Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sníh na silnicích přispěl k tragickému víkendu

Pravé zimní počasí se výrazně podepsalo na silničních tragédiích končícího víkendu. Podle informací policejního prezidia zemřelo 11 lidí. To řadí konec padesátého týdne k nejhorším v roce 2005. Ne za všechny nehody ale mohl sníh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik

zima je dobrá na silnicích provádí selekci v létě se bude jezdit líp:-))
0/0
19.12.2005 8:17

Smil

Re: zima je dobrá na silnicích provádí selekci v létě se bude jezdit líp:-))
lepe se bude jezdit už v lednu, mam zimu na silnicich strasne rad!!! Daleko mensi provoz a hlavne si clovek muze dost casto ty vybourane blbecky prohlednout a od srdce se zasmat.
0/0
19.12.2005 11:18

dislektik

Re: Re: zima je dobrá na silnicích provádí selekci v létě se bude jezdit líp:-))
tomu bych se nesmál ono nikdy nevíš ????!!!!!
0/0
19.12.2005 11:19

2Mac7

Re: Re: zima je dobrá na silnicích provádí selekci v létě se bude jezdit líp:-))
co je na neštěstí druhého k smíchu ?
0/0
19.12.2005 14:47

sam99xx

Byl jsem
o tomto víkendu v sobotu v Teplicích. Občas sněžilo, ale jen bylo na silnicích sotva půl cm sněhu, jeden kamión na rovině spadl do příkopu a ostatní kamiony začali hrabat... Velmi rychle se utvořily oběma směry kolony, takže 2 km jsem jel 55 minut. Díval jsem se jim na gumy a neodvážil bych se jet na tom, čím někteří byli "vybaveni". Když jsem jel do Teplic, tak za Milostínem jsem musel vlastním pískem podsypat malý náklaďáček, který hrabal na ledu. Předtím mne málem sejmul dědek v octávce, když se rozhodl, že odbočí k chalupě a nebude se trápit nějakou předností v jízdě. Měl kliku, že jsem se i na tom ledu stačil vyhnout, jinak bych ho zabil. Měl jsem v autě celou rodinu.
0/0
19.12.2005 8:10

sam99xx

Nikoli "Sníh na silnicích přispěl k tragickému víkendu",
ale "Řidiči svým nezodpověným a často i bezohledným chováním přispěli k tragickému víkendu". I na Nově to už pochopili, tak proč ne MF?! Možná proto, že sami se tak chovali při honbě za fotkami vozidel politiků porušujících PSP...
0/0
19.12.2005 7:56

pinguinone

Re: Nikoli "Sníh na silnicích přispěl k tragickému víkendu",
0/0
19.12.2005 8:04

Kenkaku

Za počasí NIKDY nemůže ani počasí, ani stavc vozovky...
ale VŽDY debilní řidič! Řidič je ten kdo má uspůsobit jízdu stavu vozovky (takže je úplně jedno jestli silničáži ne/rozhrnují a ne/sypou), nebo jestli prší, sněží nebo je zrovna úplněk...
0/0
19.12.2005 7:53

2Mac7

Re: Za počasí NIKDY nemůže ani počasí, ani stavc vozovky...
za počasí může debilní řidič ????  
0/0
19.12.2005 14:49

zlej_protiva

Poprosil bych redakci...
Poprosil bych redakci, aby se přidala k pokusu vychovávat české řidiče a přestala se snižovat k rétorice typu: "Nehodu způsobilo náledí.", "Sníh zabíjel" apod.
Za nás se v autoškole učilo, že řidič má přizpůsobit rychlost stavu vozovky a podle mně to stále platí. Meteorologové na zhoršené jízdní podmínky včas upozorňovali, teploměr snad lidi doma mají taky a jsou i další možnosti, jak poznat, že silnice po které jedu klouže.
Způsobují nehody a zabíjejí řidiči, kteří bez ohledu na počasí a stav svého vozu (letní gumy) jezdí jako hovada.
0/0
19.12.2005 7:46

