Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedno pivo v autě. Je to zločin?

Hans Sachs, počestný bavorský obchodník, si dá ve Freistadtu jedno pivo ke klobáse. Zasedne za volant zánovního BMW. Přejede hranice, aby nakoupil v tržnici umělecky vyvedené trpaslíky. Ale než vystoupí, je zastaven policií a zkontrolován.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

username

žádný alkohol
žádný alkohol je jediné řešení - když je povinná nula, tak je to prostě jednoduché - když nepiju, tak mohu jet. S něčím víc než nula to bude vždy uvažování "měl jsem jen jedno/dvě ..., to jistě nebude vidět, už to stačí?!" To že by někomu brali krev kvůli 0,06 promile nevěřím, bavil jsem se o tom s policisty a oni nejsou tak blbí, jsou školení, do 0,2 to může být způsobeno čímkoliv jiným, včetně odchylky přístroje, léků atp. a soud by to neuznal. Takže maximálně udělají zlý obličej a ty ty ty, podle toho jak řidiče odhadnou (tedy jestli usedl za volant s tím že něco upil, ale že mu to projde).
0/0
19.12.2005 17:45

ruleta_

Re: žádný alkohol
Na jednom tv kanalu jsem videl zkousku.Dva lidi v saune a misto vody davali na kameny alkohol...po hodine nafoukali 1.2 promile...byli strizlivi :-)))
0/0
19.12.2005 18:58

Humuss

Re: žádný alkohol
Je mne jedno jestli veris nebo ne, mne se to stalo pro to sem to napsal. Policajti se hajili tim ze kdyz odevzdavaji pristroj je to v pameti ze ktere se to nacita do komplu a potom si to bere dalsi osadka. Nemuzou to odevzdat bez protokolu ktery sepisi k tomu listecku co se potom tiskne z toho meraku!! Zeptej se policajtu, jaky maji minima netusim ale ja si to ZAZIL.
0/0
19.12.2005 19:00

Isbjoerna

Re: Re: žádný alkohol
, Samozrejme, ze mate pravdu. Mit v krvi 0,00‰ alkoholu je physiologicky takrka nemozne, protoze mnohe potraviny (chleb, ovoce, ovocne stavy...) obsahuji alkohol v desetinach %, takze to nekdy muze namerit i 0,2‰. Proto ma vetsina statu (mimo postkommunistickych) toleranci - vetsinou se povazuje 0,3‰ = zadny alkohol. ------- P.S. Jedno normalni pivo (0,3 liter) vypite "ex" nameri 0,3-0,4‰.
0/0
19.12.2005 19:14

Humuss

Uplna nula je BLBOST
jednou jsem vezl zbozi z Brna do Opavy a kolem osme rano mne na zastavce autobusu davali hosi dychnout do digit.merice. S klidem jsem dychnul protoze jednu desitku jsem mel pred vic jak 12hodinami ale, ouha, ono to ukazovalo 0,06 promile!!Takze vyplnit hafo papiru na miste, potom odvoz na odber. Tam jsem opet dychal a NIC. Odber mne neminul, jen mne zatrnulo kdyz sestra lepila jmenovku na zkumavku s krvi, a mela vedle sebe polozene dve, z nichz jedna patrila mne, a druha evidentne ozralemu chlapkovi ktereho dovezli po mne. Samozrejme nechybelo kino v podobe toceni dokolecka a trefovani prstem na nos se zavrenyma ocima, chozeni po lince na linoleu apod. Nakonec mne odvezli zpet k autu ktere stalo uprostred zastavky CSAD (nemohl jsem s nim ani popojet!!) a ja jel dal. Hodina v riti a nervy z toho jestli sestra nepopletla zkumavky!! Jedine vysvetleni ze to mohla zpusobit napr. zubni pasta neb jsem rano nic nejedl ani nepil. Tohle preji vsem priznivcum NULY!! Alkohol za volant nepatri, to
0/0
19.12.2005 16:33

