Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kontrola odhalila plýtvání ve VZP

Všeobecná zdravotní pojišťovna zbytečně utrácí desítky milionů korun. MF DNES získala dokumenty, které dokazují, že VZP plýtvala penězi a uzavřela některé nevýhodné smlouvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Borgh

A vsadim se, že tohle je jenom špička ledovce.
Ty největší sviňárny se odhalí později. Doufám, že si za to někdo půjde sednout (i když tomu moc nevěřím). Myslim, že je na čase, aby skončila éra, kdy je tunelování státních firem legální, jak sebejistě tvrdí tunelář Chobot-Bušek.
0/0
24.11.2005 18:20

gagaryn

0/0
24.11.2005 14:32

choseee

?? Vysledek kontroly ??
Kdyz VZP rocne "vyhodi" castky v radech milionu a rocne se dluh VZP navysuje o miliardy, tak se zda, ze problem bude jinde... .
0/0
24.11.2005 13:07

Honza999

Re: ?? Vysledek kontroly ??
Tak počítej, jsou to roční náklady:
 
časopis 110 mio
zájezdy  80 mio (vynaloženo 160 mio, obsazení 51%= VYHOZENO 80)... mimo to je prokázáno, že na takovéto zájezdy jezdí "astmatické" děti aktivně hrající fotbal či hokej na ne zrovna rekreační úrovni.
drogy ne za 93 mio - statisíce letáků... Kdyby jich 930k, vychází mi cena jednoho na cca 100,- Kč... Já bych jim to tiskl na inkoustovkách za třetinu a ještě bych byl za vodou.
antikoncepce za 110 mio - jediný komentář mne napadá, že je to natolik soukromá záležitost, že by se o to opravdu měl postarat každý sám..
IZIP za 160 mio - tady bych tuto částku násobil počtem let a dělil počtem elektronických zdravotních knížek.. Cena za jednu vychází také zajímavě..
 
A desítky a stovky drobnějších záležitostí - tu milion, tam 20 mio, onamo 40 mio - v článku byly obsaženy jen ty velké položky, ty menší by zabraly celé noviny a ne jeden článek.
0/0
24.11.2005 13:53

Honza999

pokračování
Ty vyjmenované větší položky již dělají přes 1/2 miliardy  plus několikset X pár milionů je další 1/2 miliardy plus dejmetomu plusminus stokrát 20 mio jsou 2 miliardy plus několik desítek X 40 mio jsou další 2-3 miliardy plus několiktisíc X pár set tisíc udělá další miliardy...
0/0
24.11.2005 14:40

Borgh

Re: ?? Vysledek kontroly ??
Zřejmě se taky pokaždý divíš, jak můžeš stát nákup na víkend 1500, když chleba stojí jenom dvacku, kilo masa něco přes stovku atd.
0/0
24.11.2005 18:34

ant.

Kde jsou ty proplýtvané miliardy?
0/0
24.11.2005 12:38

Borgh

Re: Kde jsou ty proplýtvané miliardy?
Na soukromých účtech.
0/0
24.11.2005 18:22

OLF

Lenka
zřejmě píše na objednávku Ratha (vždyť je tak neodolatelný bigamista):
"Člověk s průměrnou měsíční mzdou zaplatí na zdravotní pojištění ročně bez pár korun třicet tisíc. I díky těmto penězům hospodaří největší pojišťovna v zemi se zhruba 110 miliardami korun. Jenže v některých případech zjevně špatně."
VZP hospodaří jen na písečku, který jí vykolíkuje ministerstvo svými vyhláškami. Např. limit do provozního fondu 3,4% z celkových příjmů VZP ani nevyčerpala. Ty "důkazy" špatného hospodaření jsou ubohé ve srovnání s milardami vyplýtvanými ve zdravotnictví na základě ministerských vyhlášek a lobování ČLK v čele s Rathem.
0/0
24.11.2005 12:36

pkonrad

elektronicka zdravotni knizka
Nejen kvuli tomu, ze namam rad sveho ministra Dratha, si jeste dnes zakladam elektronickou zdravotni knizku.
0/0
24.11.2005 12:16

jardahorak

Re: elektronicka zdravotni knizka
Nedelam si iluze o tom, ze se je retard Rath nebude snazit zlikvidovat. Zpatky na stromy...
0/0
24.11.2005 12:18

