Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejnudnější výuku mají ve škole osmáci

Svým svěřencům učitelé rozdají vysvědčení až za měsíc. To své od školních inspektorů dostali už teď. Na jedničku obstáli jen učitelé prvňáků. Kantoři v osmých třídách naopak dopadli nejhůře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

usnicka

Za 2. - poslední neblahá zkušenost
 - byla s učitelkou fyziky. Zadala třídě po skupinkách projekt na určité téma, žáci na to měli měsíc času. Tudíž se do projektu obuli, vytáhli z ineternetu, co se na daná témata dalo, text ale museli zpracovat i s rodiči, protože to bylo dost náročné. Všichni společně vytvořili plakáty s tučně psanými texty a s obrásky. Výsledek byl, že učitelka je sprdla, že nemají obrázky dostatečně velké , což je zavádějící, že text je nudný, co by od fyzikálních témat chtěla  a dětem nadělila za 3. Přitom se spíše prý více dívala z okna než na podle mě i dětí krásný plakát. To je má motivovat k další práci?! Je vidět, že učitelka udupala jejich schopnosti, sebevědomí, snahu. A že děcka se jí na další tak náročný projekt můžou vykašlat, něco rychle okopírují, nalepí bez přemýšlení a dlouhého vytahování podstatností a bude to. I tak se dnešní děti učí - spíše tedy buzerují.
0/0
8.1.2006 14:52

usnicka

osmák
Máme syna v 8. třídě a přesně - v 6. třídě si jejich nová třídní neustále stěžovala, jak je 1. stupeň zhýčkal, jak je těžké s dětmi pracovat ...bla, bla. Ona si tehdy neuvědomila, že nemůže vše chtít hned. S předmětu který třídu třídní učí dávala neustále většině pouze známky za 3,4,5, zkoušená látka byla nad jejich síly co do množství i "kvality". Teď jsou děcka v 8-mičce a třídní uč. se konečně "uklidnila", přestala si na rodičácích stěžovat a "buzeruje" zase asi ty mladší žáky, protože tito žádic ji už znají a nenechají se jen tak vyprovokovat, nevykolejí je to, že ona sama si tímto tlakem na žáky něco řeší.
0/0
8.1.2006 14:43

mashley

budte radi,ze nevite,jak to chodi v Americe...
to je teprve prasarna
0/0
29.12.2005 12:33

Ziziky

njn nejdřív zmodernizovat učitele pak nadávat školám
njn já s tim trpěl na základce a trpim i na střední ono ve školách problém neni je to všechno o učitelích... taky máme několik profesorů který sou úúplně normální učej nezakládaj výuku na buzeraci a taky máme dost učitelů 60+ stejně jako na základce který prostě nezajímá co je pro děcka dobrý ale učej tak jak se učilo když oni chodily do školy (technicky vzato v polovině minulýho století :) ) a to se dá pak těžko nadávat školám, zvlášt vzhledem k tomu kolik čerstvě vystudovanejch človíčků se už už třese aby mohi jít učit na základky a střední školy :/ hlavně mi nadávejte za pravopis.... :)
0/0
29.12.2005 11:57

b.bombicka

Re: njn nejdřív zmodernizovat učitele pak nadávat školám
Máš pravdu. Jenže on absolvent VŠ těžko půjde na základku, když ve firmě dostane několikanásobně víc, obzvlášť učitel cizích jazyků. A co se týče toho věku, existují pochopitelně výjimky, ale jinak je to tak, jak píšeš. Mě dodnes mrzí, že jsem se na střední vykašlala na ruštinu, jenže naše úča byla teda socialistická megera na entou (několik let po "sametu") a buzerovala, tudíž jsem se na to vykašlala. Kdybychom měli učitelku jako byla naše angličtinářka tak bych si dodnes z ruštiny pamatovala jistě více než "jak se jmenuješ"?
0/0
29.12.2005 12:11

