Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič srazil na přechodu dva chodce a ujel

Policie pátrá po řidiči červené nebo oranžové škodovky, který zabíjel na přechodu pro chodce v Olomouci. V sobotu odpoledne u sokolovny v ulici 17. listopadu srazil manželský pár. Třiasedmdesátiletá žena později zemřela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

matesakoid

prechody a skokani
Chodci jsou skoro jak lumici (Lemmings) - kdyz je to napadne, tak proste jdou a ridic aby se posral.
 
Na druhou stranu spousta kretenu ridicu je schopna a ochotna chodce uprostred prechodu kdykoli vytroubit nebo poradne prohnat...
0/0
20.12.2005 12:42

Vatik

Zbrojní pas
Jsou chvíle, a tahle k nim patří, kdy jsem rád že nevlastním zbrojní průkaz a ani žádnou střelnou zbraň. V opačném případě bych se nejspíš postaral o dodržování zákonů vlastními prostředky.
0/0
19.12.2005 9:33

dislektik

Re: Zbrojní pas
ano chodec nesmí vstoupit do vozovky když vidí přijíždět vozydlo
0/0
19.12.2005 9:36

231

Re: Re: Zbrojní pas
To myslíte, vážně, nebo ironicky?
0/0
19.12.2005 14:10

Gothard

to nic není
víte, že od 1.1. bude moci MĚSTSKÁ policie, díky hlouposti volených zástupců, řešit řízení pod vlivem alkoholu blokovou pokutou?
0/0
19.12.2005 7:52

dislektik

Re: to nic není
a to je dobře jen aby ten strážník nebyl pod vlivem !!!
0/0
19.12.2005 8:27

grrrr....

1000, kč pokuta.
Za neposkytnutí první pomoci to je ta správná motivace k tomu ujíždět z místa dopravní nehody. 
0/0
19.12.2005 7:46

dislektik

jen počkejte až 1.7.06 vstoupí nový vylepšený zákon
kde dostanete trestné body za nedání přednosti chodci jsem fakt zvědav jak se to bude posuzovat a už vidím měštáka jak vám je rád dáva on to totiž dobře posoudí z poza buku:-))
0/0
18.12.2005 20:10

tappat

jo a az ho chyti a odsoudi
tak si odkrouti x let v bani a pak nasedne do sveho vozu a pojede domu. Rizeni pod vlivem alkoholu, utek z mista nehody, vozit deti bez safe-seats, rychlost prekrocena o 50% predepsane hodnoty... to jsou veci, za ktere by se mel odebirat ridicak dozivotne
0/0
18.12.2005 19:09

komunisti_sou_svine

Re: jo a az ho chyti a odsoudi
vem si prášek.
0/0
18.12.2005 19:18

tappat

Re: Re: jo a az ho chyti a odsoudi
co by ti vadilo na tom, aby takovym volum, ktery delaji vyse popsane, byl odejmut ridicak?
0/0
18.12.2005 19:23

komunisti_sou_svine

Re: Re: Re: jo a az ho chyti a odsoudi
odebrání řidičáku ? myslím že současný stav je naprosto vyhovující, až dost, na to všechno zákony existují a podle mě až až dostatečné , odebral bych občasntví některým chodcům , ale to nejde - proč ? není to trochu v nerovnováze ?
0/0
18.12.2005 19:31

komunisti_sou_svine

Re: Re: Re: Re: jo a az ho chyti a odsoudi
mě třeba zničilo auto ožrale prase ktere skočilo přímo před auto, přežil to , naštěstí - ale co si na tom hovadu vezmu ?????
0/0
18.12.2005 19:33

Rescueinfo

Re: Re: Re: Re: Re: jo a az ho chyti a odsoudi
No pokud ti chodec dokázal zničit auto, tak si dokážu představit tu tvoji rychlost.
0/0
18.12.2005 19:55