Joshuaboy

!!! Pro jarduhoráka
Napřed zkus myslet, pak se vztekej, ano? Všichni se podle tebe ohání bezplatným zdravotnictvím, což je, podle tvého mínění, špatně. Pakliže je to špatně,s čímž souhlasím i já, proč to nezměnila ani tvá modla, strana ODS, když mohla? Proč nezavedli školné, když mohli? Že by pro to nebyla politická vůle tak, jak jako není ani dnes?
0/0
24.11.2005 11:51

jardahorak

Re: !!! Pro jarduhoráka
Klidek, praskne ti zilka a chcipnes, Rath naridil sertit penezma, nema te kdo osetrit :-D A zajdi si k ocnimu. Kdepak jsem co psal o ODS? O sve modle? :-D To vzdycky vyskakujes jak tajtrlik, kdyz se nekdo odvazi kritizovat socany? :-D
0/0
24.11.2005 12:04

Joshuaboy

Re: Re: !!! Pro jarduhoráka
Vím, žes nic o ODS nepsal. Přeci by ses nemohl otřít o nic, čemu tak slepě důvěřuješ. A je to v pořádku. Každý jsme nějaký, někdo má rozumu více, a je schopen vidět souvislosti, jiný ho má méně, a tak mu nezbývá nežli slepě věřit. Další diskuzi s tebou považuji za zbytečnou.
0/0
24.11.2005 12:09

jardahorak

Re: Re: Re: !!! Pro jarduhoráka
Jo, ja chapu, ze ti zbyva jen slepe verit. A docela te lituju, kdyz vidim komu slepe veris :-D btw nikdy jsem si nemyslel, ze by snad byla mozna diskuse se socanem a komousem. V dnesni dobe tyhle pojmy splyvaji v jeden. Viva Pablbeck :-D
0/0
24.11.2005 12:17

krabi

problém zdravotnictví socani našli - časopis Pohoda !
po 8 letch vlády socanů, rath rozlouskl problém zdravotnictví - může za to časopis Pohoda !
0/0
24.11.2005 11:43

vaclavj1

Re: problém zdravotnictví socani našli - časopis Pohoda !
Tak v tom pripade bych prohlasil reformu zdravotnictvi za ukoncenou.
0/0
24.11.2005 11:50

kiliannedory

Re: Re: problém zdravotnictví socani našli - časopis Pohoda !
Tak teď už jen Rathovi postavit pomník a tu jeho pipinu jmenovat ředitelkou VZP.
0/0
24.11.2005 12:15

Polarni punta

Na co vydávaj takovej blud
v tom časopisu jsou takový cancy. Dyť to služilo jen jako reklama na jisté produkty. Reklamní časopis si ty farm. firmy mohly vydávat samy. Jo holt vidět to na vlastní bulvy je vidět to na vlastní bulvy.
0/0
24.11.2005 11:40

krabi

Re: Na co vydávaj takovej blud
VZP potřebuje informovat pojištěnce, zejména ty bez internetu - a reklama takové časopisy většinou zaplatí
0/0
24.11.2005 11:44

VláďaK

Na to nemusela být kontrola.
To,že VZP plýtvá,nemusela být kontrola to je každému jasné.
0/0
24.11.2005 11:31