LostMen

Asi na tom něco bude...
Asi na tom všem co píšete něco bude. Protože na střední škole, kam jsem chodil byl profesor, postrach většiny studentů. A to byl člověk, kterému říkám PAN profesor. Ten vždycky, když jsme psali písemku z elektroniky říkal "nemusíte si dělat taháky, klidně používejte sešity, knížky, cokoliv vás napadne..." a dal zadání takové, že bez logického myšlení to stejně nikdo nenapsal. Jo, byl to drsňák. Málo kdy toleroval špatný výsledek tak, aby to bylo za tři. Vždycky říkal .. "až jednou budete konstruovat nějaké zařízení, pak to sestrojíte a ono to celé shoří, neobstojíte před šéfem s tím, že postup výpočtu a vzroce byly sice v pořádku, ale na začátku stálo holt špatné logické myšlení...." a o tom to tak nějak je.
0/0
29.12.2005 11:47

_m-

Re: Asi na tom něco bude...
Panská? "Mezi výbornou a dostatečnou je rozdíl minimální - kdo něco umí dostatečně ten to prostě umí. Rozdíl je mezi dostatečnou a nedostatečnou!"
0/0
29.12.2005 12:06

Zedford

Re: Asi na tom něco bude...
takovéhle testy dávám ze zeměpisu:))) 3.ročník 6ti letého gymplu - hodně dobře to ukáže, kdo se bifluje a kdo tomu rozumí....
0/0
29.12.2005 12:27

Libor76

Škola hrou
Hm, pro šesťáky to není fér? Aha - a život je fér?
0/0
29.12.2005 11:45

b.bombicka

Re: Škola hrou
A to už maj od mala vědět, že život stojí za........stačí, že maj ve škole šikanu ze strany spolužáků, nepotřebujou mít ještě nervy u učiva a z buzerace učitelů, který je nutí, aby to říkali dle knih, nikoliv vlastními slovy.
0/0
29.12.2005 12:02

klikerex

zs
Problem je v tom ze na druhem stupni vetsinou uci ti nejmene kvalifikovani a nejneschopnejsi ucitele, samozrejme existuji vyjimky. Ze sve skusenosti vsak vim, ze u nas byla ctvrtka tridy inteligentnejsi nez vetsina ucitelskeho sboru. To se pak tezko uci...
0/0
29.12.2005 11:42

adt

Ach jo
Škola by měla dát žákovi určitou sumu obecných vědomostí, které bude v životě potřebovat, pak jej naučit, že co nevím, to si mohu zjistit a celý ušetřený čas by měla věnovat tomu, co se zatím neučí: Cvičit schopnost kritického myšlení, tvůrčího myšlení a vyjadřování. Spousta vědomostí, nalitých do hlavy, je k ničemu, když dotyčný neví, jak je použít (není tvůrčí). Stejně tak jsou k ničemu desítky vyhledaných odpovědí, když s nimi člověk nedokáže adekvátně naložit a zpracovat je (chybí mu kritické myšlení). A tohle všechno je na pendrek, když dotyčný nedokáže své myšlenky vyjádřit ("Došlo k zajištění provedení opatření proti vybřežení").
0/0
29.12.2005 11:39

Zedford

Re: Ach jo
ve Tvé úvaze je ejden základní problém - aby si žáci pamatovali základ-obecný přehled, pak je musíš naučit o dost více (nikdo si enpamatuje všechno, bez ohledu na to, jak moc látku zestručníš...:/
 
navíc tu mšá pak lidi, co se chtějí něčemu věnovat více....mít hlubší přeheld...
0/0
29.12.2005 11:46

adt

Re: Re: Ach jo
Ale "hlubší přehled" není otázka ZŠ. A s tím zapomínáním nemáš pravdu. Člověk zapomíná to co nepotřebuje, takže je logické, že když jej škola naučí 80% věcí, které člověk nepotřebuje, tak je jasné, že toho většinu zapomene. Když tě škola naučí něco, co používáš každý den, tak to nezapomeneš. Tvá teorie o "učení nadbytkem" je asi tak logická, jako kdybys chtěl někoho naučit Polednici nazpaměť tím, že jej donutíš naučit se celou Kytici...
0/0
29.12.2005 12:38