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jo a az ho chyti a odsoudi
do předního skla stačí kopnou a i světlo či maska chladiče nic moc na pevnost
0/0
18.12.2005 20:12

xBaHnO

Re: jo a az ho chyti a odsoudi
tzn tam kde je znackou 5 km/h jedu 8 km/h (vono to na tachaci neni moc poznat) a prijdu dozivotne o ridicak? i tak kde je 30 je to za 46 km/h...
0/0
19.12.2005 8:25

dislektik

pořád nechápu proč profesionál musí na psychotesty od 1.7.06
když taková hovadstva dělají jen pomatení amatéři!!!!i když tam může sedět profesionál takže na psychotesty každý řidič!!!i když zase úplatek a je to!!!takže proč to vlastně píšu ani nevím je to prostě VŮL KORUNOVANÝ!!!
0/0
18.12.2005 18:15

hnusil

chleba ma dve kurky
Ono je to tezke - samozrejme souhlasim s psychotesty, protoze chovani debilu na silnici mi vyrazi dech, ale v tomhle pocasi zasnu nad chodci, kteri se na zasnezene silnici vrhaji jako idioti do silnice a vynucuji si prednost na prechodech bez ohledu na to, jestli to ma ridic sanci ubrzdit
0/0
18.12.2005 19:06

Isbjoerna

Re: chleba ma dve kurky
, Pokud ridic nema chance brzdit, mel by auto nechat stat v garage, protoze chodec MA na prechodu prednost.
0/0
18.12.2005 19:08

komunisti_sou_svine

Re: Re: chleba ma dve kurky
Ty si ale fakt kráva viĎ ? V tom zákoně je celkem jasně napsáno že CHODEC NESMÍ vstoupit do vozovky tak že by auto nemohlo bezpečně zastavit tedy naprosto správně, že má jinymi slovy přednost ,ale ani omylem ne absolutní, to že si to kdejaký debil jako ty nepřečte a nezajímají je fyzikální ani tyto zákon je problem těch debilu nikoho jineho....
0/0
18.12.2005 19:21

Isbjoerna

Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
, Stale jeste jste se nenaucil slusne diskutovat? ------- Neni divu, ze je v CR usmrceno tolik lidi, kdyz maji znalost predpisu na Vasem niveau: „Řidič - s výjimkou řidiče tramvaje - je povinen umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky, proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo.“ ------- Takze, pokud mate potize s porozumenim dlouheho textu, zde kratky vynatek: "...proto se MUSÍ řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, ABY MOHL ZASTAVIT VOZIDLO před přechodem ...".
0/0
18.12.2005 19:31

komunisti_sou_svine

Re: Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
ZŘEJME je poměrně podstatné slovo a chodec nesmí vstoupit do vozovky pokud auto nemůže bezpečně zastavit a diskutovat s tebou nehodlam , bež si skočit pod auto...
0/0
18.12.2005 19:35

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
, "NEBO" je podstatnejsi. Ale diskutovat o tom nemusite, neni O CEM diskutovat, ten predpis je NAPROSTO JASNY.
0/0
18.12.2005 19:54

231

Re: Re: Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
Zajímavé je, že v diskusích všichni tvrdí, že chodce pouští, ale na přechodu se mi to stane jen vyjímečně. Doufám, že poliši jednou skončí s kontrolama lékárniček a soustředí se na přechody. Schválně jestli tam zákon přestoupí více chodů, nebo řidičů.
 
0/0
18.12.2005 20:03

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
jen by mě zajímalo kdo a jak se bude řešit nedání přednosti chodci větší kravinu jsem neslyšel !!!!!
0/0
18.12.2005 20:08

________________________________

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
Já s tím problémy nemám. Možná je to tím, že i jako chodec uvažuji také jako řidič. Pokud jede osamocené auto, nechám ho projet (2 s zdržení pro mne jsou menší opruz než zastavit a rozjet pro řidiče); pokud jede kolona a stejně by musel NĚKDO zastavit, udělá to tak nejpozději třetí auto a kdybych naznačil přecházecí manévr důrazněji, bylo by to většinou ještě dříve. To ale nemám zapotřebí, protože jako řidiče by mi takoví chodci nepřiipadali ohleduplní - tak to sám také nedělám.
0/0
20.12.2005 14:35

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
par. 5 odst.1, písmeno  h) - upravuje přecházení přes přechod a par. 54 odst. 2  - upravuje  přecházení vozovky mimo přechod . Hlupíci ovšem nejsou schopni tyto paragrafy rozlišit a odmítají diskuzi - ostatně slušné diskuze ani nejsou schopni. .....
0/0
18.12.2005 22:32

