Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sníh, nepřítel kapitalismu

Větru a dešti neporučíme. Nemá smysl investovat do odklízení sněhu tolik jako ve Švédsku. Takové jsou lidské možnosti i na začátku jedenadvacátého století. Ale opravdu musí být hlavní dálnice zablokovaná skoro každý zimní týden? Odpověď je samozřejmá: Ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavelthelong

Opravdu se musí uzavírat hraniční přechody??
"Opravdu se musí uzavírat hraniční přechody, tepny obchodu, když napadne poprašek? Odpověď na tuto otázku je také samozřejmá a zní: Ne" Omlouvam se vsem kamionakum, ale musi pochopit, ze proste nekdy musi ustoupit. Pred 14 dny jsem absolvoval Cinovec v dobe, kdy asi 1 hodinu snezilo a kamiony nemohly ani nahoru, ani dolu. Opatrne predjizdet kolony kamionu, kdyz to paradne klouze a clovek zase az moc daleko nevidi, je fakt riskantni, ale jinak bych si tam musel ustlat s kamiony. Proste policie musi prechod pro kamiony zavrit a basta, kdyz to proste kamyci nezvladaji. Apropos, v SRN od 1.1. bude platit, ze pokud zpusobim na snehu dopravni omezeni a NEMAM zimni vybaveni, pak mastna pokuta. Chapu, ze mnoho kamionaku je pouze najemnymi ridici, ale letos je to uz neunosne, 70% kamionu v zime v Alpach (Rakousko, pred 14 dny, ofizialni zprava!!) bez zimniho vybaveni!!!!
0/0
30.12.2005 16:33

pavelthelong

Re: Opravdu se musí uzavírat hraniční přechody??
pardon "oficialni":-)
0/0
30.12.2005 16:34

jannovak

Komárek je možná pisálek, ale...
to nic nemění na faktu, že současná vláda je parta blbů, která nepochopila, že se po vstupu do EU otevřou automaticky hranice pro kamiony, které se již bez vynucené zastávky na hranicích poženou napříč republikou jeden za druhým. A pokud to věděla, nevytěžila z toho ani korunu. Nějak si nevzpomínám, že by Špidlín při agitaci pro EU vystoupil a milému obyvatelstvu sdělil mimo jiné takovou nemilou drobnost, jakou je následné  zahlcení dálnic kamiónovou přepravou... 
0/0
30.12.2005 9:05

syck

je to v venku jinak?
není.p komárku pokuste se zdůvodnit proč jsou kalamity v německu ve francii v rakousku a pod. tam čssd nevládne,nebo snad ano?prostě sníh dělá problém v celé evropě,jestli tam vládne ten nebo ten.to svým modrým mozkem nemůžete chápat.
0/0
30.12.2005 7:51

Kleki Petra

Re: je to v venku jinak?
Komárek a modrý mozek? Že tys dnes ještě nesnídal?
0/0
30.12.2005 9:09

sageorg

Základní........
lapsus je v hlavách všech řidičů a policajtů - v zimě hold mrzne,sněží,vytváří se led,sněhové závěje a někdy je opravdu životu nebezpečné s autem vyjíždět!Silničáři nejsou ježíšek,aby byli vždy a všude!V nepřízni počasí zvážit,zda vůbec vyjet. Přiznat,že příroda se nedá zkrotit,človíček i v tom sebevětším a supermoderním autě je prostě jenom takový "hovénko omašlený"!
0/0
29.12.2005 21:59

lurtz

Kamiony
Zase si redaktori nasli tema. Kdyby se zamerili na to, jakto ze policitajti na D1 stelujou dopravu na zasypane dalnici o vykendu a pritom jim vubec neni divne, co tam ty zku.vene nakladaky vubec delaji. Pokud se nemylim, tak stale plati, ze od patku vecer do pondeli rano nakladak bez zvlastni vyjimky na silnici nesmi. Jinde v evrope to funguje, ale u nas na to policajti zvysoka se.ou. A pak se vsichni divi,ze jsou bouracky a zacpy. O stavu, vybaveni a pretizeni nakladaku skoda mluvit.
0/0
29.12.2005 16:44

lurtz

Re: Kamiony
Jeste bych dodal, ze se to tykalo napr. kalamity tesne pred vanoci. Ale jinak je to o tom, ze nakladaky se zenou republikou predpisy nepredpisy jen aby to stihli na hranice az je do zeme pusti nemci nebo rakusaci po vykendu.
0/0
29.12.2005 16:50

Judas Priest

Re: Kamiony
Já bych jen dodal že pokud vím zákaz výjezdu kamionů o výkendu platí jen v létě...
0/0
29.12.2005 18:20