kvathron

Jednoznacnej zákaz
plne podporuji, protoze to co se deje na nasich silnicich je bes a slova (veta) "V mnoha civilizovaných zemích je malé množství alkoholu za volantem z rozumných důvodů povolen" je podstatna v tom, ze se zminuje slovo "civilizovanych" a to u nas bohuzel neplati.
0/0
18.12.2005 0:11

tmf

souhlas - žádný alkohol.
Souhlasím, za volant by neměl sednout nikdo ani po malém pivu! Žádná diskuse. A jinak to že policajti jsou šíleně zkorumpovaný to ví každej a sám to vidím jak bydlí policajt oktereé znám, v jakých autech jezdí. Ať mi někdo nenamlouvá, že ty chlapi maj takový štěstí ve sportce.
0/0
16.12.2005 23:12

honzasl

Alkohol za volant nepatří
Pane Komárku, alkohol je za volantem zakázán. Tečka, nic víc, je jedno jaký je za to trest. Není žádné malé množství, nebo velké množství. Prostě nic.
0/0
16.12.2005 18:44

pinguinone

..Hans Sachs vytahne dvacet ojro a chlupace podmazne
.. Komarek ..necist....
0/0
16.12.2005 12:40

2Mac7

dnes jsem vezla v autě celou přepravku piv
nezavřou mě ?
0/0
14.12.2005 22:36

mára1234

statïstika
podle statistiky nejvic nehod zpusobi strizlivi ridici
0/0
14.12.2005 22:07

2Mac7

Re: statistika
na to asi nikoho nechytnete
0/0
14.12.2005 22:19

klv

Re: statistika
podle statistiky nejvíc lidí umíra ve starším věku
asi stejný argument
0/0
14.12.2005 22:21

tappat

Re: statistika
jo??? a pomerne??? jako ze nehody zpusobi 10% vsech opilejch ridicu a 20% vsech strizlivejch??? tomu neverim. Jses typickej ctenar, co si neumi prebrat primitivni statistiku.
0/0
19.12.2005 18:24

Isbjoerna

Re: Re: statistika
, Trochu jinak; 4,5% vsech dopravnich nehod byly zpusobeny ridici pod vlivem alkoholu.
0/0
19.12.2005 18:48

krop

hele...
Kdyz chce Helmut z Germanic nakupovat bezcenne kramy od buh vi jakych prodejcu na uzemi CR, tak musi dodrzovat zakony a pravidla v CR platny. Stejne jako, kdyz musi dodrzovat rychlostni limity, ktery plani u nas a ne v Germanicich.
Hekani v tomhle clanku je naprosto nesmyslny a totalne neopodstatneny.
0/0
14.12.2005 9:45

ferdasek_mravenecek

Re: hele...
Je to hekani maleho fracka ... me jako dalsiho ridice VUBEC nezajima, jestli ten ridic ma pres 1‰ nebo min ... proste sebrat ridicak a at breci nebo ne! Na takovy kokotu nekompromisne
0/0
14.12.2005 18:08

spartaman

Takoví iXioti jako Bulawa
by se měli po pátém přestupku rovnou střílet. Na silnicích by se nám dýchalo mnohem lépe.
0/0
13.12.2005 15:18

Ccecil

Myslím že by v ČR měli všichni okamžitě
Myslím že by v ČR měli všichni okamžitě odevzdat řidičák. Alkohol se totiž jako fyziologická látka vyskytuje běžně u každého v krvi v nenulovém množství.
 
Ale pro pořádek, žádný zákon neudělá pořádek sám od sebe. Je to v lidech. Bohužel díky zákonu lze hodit do jednoho pytle případ malého piva po obědě s pauzou a zbytkovým alkoholem v krvi s řízením po litru slivovice. Co je asi neúměrné je zjevné.
0/0
13.12.2005 11:33

