Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci se začali seznamovat s heydrichiádou

Pro příklad výborných česko-německých vztahů by Angela Merkelová a Jiří Paroubek nemuseli chodit daleko. V prestižním berlínském Technickém muzeu byla slavnostně otevřena expozice pražského Armádního muzea o přípravách atentátu na říšského protektora Reinharda Heydricha.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

monstrum

Za mých mladých let.
Když jsem byl mladý a na Dukle jsem zlikvidoval sám s nožem v ruce celou německou SS divizi, bylo všechno jasné...Tam byli oni, tady Já, tam gulomet. Udělal jsem TATATATATATA a fašisti padali jak hrušky...
0/0
9.12.2005 16:11

zamrak

jak jsem tak
pročítal vlákna, napadlo mě, kolik lidí si vlastně přečetlo, že se jedná o heidricha a ne o Slovesnko. Kromě toho: fašistické tendence začli v Čechách hned po Mnichově, v listopadu vyloučeni židé z profesních komor advokátů a lékařů např., vláda jedné strany "národní sjednocení" atd. jediná klika, že Ády nevěřil nám a polákům, takže nás nechtěl do armády a SS.
0/0
9.12.2005 15:30

Flat Vamp A.V.T.

Re: jak jsem tak
...jenže to byla právě reakce na Mnichov - kdy si spousta lidí prostě řekla, že když se nejde proti Hitlerovi, půjde se s ním - anebo se mu aspoň bude podkuřovat, aby nás nechal na pokoji. Demokratické síly byly po té otřesné zradě poněkud bez argumentů no a kdejaká svině a obecně ta nejhorší spodina národa chytla příležitost za pačesy. A BTW: čeští vojáci až na vzácné výjimky nikdy nebojovali za 3. říši. 
0/0
9.12.2005 16:03

Flat Vamp A.V.T.

...to Max_prvy...
...smrtící kulky na Heydricha nemohl vypálit Gabčík, protože mu selhal samopal. Bombu házel Kubiš. Ale to jen tak na okraj. Spíš bych zde připomněl, že na rozdíl od Slováků Češi nevytvořili fašistický stát a nepomáhali Hitlerovi v jeho dobyvačné válce. A taky neplatili nacistům za deportace Židů do plynových komor.  
0/0
8.12.2005 15:51

wosa

Re: ...to Max_prvy...
Na tom už nezáleží, kto strielal, bol tam čech(moravák) a slovák. Ku vzniku štátu len toľko. Čo sme mali robiť, keď česko bolo už obsadené a zospodu nás chceli obsadiť maďari. Vtedy sa nevedelo ako tá vojna skončí. Deportácie židov neschvaľujem a všetci zodpovední mali byť súdení ako vojnoví zločinci, čo myslím aj boli, i keď si myslím, že sa to malo udiať na medzinárodnom súde. Napríklad v norimbergu s ostatnými.
0/0
8.12.2005 20:39

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: ...to Max_prvy...
...neříkám, že na tom záleží. Jinak Slovenský štát vznikl 14. března 1939 a Česko bylo obsazené 15. Ale já proti Slovákům nic nemám - mezi mými příbuznými jich je vícero. Jen jsem si tak trochu rýpnul.
0/0
9.12.2005 10:28

Letec Jenda

dratenici
tak nam tady nebrec. Horni Uhry byla vzdycky banda vymocenejch drateniku
0/0
9.12.2005 14:29

Letec Jenda

Re: ...to Max_prvy...
aha, nepomahali. Akorat trhali normy ve Skodovce a v CKD.
0/0
9.12.2005 14:27

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: ...to Max_prvy...
...Jan Reznak 32 sestřelů
 
Izidor Kovarik 28 sestřelů
 
Jan Gerthoffer 23 sestřelů... atd.
 
