Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři lidé zemřeli při havárii u Jaroměře

Čtyři lidé zemřeli po dopravní nehodě u Černožic nedaleko Jaroměře, z toho tři na místě. Srazila se tu dvě osobní auta s kamionem, který začal hořet. Těžce zraněné dopravil vrtulník do nemocnice v Hradci Králové. Silnice I/33 byla několik hodin neprůjezdná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

spider123

brzdná síla
Samozřejmě že budou stejné, za určitých teoretických předpokladů. Větší hmotnost vozu znamená přece větší tlak na cestu a tím pádem větší brzdnou sílu. Pokud to zvládnou brzdy tak není důvod aby tomu bylo jinak.
0/0
24.11.2005 1:08

barbudo

Re: brzdná síla
... poměr brzdné a tíhové síly je zrychlení (záporné). Poměr brzdné a tíhové síly smýkaného tělesa je zván součinitel tření.
Pokud automobil zastaví všechna kola, je jeho zrychlení (i záporné) určeno součinitelem tření ...
... teda úplně přesně by se musel zahrnout i aerodymický odpor ...
0/0
24.11.2005 7:02

mosulský machredž

O:O
Bléé, hnus, radši bych bral tu ptačí chřipku
0/0
18.11.2005 23:05

h@luzak

už se to nedozvíme
Asi se už nedozvíme, jestli příčinou byla vysoká rychlost kamionu, nevěnování pozornosti nebo nedodržení bezpečné vzdálenosti. Je mi líto mrtvých, zraněných i jejich blízkých. Stejně jako řidič kamionu mohla nehodu způsobit řidička toho Citroenu. Už se vám někdy stalo, že jedete 90 po silnici 1. třídy a šikula před vámi zastaví na fleku a hodí blinkr doleva, protože si právě vzpomněl, že chce odbočít?
0/0
18.11.2005 22:49

Shumway

Re: už se to nedozvíme
právě proto je tak důležité snažit se dodržet onu bezpečnou vzdálenost, chápeš ?
0/0
18.11.2005 23:09

zena_zdena

Re: už se to nedozvíme
haluzaku, vím, že se o ženských (řidičkách) mluví dost špatně, ale alespoň o těch co znám, můžu říct, že když by přejely odbočku, tak rozhodně nebudou covat v protisměru, ani to nezašlápnou na místě... protože prostě ženský jezdí mnohem pomaleji a opatrněji (mnohdy hůř než muži -to uznávám), ale myslím, že v tomto případě si ten Polák ai nevšiml, že ten citroen  odbočuje
0/0
19.11.2005 14:05

kalisz

Řidič kamionu nebyl
žádnej Lojza ani Pepík. Byl to Pšoncek a k tomu asi nemusim nic dalšího dodávat, ne?
0/0
18.11.2005 20:40

Moris737

Re: Řidič kamionu nebyl
to nemusis. Polaci, Germani, Rakusaci a spol. jezdi u v CR tak ze by si tohle "doma" nedovolili. Asi je ta neco spatne, ze panove od dopravni policie. Ono je jednodussi sednou na prdel na vyjezdu z dalnice, merit a kasirovat.
0/0
21.11.2005 12:09

Shumway

třeba to byl
jeden z těch borců, co se vám nalepí s plně naloženým autem na zadek a mají z vás prdel. v srpnu u Zábřeha  mě takhle stínovalo hovado ve Scanii plně naložený kládama, jeli jsme svých 90 a můžu vám říct, že s autem plným děcek to nebyl pěkný zážitek. jenže za tohle nikdo flastr zavčas nedostane.
0/0
18.11.2005 20:38

zena_zdena

Re: třeba to byl
to znám, je to hroznej pocit
0/0
19.11.2005 10:31

ja_sedivim

Tohle ještě nic není
Ty pravý masakry nastanou, až to kamiony kvůli zpoplatnění dálnic začnou řezat po ostatních silnicích. To teprve bude maso!! Tuhle v TV říkal nějakej chytrej z ministerstva dopravy, ře oni toto neočekávají. A pokud k tomu náhodou dojde, tak potom to budou řešit. Debil. Místo aby už teď dělali vše proto, aby k tomu nedošlo vůbec.
0/0
18.11.2005 19:31

mára1234

Re: Tohle ještě nic není
jenze to by museli vybrat satelitni system a ne mikrovlnny. satelitni system muze sledovat i polni cesty a vsadim body ze se do 10 let na nej prejde. Navic nechapu proc se ma na normalnich silnicich platit min nez na dalnicich, cimz tiraci budou preferovat vobycejny silnice
0/0
18.11.2005 20:08

joryk

Re: Tohle ještě nic není
Tak od toho jsou snad dopravní značky s omezením vezdu nad určitou hmotnost
0/0
18.11.2005 23:29