2Mac7

Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
Ty jsi ale fakt vůl, viď ? V zákonu je jasně napsáno, že řidič se má k přechodu blížit takovou rychlostí, aby v případě potřeby stihnul před přechodem zastavit . To, že kdejaký debil jako ty si to nepřečte je bohužel problém nejen takových debilů
0/0
18.12.2005 22:22

hnusil

Re: Re: chleba ma dve kurky
ano, diky tomuto pitomemu nazoru umiraji lide zbytecne. plno prechodu neni oznaceno znackami, pokud neni clovek mistni, tak tezko muze tusit, ze pod snehem je nakreslena zebra apod, - jsi hodl dalsi adept, ktery by nemel mit kvuli debilite ridicak
0/0
18.12.2005 19:53

Isbjoerna

Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
, Dopravni predpis neni NAZOR, ale PREDPIS. Vy s timto predpisem nemusite souhlasit, ale jako ridic ho musite DODRZOVAT. ------- Prave proto, ze si mnozi ridici vykladaji predpisy podle sveho zalibeni, umira na ceskych silnicih tolik lidi. ------- Pokud nemate schopnosti rozeznat prechod a vsas pred prechodem zastavit, mel byste odevzdat RP a chodit pesky (a nadavat na ridice, kteri nezastavi na prechodu).
0/0
18.12.2005 20:07

hnusil

Re: Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
hezke Vamoce preji i takovym primitivum, jako jsi ty, jen doufam, ze se nepotkame na silnici
0/0
18.12.2005 20:31

FMX

Re: Re: chleba ma dve kurky
Ne tak docela, milý příteli. Důkladně si přečti silniční zákon. Chodec nesmí vstoupit na přechod bezprostředně před přijíždějící vozidlo. To je citace zákona.
0/0
18.12.2005 20:22

Isbjoerna

Re: Re: Re: Vstoupil jste pozdeji do diskuse
, Zde nejde o chovani chodce [to jsme diskutovali vzadu: "...to znamena, ze ridic auta MUSI zpomalit (nemusi zastavit, ale zpomalit a PREDVIDAT, ze chodec vstoupi do ulice), stoji-li u tohoto pruhu chodec, ktery vsak nejevi jasny umysl prejit ulici (hledi stranou, telefonuje a pod.). Skoci-li nepozorny chodec pred toto zpomalene (rekneme 30 km/h) auto, je vina u chodce.] - Jde o chovani RIDICE [Srazi-li ridic (i nepozorneho) chodce na prechodu rychlosti 50 km/h ci vyssi, je VZDY vinen ridic, protoze NEZPOMALIL/nezastavil.] - To jsou rozsudky soudcu. ------- V diskusi je chovani CESKYCH ridicu na prechodu napr.: "...proto zásadně nestavím, když je zamnou hustý provoz a taky nestavím když zamnou nic nejede. Chodec si musí uvědomit že je rychlejší nechat auto projet než předním šaškovat a čekat až zastaví..." ------- Pokracovani
0/0
18.12.2005 22:09

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Vstoupil jste pozdeji do diskuse
, Takze nejdo o "vstoupit na přechod bezprostředně před přijíždějící vozidlo", ale o "musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo". :-)
0/0
18.12.2005 22:09

2Mac7

Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
ano to je pravda , v zákonu je ovšem také, že řidič se musí blížit k přechodu takovou rychlostí ,..........jezdím po Praze každý den , chodec mi ještě na přechodu těsně před auto neskočil ( klepu na dřevo) , ovšem to, že dám přednost chodci a chodec pak stojí ukrytý před mým autem, protože  řidičům ve vedlejším pruhu nedojde, že když stojím před přechodem ( zebra skrytá pod sněhem je málokdy) , že to má nějaký důvod , natož jaký a prostě jedou aníž by snížili rychlost natož zastavili - tak s tím se setkám téměř každý den. A bohužel , řidiči nejsou ochotni začít u sebe , hledají chyby u druhých - v tomto případě u chodců , u sebe ne. To ostatně vidíte i na této diskuzi .
0/0
18.12.2005 22:51

cybermiky

Re: Re: chleba ma dve kurky
Hele isbjokachno, ty jsi fakt chytrá.Asi jsi nějaká zamindrákovaná důchodkyně ze Žižkova...
0/0
18.12.2005 21:00

tappat

Re: chleba ma dve kurky
presne tak-prijizdis k prechodu-zpomal na tricitku (pokud je sucha silnice) to ubrzdis vzdycky.
0/0
18.12.2005 19:10

