Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamion se zeleninou smetl autobus s nakupujícími

V Liberci se srazil kamion s autobusem MHD. Zdravotníci ošetřili celkem patnáct lidí, sedm z nich odvezli do nemocnice. Nikdo nebyl v ohrožení života, jedna žena utrpěla otřes mozku. Podle policie zavinil nehodu řidič kamionu, jel příliš rychle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Warťan

Autobusy a kamiony podruhé
Tak nejdříve na úvod: Za bezpečný provoz vozidla, naložení nákladu a cestující odpovídá v konečném důsledku vždy a jen řidič, pokud Karel špatně zajistil náklad a ten se potom vysypal, strhnou mu třeba plat, ale mimo firmu se všichni ptají jen řidiče- proč jsi vyjel, aniž bys zkontroloval jestli máš všechno v pořádku! Další věc jsou jízdní doby: I za to je zodpovědný řidič a v jeho zájmu je dovézt drahý náklad a auto v pořádku s ohledem na stav silnice a rozumný zaměstnavatel mu to zdůrazní, nechce ztratit auto, náklad a riskovat rozvázání smlouvy s objednavatelem. Většinou je to v řidičích. Bohužel, řidiči zmíněných žlutých autobusů si opravdu s předpisy hlavu nelámou a vidím to skoro denně, pokud je někdo nutí honit čas, je jen na nich, jestli se nechtějí přidat k řidiči od Nažidel, stovkou s autobusem se jet dá, velký problém je ho potom na ledě zastavit, což si bohužel neuvědomují kluci najímaní od jízdy k jízdě. Neznají vozidlo, ani svoje reakce...
0/0
18.12.2005 16:54

Warťan

Re: Autobusy a kamiony podruhé
Jinak trestat zvlášť profesionály mi přijde úplně mimo, všichni víme, že nejvíce přestupků a chyb způsobují právě "amatéři" a přes to všechno když člověk jezdí 8 hodin denně, tak se zkrátka přestupku nevyhne, důležité je, aby ten přestupek nikoho neohrozil. To je ale věcí praxe a schopnosti předvídat následky, to platí všude, jak na mopedu, tak s návěsem a pokuty to nespraví.
0/0
18.12.2005 16:59

medved_cz

Re: Re: Autobusy a kamiony podruhé
Mozna, ze nejvice prestupku zpusobuji amateri, zato ale profesionalove maji na konte nejvice mrtvol.
0/0
19.12.2005 15:37

dislektik

Re: Re: Re: Autobusy a kamiony podruhé
jestli 1 z 10 připadá na profesionála tak je to potom opravdu hodně jen nevím kdo smetl z cesty ten zbytek ???
0/0
19.12.2005 15:50

Maxx-IP

Situace s kamiony je neudržitelná.
jezdí jich po silnicích čímdál víc, čímdál větší objemy nákaldů se tahají po silnicích. Kamiony způsobují těžké nehody, celé kolony v zimě blokují silnice i dílnice. Jediné řešení: VAGONOVAT!!!!! Zřídit na hranicích i v uzlových železničních stanicích nakládací rampy s rychlou obsluhou, zařadit do grafikonu vlaky pro rozvoz návěsů, aby náklady jezdily po silnici co nejkratší vzdálenost mezi nádražím a místem nakládky či vykládky.
0/0
18.12.2005 12:21

engels

co si mam myslet
jel jsem po D1 z Phy do Brna,namrzla dalnice, mam zimni gumy a veskerou elektroniku na aute, vic jak 70 se nedalo jet, predjel mne autobus sudent agency cca.100 za nim v kratkem odstupu 3 kamiony.
Pamatuji si jak ridic od NAZIDEL (19 mrtvych) si drzel hlavu v dlanich. To maji lide tak kratkou pamet.
0/0
18.12.2005 8:52

dislektik

Re: co si mam myslet
né oni jsou ještě ke všemu těžší a taky plní elektroniky
0/0
18.12.2005 8:55

zlej_protiva

Re: co si mam myslet
Jak už jsem tu psal v jiné diskusi. Problém je v tom, že autobusy a kamiony mají své termíny, kdy musí být v cílové destinaci. A nikoho nikdy nezajímá proč to řidič nestihl.
Nejen profesionální řidiči, ale i provozovatelé vozidel, by měli mít mnohem výraznější postihy za každé pochybení. Spoluúčast provozovatele vozidla na postihu za přestupek či nehodu způsobenou zaměstnancem bych vůbec nepovažoval za nespravedlivou. Mají také svůj díl viny a také by si líp vybírali personál.
0/0
18.12.2005 9:34

dislektik

Re: Re: co si mam myslet
před zákonem jsou si všichni rovni !!!!!!
0/0
18.12.2005 9:35

zlej_protiva

Re: Re: Re: co si mam myslet
Co je tohle za blábol? Zákon stanovuje na koho platí jaké předpisy. Ne vždy se stejné ustanovení vstahuje rovným dílem na všech 10 milionů občanů.
Ale i tak, není problém odstupňovat postihy za přestupky či nehody podle hmotnosti vozidla, se kterým je řidič způsobí. Když překročím povolenou rychlost o 40 km/h s osobním automobilem, tak je to hodně nebezpečné, ale s kamionem už je to pokus o vraždu. Tak proč to nepostihovat výrazněji?
0/0
18.12.2005 9:49