Isbjoerna

Re: Myslím že by v ČR měli všichni okamžitě
, Prave proto jsou (alespon na Zapade) zakony, ktere DIFFERENZUJI; pod 0,3‰ = zadny alkohol, od 0,3-0,5‰ nizsi tresty (pokuta do 1.500 €, ztrata RP na nekolik mesicu, ztrata pojistneho naroku...), pres 1,1‰ velmi vysoke tresty: ztrata RP na dlouhou dobu (i dozivotne), pokuty ve vysi nekolikanasobku mesicniho platu, dokonce i vezeni az do 5 let. ------- Uzakonena hranice pro alkohol 0,0‰ je v praxi nedodrzitelna, protoze mnoho beznych potravin (chleb, ovocne stavy a pod.) obsahuji alkohol; avsak tato hranice pro alkohol = 0,0‰ dava statni moci moznost pronasledovat bezuhonne "nepohodlne" obcany (odebrani RP, pokuty, vezeni...) - zkratka: schikanovani!
0/0
13.12.2005 17:35

Amarcord_1

Celkem zajimavej clanek...
Az na ten posledni odstavec, kde autor zbytecne jednoduse odpovida na prilis slozite polozene recnicke otazky... Osobne si myslim, ze by alkohol za volantem byt povolen nemel. Nekdo tu zminil, ze jedno pivo snizuje stres...u vsech? Snizuje urcite ale i vnimani stresu ostatnich ridicu, neboli predvidavost (obcas vestectvi), bez kterych se dobry ridic neobejde. fakt je, ze jsme se svou prisnosti v Evrope vyjimkou. Ale vite co? Ja to chapu, a nevadi mi to.
0/0
12.12.2005 22:52

nasic

to je srovnani!
Vzpamatuj se..jak muzes srovnavat staty,kde jsou vsichni na silnici(a i jinde)totalne v lati,kde maji ctyrproudy dalnice a.t.d.Tam si nikdo nedovoli jezdit ozralej,pac by s nim zatocili,ze by to nerozchodil Cechum kdyz povolis maly pivo,tak u nej zustane tak 0,1% a zbytek se tady bude dal prohanet nasrot a spolihat,ze jim to projde,coz se deje.
0/0
12.12.2005 22:06

Shumway

je to zločin
i jedno jediné pivo, sice nepatrně, ale přece ovlivňuje lidské reakce. tak se vyjádují lékaři, zabývající se působením alkoholu. není o čem hovořit, jakékoli snížení rozlišovacích schopnosti může způsobit nehodu, nebo může ztížit schopnost zareagovat na chybu druhého. nehoda je vždycky o jedné vteřině a to jedno pivo za to v žádném případě nestojí a Karásek je blb, když káže cokoli jiného
0/0
12.12.2005 19:44

ant.

Re: je to zločin
stejně jako únava,nachlazení,bolesti v zádech,jídlo-mozek je méně prokrven atd...,důležitější v tom článku je vyjádření o státu a občanech....jak daleko bude od paroubacka ke Kim-Ir Senovi?....
0/0
12.12.2005 20:25

barbudo

Re: Re: je to zločin
parouback je vlastním jménem Václav Klaus? Ten, který rozhoduje, co je věda  a co ne? Ten, který rozhoduje o tom, zda oteplování je nebo ne?
Ten, který zavelí větru dešti?
0/0
12.12.2005 22:01

ant.

Re: Re: Re: je to zločin
...ne-parouback je ta bradavice,na které vyrostlo něco,čemu se říká "soudruh předseda vlády"a co nerozumí naprosto ničemu,ale do všeho mluví...nějak jsem nepostřehl,že by Klaus-na rozdíl od paroubacka-prosazoval větší podíl státu prakticky ve všem,ještě chvíli soc.dem.vládu a budeš potřebovat razítko a schválení od nějakého úřadu i při cestě na WC....
0/0
13.12.2005 15:12

wildge

Re: je to zločin
Jedno male pivo Ti reakce zrychli. Klidne si to muzes i vyzkouset sam. Navic Te i uvolni, takze nebudes za volantem tolik stresovany.
0/0
12.12.2005 22:13