231

Re: Re: Kamiony
Ne tak docela. Doslova to je:
Omezení jízdy některých vozidel
(1) Na dálnici a na silnici I. třídy je zakázána jízda nákladním a speciálním automobilům a zvláštním vozidlům o maximální přípustné hmotnosti převyšující 7 500 kg a nákladním a speciálním automobilům a zvláštním vozidlům o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg s připojeným přípojným vozidlem a) v neděli a ostatních dnech pracovního klidu podle zvláštního právního předpisu (zákon o státních svátcích - pozn. moje) (dále jen "den pracovního klidu") v době od 0.00 do 22.00 hodin, b) v sobotu v období od 1. července do 31. srpna v době od 7.00 do 20.00 hodin.
0/0
29.12.2005 19:14

doktor_bota

Re: Kamiony
Komárek není ani redaktor, ani dost inteligentní, aby jím kdy mohl být. Komárek je trapná postavička, kterou platí MFD jen proto, že v každých novinách musí být něco, s čím nikdo rozumný nesouhlasí (aby byly "vyážené"). V tom je na Komárka spoleh, jeho chorý mozek dokáže produkovat hovadin kvanta. Mimochodem, je to v rubrice názory, ne zprávy.
0/0
29.12.2005 18:21

ce4you

Jak typicke...
Pripadam si fakt jak u blbcu. Mame pravidla pro auta i kamiony, ale nikdo (no, to ne, ale velka cast) je nedodrzuje. Co udelame? Pritvrdime pravidla...
Misto toho, aby byly na kazem hranicnim prechodu vahy a vazil se kazdej kamion (kdyz tvrdnou 20 hodin v kolone, tak je tech par minut vazeni navic nezabije), aby se par desitek policajtu staralo jen o nahodne kontroly ridicu kamionu (alkohol, pravidelne prestavky atp), aby bylo urychlene zavedeno mytne A ZISK Z NEJ SEL PRIMO NA OPRAVU A ROZVOJ SILNIC A DALNIC, tak se zase hleda, jak kde do nakazat nebo zakazat.
Ale pratele, kdyz jakykoliv prikaz nebo zakaz NIKDO NEHLIDA, tak nemaji hodnotu ani toho popsaneho papiru...
0/0
29.12.2005 13:04

lurtz

Re: Jak typicke...
Ty chces po pilicajtech nemozne. Oni ani neumi zjistit, ze je vykend a ze nakladaky bez povoleni nemaji na silnici co delat. A Ty po nich chces vazeni, prestavky, atd.:)
0/0
29.12.2005 16:54

Judas Priest

Komárek je...
Postupem času jsem se naučil nejprve podívat se na autora článku a nečíst ho pokud ho napsal Komárek, ten konopnej šašek z Reflexu a někteří další lidoví tvořitelé. Šetří to nervy a dokazovat dotyčným v diskuzi pod článkem že trpí jistým stupněm poškození mozku, je asi stejně zbytečné...
0/0
29.12.2005 13:02

________________________________

Re: Komárek je...
Pokud jsi článek nečetl, udělal jsi chybu, protože zrovna tento dává smysl.
0/0
29.12.2005 16:05

lurtz

Re: Re: Komárek je...
Smysl dava jen tomu, komu se hodi tendencni tema. Autor ma sice pravdu, ale kdyby policajti vyuzivali stavajici legislativy, tak to na silnicich vypada taky jinak. Napr. ze nakladaky nesmi o vykendu na silnici. O pretizeni, prestavkach, prasacke jizde ani radsi nemluvit.
0/0
29.12.2005 17:10

Charles_Davy

Re: Re: Komárek je...
Tenhle článek dává jediný smysl, že pouze za ODS se tu stavěly a opravovaly silnice. Jenže si bohužel nemohu vzpomenout, kterou tu postavily. Snad možná kousek k Rozvadovu. Ten blbeček ale má viníka vždy, pokud je jím levice. Těžko ho pak lze brát vážně. Ale on se možná vážně nebere ani sám. 
0/0
30.12.2005 10:29