Kenkaku

Re: Poprosil bych redakci...
Naprostej souhlas...
0/0
19.12.2005 7:48

dislektik

Re: Poprosil bych redakci...
a díky tomu máme selekci mezi dementnímy řidiči douvám že bude sněžit hodně moc at se nám v létě jezdí líp!!škoda že to občas obs ere nevinný!!
0/0
19.12.2005 8:48

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Poprosil bych redakci...
Bohužel ne občas, ale většinou... často slyšíš - DEMENT V PROTISMĚRU NA DÁLNICI SESTŘELIL OPLÍKA (NEBO CO TO BYLO...), ŘIDIČ - ROČNÍK 80 - MRTEV, SPOLUJEZDCI TĚŽKÁ ZRANĚNÍ, DEMENT LEHKÁ...
0/0
19.12.2005 9:48

dislektik

Re: Re: Re: Poprosil bych redakci...
ano je to smutné ale když se kácí les lítají třísky
0/0
19.12.2005 10:01

nenápadně maskovaný Kei

...
A další...
Za volant patří:
a) sex
b) alkohol
c) kráva
d) rozvážný řidič dodržující předpisy
e) blondýna (viz za a) a za c) )
0/0
19.12.2005 0:27

nenápadně maskovaný Kei

...
Nová testová otázka do autoškoly pro úplně blbé...
Na silnici v zimě nepatří:
a) asfalt
b) bílé čáry
c) kreténi s letníma gumama
 
0/0
19.12.2005 0:21

mlada_fronta

Kamionaci - pohroma nasich silnic
DOKONCENI PREDCHOZIHO:
 
... jizdet vysokou rychlosti, kdyz mu v protismeru ze zatacky vyjel jinej kamion. Zacal se tedy radit zpatky, v tom okamziku jsem byl vedle nej cca v urovni zadni napravy tahace. Kdybych nezabrzdil (skoro nezastavil), asi by me jednoduse sesrotoval.
 
Jeste vic se divim, ze se kamionaku jeste spousta lidi zastava. Ja si myslim, ze je nacase, aby po nich policie tvrde vyjela a za kazdy podobny prstupek jim odebirala papiry na nakladak dozivotne.
0/0
18.12.2005 23:11

Deleter

Re: Kamionaci - pohroma nasich silnic
proč papíry? Stačí, když je a kamion zadrží na tejden. Udělá to podruhý a může na pracák.
0/0
19.12.2005 10:11

baronfonlempl

Střevo musí přeci na víkend s Máňou a dětmi na hory.
Meteorologové s dostatečným předstihem přesně popsali, co se bude přesně kde dít v pátek, v sobotu a v neděli. Střevo s Máňou cítí však své nezadatelné právo vyrazit na víkend do hor. To se potom, mládenci, nedivte, když si nabíjete hubu.
0/0
18.12.2005 23:10

mlada_fronta

Kamionaci - pohroma nasich silnic
Fakt uz mi leze krkem to nehorazne chovani soferu kamionu na nasich silnicich a predevsim dalnicich: dlouha predjizdeni pomalu jedoucich nakladaku s necekanym prerazenim pred rychle jedouci osobak, vyjizdeni ze stoupaciho pruhu pres plnou caru, motani se pres dva pruhy bez zjevne priciny (asi spanek), samozvane "brani zakona" do vlastnich rukou v kolonach (umyslne blokovani obou pruhu soubeznou jizdou, nerespektovani stridaveho razeni "zip", ad.), jizda silenou rychlosti v obci, A VE VYSTU BY SE DALO POKRACOVAT...
 