Strasak

:o)
Tak jsem rád, že jsem si po dlouhej době pěkně a bez nadaávek pokecal. Mějte se, jdu se "biflovat" na zkoušku.
0/0
29.12.2005 11:33

Zedford

Re: :o)
držim palce, nacopak?:)
0/0
29.12.2005 11:36

Strasak

Re: Re: :o)
Měření ve fyzikálních technologiích
0/0
29.12.2005 11:44

regazzi

no
Podle mého názoru je problém v tom, že školy obecně neumí dítě učit logicky myslet a umět si např. některé vzorce v matematice, nebo postupy v geometrii odvodit prostou logickou úvahou....Výsledkem je, že dítě sice perfektně umí všechny vzorce, poučky, ale když se jich zeptáte na to, jak aplikovat tuto znalost, jak ji začlenit do postupů, jsou v koncích...
0/0
29.12.2005 10:55

Zedford

Re: no
to máš dost pravdu - problém je v tom,ž e pokud dneska učí většina lidí, co se musela učit marxismus, tak prostě sami vychází z biflování....
0/0
29.12.2005 10:58

regazzi

Re: Re: no
Přesně tak.....Ale ono to dnes s výukou pedagogů není o moc slavnější. O to víc vynikají nadšenci (v dobrém slova smyslu), kteří se učí, jak učit i z jiných zdrojů......takovým učitelům fandím, nemají to lehký...
0/0
29.12.2005 11:02

Zedford

Re: Re: Re: no
tak to prrr! mohu trochu mluvit o pražské PedF UK - to studium je tam dost těžké, poměrně hodně kvalitní a proto dost společností chce její absolventy na jiná msíta než na obyč. učitele...třeba historie má tam rozhodně větší úroveň než většina Fildy....
0/0
29.12.2005 11:08

mirror254

Re: Re: Re: Re: no
Jen pro zajímavost - k čemu by nějaká firma mohla chtít absolventa pedagogie, který je fakt dobře vycvičený v historii?
0/0
29.12.2005 11:18

Zedford

Re: Re: Re: Re: Re: no
v podstatě např. k tomu, v čem se dole chválíš Ty:)
 
umí rpacovat s informacemi, má pedagogické základy, navíc je to vždy v kombinaci - s aj, zsv....
0/0
29.12.2005 11:20

mirror254

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no
No nevím, nevím, asi bych hledal spíše absolventa školy orientované na management, na informatiku, na psychologii, podle toho co bych potřeboval, ale nakonec bych došel (jako obvykle) k tomu, že potřebuji člověka z praxe, protože tohle se na škole nikdo nenaučí. Většina lidí co jsem kdy dostal do ruky po škole byly naprosto nepoužitelní jedinci, které bylo potřeba první rok učit, že praxe je úplně jiná, než se jim tvrdilo na škole. Bez nadsázky nejkvalitnější člověk v daném věku po škole, co jsem kdy potkal byl takový, co rok po vejšce dělal někde na masném průmyslu, cca rok prodával hamburgery, pár měsíců ještě cosi a když nastoupil k nám na marketing, musím říct že toho už o životě dost věděl. Nemyslím si, že pedagogické základy jsou ve firmách nějak extra ceněné, ale co já vím, nevím všechno, že :-)
0/0
29.12.2005 11:43

mirror254

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no
Mělo tam být "bylI", původně mělo následovat jiné slovo :-)
0/0
29.12.2005 11:51