Takže s tímhle jdi někam.
0/0
9.12.2005 15:31

pommpo

Je to tvůj názor
 - já ho odmítám. Žil jsem v té době pět let na Slovensku. Užil jsem si klasické urážky sprosté urážky i omluvy slušných lidí. Manželka na tom byla stejně. Je to ale u nás i na Slovensku stejné - termín "mlčící většiny". Mečiarovo hnutí v té době v Blavě nabývalo na síle a dávalo o sobě hodně vědět. Bylo mi až trapné, jak se na nás po takových výpadech obraceli ostatní a večer nás zvali v restauraci ke svému stolu, aby nám vysvětlili, že se za ty křiklouny stydí. Souhlasím a psal jsem i že dnes se nemusíme hlavně dělit jako lidé - viz příspěvek níž. Je dobré ale nezapomenout, že se Slováky nás toho pojí víc než s ostatními sousedy. Viz. Paľo Hábera, kterého právě slyším z rádia.
 
 
0/0
8.12.2005 13:23

jack_rupnick

Re: Je to tvůj názor
nejlepší je rádio 91,9 mhz
0/0
8.12.2005 13:27

pommpo

Re: Re: Je to tvůj názor
 Trefa !  A teď ELÁNI, tak jaké dělení.
0/0
8.12.2005 13:33

jack_rupnick

Re: Re: Re: Je to tvůj názor
bratrské dělení :)))
0/0
8.12.2005 13:46

pommpo

Re: Re: Re: Re: Je to tvůj názor
0/0
8.12.2005 13:49

_m-

Re: Je to tvůj názor
Asi tak -mého strejdy Slováka , ani mě se nikdo neptal jaký je náš názor na rozdělení republiky. docela by mě to zajímalo, kolik občanů bylo pro a kolik proti.
0/0
8.12.2005 13:30

pommpo

Re: Re: Je to tvůj názor
  A proč myslíš, že to referendum tenkrát nebylo?
0/0
8.12.2005 13:36

_m-

Re: Re: Re: Je to tvůj názor
ále......ani ti nevím........
0/0
8.12.2005 13:37

pommpo

Re: Re: Re: Re: Je to tvůj názor
 Vždyť jsi si na to sama před chvílí odpověděla. Výsledek nebyl jistý ani na Slovensku, natož pak v Čechách. V Blavě v té době byla situace dle diskuzí venku tak 60:40 za rozdělení, ale čím dál od Blavy se poměr měnil. Měl jsem kamaráda od Košic. Tam a snad my to někdo vysvětlí, neměli rádi Blaváky a inklinovali k nám. Při návštěvě na jihu(maďarská menšina) jsme Blavákům kupovali vstupenky večer my jako Češi.  Takže referendum pro jistotu raději ne.
0/0
8.12.2005 13:48

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Je to tvůj názor
ale to víš, že vím, to byl jen takový lašk. :-)))
0/0
8.12.2005 13:53

pommpo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to tvůj názor
  1:0 pro Tebe - měl jsem zhasnuto. 
0/0
8.12.2005 14:03

Vosta Jindra

Re: Je to tvůj názor
Pojí nás hlavně jazyk, protože se jedná o jazyk jeden, ale nechci být šovinista tak nenapíšu jaký. Hlavně vztah Slováků k nám se zlepšil, všechno porovnájí u sebe s Českem. U nás to tak není. Na Slovensku navíc rozumí všichni česky, mladí Češi slovensky už ne. Ale rozdělení chtěli vždycky oni a celkově nám to spíš prospělo.
0/0
8.12.2005 13:37

pommpo

Re: Re: Je to tvůj názor
 Až na to že nám to prospělo, tak souhlasím. Upravil bych to tak, že Češi si materiálně polepšili a to dost. Na Slovensko se vracíme a sociální rozdíl se bohužel pro Slováky prohlubuje. Bratislava mi připadá jak zaprášená stará vesnice. Naposledy nám paní u které jsme bydleli řekla, že kdyby to šlo, tak by se odtrhla sama a emigrovala i s barákem do Čech. Už ale raději dost -téma bylo jiné.
0/0
8.12.2005 13:57