Pouze dva priklady z posledni doby, ktere me opravdu nadzvedly:
Dva madarsky kamiony zacaly predjizdet dva kamiony slovensky na D1 u najezdu Ostrovacice (178 km) a vydrzelo jim to az ke krizeni D1/D2 v Brne (196 km) = soubezna jizda rychlosti cca 80 km/h v delce 18 km. Vlastni skuzenost cca 2 mesice stara.
 
Absolutni hovado za volantem kamionu se znackou 2U1 1935 s navesem v jedne vesnici mezi Jaromeri a HK me zacal pred
0/0
18.12.2005 23:06

bartleby

je to blby
ale dokud nekdo neztrati sveho blizkeho na silnici,tak bude jezdit jako blazen.. a pak je uz pozde...
0/0
18.12.2005 23:01

HolmesS

Zase
Zase typické: Největší nepřítel komunismu: jaro, léto, podzim, zima a kapitalismus. Největší nepřítel kapitalismu: jaro, léto, podzim, zima a socialismus. Není spíš ten problém někde jinde? Jeden den sněží a jsou z toho málem neřešitelné problémy.
0/0
18.12.2005 22:55

baronfonlempl

Re: Zase
Jeden den a dokonce v prosinci. V prosinci sněží a je vítr. To se učí děti již v mateřské školce. Naši řidiči asi nechodili do školky, nebo již úplně všechno zapoměli.
0/0
18.12.2005 23:05

daymaker

CHYBA JE NA ZAČÁTKU
Neníí se co divit... Bohužel na to doplácejí nevinní. Chyba je od začátku ve výchově řidičů. Kdo dneska "umí řídit". Tzn. jezdit třeba rychle,ale bezpečně. 10% řidičů. A to je možná moc! Naše zákony jsou naprosto benevolentní. Změnit se musí celý systém trestů,jako např. v Rakousku. Zvedl bych pokuty o jednu nulu a trest odnětí svobody by měl být samozřejmostí. Proč se tvrdě netrestají letní gumy,přednost na přechodu,rychlost,přetížené kamiony?O alkoholu ani nemluvím.Doživotní zákaz řízení apod. V záp. Evropě samozřejmost.A to si pak člověk po tom silvestru sakra rozmyslí.Pak se hold nemůžeme divit.
0/0
18.12.2005 22:17

Isbjoerna

Re: Ano, je treba vysokych trestu.
, Ridicske umeni neni jen JIZDA autem, ale i znalost technickeho stavu/potreby auta a DODRZOVAT predpisy. Zatimco umeni ridit je asi v cele Evrope stejne "pestre" (dobri/prumerni/spatni ridici), je velky rozdil mezi tresty v CR a v (zapadni) Evrope, coz se PODSTATNE odrazi na extremne vysoke nehodovosti a poctu umrti na ceskych silnicich. :-(
0/0
18.12.2005 22:35

sam99xx

Re: Re: Ano, je treba vysokych trestu.
Není třeba vysokých trestů, stačí když policajti budou dělat to, co mají. Kdypak jsou vidět policajti v provozu? Téměř vůbec. Potkáte je tak maximálně na konci obce u cedule a to ještě není vyjímkou, že chytí řidiče jedoucího v tom místě 70kou, zatímco řidič předjíždějící v obci rychlostí přes 90km/h zůstane beztrestný... Zrovna to samé je to s venkovskými zábavami. Dvakrát za večer se tam hlídka jen tak projede, ale když jedou opilí řidiči domu, o to se už nestarají a nejspíš někde chrápou schovaní v temné uličce nebo za křovím
0/0
19.12.2005 12:33

Isbjoerna

Re: Re: Re: Ano, je treba vysokych trestu.
Pro kontrollu rychlosti a Ampel (cervene/zelene svetlo) staci radary a photoapparat, zivi policiste pak kontrolluji namatkou doklady, alkohol, technicky stav a pod.
A disco? Oh ja! Tam jsou sbirky! Trochu to trvalo, nez policiste pochopili, ze disco je po 2. hodine o WE hnizdem opilcu, kteri si sednou k rizeni auta, ale dnes je to bezne, ze kontrolluji jiz na parkovisti pred disco a na vsech "vyjezdech".
 