Shumway

Re: Re: je to zločin
můžeš, dej si pivko a zahrej si klukovu střílečku na compu, uvidíš..a bez následků
0/0
13.12.2005 12:56

doktor_bota

Re: Re: Re: je to zločin
Quake IV pod třech pivech, jsem rychlejší, přesnější, lépe uhýbám. Ono to je u každého jinak, takže zpátky k věci, s nulovou tolerancí alkoholu souhlasím.
0/0
13.12.2005 17:44

rejdn

Re: Re: Re: Re: je to zločin
rally nebo formule po třech kouskách = auto na střeše, formule bez kol
0/0
16.12.2005 11:49

petrelin

Re: je to zločin
Úplně souhlasím - jezdím skutečně hodně a obecně jezdí celý náš národ jak prasata - v kombinaci s alkoholem to je ještě horší- to jedno pivo snad nevadí- vadí něco jiného - v určitých věcech nemůže být žádná distance, protože na každého alkohol působí jinak. To není ani výmysl Patrouby, ani soc-dem. Viděl jsem po nocích tolik bouraček způsobených alkoholem, že si neumím představit, že by se mělo nějaké promile tolerovat. Co je horší, jsou představy, že zákaz požívání alkoholu omezuje svobodu. Právě naopak. Za komunistů nebyl jednou k dostání sirup, jednou vata, jednou čočka. Obecně nešlo koupit byt, auta jen blbá a i některé druhy cigaret byly nedostatkovým zbožím. O výběru potravin ani nemluvě. A víte co bylo vždy? Alkohol. Kořalek byly plný regály. Takže bylo svobodnějc?
0/0
13.12.2005 16:08

Shumway

Re: Re: je to zločin
řekls to přesně
0/0
13.12.2005 17:19

Isbjoerna

Re: Re: je to zločin
, ZAKAZ požívání alkoholu SKUTECNE omezuje svobodu; svobodu rozhodnuti, jestli alkohol budu pit, kdy a kolik, ale predevsim svobodu rozhodnuti, ze alkohol NEBUDU pit. To je vlastne to jadro problemu - mnozi lide nevladnou svym rozhodnutim. Neni jiste nepodstatne, ze prave v postkommunistickych zemich je sice tolerance alkoholu pro ridice = 0‰, ale vysoky pocet nehod pod vlivem alkoholu.
0/0
13.12.2005 17:23

doktor_bota

Re: Re: Re: je to zločin
Oprav mě, jestli se pletu, ale u vás v Třetí říši máte určitě zakázané třeba vraždy. Určitě s tím hrubě nesouhlasíš.
0/0
13.12.2005 17:48

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: je to zločin
, Pletete se. U nas NENI Treti Rise.
0/0
13.12.2005 17:52

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: je to zločin
Pro tvojí trvalou snahu o nadřazenost o tom pochybuju. A co ty vraždy, to taky chápeš jako porušení svobody?
0/0
13.12.2005 17:53

Thyronx1

Alkohol
Tolerance je bezna zalezitost v normalnich zemich. V USA si Vas nikdo nevsimne natoz zastavi kdyz jedete v pohode. Nikdo neciha "za bukem".
Beda vsak, kdyz se nevejdete do sveho pruhu, hned je mate za sebou a uz Vas stavi. Pak to je zly a hlavne setsakramentsky drahy. Otisky,soud,odtah auta,pokuta, zaplaceni soudnich vyloh, proste ...: Tam nekde to zacina.
0/0
12.12.2005 18:03

sageorg

Taky......
už mám asi sklerozu!Tudle jsem si říkal - zajdu na jedno!No,a bylo jich nakonec patnáct!
0/0
12.12.2005 17:45

zuza0007

to
je ale blbec.....kdyby mu Hans po cestě někoho přejel, ¨psal by jinak.
0/0
12.12.2005 17:40

dislektik

povolíte jedno a hned je z toho jedenáct !!!!!!
nepovolovat žádný alkohol vyspělé země od toho ustupují a my to budeme zavádět jako by těch mrtvých bylo málo!!!
0/0
12.12.2005 17:22

wildge

Re: povolíte jedno a hned je z toho jedenáct !!!!!!
Ktere?
0/0
12.12.2005 22:13

dislektik

Re: Re: povolíte jedno a hned je z toho jedenáct !!!!!!
skoro všechny v EU troubo
0/0
13.12.2005 17:33

_Clayman

Nesouhlas
Silnice jsou plné náhody. Člověk může způsobit smrťák úplně střízlivý, a může dojet v pořádku skoro namol; ale jde tu o statistiku, která říká, jak moc se šance nehody s hladinou alkoholu zvyšuje. Kdo se napije hodně, riskuje hodně; ale kdo se napije trochu, riskuje trochu. Riskuje nejen zdraví a život svůj, ale i ostatních.
 
