Také znám krachlou lékárnu, jinak pozor na s-z, asi jsi myslel zkrachovalou...
0/0
31.12.2005 16:55

odesák

Re: Lékárny nebo pekaři
Proč někteří maji strach,že mohou některé lekárny zkrachovat a proč nemaji slitování nad krachem pekařů nebo obchodníků s textilem. Přece i oni chtěji žít. Lekárny stále rostou proto, že asi nemohou zkrachovat a existenční jistotu maji zajištěnu i když jsou zcela nadbyteční a tím i zbyteční.
0/0
31.12.2005 19:41

eloš

Rath je šílenec a neubrzditelný psychopat.......
Ale ne vždy to musí být příjemný. Je podobrazem Paroubka. Cítí, něco cítí.
0/0
30.12.2005 23:04

celtic

slovo šetřit...
je pro mnoho lidí pojem zcela neznámý....
0/0
30.12.2005 22:24

rulezcz

Re: slovo šetřit...
nevim na co  narazis...ale jestlize se ti za rok zvednou vsechny, VSECHNY!, naklady , ale zisk je diky regulaci stejny nebo spis nizsi, tak to sand je setreni ne ?? posilovnam kleslo dph ale nezlevni...aby pokryly naklady na vrustajici ceny plynu a elektriny...tak vo co de ?? jakto , ze tady nikdo nerve , ze je potreba majitele posiloven zariznout ??
0/0
31.12.2005 8:56

rulezcz

Re: Re: slovo šetřit...
to jsem se trosku spatne vyjadril...ziskem jsem myslel spis prijem lekarny...zisk jako to co zbyde po zaplaceni nakladu majiteli lekarny za techto podminek samozrejme klesa...a uz jsem to tady jednou psal...rozlisujte mezi malou lekarnou v 3000 mestecku a nemocnicni lekarnou v Brne, kde valej jedny cytostatika za 10000 za druhejma...ale ta zas stejne nema jednoho majitele...treba se z ni dotuji ztraty te prislusne nemocnice...
0/0
31.12.2005 9:16

qoknu

Kdo mně
vysvětlí, proč lékárníci říkají, že je to položí, když se ta marže sníží, když co lékárna to jiná cena naprosto stejného léku.To tedy znamená, že si každá lékárna účtuje jinou marži?
0/0
30.12.2005 19:51

lubincz

Re: Kdo mně
ano, některé lékárny, které si to mohou dovolit, nedočerpávají marži, tím snižují doplatky
0/0
30.12.2005 20:17

ODSakEda

Re: Kdo mně
To je těžká, selským mozkem, úvaha,  že na dědinách a malých městečkách se nedá zisk a náklady na režiji získat z většího objemu prodaného zboží a tedy tržbami a tedy i při menším rabatu slušný zisk a že je pro méně zákazníků a objem prodaného zboží míti vyšší rabat! Nebo budu mít zase sice levnější paralen, ale 50km ve vzdáleném Brně! Jak za komančů!... To platí obecně a léky jsou prostě jen zboží bez vyjímky! Raději dám namísto 20kč i 40kč, tedy 100% navíc, ale v místě bydliště! "Díky" za levnější Paralen v Brně!
0/0
30.12.2005 20:28

qoknu

Re: Re: Kdo mně
Jenže já mám zkušenosti, že zrovna na malém městě jsou léky lacinější než v krajském městě, kde je hafo lékáren to znamená větší konkurence.
0/0
30.12.2005 22:24

hnedka_zdrapana

Re: Re: Re: Kdo mně
Tak kdyz je nekde velka konkurence, tak to znamena i nizsi ceny. Sama si protirecis.
0/0
31.12.2005 4:51