P.S. U nas jdou pokuty do mestske/obecni pokladny - policiste i mesto si tim vylepsuji, a proto nasi policiste kontrolluji pilne.
0/0
19.12.2005 12:47

lukyn-1

Z UAMK!!!
Místo: křižovatka Zámrsk Směr:Hradec Králové Popis: Srážka nákladního vozidla s osobním, na místě usmrceny dvě osoby, neprůjezdný pravý jízdní pruh směr Vysoké Mýto - Hradec Králové u křižovatky Zámrsk. Doprava řízena kyvadlově. Platnost od: 20:11 18.12.2005
 
 
 
         
0/0
18.12.2005 21:51

dzejdzej

Re: Z UAMK!!!
Otec tam byl, jako hasic..Kdyz prijeli, byli jeste oba zivi, bylo jim okolo 25ti. Felicie na letnich gumach, 10 cm snehu, smyk, srazka s Ivecem. Jak to asi mohlo dopadnout? Proboha lidi, proberte se, kdo vas ma z tech at dostavat? Myslite ze to je prijemny se na to koukat?? Jak si myslite ze hasici asi tak potom usinaji? Obzvlast kdyz maji tak stare deti :(((
0/0
19.12.2005 8:42

NORDMAN

Tady se zase nekdo prekonal ...
19:59 - Poslanci nechali v zákoně o silničním provozu chybu, odhalila Česká televize. Norma nepostihuje řidiče, kteří ujedou od nehody. Hrozí jim maximálně 1000 Kč pokuty. Zákon se bude novelizovat.
 
Oh God ...
0/0
18.12.2005 20:43

Tomcaj

D1 a zase problemy...
Dival jsem se na zpravy...zase tak moc snehu tam nebylo...u nas na venkove by se kvuli tomu nic nedelo...
Ale co mne zarazilo: kamion v levem pruhu, kamion v prostrednim pruhu, kamion v pravem pruhu... co tam delaji? To se pak muzeme divit, ze je dalnice zablokovana, kdyz ji takhle zatarasi ? Domnivam se , ze osobni auta by projela, nebyt takovychto troubu...
0/0
18.12.2005 20:39

smotitak

Re: D1 a zase problemy...
No teda se dívej dál a uvydíš jak můžou stát  stát další novoty z jejich dobroty.Budˇsám sebou a nedívej se jenom na Zprávy
0/0
18.12.2005 21:21

dislektik

no už se těším na zákaz předjíždění na D 1:-))
to bude mela :-))a dnes k té D1 ministr Šimonovský poznamenal no když předjíždějí tak to prostě potom ucpou:-)) ano a kde jste měl své silničáře ČEKALY AŽ PŘESTANE SNEŽIT pane ministře a to je to !!!a za druhé ze soboty na neděly je zvýšený pohyb kamionů už jen proto že v něděli od 00:00 hod nesmí jet tak stím měl někdo počítat a odstavyt ty kamiony na patřičná místa!!jinak máte to tu skvěle zařízené :-))
0/0
18.12.2005 20:17

mára1234

Re: no už se těším na zákaz předjíždění na D 1:-))
az zavedou zakaz predjizdeni, v pravym pojedou kamipny 60 a v levym zbytek 90. jediny plus bude v tom ze papalasum bude majak naprd
0/0
18.12.2005 20:41

