Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemocní si připlatí za léky. Stát začal šetřit

Miliardu korun. Tolik chce ministr zdravotnictví ušetřit v příštím roce na lécích. Způsobů, jak na to, je podle Davida Ratha víc. Lékaři varují: na všechny doplatí pacienti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thyronx1

Hahahahaha
Pojistovna Vam proplaci Gnko Biloba? Aspirin,Ibuprofen? Tak to jsem jeste nezazil. Hmm skutecne Kocourkov. Davam 2 roky a rozsype se cele zdravotnictvi. Preju Vam platit za lek na rakovinu streva tech 1 milion Kc, pricmz Vam v tezkych pripadech prodlouzi zivot jen o nekolik mesicu
0/0
30.11.2005 23:56

airwar

Re: Hahahahaha
Taky na to koukám jako tele na nové vrata - stále mě ten Kocourkov překvapuje. Jinak ovšem jsi dost optimista, dáváš dva roky? Já věřím že se to položí už do voleb.
0/0
1.12.2005 8:22

dislektik

ano ano, ale od socanů bych to nečekal .-))
0/0
30.11.2005 19:00

iuos

hmm
dívce 7600 invalidní důchod? to je celkem dost peněz
0/0
30.11.2005 15:23

iuos

hmm
pokud neplatí drahý léky
0/0
30.11.2005 15:23

hzahza

Re: hmm
to je pravda, znám lidi na životním minimu a platí i 1500 za léky - zatím. Víc už nemůže...
0/0
1.12.2005 11:21

thx

Tady pomůže jen Modrá šance pro invalidy,
julínek vám to vysvětlí, on jediný tomu toitž rozumí
0/0
30.11.2005 13:48

Zwerg

Rath se snad totálně zvencnul!
"Taky se mi to nelíbí. Ale nejde je vyškrtnout najednou, úhrady musíme snižovat postupně, protože je na ně řada pacientů zvyklá," řekl Rath.
 
řada pacientů je na ně zvyklá.... co je tohle proboha za důvod? Těžce nemocní invalidé si budou muset doplácet, zatímco Acylpyrin a Wobenzim budou stále proplácené, protože jsou na ně lidé zvyklí?  Tohle jsou politické koncepce ČSSD?
0/0
30.11.2005 13:40

helllo

Re: Rath se snad totálně zvencnul!
srathovi bych postupne snizoval vyplatu...
0/0
30.11.2005 14:57

chrtil

hmmmm
lékárny zvedly rabaty
0/0
30.11.2005 13:26

Marek E.

Je to hova.o, ktery nevi co dela
Rath je obycejny kre.... Ten pripad schizofrenika muze byt soucasti kazdeho z Vas nebo z Vasich rodin. Sam s tim bohuzel mam zkusenost a bohuzel vim co to pro ty nemocne je.
Vidim to jasne - at si muzu vybrat - prestanu platit zdravotni pojisteni, ze ktereho jsem za svuj zivot jeste necerpal, leda tak na ockovani v porodnici a penize dam do rodiny a leky pak budeme platit treba cele. Rozhodne usetrim a kdyz ne ja osobne, tak rodina urcite.
0/0
30.11.2005 13:22

utanův stín

.
To je člověk pro sociální demokracii. A zdůrazňuji sociální. Jeho sociální cítění je naprosto evidentní. Hurá s ním na kandidátku.
0/0
30.11.2005 11:50

Kleki Petra

Bože můj, ta poslední věta s konečnou platností potvrzuje, že je to idiot!!!
0/0
30.11.2005 11:44

dislektik

po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
26.11.2005 17:36

palinko

Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bud rad ze jsi jenom dislektik a ne schizofrenik ci jeho pribuzny.
0/0
26.11.2005 17:49

dislektik

Re: Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a jako proč?????na kapky do nosu snad má každý!!!!
0/0
26.11.2005 17:51

palinko

Re: Re: Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jenze prave ty kapky do nosu bude pojistovna nadale hradit narozdil treba od kvalitnich leku proti schizofrenii s minimem nezadoucich ucinku, bez kterych se schizofrenici neobejdou a to nekdy po cely zivot. necti jen nadpisy u clanku ale pokud mozno clanky cele. samozrejme ze je potreba doplacet za leky, ale aby to fungovalo, musi se to vymyslet chytre a ne jen tak aby to vydrzelo do pristich voleb.
0/0
26.11.2005 17:57

dislektik

Re: Re: Re: Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tak já z toho mám trochu :-))protože to je zase výmysl jako svina boužel!!!!
0/0
26.11.2005 18:04