baronfonlempl

Léková politika státu mne zase až tak nezajímá.
Ale taková maličkost, osobní zkušenost. Flixonase nosní sprej mohli kdysi předepisovat pouze odborní specialisté a bylo to podle mně v pořádku, protože nás lajdácké alergiky či astmatiky donutili chodit na pravidelné kontroly. Než bych vypláznul 3 x 270,- Kč, došel jsem ke specialistovi, pěkně mně proklepl, vydusil a napsal 3x Flixonase. Tím jsem se k němu musel za tři měsíce vrátit. Potom to najednou mohl předepsat každý praktický lékař. 2 a půl roku jsem nebyl na kontrole a mimo jiné zjistil, že Flixonase klidně píší mým zdravým vnoučatům. Nyní se to vrátilo. Jednou jsem tedy zaplatil plnou cenu a v lednu zase půjdu ke specialistovi, on mně zdusí... a napíše ...
0/0
30.12.2005 18:52

doktor_bota

Re: Léková politika státu mne zase až tak nezajímá.
Ano, soudruhu z lemplů. Jistě jen díky své přirozené intelektuální nedostatečnosti nevíš, že onen specialista vyúčtuje odborné vyšetření tvojí pojišťovně a ve výsledku to bude stát podstatně víc, než ten preparát.
0/0
30.12.2005 20:27

JarmilK

MARŽE
Zloději oni si dovedou dát 18- 32% přirážku !! Co takhle by třeba holič si dovolil dát takovou přirážku na šamón ! To by se Vám asi nelíbilo ! A má jen asi 4-5% , a to si to musí ještě odpracovat !! Co dělají lékarníci jen nakoupí a prodají !!
0/0
30.12.2005 18:40

Engena

Re: MARŽE
Píšete hlouposti. Ve službách se běžně přirážky pohybují od 30% výše. Stříhání stojí na malém města okolo 60 Kč. Kadeřnice to zvládne za 15 minut. Náklady má za tuto dobu tak max. 30 Kč.
0/0
30.12.2005 18:47

s(h)arka

Re: Re: MARŽE
tak levnou kadeřnici bych chtěla, když tam jdu , tak za obyčejné stříhání zaplatím 160,- Kč a jsem za 20 minut venku... (s mytím a foukanou mých krátkých vlasů, by to stálo 250,-)
0/0
31.12.2005 7:04

ODSakEda

Re: MARŽE
Já mám marži nebo přirážku (fuj to 2. zní schválně tak zaujatě odpudivě???...) u drobností třeba i 1000%! No a?! Např. položku za 1kč co se navíc málo prodává prostě prodávám za 10kč! Stejmě na odvodech odevzdám skoro 5kč státu a tedy sehýbám jen pro cca 4 koruny... v případě 100% je to 1kč před zaněním a tedy cca 0,50kč po zdanění!... To bych se na to moh vy....
0/0
30.12.2005 20:23

lubincz

Re: MARŽE
přirážka, která nese maxim 19 kč ze 100 kč prodaného, není příliš, všude v Evropě bývá až asi na 3 výjimky procentuálně vyšší.Nejde jen o to, nakoupit, prodat, jde o mnohem vyšší náklady celeho provozu, proto je tak ta
přirážka nastavena.Můžete mi věřit, že vydávat a připravovat léky je něco jiného, než prodávat cigarety.
0/0
30.12.2005 20:23

Xavier-xxx

Re: Re: MARŽE
přesně tak...lékárna není samoška
0/0
30.12.2005 20:42

ODSakEda

Re: MARŽE
To je těžká, selským mozkem, úvaha,  že na dědinách a malých městečkách se nedá zisk a náklady na režiji získat z většího objemu prodaného zboží a tedy tržbami a tedy i při menším rabatu slušný zisk a že je pro méně zákazníků a objem prodaného zboží míti vyšší rabat! Nebo budu mít zase sice levnější paralen, ale 50km ve vzdáleném Brně! Jak za komančů!... To platí obecně a léky jsou prostě jen zboží bez vyjímky! Raději dám namísto 20kč i 40kč, tedy 100% navíc, ale v místě bydliště! "Díky" za levnější Paralen v Brně!
0/0
30.12.2005 20:30

rulezcz

Re: MARŽE
Jak ty covece vis co delaji v lekarne ? Jsi chytrej jak vopice a pritom o tom nevis vubec nic ! Nakoupi a prodaji ....porid si diplom a jdi si to zkusit chytraku...pak se muzem bavit na urovni...
0/0
30.12.2005 21:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.