dislektik

Re: Re: Re: Re: co si mam myslet
protože je ÚSTAVA ČR a tam to je zakotveno že za jeden přestupak nemůžou být dva odlišné tresty jako že jeden dostane pokutu 1000 kč a druhý basu !!!!prostě na každýho stejný metr!!!
0/0
18.12.2005 9:54

zlej_protiva

Re: Re: Re: Re: Re: co si mam myslet
Za jeden přestupek dostávají běžně dva viníci různý postih. Za prvé pořád ještě je určité rozmezí pokut, existují přitěžující okolnosti, jako například, že už dotyčný řidič měl přestupků víc a v neposlední řadě nemusí být stejný přestupek překročit povolenou rychlost s autem nad 3500 kg nebo pod.
0/0
18.12.2005 10:06

zlej_protiva

Re: Re: Re: Re: Re: co si mam myslet
Doplním to ještě názorněji na příkladu článku, u kterýho se tu bavíme.
Kdyby stejným způsobem nezvládl řízení řidič osobáku a narazil do toho autobusu, tak ho má na mraky a lidi nestihnou včas nákupy. Když do nich narazil kamion plný zeleniny, jsou na mraky ti lidé.
Zdá se Ti společenská nebezpečnost přestupků kamionů stejná jako u osobních vozů? Opravdu tyto nesrovnatelné přestupky chceš postihovat stejně??
0/0
18.12.2005 10:09

Warťan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: co si mam myslet
Co když narazí osbák do osobáku? Jeden pojede předpisově ve Felicii, druhý bude pospíchat na nějaký nesmyslný raut, nebo jinou oslavu, nebo schůzku a toho druhého zabije? Společenská nebezpečnost je u všech stejná, nehoda je nehoda. Přikláním se k vyšším trestům za překročení doby jízdy, ale rozhodně nejsem pro stupnici podle váhy, nebo typu vozidla.
0/0
18.12.2005 17:34

dislektik

vánoční shon začíná
0/0
18.12.2005 7:59

honza-v

řidiči kamionů
Z Liberce na Prahu to znám dobře.Bohužel musím konstatovat,že mezi Libercem a Hodkovicemi jsou řidiči kamionů ti nejnebezpečnější.Jinak tady se opět ukázalo,že než svítit v létě,je lepší uzákonit zimní pneumatiky na všechna motorová vozidla.
 
0/0
17.12.2005 23:20

Warťan

Re: řidiči kamionů
Bourat se dá na všem a se vším, když řidič neumí jezdit, nepomůže mu ani sebelepší zimní pneumatika a na střechu otočí i pásovou rolbu, navíc "zimní" pneumatiky pro náklaďáky a autobusy v našich podmínkách není možné použít, za krátkou cestu by z nich nic nezbylo. V našich podmínkách se uplatní jen pneumatiky, které mají vzorek do záběru, ale ty je možno montovat jen na hnací nápravu, nikam jinam a jejich směs se nijak neliší od směsi pro ostatní pneumatiky se "směrovým" vzorkem, tj. univerzální. Tajemství úspěchu je v opatrné jízdě a sněhových řetězech...
0/0
18.12.2005 1:28

Warťan

Kamiony a nehody
Co jsem viděl dnes na silnici v době, kdy sněžení a zapadanost silnic dostoupily vrcholu, je až neuvěřitelné- dá se říct, že většina lidí byla až na několik bouraček ukázněná, až na asi 3 kamiony (s návěsy)- předjížděli a jeli (řidiči) takovým stylem, jako by se jich kluzká a zasněžená dálnice vůbec netýkala. Zvlášť když má člověk autobus plný lidí tak mu to na náladě moc nepřidá, nebo v autě děti... Každý řidič by si určitě chtěl nadjet, ale většině z nich dochází, že při odbočování někam hrozí změna stavu povrchu víc, než jindy a podle toho jede. Bohužel s autobusem se jakékoliv rychlé úhybné manévry provádějí těžce i na suchu, natož na sněhu, když to nevyjde tak se v lepším případě utrhne krajnice a autobus skončí na boku, v horším se začne kutálet a v něm i 45 lidí. Nejhorší je ten pocit, kdy člověk vídí jak se na něj řítí neštěstí a pak už jen to, že stráví vánoce místo s rodinou u stromečku v nemocnici na kapačkách...
0/0
17.12.2005 21:46

lemax

Re: Kamiony a nehody
Tak povolit kamionm jezdit jen pres noc at se sami vymazou sneci!
0/0
17.12.2005 23:35