rostman

Re: Re: no už se těším na zákaz předjíždění na D 1:-))
Za normálních podmínek (tj. dobrá viditelnost a sjízdná dálnice, kterou má SSD povinnost udržovat sjízdnou ze zákona, s definovanými limity, do kdy od vzniku podmínek to musí vyřešit) a fungující kontroly by v pravém jely kamiony 60 jen do nejbližšího sjezdu, kde by dostaly mastnou pokutu za pomalou jízdu na dálnici a byly by z ní vykázány. Pokud by současně byla v levém pruhu minimální rychlost 110 (což je pro předjíždění splnitelná podmínka i pro kamiony, jen by hovádka vypla tempomaty a předjížděli by pod plynem), tak takhle situace nemůže nikdy nastat. Je to pouze teoretická situace, kdy by v pravém jel nepřetržitý proud kamionu, se stabilními rozestupy a v levém jel vepředu někdo, kdo by odolal tlaku aut za sebou. Jenže až by dojel do Brna, tak by se to roztrhalo. Možná by mně ještě zajímalo, jaktože v Německu, kde je dost úseků s dvěma pruhy, kde je zákazj předjíždění pro kamiony, tato situace nenastává? Ono při srovnání legislativ vůbec v Německu asi platí jiná fyzika
0/0
18.12.2005 22:41

mára1234

Re: Re: Re: no už se těším na zákaz předjíždění na D 1:-))
na dalnici muzes kdyz mas konstrukcni rychlost aspon 80, ale jet muzes klidne 40. jakmile prvni nakladak dojete avii co jede 60 tak se to zacne stosovat. pocitej 20 nakladaku na kilometr, 200 nakladaku 10 kilaku. kdyz je nekdo zacne predjizdet 90 (napr autobus - nevim jestli muze 130), bude mu to trvat 20 minut. za tu dobu ujede 30 kilometru. a pravdepodobne zacne dojizdet dalsi odpadliky. do pomalyho pruhu se mu nebude chtit, protoze by se z nej uz nedostal. je dost lidi co jezdi treba jen 90 protoze nepospichaj, setrej benzin, nebo na to nemaj a ti vsichni pojedou v levym. sou lidi kteri neuhnou z levyho ze zasady. jedou v levym i kdyz je pravej uplne prazdnej
0/0
18.12.2005 23:01

rostman

Re: Re: Re: Re: no už se těším na zákaz předjíždění na D 1:-))
Policie může pokutovat za bezdůvodně pomalou jízdu, což 40 na dálnici při dobré viditelnosti je. Pokud mezi kamiony nebude dostatečná mezera, tak můžou dostat další flastr za nedodržení vzdálenosti. A ta mezera mezi nimi dostatečná opravdu nebývá. Když se jen toto bude kontrolovat, tak půjdou kamiony v pohodě předjíždět a to i pomalejšími autobusy (kteří na dálnicích problémy při předjíždění nedělají, i když nemají takový výkon). V kombinaci s minimální rychlostí v levém pruhu by pak dálnice byla v pohodě průjezdná. Nezapomeň při tvých počtech, že ty kamiony na dálnici nestojí, ale pohybují se, takže to kapacitu nijak výrazně nesnižuje.
 
Jedna věc by mně ale zajímala - když zavedení zákazu předjíždění musí vést k zácpě na dálnici, proč se to neděje v Německu? Co tam mají za fyzikální a matematická pravidla jiné? Kromě toho, že tam policie výrazně častěji kontroluje předpisy v provozu jezdí na stejné planetě, s přísnějšími předpisy a funguje jim to...
0/0
19.12.2005 7:53

mára1234

Re: Re: Re: Re: Re: no už se těším na zákaz předjíždění na D 1:-))
co sem si vsimnul tak nemecko neni tak kopcovaty a kdyz to vede do kopce tak tam casto pribude jeden pruh. taky tam nejezdi auta typu avie. kdyz ti to do kopce vic jak 60 nepojede, tak s tim nic nenadelas a ani policajti na tebe nemuzou. prumerna rocni intenzita provozu na D1 je pres 30tis aut za den, misty ale i 60 az 80tisic. kdyby tretina kamionu - vychazi 1 kamion za 8 sec v prumeru. ve spicce to bude na 4 sekundy nebo i min. to se nikdo zarazovat nebude. ta dalnice na to proste nestaci a uz davno mela byt paralelni trasa pres HK a OL
0/0
19.12.2005 8:54

