Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SPECIÁL: Zkuste řídit sanitku

Počet aut na českých silnicích i ve městech neustále stoupá. Ulice jsou ve špičce téměř neprůjezdné. Řidiči sanitních vozů jsou nuceni riskovat, aby k pacientovi dojeli včas. Připravili jsme pro vás videoukázky, jak se sanitky vypořádaly s dopravní zácpou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Juryj

Nic moc
Trochu mi to připomíná slavnou počítačovou hru Need For Speed. Někteří motoristé se opravdu chovají jako č**áci. Asi by se hodilo některé z nich rozhánět střelbou, jak to dělali sovětší zdravotníci za války
0/0
24.1.2006 11:58

marescue

Proč omezovat vozidla s právem přednosti jízdy?
V první řadě by se měli nad sebou zamyslit ostatní účastníci silničního provozu. Záběry záchranných prací u tragických nehod by se měli dostávat mnohem častěji na televizní obrazovky a do tisku,protože z 95% si za to mohou řidiči sami-nepříspusobení rychlosti vozidla k stavu vozovky.Práce,kterou záchranáři dělají není záviděníhodná.Proč omezovat vozidla s prrávem přednosti jízdy?Omezováni jsou i tak neohleduplnými řidiči ost.vozidel.Nikdy nevíte pro koho sanitka právě jede - třeba pro vaši matku,otce nebo dítě.Takže pokud vidíte,slyšíte sanitku s majákem tak raději uhněte. Každá sekunda je drahá a někdy rozhodující.
0/0
17.12.2005 21:23

Amarcord_1

Nini ridic, jako ridic
A ne vsichni ridici zachranek jsou svati. Co ale odsuzuji je, kdyz sanitka projizdi ucpanou dalnici, kazdej ji uhyba z cesty, ale auto stojici prede mnou se ani nehne, takze sanitka musi cekat... Duvod? Na plny pecky pustena "muzika"...
0/0
16.12.2005 12:48

davkac

To co se deje na nasich silnicich
bez komentare
0/0
16.12.2005 12:21

jvopenka

práva sanitek by měla být omezena
Sám pracuji jako lékař na ARO a záchranku jsem jezdil. Nemám ale pocit, že vždy by byl takový spěch a většinou nerozhodují sekundy (těžkých havárií je minimum a jde spíš o to nic nepokazit a ne být na místě o 30sekund dříve) Pokud v Rakousku musí i s blik. majáčkem sanita na křižovatce zastavit, pak je to myslím správné, protože nic neospravedlní zranění dalších osob při výjezdu jen proto, že vjedu do křižovatky na červenou pade a víc :-(. To samé i pro policii. Nevím jak s hasiči, tam je to možná jinak. Navíc řada šoférů jezdí rychlou jako adrenalin. Těch plechů a zranění je moc a je třeba na obou stranách změn....
0/0
16.12.2005 11:40

dislektik

Re: práva sanitek by měla být omezena
no u nás v ČR pokud se nepletu tak jet bod modrým majákem neznamená absolutní přednost!!!a někteří řidiči těchto vozů na to zapomínají
0/0
16.12.2005 11:44

jenicekkk

Re: Re: práva sanitek by měla být omezena
Samozřejmě maják neznamená absolutní přednost, vozidlo vybavené majákem a při jízdě k zásahu také zapnutým včetně zvuk. výstražného znamení je vozidlo s právem přednostní jízdy. Myslím, že řidič takového vozidla může ostatní účastníky provozu maximálně omezit,v žádném příp. nesmí ohrozit. Hlavně si myslím že maják, houkačka, reflexní zbarvení apod, znamená být včas viděn a slyšen.
0/0
16.12.2005 21:38

urbii12

Re: práva sanitek by měla být omezena
co hasiči? sanitka ma 2000 kg, Tatra plna vody 25000kg, spíš ať řidiči kolem sebe víc koukaj. Pracuju u hasičů a o doktorech ze záchranky mam vlastní názor.............
0/0
16.12.2005 12:29

Fireboy

Re: Re: práva sanitek by měla být omezena
Co sem pletes nazor na doktory, troubo!
0/0
16.12.2005 22:59

misching

Re: Re: Re: práva sanitek by měla být omezena
No jo, vy jste všichni chytrý. Jestli jste si nevšimli tak většina sanitek nejezdí na krev a ten kdo i s majákama nezastaví na červenou je sebevrah, ale takovejch je pár, zatím co volů který ani nevědí že maj uhnout před sanitkou je tu habaděj!!!!
0/0
17.12.2005 0:10

