Diskuze

Právníci řeší, co s alkoholem za volantem

Půjde řidič, který si dá před jízdou jedno velké pivo, do vězení, nebo mu soud dá jen velkou pokutu? Otázky tohoto typu právě nyní intenzivně řeší právníci i soudci. Jasnou odpověď nový zákon, schválený před několika dny, nedává.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jintaj

13. 12. 2005 20:13
Sedáte za volant opilí??
Tak se podívejte na tento web: http://www.helpjacqui.com/
0 0
možnosti

koci_sh

13. 12. 2005 13:24
muj nazor
tak jsem si precetl diskuzi, par nazoru bylo ok, ale vetsinou je to jen o hadce...
no jakej je na to muj nazor? alkohol za volant ne, ale...
... opravdu zalezi na kazdem jedinci, myslim ze min nebezpecny jsem po jednom pivku nez nasranej nebo unavenej
... neni jedno pivo jako jedno pivo ... nekdy jich dam 10 a pohoda, nekdy me po 2 boli hlava, zalezi na nalade atd...
... na kazdyho alkohol pusobi jinak, nekdo ma sklon se predvadet, riskovat, nekdo naopak se bude snazit jet co nejbezpecneji (osobni zkusenost, kdyz uz musim jet a neco jsem pil, a neverim ze by se to vetsine lidi nestalo, tak vim ze nejedu jen ja ale spoustu blbu a ze kdyz to dome nekdo napali tak jsem pil a je to moje vina)
... libil se mi ten naroz na overovani reakci - ale jak to vypada v praxi?
 
jinak preji mnoho stastnych km za volantem bez nehody a bez setkani s blbcem co sice nepije ale obci proleti 120 a na cervenou
0 0
možnosti

Valt88

13. 12. 2005 12:59
opilost
Existuje rozsudek nejvyššího soudu USA, že ani vypití lahve whisky neznamená automaticky, že je člověk opilý. Tam se opravdu zjišťuje stav řidiče (chodí se po čáře a pod.) Nejsem žádným přívržencem alkoholu za volantem, ale jako řidič z povolání jsem si klidně dal po obědě malou 10. Mnohem nebezpečnější je agresivní způsob jízdy (např. kdy vám ve 150 na dálnici najede řidič v koloně na kufr a zuřivě bliká dálkovými). 90% nehod pod vlivem alkoholu by se stalo i kdyby byli všichni střízliví. Já osobně bych mnohem raději viděl postihy např. za mizerně opravené silnice, za mizerné značení, za agresivní a nebezpečnou jízdu, atd. Znovu opakuji, že nechci tolerovat opilce za volantem, ale 0,01 alkoholu máte i po snězení 1/2 kila jablek. Jak je oblíbeným zvykem v Čechách, všechno dovedeme až do absurdity.
Valt
0 0
možnosti

kovarikt

13. 12. 2005 9:28
Tolerance
Zavedl bych praxi obvyklou v zapadnich zemich, tzn. tolerance do cca 0.2 promile, ale pokud bych byl ucastnikem dopravni nehody (treba mnou nezavinene), tak by se to bralo jako pritezujici okolnost. Jenomze toho se asi nedockame.
0 0
možnosti

spartaman

13. 12. 2005 9:38
Re: Tolerance
Máš naprostou pravdu.
0 0
možnosti

modem

13. 12. 2005 7:39
.
Chlastat před jízdou se nesmí. To je jasný. Ale co pozornost kuřáka za volentem? Právníci by měli také řešit cyklisty, kteří za šera a tmy nesvítí. Tip na Kryštofa - kontrola povinné výbavy kol - (hlavně světla - litoměřicko,lovosicko)
0 0
možnosti

oldbeat

13. 12. 2005 7:32
Vodu kážou, víno pijou
Ti, co nejvíce bojují proti alkoholu za volantem, sami chlastaj´.
Za volantem opilce ne ! ale proč ne jedno pivo ?
Jsme v EU a tam je většinou povoleno 0,5 promile, ale my půjdeme nejspíš českou cestou.
Páni mohou, kmáni nesmí.
0 0
možnosti

logar

13. 12. 2005 5:54
hm,hm
Chci pripomenout, ze problem s alkoholem je zcela druhorady. Nesrovnatelne horsi je ztrata 7  (slovy sedm) bodu za nehodu s financni skodou (celkovou, obe auta i jejich obsah) 50 tisic a vice. U drazsich aut oderka laku boku auta nebo dve zpetna zrcatka. Alkohol se da ukontrolovat, ale oderky v mestech ne vzdy. To by zasluhovalo dat dohromady par (tisicu) lidi a vyrazit defenestrovat toho kret.na Simonovskeho.
0 0
možnosti

Tývý

12. 12. 2005 23:42
Konečně!
Že jim to ale trvalo.
0 0
možnosti

forchild

12. 12. 2005 23:37
mas v krvi 0,1
a si opilec, zruda, gauner, zatracenihodny jedinec! Simonovsky je skromach.
0 0
možnosti

Idle_vidle

12. 12. 2005 21:02
Absurdistan se vsim vsudy
ridit pod vlivem alkoholu je trestny cin - ovsem statni zastupce Fialka soudi, ze to bude asi prestupek. To se taky muze stat, ze statni zastupce Tulipan usoudi, ze za to necha cloveka zavrit. Jedine u nas se muze zakon krajove, az okresove vykladat dle mistnich zvyklosti. Jestli tenhle Augiasuv chlev z justice nekdo vymete, tak bude na Nobelovu cenu. Ono se totiz muze klidne stat, ze nejaky strejda bude skutecne po dvou deci na vlne a jak potom chcete rozlisovat, jestli ten "kompot" zavinil smrt nebo ne ? Jedine tvrdy postih, ostatne pozustali po obetech opilcu za volantem by mohli vypravet. A az se to stane tem "humanistum", tak nebudete stacit zirat na jejich nazory.
0 0
možnosti

Isbjoerna

12. 12. 2005 21:40
Re: Absurdistan se vsim vsudy
, Tvrdy postih - ano, souhlasim, ale jakou hranici stanovite? 0‰? To je nerealisticke, protoze bezne potraviny obsahuji alkohol (chleb 0,3%; jablkova stava 0,4%, hroznova stava 0,6%, pivo bez alkoholu 0,5%...), takze 0,2‰ ma clovek v krvi, aniz by se kdy napil alkoholu. Naproti tomu 3 piva (= 1 liter v summe) nebo jedna Karaffe vina (0,5 liter) "nameri" dobre 1‰ - coz je OPRAVDU trestuhodne mnozstvi pro rizeni auta.
0 0
možnosti