FMX

Re: Re: chleba ma dve kurky
Jasně a pokud je sníh, tak 20m před přechodem vyskoč z auta. Tuhle zimu ti to ještě projde. ....... kdo řídil auto, které srazilo chodce na přechodu? NIKDO!!! Tudíž pokud budeš tvrdit, že si ho neřídil, nelze nikoho potrestat.
0/0
18.12.2005 20:38

hnusil

Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
divim, ze reagujes na takhle stupidny vylevy lidi, kteri v zivote nevideli silnici za deste nebo snezeni
0/0
18.12.2005 21:51

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: chleba ma dve kurky
, Jezdim dele nez 25 let - a bez nehody - za kazdeho pocasi. Zpomalim, pripadne zastavim u kazdeho prechodu, kde se nachazeji lide. V desti ci pri snehu jedu VZDY snizenou rychlosti - prave kvuli zhorsene viditelnosti a delsi brzdne draze. ------- Zatimco Vy se vymlouvate, ze nemuzete vcas zastavit, protoze je snih a spatna viditelnost. Timto svym chovanim ohrozujete zivoty svych spoluobcanu.
0/0
18.12.2005 22:15

never never

Spravne Isbjoerno
Normalni a dobry rodic se poznapodle toho, ze umi predpovidat.
Ja jezdim taky dlouho a bez nehody. Kdyz vidim prechod tak zpomalim. to je jednoduce.
0/0
19.12.2005 9:00

Akerlof

zas ta spravedlnost...
jake za neposkytnutí pomoci a ublížení na zdraví??? tohle bych bral jako vrazdu, 10 let natvrdo...
0/0
18.12.2005 17:23

Deleter

Re: zas ta spravedlnost...
Pokud do nich najel s úmyslem usmrtit, tak máš pravdu. Jinak ne.
0/0
18.12.2005 18:04

Don_Alex

Re: Re: zas ta spravedlnost...
vzhledem k tomu ze ujel, tak by se to mohlo posuzovat jako umysl...
0/0
18.12.2005 18:13

oliverXXL

Re: zas ta spravedlnost...
lze s tebou jenom souhlasit, ale státní zastupce a soudce to budou vidět úplně, ale úplně jinak. BOHUŽEL.
0/0
18.12.2005 18:19

komunisti_sou_svine

Re: Re: zas ta spravedlnost...
nelze, ujet od nehody není nic pozitivního ,ale vražda to rozhodně není, sem řidič i chodec a jako chodec sem si vědom že je na mě jestli spáchám sebevraždu ne i kdyby nějaká idiot uzákonil že auto má povinnost zastavit na 1 m ze 100 km/h , tak jenom naprostý idiot to bude brát vážně - když chci přejít musím vidět že to stihnu, pokud vstoupím do silnice a spolehám na to že mě někdo vidí a ubrzdí to tak jsem sprosté hovado a přejet si zasloužím..
0/0
18.12.2005 19:28

m24

PZN
V oranžové prorezlé užovce u nás v PV (nedaleko OL) jezdí určitá skupinka menšinového etnika.Řidičák nemá ani jeden z nich...  
0/0
18.12.2005 16:36

glader23

Re: PZN
Zvirata mit ridicak ani nemohou
0/0
18.12.2005 16:52

jojoj897

Re: PZN
myslíš cikány
0/0
18.12.2005 16:54

Lokutus4

w
to ovšem nejsou žádný "rekordy", ale obyčejné porovnání česka a sedmi západo. evrop. států, je třeba srovnat s polskem, slovenskem...takže hledej dál, já si zatím schrupnu a za hodinku tě zkontroluju
0/0
18.12.2005 15:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.