Strasak

Re: Re: Re: Re: no
Plzeňská FPE mi přijde dost hrozná.
0/0
29.12.2005 11:18

Zedford

Re: Re: Re: Re: Re: no
neznám... nemohu soudit
0/0
29.12.2005 11:20

b.bombicka

Re: no
No tos uhodil hřebíček na hlavičku. Bohužel z mé vlastní zkušenosti vím, že učitelům kolikrát stačí, že to dítě vypočítalo a už je nezajímá, jestli tomu rozumí. A to se netýká jen matematiky..........Prostě logické myšlení a schopnost vyjádřit svůj názor se holt v našem školství nenosí. Já nejsem ze školy zase tak dlouho a třeba vim, že když jsem si přečetla poučku v matice, tak jsem vůbec nechápala, která bije a ani učitelka nebyla schopná (ochotná??) mi to vysvětlit. Tudíž jsem měla doučování, který mi to vysvětlilo polopaticky (tj. jako d*bilovi :))) a v tu chvíli jsem měla jasno a mastila příklady, dokonce mě to i bavilo :)))) (ano, jsem divná, přiznávám se to k tomu , ale jakmile jsem pochopila vo co go, tak mě počítání všech možnejch i nemožnejch rovnic bavilo a šlo mi to-známky bývaly 1 a 2). Jenže v našem školství radši z dítěte udělaj blba a sázej mu jednu kuli za druhou, než by mu to vysvětlili (třeba odpoledne po škole)....
0/0
29.12.2005 11:02

Zedford

Re: Re: no
neboj...nejsi divná, nebo alespoň ne sama....;)
 
ale v takovémhle případě můžeš prostě dát dítě na soukromou školu, kde máš podstatně větší šani na lepší kantory...
 
já i brácha občas trochu doučujeme (jazyky, matematika, fyzika, chemie, historie, ZSV, zeměpis, literatura) a když si spočítáš kolik musí dítě z obyč průměrného gymplu platit za doučka, když chce na lepší vš, tak se vyplatí si zaplatit soukromé;)
0/0
29.12.2005 11:11

b.bombicka

Re: Re: Re: no
No jenže ne každý rodič na to má.........pokud je třeba ženská na dítě/děti sama, tak je ráda, že jim má co dát jíst a že maj kde bydlet a vezme "zavděk" i státní školou. Ale to jsme u jiného tématu. Jinak ale ne každá soukromá škola má good kantory-není to jen o platech.........a k čemu mi bude, že díky školnému bude mít dítě dobrý známky, když nebude mít znalosti. Ne vždy platí, že soukromý = lepší. Platí to o lékařích, školách i o všem ostatním.........spíš je důležitý doporučení třeba známých, která škola je dobrá, kde jsou pořádní kantoři a pak je fuk, zda je soukromá nebo státní.Mmch jsem ráda, že nejsem jediná divná :))
0/0
29.12.2005 11:26

Zedford

Re: Re: Re: Re: no
v tom máš všem pravdu - ale špatné souikromé školy se lehce poznají - stačí se trochu potpat, podívat na úspěšnost u přijímaček a pod. Prsotě hlavně chci říct, že je větší šance natrefit na dobré kantory na soukromých školách než na státních (i když se všude najdou obojetné vyjímky)  a taky to, že mnohdy rodiče peníze "vyhazují" neefektivně - "státní" škola chce obvykle více učebnic (soukromé se snaží věci např. domnožovat samy - a hlavně - soukromé gymnasium stojí 30tisíc za rok - to je 3000/měsíc... když si vemeš doučování, tak stojí 200/hod tzn. 3-4 hodiny doučování týdně jsous tejně drahé jako kvalitní gympl....
0/0
29.12.2005 11:36

mirror254

Re: Re: Re: Re: Re: no
Co je platná sebelepší škola, pokud dítě není cílevědomé, nechce se učit, nebaví ho to, nevidí v tom žádný smysl....? Rozhodující část NENÍ ve škole, je v dítěti, potažmo v tom, co do něj rodiče vložily a jaké byly predispozice. Vzhledem k tomu, že jediné, co si člověk ze školy (mimo jakéhosi fuzzy obecného přehledu) odnese je zkušenost se šikanou / pochopení že spravedlnost tváří v tvář nadřízenému (učiteli) takřka neexistuje / atd... je úplně jedno, jestli dítě studuje školu státní, nebo soukromou. Mám syna ve věku necelých 12 let, studuje specializovanou školu na jeden obor, nezdá se mi to zásadně lepší než původní "základka", snad jen v tom, že je to na první pohled menší "bronx". Každý den bojujeme o to, jestli ten úkol udělá, nebo ne a za výhru budu považovat, až pochopí, jak je to důležité a proč já se učím až do noci. Tohle škola jako taková neovlivní.
0/0
29.12.2005 11:49