Albert Nerom

Pan Komárek je prostě novinář darebák.
Dokonale demonstruje, jak pisálek placený za to, aby neustále štval proti současné vládě, je schopen z čehokoliv udělat politické téma. Ale k věci. Pokud jde o stav komunikací a jejich výstavbu u nás, pak sice současná vláda zdaleka nedělá, co by mohla dělat, ale předchozí pravicové vlády neukázaly vůbec nic. Dopravní infrastruktura se buduje z veřejných financí a trh, který u nás všechno "skvěle" řešil, na tuto oblast úplně zapomněl, protože sám od sebe nemyslí. A pokud je p. Komárek schopný sledovat realitu a ne pouze a priori neustále štvát, pak uzná, že se na současné kalamitě podepsaly opět nejvíce kamiony. Chtěl bych ale vidět, co by on a další mediální koryfejové liberalismu psali, kdyby "socanská" vláda zavedla co je již běžné v řadě západních zemí - povinné zimní pneu pro kamiony, zákaz jízdy za určitých podmínek či v určité době po učitých komunikacích atd. To by bylo zase slintů, jak stát všechno příliš reguluje, jak lividuje podnikatele v autodopravě atd.
0/0
29.12.2005 12:03

MilanMilanMilan2

Re: Pan Komárek je prostě novinář darebák.
Mluvíte mi z duše. Je to opravdu nájemný psavec, ale jeho text je úplný balzám na duši oproti tomu, co je uvedeno v glosách pod tím od Bendové a Steigerwalda. To jsou tak neskutečné hovadiny, že by za to redakci měli ještě doplácet a ne brát honorář.
0/0
29.12.2005 12:09

ellukas

Re: Re: Pan Komárek je prostě novinář darebák.
Však je také Komárek jejich šéfem.
0/0
30.12.2005 8:06

Charles_Davy

Re: Re: Pan Komárek je prostě novinář darebák.
Máš pravdu, Steigerwald je ubožáků futrál.
0/0
30.12.2005 10:32

ant.

Re: Pan Komárek je prostě novinář darebák.
...no,kolik bylo těch "předchozích pravicových vlád",jak dlouho vládly a kolik let vládne levice?Nechceš snad tvrdit,že kamion přijede z Německa nebo Rakouska a na našich hranicích si přezuje zimní pneumatiky za letní?Zákazy jízdy po určitých komunikacích?-něco na tom je,ale určitě se nezakazuje jízda po hlavní dálnici...to určitě není běžné v řadě západních zemí-aspoň jsem si toho nevšiml-a v zahraničí jsem poměrně často....
0/0
29.12.2005 12:28

lurtz

Re: Re: Pan Komárek je prostě novinář darebák.
Jo mas pravdu, kdyz nemluvis o jizde o vykendech pro kamiony, coz je pouze v definovanych pripadech. A to se jinde dodrzuje, ale v cechach na to policajti z vysoka se.ou a nakladaky se prohaneji o vykendech po silnicich jako by se nechumelilo!
0/0
29.12.2005 16:58

vaclavj1

Re: Pan Komárek je prostě novinář darebák.
Boze, boze... to jsou veci.
0/0
29.12.2005 12:50

________________________________

Re: Pan Komárek je prostě novinář darebák.
Na DPH z paliv, spotřební dani z paliv, silniční dani a dálničních poplatcích platí nákladní autodopravci dost na to, aby měli právo používat komunikace. Jsem rozhodně proti omezením jízdy - a to i proti jejich současnému rozsahu. (V autodopravě nepodnikám ani já, ani rodina, ani v této oblasti nepracuji - nejsem zaujatý.)
0/0
29.12.2005 16:14

lurtz

Re: Re: Pan Komárek je prostě novinář darebák.
Neznam ridice osobaku, ktery mel v oblibe ty zas.any ridice nakladaku a rad je potkaval na silnicich. Tu zavorku si muzes odpustit. Pri Tvem komentari ji neverim ani ty zavorky okolo, natoz obsah.
0/0
29.12.2005 17:04

________________________________

Re: Re: Re: Pan Komárek je prostě novinář darebák.
Pokud bych si měl vybrat silnici s náklaďáky nebo prázdnou, bral bych prázdnou - jenomže to není realita. Řidiči náklaďáků nejezdí po silnicích ze škodolibého trucu, aby srali ostatní - spíše proto, že každý potřebujeme, aby se odvezly rohlíky, cihly, boty... Serou mne řidiči smrdících Avií a starých Liazek (či spíše provozovatelé, což může být někdo jiný), ale s ostatními nemám problém - já na ně divoce netroubím a neblikám a oni mi naopak bliknou pravým, pokud můžu předjíždět (nebo i levým, pokud nemůžu - není jim to jedno!) a ještě se mi uhnou. Mj. umějí pravidla v křižovatkách, takže nezapomenou dát přednost, a ani na semaforech nezaspí - že se rozjíždějí pomalu, to je konstrukční vlastnost. Mám najeto móóóc km s osobáky, ale také něco s náklaďáky (dříve - studentské brigády apod.; sólo celková hmotnost 13 t až souprava 40 t - cca 50.000 km) - příliš málo na to, abych tvrdil, že s náklaďáky umím, ale dost na to, abych si práci jejich řidičů dokázal představit.
0/0
29.12.2005 17:36