Všichni víme, že většina lidí si myslí "mě se to stát nemůže". Takže by se klidně napili. Dokonce i když to bude trestné, tak se napijou, protože ne každého chytnou - a člověk si řekne "mě nechytnou", stejně jako si řekne "já to zvládnu". Což jen dokazuje, že spoléhat v tomhle na rozum řidičů nejde. Ale aspoň ubude těch, kteří si říkají "v nejhorším mě chytnou, no a co".
 
 
Je to statistika. A ta statistika říká, že pravděpodobnost nehody je nějakým způsobem úměrná hladině alkoholu.
0/0
12.12.2005 17:16

chroustík

Pane Komárku,
krutě s Vámi nesouhlasím. Jednak si myslím, že v trestním řízení existuje tzv. zkrácené řízení s tzv. trestním příkazem, kde onen počestný občan dostane podmínku, finanční pokutu nebo veřejně prospěšné práce. Nevím, jak byste se zachoval, kdyby onen počestný občan zranil nebo usmrtil Vašeho známého a zjistili mu alkohol. Potom, pokud by na Váš a Vám podobných popud opravdu byla povolena hranice alkoholu v krvi, by bylo spravedlivé, aby mu to tedy soud spočítal. Já jsem docela pro. Povolme třeba 0,3 promile. Ale: zaviníš nehodu s 0,3 promile ? Řidičák na 30 let pryč. Zaviniš nehodu s lehkým zraněním s 0,3 promile ? 10 let podmíněně, řidičák na doživotí pryč. Těžké zranění ? 34 roky natvrdo, řidičák doživotně. Smrťák ? 20 let natvrdo, řidičák doživotně. Doživotní renta pozůstalým, peníze si sežeň, kde chceš. Nemáš ? Prodej majetek. To by se jezdilo trochu jinak.
0/0
12.12.2005 16:29

chroustík

Re: Pane Komárku,
U toho těžkýho zranění jsem myslel 3 roky, sorry.
0/0
12.12.2005 16:30

petrelin

Re: Pane Komárku,
jo, ale nemůžeš dát ztrátu řidičáku doživotně - to by na to ty odsouzený s@ali a jezdili bez něj - musíš nechat aspoň nějakou naději - i ve srovnání s tím, že když to hovado vožralý někoho zabije, tak bere naději všechnu a všem. To nejni laskavost a tolerance, to je rozumnej přístup.
0/0
13.12.2005 16:13

vasekpasek

Re: Re: Pane Komárku,
Blbost... Prostě, když někoho chytnu bez řidičáku, rovnou natvrdo kriminál... Podle toho, co říkáš, by klidně mohli jezdit bez řidičáku i ti, kterým by ho sebrali třeba jenom na rok...
0/0
14.12.2005 1:45

kovarikt

Jedno pivo?
Ve vetsine evropsky zemich je sice dovoleno mit v krvi urcite mnozstvi alkoholu, ale clovek se nesmi stat ucastnikem dopravni nehody nebo porusit pravidla. To pak vam vsechno sectou i s uroky.
0/0
12.12.2005 16:19

Deleter

Re: Jedno pivo?
Pokud je něco povoleno, nemůže pak být problém, jsem-li pouhým účastníkem nehody. Asi se to týká jenom viníka?
0/0
12.12.2005 16:26

Babul

Re: Re: Jedno pivo?
Mýlíte se. I vy máte povinnost zabránit nehodě, i když jste v právu. A to alkohol vylučuje.
0/0
12.12.2005 17:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.