b.bombicka

Re: Re: Re: Re: Re: no
Ve spoustě věcí máš pravdu, ale pokud budu budu matka samoživitelka nebudu mít ani na to doučování.....jinak já to doučování měla zadarmiko , ale vím, že takový štěstí nemají všici. Mmch proč pořád operuješ tím gymplem???? To jiný školy nejsou kvalitní bo co???? :) Navíc z gymplu musíš jít na VŠ.......což je teda dost blbý. Jít s gymplem rovnou do prac.procesu.....nevim, nevim, jde to, ale vlastně nic neumíš, páč na gymplu není žádná "specializace",navíc zrovna na gymplu se učí pro život spoustu nepodstatnejch věcí, to je vlastně přípravka na vejšku a ne každý "dítě", chce nebo má předpoklady studovat dále.
0/0
29.12.2005 11:52

Strasak

Re: Re: no
JJ, čas od času doučuju matematiku a většinou to není tím, že by dítě bylo blbý, ale že mu to jenom nedokázali vysvětlit. Jsem doučoval jednu 8, aby nepropadla z matiky. Pak najednou dostávala dvojky a jednotky protože jsem jí vždycky něco málo vysvětlil a ona si pak počítala a bylo to v poho. Pak je i škoda, že taková holka jde na učnák, když by třeba měla na mnohem víc, jen kvůli tomu, že učitel není schopen něco vysvětlit.
0/0
29.12.2005 11:23

aklika

učebnice? jedna hrůza
i na střední. Nakoupí ze za x tisíc učebnice, a pak se průběžně dokupují "odmaturuj z ...." -ze všeho, porotže kantoři jsou líní vysvětlovat z učebnic, tak se studenti nabiflují "obsah" z knih, které jsou "obsahem" .......málokterý učitel je na svém místě ten pravý :( :(
0/0
29.12.2005 10:47

Zedford

Re: učebnice? jedna hrůza
tak já nevím, ale třeba já měl na střední docela dobré kantory...tak 60% bylo  dobrých, 15% výborných a holt 25% hovad - ale ty většinou envydrželi ani rok...
0/0
29.12.2005 10:49

Strasak

:o)
No, škola hrou to ej sice fajn, ale má to jeden háček. Čas od času doučuju nějaké dítě matiku. Ty děti často neumí malou násobilku a nebo neví co je kolmice a rovnoběžka. Tyhle věci se podle mě musí nabiflovat. Navíc biflování procvičuje pamět, takže čas od času by se něco naučit nazpamět měli. No a na druhým stupni, bych trochu změnil množství učiva. Vybral bych nějaký základy z každýho předmětu a když by je žák uměl, tak by prostě nemoh dostat hůř než za tři. Kdo by chtěl lepší, musel by se učit všechno, co se dneska učí. Poslední věc je, že někteří učitelé jsou fakt hovada. A třeba na matiku, fyziku a chemii to chce dobrý lidi, co umí zaujmout, jinak je z toho nudný učení vzorečků.
0/0
29.12.2005 9:13

Zedford

Re: :o)
nesmí se biflovat co je to kolmice, musí to pochopit:)
0/0
29.12.2005 9:15

Strasak

Re: Re: :o)
No pochopit, jak to chceš pochopit. kolmice je prostě přímka svírající s druhou pravý úhel. Musí si to umět představit. Tím ti nenaznačuju, že by si to nevěděl, ale co se musí naučit.
0/0
29.12.2005 9:23

Zedford

Re: Re: Re: :o)
jenže jde o to pochopit "princip" jaks to vyložil Ty je to sice "správně" ale známe taky klmé roviny, osy úhlů a pod.. dokonce i kolmé prostory:) prostě dítě se buď může nabiflovat Tvou poučku, enbo pochopit princip...pokud pochopí princip, ví daleko více:)
0/0
29.12.2005 9:32

Strasak

Re: Re: Re: Re: :o)
Jo jasně, vím o kolmých prostorech, ale furt jde jen o to vědět jak je to definovaný. KDyž se to dítě naučí a umí si to představit a narýsovat, tak pak může pochopit, že kolmice kolmice je rovnoběžka nebo ta samá přímka, a že kolmá rovina je vlastně množina všech kolmých přímek (a ted nevím, jestli to je pravda nebo ne, ale chápeš jak to myslím), ale furt musí vědět, že kolmice je kolmice.
0/0
29.12.2005 9:43