Pimpil

Re: Na to nemusela být kontrola.
horsi uz je dohledat v cem konkretne... rathovi to, ze plytva jasne bylo davno, ale bohuzel to nebylo jasne musilkove
0/0
24.11.2005 11:35

cerrrt

Re: Re: Na to nemusela být kontrola.
no tobe doposud neni jasny ani statut VZP, tak tu muzes jen papouskovat...
0/0
24.11.2005 11:37

me2di

?
Kdo je součástí problému, nemůže být jeho řešením. Rath také nic napravovat nechce. Zaprvé potřebuje odvést pozornost od viny své a svých socialistických předchůdců. Zadruhé již dlouho touží zmocnit se instituce s více než stomiliardovým rozpočtem. Zatřetí chce navzdory faktům prokázat, že kraje nezvládly svou roli při správě nemocnic. Socialistické kabinety s Rathovou horlivou asistencí přivedly kdysi robustní zdravotnický systém na mizinu. Ministerstvo zdravotnictví prolomilo nezávislost pojišťoven, které do té doby hospodařily vyrovnaně, a nařídilo jim chovat se stejně jako vláda - utrácet nad poměry. Důsledky právě teď sklízíme a můžeme si tak udělat představu, kam socialisté vedou tuto zemi. Peníze chybějí všem. V problémech jsou nemocnice i ambulantní lékaři, Rath nařizuje odkládat operace a šetřit na nejdražších čili nejpostiženějších pacientech. Tak dopadá socialistická solidarita v praxi -není na ní nic sociálního ani spravedlivého.
0/0
24.11.2005 11:23

jardahorak

Re: ?
Navic ono slavne a proklamovane bezplatne zdravotnictvi je ve skutecnosti dost draha sranda. Stejne jako bezplatne skolstvi a ostatni "bezplatne" veci, kteryma se socani a komousi porad ohaneji... :-/
0/0
24.11.2005 11:26

Joshuaboy

Re: Re: ?
No jistě, socani a komáři se tím ohánějí, ODS mohla, ale taky s tím nic po listopadu neudělala... Není to o politických stranách. I ta nejpravicovější strana ví, že tolik skalních pravičáků nikdy nezíská, aby před volbami mohla hlásat takové věci, jako platby za lék. péči, školné apod. i když všichni vědí, že to je potřeba jako sůl
0/0
24.11.2005 11:39

doktor_bota

Re: Re: Re: ?
ODS po listopadu udělala z vybrakovaného socialistického zdravotnictví relativně fungující systém, k zadlužování VZP začalo docházet až po nástupu ČSSD.
0/0
24.11.2005 11:43

jardahorak

Re: Re: Re: ?
ODS se ohani bezplatnym zdravotnictvim? Odmita skolne na skolach? Napred si poradne precti co jsem napsal a pak reaguj, ano?
0/0
24.11.2005 11:44

j@ck

Re: ?
o jaké rathově vině mluvíš? on ministerstvo nikdy neřídil a nikdy se nepodílel na návrhu zákonů či na jejich schvalování. přesto to prezentuješ tak, jakoby rath byl zodpovědný za všechno zlo. já ti řeknu pravdu: ve skutečnosti za to může Klaus
0/0
24.11.2005 11:31

vaclavj1

Re: Re: ?
Ten muze i za neurodu citrusu na severnim Uralu.
0/0
24.11.2005 11:33

me2di

Re: Re: Re: ?
nebo muze za to ze je venku takova velka kosa
0/0
24.11.2005 11:34

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: ?
Jo, to urcite take, "klausovo pocasi"
0/0
24.11.2005 11:43

Pimpil

Re: Re: Re: ?
no hele ale zase az tolik bych se nedivil, kdyby se ukazalo, ze i klausovi neco teklo do kapes... ale kdovi, pockejme si, dalsi kontroly ukazou dalsi zavady
0/0
24.11.2005 11:40

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: ?
Ja bych se divil, kdyby Rath prinesl nejake dukazy, kterymi by podeprel sva silna prohlaseni.
0/0
24.11.2005 11:46

me2di

Re: Re: ?
neridil ale zastaval jednu velkou funkci
0/0
24.11.2005 11:33

Pimpil

Re: Re: Re: ?
no a ? zgarba take zastaval vysokou funkci a mel na vykon VZP asi takovy vliv jako ty na beh nebeskych teles
0/0
24.11.2005 11:37

me2di

Re: Re: Re: Re: ?
Zgarba nam pekne vytycoval parcelky
0/0
24.11.2005 11:39

Pimpil

Re: Re: Re: Re: Re: ?
no dobre, ale zustanme u tvrzeni, ze nemel vliv na VZP... stejne jako rath
0/0
24.11.2005 11:41

doktor_bota

Re: Re: ?
Jaktože s tím Rath nemá nic společného? Kdo tlačil na MZ za paušální zvyšování platů?
0/0
24.11.2005 11:35