Warťan

Re: Re: Kamiony a nehody
Vymazat jen hazardéry, jinak bychom většinou neměli co jíst a nakupovat...
0/0
18.12.2005 1:31

dislektik

Re: Kamiony a nehody
nechci ti brát iluze ale já to znám naopak vždy mě na sněhu předjížděl autobus a pak nějací pomatenci kteří pak stejnak skončily ve škarpě.nedělám ze sebe svatýho ,ale asi to bude chtít přehodnotit.
0/0
18.12.2005 8:03

Warťan

Re: Re: Kamiony a nehody
V každé profesi se najde někdo, kdo nedělá práci, tak jak má, bohužel... Permanentním předjížděčem je většinou firma se žlutými autobusy...
0/0
18.12.2005 16:30

dislektik

Re: Re: Re: Kamiony a nehody
to si jaksi už nepamatuji a je to i dnes a nejen žluté i Connex je stejný v mém kraji!!!boužel nevím kam spěchají ,ale oni na to potom přídou boužel je pak pozdě.
0/0
18.12.2005 18:42

bobcat

titulek
Mně se moc líbí ten titulek. Ač su od fochu, takovou krásnou věc bych nevymyslel. Nejdřív jsem si myslel, že ti lidi jeli nakupovat tu zeleninu do toho kamionu...
0/0
17.12.2005 21:26

el-lobo

Ano, bylo to velmi veselé.
Výrok svědka o masakru přináší opravdu zásadní informaci, bez těchto slov by zpráva nebyla úplná. Připomíná mi to Novu. Před lety v reportáži o pádu jakési římsy řekl pan reportér: "Nikdo nebyl naštěstí zraněn, ale kdyby pod římsoou v okamžiku pádu procházela mateřskýá školka, mohl přijít o život až padesát dětí."
0/0
17.12.2005 19:03

dislektik

Re: Ano, bylo to velmi veselé.
:-))
0/0
18.12.2005 8:10

el-lobo

Ano, bylo to velmi veselé.
0/0
17.12.2005 19:01

jannovak

Čert vyletěl z elektriky...
chlap z autobusu a jazykoví puristé z kůže...
0/0
17.12.2005 16:58

hadour

iDNES - Maďaři
Můžete mi prosím vysvětlit, kdo je to "kamionista". Z logiky věci by to měl být řidič kamionu, ale slovo kamionista čtu dnes poprvé (a doufám, že i naposledy). To redaktoři IDNES neumí česky, nebo co???
0/0
17.12.2005 14:51

Obskurni Prase

Re: iDNES - Maďaři
Jazyk se neustále vyvíjí :)
0/0
17.12.2005 15:14

Valsidal

Re: iDNES - Maďaři
Nejsou to Madari, ale Slovaci. Tam je to regulerni vyraz.
0/0
17.12.2005 16:04

Warťan

Re: iDNES - Maďaři
Není proč se nad tím pozastavovat, kamionista- řidič kamionu, telegrafista- obsluha telegrafu, telefonistka- pracovnice call centra, nebo chcete- li asistentka telefonických dotazů... Jsou jiné a daleko horší názvy pro povolání, než kamionista, řekl bych, že na tom názvu není nic špatného, jen se moc nepoužívá, tak je to nezvyk.
0/0
17.12.2005 16:44

153624

Re: Re: iDNES - Maďaři
Nebo také: blbec-novinář.Rovněž identická slova a navíc pravdivá
0/0
17.12.2005 18:22

old fashioned Vince llI.

Re: iDNES - Maďaři
třeba to byl kanoista a ten hlupák (nikdo jinej totiž do ýDěsu nepíše) to jenom poplet'
0/0
17.12.2005 16:44

Libor76

Re: Re: iDNES - Maďaři
LOL, napsat na iDnes, že na iDnes píšou jen hlupáci, je chválihodná sebekritika :-)
0/0
17.12.2005 20:16

old fashioned Vince llI.

Re: Re: Re: iDNES - Maďaři
dík, svou hrubkou jako prase 's rozšířil řady kvalitních pisálků na ýDěs
0/0
18.12.2005 13:34

BrumlajiciCmelak

Re: iDNES - Maďaři
Nabízí se i varianta že česky neumíte Vy, mě jo to slovo dobře známé.
0/0
17.12.2005 17:47

Péťa.

Re: Re: iDNES - Maďaři
mě... tady asi neumí už česky nikdo
0/0
17.12.2005 19:12

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: iDNES - Maďaři
proč psát zbytečná písmenka? Jazyk je nástroj, né modla
0/0
17.12.2005 19:51

janee24

Re: Re: iDNES - Maďaři
Slovo "kamionista" v češtině skutečně neexistuje... (J.O. Ústav pro JČ, AV ČR)
0/0
17.12.2005 19:28

leonel

Re: Re: Re: iDNES - Maďaři
resp. neexistovalo :)
0/0
17.12.2005 19:31

Karelur

Re: iDNES - Maďaři
A kdo je to komunista? Obsluha čeho ?
0/0
17.12.2005 20:22

payos

Re: Re: iDNES - Maďaři
tveho mozku asi :-))
0/0
18.12.2005 2:44

miciangora

Re: iDNES - Maďaři
kamionista je něco jako větší kanoista
0/0
17.12.2005 21:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.