Zedford

Re: Re: Re: Re: Re: :o)
vidis, ja o kolmych prostorech nemel ani tuseni (jsem vzdelan dost nematematicky), ale protoze co je kolmice a tusim enco o komych rovinach, tak sjem dovodil, ze muze byt i kolmy prostor;)
0/0
29.12.2005 9:57

Strasak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: :o)
Spis jsou to nadprostory nebo tak něco. Ale sám vidíš, že musíš vědět co je kolmice a pak z toho můžeš logikou získat další vědomosti.
0/0
29.12.2005 10:09

Zedford

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :o)
njn - to je o tom, co považuješ za "základní informaci" :) myslím, že se více méně shodneme, akorát si každý věci pamatujeme jinak - Ty si zřejmě pamatuješ kolmici přímky a z toho odvozuješ - já mám lepší paměť na uvedený princip a přímak mi slouží jen jako příklad:)
0/0
29.12.2005 10:16

celoush

Re: Re: Re: Re: Re: Re: :o)
Já když něco nechápal, tak jsem se to snažil tak dlouho nabiflovat, až sem to konečně pochopil (člověk to píše z hlavy a udělá chybu a začne přemýšlet, proč je to tam tak a tak a pak na to přijde sám).
0/0
29.12.2005 10:11

Zedford

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :o)
pokud přemýšlíš proč a jak, tak se nebifluješ:) jediná věc, která se biflovat musí jsou cizí slovíčka:)
0/0
29.12.2005 10:17

H75

"Moderní" výuka
Souhlasím s předchozím příspěvkem, že škola není show. Nemám nic proti využívání moderních technologií ve výuce, ba právě naopak. Naproti tomu nesouhlasím s quasi modernistickým přístupem k výuce, a to sice, že není potřeba vědět téměř nic, stačí umět si to najít. Podívejme se na internet, co se tady všude kde píše...takové pojetí v sobě skrývá nebezpečí, že člověk nebude umět kriticky hodnotit fakta. Škola je garantem vědění, tudíž i dobové správnosti. Člověk v 21. století by měl mít všeobecný přehled - a právě k všeobecnosti ta základní škola je.
0/0
29.12.2005 8:43

Zedford

Re: "Moderní" výuka
Máš rpavdu, ale jen z pola - právě díky internetu a podobným prostředkům, by dnes měla být škola především o tom, jak informace hledat, třídit, hodnotit a úžívat mnohem více než o tom se ty informace nabiflovat - na druhou stranu ale je nezbytné, aby se určité základní informace a obecné povědomí v hlavách žáků usadilo, neboť proto aby sis doheldal na netu enbo v multimediální encyklopedii nějaké informace musíš už nějaké mít:)
0/0
29.12.2005 8:54

Libor76

Re: Re: "Moderní" výuka
není pravda. Co mi pomůže, že na netu najdu všechny fyzikální zákony, když nebudu vědět, které mám pro daný problém použít? Ne ne, podle mě je (aspoň na vyšších stupních) také biflovat kvanta dat. Navíc se tím cvičí mozek, kdybychom se neučili spisovatele, učili bychom se třeba dlouhé texty nebo básničky - a to se já radši naučím nějaký ten fyzikální zákon :)
0/0
29.12.2005 10:04

Zedford

Re: Re: Re: "Moderní" výuka
aha, já bych řekl, že přestože se mnou ostentativně nesouhlasíš, tak mi vlastně dáváš za pravdu:) já říkám, že musíš mít elementární přehled právě proto, abys mohl najít to co potřebuješ - což ještě neznamená, že by sis něco musel biflůovat, stačí to pochopit, že:) a cvičit si paměť je sice dobré, ale máš rpavdu v tom, že je vcelku jedno na čem:) jenže i Ti spisovatelése dají "pochopit"
0/0
29.12.2005 10:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.