Max_prvy

Tak neviem , co si mam mysliet
o ludoch ktori deformuju historiu. Atentat na Heidricha nebol akciou ceskeho odboja ale ceskoslovenskeho odboja, zdoraznujem ceskoslovenskeho. smrtiace gulky na Heidricha vypalil jozeg gabcik a to prosim pekne bez urazky bol slovak. hodnotit sam cin sa neodvazim, ale denne chodim okolo rodneho domu jozefa gabcika v obci poluvsie okr. zilina. i ludia zaoberajuci sa popularizaciou historie robia omyly, miroslav ivanov oznacil obec v ktorej sa jozef gabcik narodil ako Poluvsin pri ziline - to ovsem je chyba, obec sa vola Poluvsie. /str. rod./. atentatnici boli nesporne odvazni ludia, a ich cin treba hodnotit v ramci faktov, nie v ramci skreslenych faktov. treba osmelit nielen ceske ale i slovenske sebavedomie. 
0/0
8.12.2005 12:43

_m-

Re: Tak neviem , co si mam mysliet
Správná připomínka - ale na špatném servru, Tady moc slovenské sebevědomí nezvedneš, s tím musíš k vám.
0/0
8.12.2005 12:48

pommpo

Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
  Ano a to je právě ta chyba v lidech. Československo rozdělili politici Klaus/Mečiar.  Po té lidské stránce bychom se ale dělit nemuseli. Máme společné dějiny, propojené rodiny, podobný jazyk. Pokud se k sobě dovedeme slušně chovat, tak není problém. Problém je spíše v tom, že se neumíme slušně chovat jako národ ani sami k sobě. 
0/0
8.12.2005 12:54

jack_rupnick

Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
a slovenky jsou čupr holky
0/0
8.12.2005 12:55

krabi

Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
žiješ v bludu. ČSR se rozdělilo, protože většina Slováků chtěli svůj vlastní stýát. A na tom není nic zlého. Klaus s Mečiarem jen dohodli jak to bezbolestně provést. Pokud by tomu tak nebylo, byly by mohutné demonstrace za zachování ČSR - to nebylo ani v Čechách, natož na Slovensku.
0/0
8.12.2005 13:07

Vosta Jindra

Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
Rozdělení bylo logickým krokem, protože nemělo cenu spojovat něco co, spolu nesouvisí. Slováci jsou úplně jiní než my, kromě toho žádný národ se k nám nechoval tak hnusně jako oni v roce 38, protože oni z republiky jednoznačně profitovali a za odměnu Čechy vyhnali hůř než Němci, kteří jich značnou část v pohraničí aspoň nechali. Ale to je jedno. K tomuhle tématu platí, že nesmíme zapomínat, ale dnešní generace V Česku, Německu ani na Slovensku není odpovědná za činy svých předků. Proto jsem rád, že žijeme ve společné Evropě.
0/0
8.12.2005 13:08

solidus

Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
Nesmysl. Společně bychom byli silnější v zahraničně-politických otázkách. Ale to je nyní v rámci EU zbytečné. Podobnost jazyka ještě neznamená, že máme mít federaci. Navíc se 2x trhli Slováci, takže co s nima a vždy až poté, co se do jejich rozvoje investovaly velké finanční prostředky.
0/0
8.12.2005 13:15

jack_rupnick

Re: Tak neviem , co si mam mysliet
to je v pohodě, s tím se dá souhlasit. v rámci historické přesnosti, byl to slovák maďarského původu ? slyšel jsem, že kdysi byli slováci jen v okolí tater, ostatní byli maďaři, ale nevím, tak se ptám
0/0
8.12.2005 12:53

Max_prvy

Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
Prijdi do Terchovej do krcmy a povedz tam ze janosik bol madar, tak to by si ma potesil, ovsem doporucujem ti povedat to hodne nahlas.....
 