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
, Ano. Patient s rymou (a medikamentem zdarma) bude volit (takovych patientu je jiste mnoho). Patient schizophrenic bude zavren v sanatoriu. Nekdy i cely zivot :-( (takovych patientu neni mnoho). ------- Nicmene, je treba zvazit, kdo ty ktere medikamente zaplati. Je treba uvolnit levnou produktion. Mozna i u vas. Myslim si, ze CR kupuje velkou cast medikamentu od drahych zapadnich firem. Avsak vydelky ceskych delniku jsou nizsi nez zapadnich, takze domaci produktion by zlevnila i mnohe medikamente. Kolik stoji cesky Aspirin? Nemecky stoji (20 Tabletten) asi 5,50-6,00 € (asi 175 Kc).
0/0
26.11.2005 18:10

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jenže ten český dělají němčouři
0/0
26.11.2005 18:12

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
, ? CR nema ZADNOU vlastni produktion "beznych" medikamentu?
0/0
26.11.2005 18:14

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
no máme prodané
0/0
26.11.2005 18:18

palinko

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ale ano... je to ta Zentiva, jenom aspirin pred casem nejak zmizel, nevim mozna uz ho zase vyrabi.
0/0
26.11.2005 18:22

palinko

Re: Re: Re: Re: Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
to je pravda, treba cesky aspirin myslim uplne vymizel z lekaren... na druhou stranu ale spoustu levnych leciv vyrabi cesko-slovenska zentiva.
0/0
26.11.2005 18:14

helllo

Re: po 15-ti letech už bylo na čase !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
v tom pripade at se plati vsechny leky=zruseni zdravotniho pojisteni (s nadsazkou samozrejme)
0/0
30.11.2005 14:59

usnicka

neobjektivnost
Je velmi neobjektivní, aby schizofrenik si tolik doplácel a např. ten kdo má rakovinu a stát za něj platí předrahé chemoterapie, tak ten aby nezaplatil nic! Asi by se mělo na každý lék doplácet něco, ale málo, aby si lidé léků vážili, nezneužívali je - nevyhazovali a tím ušetří i státní pokladna Rozhodně není schizofrenik něco míň, než člověk s rakovinou!Oba potřebují nutně pomoc.
0/0
26.11.2005 17:05

Isbjoerna

Re: neobjektivnost
, "Asi by se mělo na každý lék doplácet něco..." ------- Ano. To se mi zda byt dobry zacatek rozumne reformy zdravotnictvi.
0/0
26.11.2005 18:13

DedecekHribecek

Re: Re: neobjektivnost
    "Asi by se mělo na každý lék doplácet něco..." Ano souhlasím ale tohle není žádný začátek reformy zdravotnictví. Mne ale pobuřuje, že se neřekne pravda a na ministerstvu mají tu drzost říkat lidem, že nebudou muset nic navíc připlácet.
 
     Začátek něčeho co je postaveno na lži nemůže být dobrý začátek.
0/0
30.11.2005 11:40

S.P.Q.R.

A Isbjoerna kecá a kecá ...
S těmi trezory ve farmaceutických firmách a zašitými léky na AIDS a nádory jste už fakt přestřelila ... Smím se zeptat v jakém oboru působíte?
0/0
26.11.2005 16:22

Isbjoerna

Re: A Isbjoerna kecá a kecá ...
, Jsem aktivni vedeckou pracovnici v Molekulargenetik.
0/0
26.11.2005 17:18

palinko

Re: A Isbjoerna kecá a kecá ...
hehe mozna ze o tom isbjoerna fakt neco vi... ;)?
0/0
26.11.2005 17:21

Isbjoerna

Re: Re: A Isbjoerna kecá a kecá ...
, Neni dulezite, co vim ja, dulezite je, co vi verejnost, a jak s timto vedenim verejnost zachazi. ------- Pharma-Industrie ma rocni Umsatz (business volume; nevim cesky) asi 400 milliard €. Tento fakt je basis vsech rozhodnuti - vyrabet/nevyrabet.
0/0
26.11.2005 17:27

palinko

Re: Re: Re: A Isbjoerna kecá a kecá ...
to nebyla reakce na Vas ale na SPQR. Asi je to ve farm industry opravdu horsi nez si myslime... umsatz je obrat.
0/0
26.11.2005 17:35