DavidekR

Re: práva sanitek by měla být omezena
Vážený pane doktore,také pracuji na záchrance(jako sestra) a s Vaším názorem souhlasím..tedy téměř.Máte naprostou pravdu,že téměř nikdy "to" tak nespěchá a není účelem zabít sebe,posádku ani nikoho jiného jen proto,že se bábinka už 3 dny nemůže nadechnout.Na druhou stranu je nutné si uvědomit,že posádka musí splnit časový limit dojezdu na místo(pro ostatní čtenáře -15min od převzetí výzvy).A někdy je to fuška .Bohužel,už jsem měl i "tu čest"na rychlou čekat(šlo o vlastní rodinu) a věřte,že každá minuta se zdá nekonečnou..A to nemluvím o lidech,kterým se něco přihodí na ulici..stačí zlomená noha.Myslím si,že "právo"spěchat má pouze záchranka,protože jde o lidské zdraví.Tím se nechci dotknout hasičů ani policistů.Jejich práce,spolupráce a pomoci si velice vážím.Ale myslím,že pokud někde shoří třeba stoh,je to relativně jedno proti ztrátě zdraví....Takže jezděme opatrně všichni 
0/0
21.12.2005 23:17

Notch Johnson

Re: Re: práva sanitek by měla být omezena
Problem je v tom, ze pokud nekde hori treba budova, mohou byt hasici "vic potreba" kvuli zachrane vice zivotu nez nekde nejaka rychla vezouci jednoho pacienta. Takze taky maji "pravo spechat".
 
Cajti, to je jinej pripad, ti jezdi s majackem i na obed
0/0
26.12.2005 13:20

vlákno

u ty tragicky nehody....
...nevim jestli blbe vidim ale na konci jak tam priblizej ten vrak tak tam vidim zaklinenou hlavu. Myslim ze na takovy zabery by se melo predem upozornit.
0/0
15.12.2005 11:46

js_kontakt

Re: u ty tragicky nehody....
Je to pravda, je tam zaklíněná hlava - možná ten jeden z mrtvých. A proč upozorňovat? Jen ať se lidi, zejména ty hovada, co jezdí jak šílení, jen ať to vidí, ať se poučí..
0/0
15.12.2005 12:14

exonvaldez

jinak nic proti pražákům, pár jich je třeba dobrejch
0/0
14.12.2005 11:27

DavidekR

Re: jinak nic proti pražákům, pár jich je třeba dobrejch
Na-tomto-místě-bych-chtěl-poděkovat-drtivé-většině-PRAŽSKÝCH-řidičů,protože-pokaždé,když-jedu-Prahou-s-majákem(jinak-patřím-na-záchranku-do-Olomouce ),mám-pocit,že-oni-prostě-vědí-co-mají-dělat,když-jede-sanitka..a-snaží-se-uvolnit-cestu-bez-zmatků-a-v-pohodě...a-to-se-provoz-v-Praze-a-jinde-v-republice-nedá-téměř-srovnávat.Takže-díky-všem-slušným
0/0
14.12.2005 14:06

davexx

Re: Re: jinak nic proti pražákům, pár jich je třeba dobrejch
Řidičům sanitek nezávidím ani trochu, snažím se jim pomoct, jak to jen jde, ale někdy prostě nedokážu při sebevětším snažení pochopit, co mám udělat, abych uhnul. Pokud stojím v řadě aut, která se přede mnou nehýbe, tak dovedu maximálně najet co nejvíce k okraji, ale to je vše, bohužel. Ani sebezilnější klakson sanitky na tom nic nezmění. Řidič sanitky asi vidí přes střechy osobáků, já v osobáku ne, takže dokud se to někam nepohne, tak prostě nevím, co v takové chvíli dělat. Taky nechápu, proč už dávno semafory na křižovatkách neregují automaticky na blížící se sanitku červenou ve všech směrech, jedině tak může jet řidič v klidu protisměrem a má jistotu, že v křižovatce i těsně za ní bude volno, nebo to snad ještě nikoho, kdo to může změnit nenapadlo? Stačí malá vysílačka, třeba v majáku, která bude vysílat před sebe nějaký kód, na semaforu jednoduchý přijímač, který křižovatku vyresetuje (takhle totiž křižovatky začínají a končí svou práci).
0/0
15.12.2005 16:50

ajchi

Re: Re: Re: jinak nic proti pražákům, pár jich je třeba dobrejch
Co ja bych za takovou vysilacku dal? :-))) A mnoho dalsich lidi taky :-)
0/0
27.12.2005 22:07