231

Re: Re: Re: Pan Komárek je prostě novinář darebák.
Že bych je miloval to se říct nedá, ale zatím jsem měl na silnicí více problémů s debilama v osobácích než s kamiony, takže mi nevadí a rozhoděn i nedělá problémy, když dojedu na dálnici kamion, který se blíží k avii plazící se šedesátkou abych zůstal v pravém pruhu, dokud nezačne předjíždět.
1) on může předjíždět dokuď je rozjetý, (pokud by za tou avií musel zpomalit, už to hned tak nerozjede), takžer ji předjede relitivně svižně
2) mám jistotu, že mi nevjede před auto, až budu 10m za ním, a taky mě nezkusí nevytlačit.
0/0
29.12.2005 19:20

Mak1

Bohužel je to tak
končí rok 2005 a dálnice do HK je stále jen snem. Silnice jsou rozbité - ničí je  přetížené kamióny, nebo je to spíš mizernou úrovní jejich oprav ? U nás v ulici žádné kamióny nejezdí, přesto je vždy po zimě plná děr, které pak odborně zalepí a vydrží to maximálně do další zimy. Někdy ani do ní ne.
0/0
29.12.2005 10:48

František Koudelka 4.Kyju

Re: Bohužel je to tak
Musíš říci odborníkům, ať to nelepí medem.
0/0
29.12.2005 11:14

ellukas

A co takhle někdy vzít do úvahy fakta
Pokud je mi známo, tak momentálně je rozestavěno nejvíce kilometrů dálnic v historii.
0/0
29.12.2005 9:48

karoten

Re: A co takhle někdy vzít do úvahy fakta
To modrému komárovi nevadí.....
0/0
29.12.2005 9:49

santej

Re: Re: A co takhle někdy vzít do úvahy fakta
Komárek není ani tak modrej, jako spíš blbej.
0/0
29.12.2005 11:12

Albert Nerom

Re: Re: Re: A co takhle někdy vzít do úvahy fakta
0/0
29.12.2005 11:27

MilanMilanMilan2

Re: Re: Re: A co takhle někdy vzít do úvahy fakta
Jestli je blbej, tak Bendová a Steigerwald jsou...raději ani nevyslovit!
0/0
29.12.2005 12:10

František Koudelka 4.Kyju

Re: A co takhle někdy vzít do úvahy fakta
No možná proto jich je tolik rozestaqvěno a nedokončeno, protože to jde hlemýždím tempem. Zkus si vzpomenout na D47.
0/0
29.12.2005 9:55

Mak1

Re: A co takhle někdy vzít do úvahy fakta
A dokonce se i některé otevírají. Co na tom, že začínají i končí na poli ...
0/0
29.12.2005 10:44

ant.

Re: A co takhle někdy vzít do úvahy fakta
...a ještě dlouho bude...takhle kdyby stavěli Chorvati,tak by se jejich dálnice otevřela někdy v roce 2368....
0/0
29.12.2005 12:30

payos

snih, nepritel kapitalismu...
...ODS slibuje mene snehu svym volicum :-)
0/0
29.12.2005 2:21

eloš

Re: snih, nepritel kapitalismu...
 
0/0
29.12.2005 2:41

babacek

Re: snih, nepritel kapitalismu...
Ty rudý ďáblíku neházej to na někoho kdo to nedovede.Poroučet počasí byla vždy vaše doména.
 
0/0
29.12.2005 7:22

payos

Re: Re: snih, nepritel kapitalismu...
nevolit ODS tady znamena byt levicak?! zajivama myslenka. asi jako, kdy nekdo usuzoval na to, ze je nekdo vegetarian podle toho, ze neji hovezi. taky dobra teorie :-))).
0/0
29.12.2005 12:37

babacek

Re: Re: Re: snih, nepritel kapitalismu...
Nevím jak si dospěl k závěru,že nebudu volit ODS ?
0/0
29.12.2005 14:04

payos

Re: Re: snih, nepritel kapitalismu...
i kdyz uz jsem si vsim, ze ten, kdo tu neleze do p*dele modrym strakam, tak je zasr... komous :-)))
0/0
29.12.2005 12:38

babacek

Re: Re: Re: snih, nepritel kapitalismu...
Z mého hlediska je být čím koliv než komunistou a politických stran je snad na výběr dost i bez nich.A když si nemůžeš vybrat tak asi bude lepší skutečně nevolit.
0/0
29.12.2005 14:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.