Jintaj

Optimální model mají v USA
Tam si můžete svobodně vybrat, zda se pojistíte, či ne, a na jakou cílovou částku si budete hradit zdravotní pojištění. Kdo provozuje např. adrenalinové sporty, platí si vyšší pojistné, neboť z toho základního by mu nestačilo plnění např. na drahou rehabilitaci. Např. herec Christopher Reeve, který po pádu z koně skončil na vozíku, neměl dostatečné pojištění a musel např. vydat bulvární knihu, aby si zaplatil náklady na léčbu. Na jednu stranu to je možná kruté, na druhou se nemůže stát, že by mu museli ostatní pojištěnci kolektivně doplácet na jeho hazardní počínání. Do finančních potíží se dostal pouze náš pseudokomunistický systém založený na principu "solidarity".
0/0
26.11.2005 12:14

Bouše

Re: Optimální model mají v USA
Pokud jde o rizikové skupiny, absolutní souhlas. Jak to tam však funguje například u diabetiků, tlakařů a pod. ?  
0/0
26.11.2005 12:28

Jintaj

Re: Re: Optimální model mají v USA
Tyto nemoci jsou hrazeny ze základního zdravotního pojištění, které si platí 99% tamní populace.
0/0
26.11.2005 13:42

Isbjoerna

Re: Optimální model mají v USA
, Protoze ja jsem zdrava a vydelavam dostatek penez na to, abych platila event. lekarskou peci primo (bez pojisteni), vyhovoval by mi tento zpusob, avsak vetsina lidi v zemi (kterekoli zemi) je v dobe nemoci odkazana na solidarni prispevek nejake spolecnosti (nemocnicni pojistenci nebo stat). Proto je tezke pro vladu takove zeme tento solidarni zpusob ODSTRANIT (ztratila by vetsinu volicu). Nejlevnejsi by asi bylo tento solidarni zpusob lekarske pece vubec nezavadet ;-), avsak nevim, bylo-li by to opravdu to nejlepsi reseni.
0/0
26.11.2005 13:10

Jintaj

Re: Re: Optimální model mají v USA
Taky jsem dlouho platil vysoké zdravotní pojištění ostatním a myslel, že nikdy neonemocním, neboť sportuji, jím zdravě, nekouřím, nepiji...pak jsem se jednoho krásného dne probudil s těžkými žízněmi, nadměrnou únavou, hyperurií... V nemocnici mi prozradili, že jsem se stal diabetikem prvního typu a musím si až do smrti píchat 4 injekce inzulinu denně... právě na takovéto případy by mělo být zdravotní pojištění 100%!!!
0/0
26.11.2005 13:43

Isbjoerna

Re: Re: Re: Optimální model mají v USA
, Na techto prikladech vidime, ze kazdy z nas posuzuje nemoc-pece-system from his or her own point of view. Solidarni system bychom schvalovali asi vsichni, jen v jeho uplatneni se rozchazime - co komu hradit atd. Lec, solidarni system se zaklada na tom, ze bohati plati mnoho, chudi mene. Ti zdravi predevsim plati, ti nemocni predevsim cerpaji... Zkratka - nespravedlivost. ------- Musime vsak hledat system, ktere je realisovatelne: Kazdy plati pojisteni (podle sveho vydelku), drobne naklady hradi sam, vetsi naklady hradi pojistovna. Bude-li medikamenty platit patient primo (a ne pojistovna, nastane konkurrenz v Pharma-Industrie a ceny medikamentu budou variable (a nizsi). Plati-li vse pojistovna, medikament se bude stale zdrazovat.
0/0
26.11.2005 14:00

Jintaj

Re: Re: Re: Re: Optimální model mají v USA
Patrně si nerozumíme...já tvrdím, že pojišťovny by neměly proplácet léky, které jsou k vidění např. v reklamách v TV a léčíte s nimi např. nachlazení, jež bez léků trvá týden a s léky 7 dní... Naopak plně hrazeny by měly být léky na nemoci, které jsou chronické a jste na těchto lécích životně závislí...OK?
0/0
26.11.2005 16:15

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Optimální model mají v USA
, Vidim konsens :-). Obdobne jsem to minila i ja: "...drobne naklady hradi sam, vetsi naklady hradi pojistovna...".
0/0
26.11.2005 17:06