lapat

Re: Re: Re: jinak nic proti pražákům, pár jich je třeba dobrejch
Červená ve všech směrech je nesmysl, to by se taky ta sanitka mohla v jednom z těch ramen zaseknout, ne vždy je možno uhnout dostatečne na stranu. Naopak ve směru ve kterém vůz jede má být zelená. A proč už to dávno není? Peníze.
0/0
6.1.2006 2:47

exonvaldez

k předchozím příspěvkům
sice to neni k tématu,ale je pravda, že když pražák přijede na křižovatku bez světel, tak je v prdeli jak baťa s cvičkama
0/0
14.12.2005 11:27

losk

Re: k předchozím příspěvkům
Aha... to jsem clovece nevedel a musim se priznat, ze jsem 100% prazak. Hmm... asi se zacnu vesnicim vyhybat :)
0/0
14.12.2005 12:31

Amarcord_1

Re: k předchozím příspěvkům
No to jeste nic neni proti tomu, jako kdyz prijede vensnican jako ty na krizovatku se svetlama :o))) Vsechno dobry...delam si srandu!
0/0
16.12.2005 12:51

Udo Demel

Z čehož logicky vyplývá..
že v Praze jsou na všech křižovatkách semafóry.
0/0
16.12.2005 13:31

sipecek

Re: k předchozím příspěvkům
No, kdyz se prijedou podivat vidle do Prahy, tak to se pak vyplati jezdit sockou...
0/0
22.12.2005 11:01

exonvaldez

lidi jezdíte jako kreténi
to je všechno
0/0
14.12.2005 11:24

babacek

Nepustit záchranáře
považuji za nejhorší čin který může řidič spáchat.A měl by zato být také trest.
0/0
14.12.2005 6:25

CuoreSportivo

No a
Degradaci majáků započal bolševik. Ale do dokonalosti to dotáhli politici po roce 89. Takže kdo je na vině. Když je něčeho moc, tak se to vždy míjí účinkem. Navíc ze strany politiků to toho přespříliš a troufám si tvrdit, že z 99 % veze tend dobytek své parchanty do školy, školky atd, případně samo spěchají za milenkou. A i kdyby, ono by se nic nestalo, kdyby na ty své dýchánky přijeli později nebo vůbec.
0/0
14.12.2005 5:58

ajchi

Re: No a
Spechat za milenkou s majakem by nebylo moc chytre :-))
0/0
27.12.2005 22:04

mirek11111

At nam ukazou video z Paroubkovy vladni kolony.
To bychom se asi hodne divili.
0/0
13.12.2005 17:34

mr. Young

Re: At nam ukazou video z Paroubkovy vladni kolony.
To jo no. A narozdil od zachranky ohrozujou lidi naprosto bez duvodu. Nedavno zpusobyli nehodu kdyz spechali za premierem ve jmenu bezpecnosti........... to by me zajimalo co mu hrozilo.
0/0
13.12.2005 18:16

kadlik106

Re: At nam ukazou video z Paroubkovy vladni kolony.
sem čekal že se najde ňákej idiot kterej zas do toho bude míchat politiku... Kecáš z cesty....
0/0
16.12.2005 10:41

VlkMartin

Vubec ne
Pokud se bavime o davani prednosti vozidlum s vystraznym znamenim, patri tam i Paroubkova kolona. Pokud se stane nekolik nehod kvuli temto mamlasum, lidi si navyknou radeji nedelat v takovych pripadech nic a misto krecoviteho uhybani z cesty pojedou svoje.
0/0
17.12.2005 11:03

misching

Re: Vubec ne
No myslím že zas tak blbej národ nejsme a každej snad pozná sanitku od vládní limuzíny, ne?
0/0
17.12.2005 23:31

AcDc_CZ

Dobře že jste to sem dali
tu tragickou nehodu, aspon si kazdej idiot uvedomí, že se nevyplatí na našich posraných silnicích předjíždět, a lepší ztratit vteřinu z života, než život ve vteřině.. je dost pravděpodobný, že ten chudák co tam ležel přikrytej tim prostěradlem bez známek života, za tu nehodu třeba vůbec nemohl. Lidi, neblázněte, politici rozkradli prachy na opravu a výstavbu silnic, a my se tady zabíjíme kvůli nim navzájem!! Silnice Praha - Karlovy Vary je toho denondením příkladem. Dálnice neni, kolik by se tim ušetřilo životů???? Za tohle bych pány politiky postavil před soud, a soudily by je příbuzný všech těch chudáků, co přišli na našich silnicích nespravedlivě o život....
0/0
13.12.2005 16:59