Aeneathor

Re: no už se těším na zákaz předjíždění na D 1:-))
Já si myslím, že místo všeobecného zákazu předjíždění by bylo vhodnější osazení proměnných značek, upravujících jízdu na základě momentální situace. Taky by policie měla co častěji kontrolovat dodržování silničních předpisů řidičema kamionů.Kolikrát řidič náklaďáku vjede do stopacího pruhu a pak si to rozmyslí, přesto, že značení mu to neumožňuje - plná čára. A taky nejen řidiči, ale i PROVOZOVATELÉ vozidla zodpovídají za technický stav, takže pokutovat i je.
0/0
18.12.2005 21:46

gottakk

Kamiony
Normalně bych zaved, když vystoupí teplote nad 32 stupňů zákaz jízdy kamionů a to samé,když napadne určité množství sněhu! když to může fungovat v Polsku, tak proč new u nás, stejně ty kamiony naše cesty jen ničí a ničí!!! Už s tím musíme skara něco udělat, dokud bude u vlády prašivá ČSSD, tak se asi ničeho nedočkéme :-(
0/0
18.12.2005 19:43

231

Re: Kamiony
V Německu to neplatí a koleje na dálnicích nejsou. Což takhle začít dělat kvalitní vozovky.
0/0
18.12.2005 19:52

FMX

Re: Re: Kamiony
V Německu si taky nikdo nedovolí jet s přetíženým autem, záměrně píšu autem, protože tam váží i dodávky.
0/0
18.12.2005 20:32

Isbjoerna

Re: Re: Kamiony
, A nebo koupit Ice-Grip od Michelin...
0/0
18.12.2005 20:42

Tatíček MORAVA

Re: Re: Re: Kamiony
ten si měl koupit tvůj fotr když dělal ty směšný pohyby
0/0
18.12.2005 20:50

cybermiky

Re: Re: Re: Re: Kamiony
No spíš ten Helmut, co skáče po Isbjomatračce.Zakázal bych jí se množit. Jeden takový jedinec úplně stačí .....
0/0
18.12.2005 20:56

FMX

Re: Re: Re: Re: Kamiony
Tak nějak mi uniká tahle reakce, proč by si kamioňáci nemohli koupit zimní pneu?
0/0
18.12.2005 21:01

FMX

Re: Re: Re: Re: Kamiony
Tak nějak mi uniká tahle reakce, proč by si kamioňáci nemohli koupit zimní pneu?
0/0
18.12.2005 21:05

zpetak

Re: Kamiony
Ahoj,myslím si,že politika jako taková s tím nemá co společného.Jen typ lidí, kteří tu politiku dělají.Možná uznáš,že osoby, ať na levé straně či pravé (jen nic nepiš o čisté duši pravicových politiků) straně nejsou žádná esa.A jaký pán, takový kmán.A to se promítá i na silnici. Dnes odpoledne ukazovali ve zprávách, jak se nebabrají s řidiči v Rakousku.Seberou jim auto,když odmítnou zaplatit pokutu, či na ni nemají.Nějaké majáky pro VIP osoby? Ty neznají.U nás ani takový zákon nemůže být přijat, protože nynější vládnoucí levice by nemohla konat své spanilé jízdy a pravice by zas křičela, že je to zásah do soukrommého vlastnictví.A tak je tu bordel na silnicích.
0/0
18.12.2005 20:06

smotitak

Re: Kamiony
Hele Karle a co má společnýhoCSSD počasí 32 stupnů plus a určitý množství sněhu s Polskem a fungujícím ještě k tomu.
0/0
18.12.2005 21:28

dzejdzej

Re: Re: Kamiony
Porucime vetru desti, ne??
0/0
19.12.2005 8:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.