K_Sabina

Je to v pořádku
sice se mělo začít úhradou jiných léků, ale hlavně, že se začalo ! Nejvíce řve farmaceuticko-lékařské lobby, které dřou stát bez nože. Copak nevidíte jak a z čeho jsou placeny tzv. "lékařské kongresy" v zahraničí ? Jak lékař místo levnějšího léku Vám předepíše lék dražší, ale se stejným účinkem. Nejvíce mne pobavily příspěvky tzv. "pravicových voličů" ze kterých je naprosto zřejmé, že se jim socialistické myšlení nevykouřilko ještě z hlavy. Jestli to tito nepochopili, tak ještě jednou - podle toho na co máte, podle toho budete žít. A je úplně jedno, jestli to je vysoká škola, léky, bydlení atd. Tak už se pseudopravičáci probuďte !!!!!!
0/0
26.11.2005 11:31

Isbjoerna

Re: Je to v pořádku
, Uspesnym obchodnikem se stane ten, kdo vyrabi zbozi, ktere (pokud mozno) mnoho lidi potrebuje, a pokud mozno - kazdy den nebo alespon casto/pravidelne. Pharma-Konzerny vedi velmi dobre, ze penize vydelavaji na (nevylecitelne) nemoci. Proto vyrabeji medikamenty, ktere symptomy nemoci mirni, ale nemoc neleci. Pharma-Konzerny take vedi, ze je mozno vydelavat na zdravych lidech - staci dostatek inkompetentnich lekaru, kteri jsou ochotni za uplatek (dovolena v Karibik) psat rezepty pro drahe medikamenty - i zdravym lidem. ;-)
0/0
26.11.2005 11:42

Jintaj

Re: Re: Je to v pořádku
Myslím, že výroba medikamentů, které pouze zmírňují průběh nemoci, není účelová činnost kvůli vyšším ziskům výrobce, ale lék na absolutní vyléčení prostě lidstvo nezná. Např. virové nemoci se medikamenty prakticky léčit nedají a lidské tělo si s nimi musí poradit samo. Do objevu antibiotik to platilo i u bakteriálních nákaz. Farmaceutickým firmám bych zase příliš nekřivdil...
0/0
26.11.2005 12:18

Isbjoerna

Re: Re: Re: Je to v pořádku
, Bohuzel, Vy nemate pohled do tresoru Pharma-Konzernu, kde lezi patentni navrhy na medikamenty, ktere by tu ci onu nemoc vylecily. Misto toho se vyrabeji medikamenty (a financuje vyzkum), ktere pomohou patientum jen tak dlouho, dokud medikamenty polykaji. ------- Veta pro zapamatovani: Pharma-Konzern je PODNIKATEL, ktery chce PRODAVAT sve vyrobky; nikoli dobro-cinitel, ktery by mel zajem nekoho lecit. :-/
0/0
26.11.2005 12:34

Bouše

Re: Re: Re: Re: Je to v pořádku
Smutná pravda
0/0
26.11.2005 12:51

Jintaj

Re: Re: Re: Re: Je to v pořádku
Chcete tím naznačit, že skutečně někde v sejfech existují osvědčené postupy na výrobu léků např. na AIDS, Diabates 1. typu, Onchocerkozu, všechny druhy karcinomů....??? Byla by to krásná pohádka, že?
0/0
26.11.2005 13:49

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Je to v pořádku
, Ano. Prave medikamente proti AIDS jsou Pharma-Industrie predrazene, a jejich levna vyroba (pro potrebu v chude Africe) blockovana. Viz Boehringer!
0/0
26.11.2005 14:16

palinko

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to v pořádku
cena leku to je jina vec a da se regulovat ruzne. Vy jste ale mluvila o tom, ze farma firmy taji ucinne leky na nemoci, zajimalo by mne ktere napriklad. Co se tyce leku pro afriku, lidi v africe je potreba nejdriv nakrmit a dat do poradku nutricne a hlavne zajistit prevenci sireni HIV.. Prodavat ba snad i zdarma davat leky na HIV podvyzivenym lidem, kteri mezi sebou nekontrolovatelne virus siri, je zbytecne.
0/0
26.11.2005 14:29

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to v pořádku
, Vzhledem k tomu, ze se jedna o TAJNE dokumenty (zavrene v tresoru), nemohu Vam je predlozit, ale zaloba proti Boehringer je public, a proto se o ni muzete docist. Nejde o regulaci ceny, jde o blockovani levne vyroby. ------- Vas nazor na potrebu/zbytecnost podani leku Africanum povazuji za velmi arrogant! Takto rozhodovali o lidech Nazis. :-(
0/0
26.11.2005 15:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.