Pimpil

Re: Re: Re: ?
no to tlaci snad porad... to nejak souvisi s mizernym hospodarenim vzp ??
0/0
24.11.2005 11:36

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: ?
S mizerným? Ale no tak, soudíš podle té zprávy? Co počkat, až se k němu oficiálně vyjádří VZP?
0/0
24.11.2005 11:39

Pimpil

Re: Re: Re: Re: Re: ?
suttner se k ni snad vyjadril, ne ? ze to nemuze posoudit :-))
ale samozrejme mas pravdu, vysledky dalsich kontrol na sebe nejspis nenechaji dlouho cekat
0/0
24.11.2005 11:44

Deleter

Re: Re: Re: Re: ?
jistě. Lékaři si žijí zbytečně nad poměry.
..
.
.
.
.
To teď bude
0/0
24.11.2005 11:40

Pimpil

Re: Re: Re: Re: Re: ?
no vis co, ja jsem zrovna dukaz toho, jak se v medicine mizerne plati - nez abych delal lekare za 9 cisteho (za to ti rucim, ze zadna sekretarka ani nezapne pocitac), tak delam programatora s nastupnim 30 !
mimochodem proc by meli lekari delat nadprumernou praci za podprumernou mzdu ??
0/0
24.11.2005 11:43

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ?
A nemocnice maji predpokladam najit penize na platy ve vnitrnim hospodareni.
0/0
24.11.2005 11:49

j@ck

Re: Re: Re: ?
a jak to zvyšování platů dopadlo? stát nedal ani korunu a nemocnicím bylo nařízeno, aby zvýšily platy o 15%. nemocnice to prostě sebraly z osobního ohodnocení s tím, že na navýšení platů nejsou peníze. ten problém ve zdravotnictví leží úplně někde jinde než v mizerných platech zdravotníků... na jedné straně se vyhazují peníze a na druhé chybí. proč nemocnice povyhazuje své vlastní uklizečky, jenom aby si mohla najmout úklidovou firmu bratrance pana ředitele? proč VZP vydává 3x dražší časopis, na čemž se spousta lidí napakuje? to jsou skutečné problémy a ne to, zda zdravotnící dostanou o pár se korun měsíčně navíc.
0/0
24.11.2005 11:42

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: ?
Jinak řečeno, postup Ratha a MZ byl zcela na h@vno. Ohledně outsourcingu, pobav se o tom s nějakým ekonomem, dám ti jen jeden příklad: když ti v době chřipek onemocní půl uklízeček, můžeš tak maximálně bafnout smeták sám. Když se totéž stane cizí firmě, buď se o to postará, nebo má po příjmech. Nemluvě o tom, že cizí firma obvykle disponuje kvalitnější technikou, než by mohla nemocnice.
0/0
24.11.2005 11:48

Smrttchyni

?
Když strana A má prúser, tak skalní voliči strany A najivně hájí stranu A, když má průser strana B, stejně najivně její příznivci hájí stranu B. Jak tady vidím 100% všech voličů vlastně podporuje rozkrádání.
0/0
24.11.2005 11:16

j@ck

Re: ?
to je to selektivní vnímání. lidi prostě vnímají to, co vnímat chtějí a co je v souladu s jejich světonázorem a všechno ostatní ze svého vědomí vytěsňují. kéž by si lidi nejprve očistili své vlastní brýle, než se pokusí se dívat na svět. pak by viděli, že mezi ODS a ČSSD je asi takový rozdíl jako mezi cikánem a romem....
0/0
24.11.2005 11:26

me2di

Re: Re: ?
mezi cikanem a romem je velkej rozdil.....
0/0
24.11.2005 11:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.