0/0
8.12.2005 13:06

krabi

Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
no být zrovna pyšný na Rumcajse !?
0/0
8.12.2005 13:08

jack_rupnick

Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
ehm, tomu moc nerozumím, jak to tedy bylo ?
0/0
8.12.2005 13:18

klv

Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
chceš spáchat sebevraždu :
běž do Terchovej a v hospodě řekni :
Jiří Jánošik byl maďarský žid
0/0
8.12.2005 13:21

jack_rupnick

Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
žeby sorosův dědko ?
0/0
8.12.2005 13:28

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
...zvlášť když každý ví, že Jánošík byl Polák
0/0
9.12.2005 16:04

solidus

Re: Tak neviem , co si mam mysliet
Nevím jestli by ti mrtví obyvatelé těch zničených vesnic označili tyto atentátníky za hrdiny. 
0/0
8.12.2005 12:56

jack_rupnick

Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
mrtvým je to u zadku, ale to je práce nácků, kolektivní tresty jsou kulturou nacismu, saddám to taky zkusil a ješte izrael je používá, atentátníci za to nenesou žádnou zodpovědnost
0/0
8.12.2005 13:03

solidus

Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
Jak to, že za to nenesou žádnou odpovědnost?
0/0
8.12.2005 13:05

jack_rupnick

Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
rozhodnutí vraždit udělali němci, nebo snad naznačuješ, že část viny nese i tehdejší konjunkce hvězd, protože vše souvisí se vším ???
0/0
8.12.2005 13:18

solidus

Re: Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
Rozhodnutí vraždit udělali skutečně Němci, ale ten kdo tuto akci schválil i provedl musel počítat s tím, že nastane perzekuce. Tedy nesou část viny, ža život těch vesničanů. Navíc se nemyslím, že by odstranění Heydricha přineslo více pozitiv než negativ.
0/0
8.12.2005 13:21

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
Jestliže víš kdo byl Heidrich nemůžeš říc že to přineslo víc negativ,
a svádět pozdější perzekuce na parašutisty je nesmysl, zapomínáte že to byli vojáci a měli své rozkazy které plnili, nebol to žádný dobrovolný anarchistický kroužek
0/0
8.12.2005 13:26

solidus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
Vykonat atentát byl dobrovolný, věděli, že se z toho nedostanou živí. Neboj,  vím kdo byl Heydrich. Od plánu k realizaci je daleko. Nemysli si, že kdyby Němci válku vyhrali, že by se nenašel někdo jiný, kdo by jeho zvrhlé plány neuskutečnil.
0/0
8.12.2005 13:29

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
přihlášení na akci bylo dobrovolné, poté to byl vojenský úkol, jen se měli rozhodnout zda lze atentát vykonat a podle toho jednat, že byla malá šance na přežití věděli v tom okamžiku kdy se přihlásili, ale pořád to byli vojáci
0/0
8.12.2005 13:34

jack_rupnick

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
i kdyby to byl kroužek bakuninův, tak no a co, heidrich byl divný, na něm bylo vidět, že ten rasismus žral a vraždil tady ve velkém - čechy
0/0
8.12.2005 13:30

ravo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
V životě se musí počítat i s názory, jako je ten tvůj. Bohužel.
0/0
8.12.2005 13:28

solidus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
V čem se ti nezdá? Tvůj argument? Já se pozastavuji nad plány, které nebyly domyšleny do konce.
0/0
8.12.2005 13:33

pommpo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
 Souhlasím s tebou, ale za to nemohou ti kluci co vyskákali z letadel, ale ti co je poslali. Dostal by jsi se ale do polemiky, kolik lidí by zemřelo, kdyby Heidrich začal uplatňovat svůj plán vyvraždění, přesídlení a poněmčení obyvatelstva z našeho prostoru.
0/0
8.12.2005 13:31

solidus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
Pravda, že z pozice vzdálené 60 let se to hodnotí jinak, ale kdyby Němci vyhráli válku, tak by bylo jedno jestli by tady byl Heydrich nebo někdo jiný, stejně by to dopadlo s náma zle.
0/0
8.12.2005 13:35

pommpo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak neviem , co si mam mysliet
0/0
8.12.2005 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.