CuoreSportivo

Re: Dobře že jste to sem dali
Souhlas. Politici prožírají co se dá a před volbama nás krmí samou lží. Přitom už plánují, kde se zase nabalí. Dobytek.
0/0
14.12.2005 6:00

sam99xx

Re: Dobře že jste to sem dali
Je dost zvláštní, že na té Karlovarce si každý druhý myslí, že umí jezdit jako Schumacher a velmi často je ta jeho jízda velmi riskantní, ale jen co dojede na dálnici, rychlost okamžitě klesne na konstatních 100 km/h. Může mi někdo vysvětlit logiku tohoto chování? Proč na plné silnici I. třídy někdo musí jet 160 a riskovat životy ostatních, zatímco na skoro prázdné dálnici zdaleka nedosahuje maxilmální povolené rychlosti? Já tomu nerozumím...
0/0
14.12.2005 10:30

lapat

Re: Re: Dobře že jste to sem dali
Jednoducé vysvětlení: Přecpaná silnice č. 6 zvyšuje agresivitu za volantem daleko více než dálnice. Pokud řidič spěchá a musí se přes obec plahočit pomalu a mimo obec předjíždět kamiónu, má potom potřebu časovou ztrátu nějak dohnat. Na volné kapacitní silnici nemusí nic dohánět a stres je menší.
0/0
6.1.2006 2:50

liberecak

Jeee
takhle se po praze jezdi bezne,  i bez majaku  a tohle zas nijak brutalni jizda nebyla, na to ze jeli bez pacienta (myslim ten vyjezd)
0/0
12.12.2005 22:21

Moris737

Re: Jeee
jo jo... pak potkat prazaka na bezne silnici presne odpovida => po meste jako prase a mimo mesto se plete protoze nevi co znamena ani ta cara uprostred. Znackam uprostred s A nebo B (brnaci) se snazim vyhybat protoze oni jsou z MESTA a my jenom z vesnice.
0/0
13.12.2005 6:54

losk

Re: Re: Jeee
A vis, ze mas pravdu? Lepsi by bylo, kdyby vsichni z "vesnice" radeji nechali auta na dvore - jak by se nam prazackum pak krasne jezdilo :)
0/0
14.12.2005 12:33

spl!te

Re: Re: Re: Jeee
a co kdyby se auta vsem prazakum zabavila - prece maji to jejich slavný METRO :P
0/0
15.12.2005 16:03

regazzi

Re: Re: Re: Re: Jeee
To víš, až bude ta vaše vesnice bohatá, postavíte si metro z JZD na náves. Takhle jen jezdis na kole a zavidis
0/0
16.12.2005 11:15

misching

Re: Re: Re: Re: Jeee
No jo, od pražáka člověk alespoň ví co čekat, i když třeba jede jako prase, ale zbloudilel vesničan, přejíždějící z pruhu do pruhu, když mu navíc ani nedojde že každej může vést na jinou stranu, TO JE TEPRV NEŠTĚSTÍ!!!
0/0
17.12.2005 0:16

Bandog80

Re: Re: Jeee
Já myslim, že je úplně jedno odkud jsi, hlavně když nejezdíš jak prase. Jinak jediná věc která mě dokáže na silnici opravdu vytočit je auto bez zapnutých potkávaček. Ty chujoviny co lidi předvádí to je neskutečný - nejvíc se mi líbí kombinace parkovačky+mlhovky!!! To si člověk fakt musí poklepat na čelo!!!!
0/0
16.12.2005 13:21

luduf

Re: Re: Jeee
Já mám na autě taky značku začínající, a nesu z Brna. Su z Jihomoravského Kraje.
0/0
17.12.2005 15:13

ventolin

skoda
skoda tak mi nejde :o/
0/0
12.12.2005 21:44

jarmuschs

Re: skoda
Neprehravej to v okne prohlizece, ale dole mas odkaz prehrat v okne prehravace , tak na to klikni otevre se ti nejaky prehravac a tam ti to po nahrati do pameti pojede normalne
0/0
16.12.2005 0:57

nasic

jo,jde to normalne
akorat tam neni zvuk...
0/0
12.12.2005 21:10

ventolin

video
chci se zeptat, jde vam to video vyjezd sanitky k tragicke nehode normalne? me se jakoby seka , ty ostatni dve jdou normalne
0/0
12.12.2005 20:33

dislektik

je to těžká práce ke všemu v tom provozu co dnes je a plat mizerný!!
jen bych chtěl požádat řidiče sanitek at používají zvukovou signalizaci nonstop pokud jedou k případu!!!ono někdy člověk když jede ve městě se musí soustředit na tolik podnětů že občas i když nechce přehlýdne jen zapnutý majáky !!!!!děkuji.
0/0
12.12.2005 17:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.