TBertuzzzi

Omluvte ho
Polodebilní řidič naklaďáku Lojza měl z fyziky za 5 . Proto nevěděl , že naložený naklaďák ma několikrát delší brzdnou dráhu než Citroen Saxo ......
0/0
18.11.2005 19:15

zena_zdena

Re: Omluvte ho
už není koho omlouvat...
 
teď o tom mluví ve zprávách
0/0
18.11.2005 19:18

mára1234

Re: Omluvte ho
z hlediska ciste fyzikalnich zakonu neni zadny duvod aby nakladak mel delsi brzdnou drahu nez osobak. to je asi podobny jako co pada rychleji - jestli kilovy zavazi nebo padesatikilovy pytel brambor
0/0
18.11.2005 20:03

meerek

Re: Re: Omluvte ho
ale je -- pri stejne rychlosti ma nakladak diky vyssi hmotnosti mnohem vyssi hybnost (rychlost krat hmotnost) a tudiz je zapotrebi vetsi sily pro zmenu jeho rychlosti. Otazkou pak je, zda brzdy u nakladaku maji proporcionalne vyssi schopnost tuto silu dodat... Ja bych rekl ze zdaleka ne...
0/0
18.11.2005 20:44

mára1234

Re: Re: Re: Omluvte ho
je to samozrejme o vykonnosti brzd. nevim jestli je nalozeny nakladak schopny na suchu zablokovat kola, ale na mokru urcite jo. v tom pripade nevidim duvod proc by brzdna draha nakladaku mela byt vyssi (dokonce nekolikrat vyssi) nez u osobaku. neberu v potaz smes pneumatik.
0/0
18.11.2005 21:04

krkinen

Re: Re: Re: Re: Omluvte ho
Mýlíš se. Kamion má samozřejmě delší brzdnou dráhu než osobák.
0/0
18.11.2005 21:06

mára1234

Re: Re: Re: Re: Re: Omluvte ho
myslis ze kdyz nakladak slapne na brzdy tak, ze zablokuje kola, tak ma delsi brzdnou drahu jako kdyz zablokuje kola osobak? tak o tom docela pochybuju.
0/0
18.11.2005 21:10

Englishman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omluvte ho
Tak o tom nepochybuj. V případě zablokování kol záleží na hybnosti, ploše dotyku pneumatik s vozovkou a tlaku pneumatiky na vozovku (předpokládáme li stejné třecí vlastnosti pneumatik a že pneumatika akci přežije). Není jediný důvod se domnívat, že se tyto tři faktory navzájem vyrovnají.
0/0
18.11.2005 21:53

mára1234

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omluvte ho
ja to nevidim tak jednoznacne. pokud jde o plochu, tak cim mensi plocha, tim zas vetsi tlak. to by cinitel smykoveho treni musel byt zavisly na tlaku. pokud jde o hybnost (m*v), tak to neni taky tak docela pravda, spravne je energie (0.5*m*v**2). pokud jde o snih, jeste donedavna se preferovaly uzke pneumatiky, tedy s mensi stycnou plochou a vyssim tlakem, coz by bylo ve prospech tezsich aut. co ale hovori ve prospech osobaku je, ze pri zablokovani guma zmekne a lip klouze. pri abs, coz je bezna vybava novych nakladaku, je i tohle eliminovano. ale z ciste fyzikalniho principu neni duvod aby nakladak mel delsi brzdnou drahu kdyz bude mit dostatecne vykonne brzdy.
0/0
18.11.2005 22:16

153624

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omluvte ho
Ale no tak,co se třeba přihlásit ke studiu nějaké VŠ zaměřené na konstrukci auta a zjistit, jak je to doopravdy?Pokud je to moc náročné,zaplatit si zkušební okruh a tam to prubnout.Výsledek je jasný-náklaďák má ze 100 km/h plně naložený oproti osobákům o řádově 100% delší dráhu,a to má také ABS...takže méně hloupostí a více vědomostí.Měření jsou publikována.Že je řidiči kamionů neznají nebo ignorují, je jiná.S výkonnější brzdu se kamiony už technicky fakt nedají udělat-(zimní pneu jsou údajně drahé,to si hoši majitelé náklaďáků musí koupit pro celou rodinku A8,Touaregy atd, atd..).Pneumatika to nespasí, ta má své schopnosti přenést brzdnou sílu.Ona to dramaticky nevyřeší ani ta zimní pneu,seč výrazně pomůže, ale alespoň dobrých 20 m zkrácení,když už nic,ne?Dobrý každý metr.Pro def.zónu osobáku teda určitě.Někoho z nás to třeba i živí,tak proto...
 
0/0
19.11.2005 13:50

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omluvte ho
... nákladní pneumatiky budou z tvrdší směsi a mají tudíž horší součinitel tření ...
0/0
21.11.2005 14:11

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Omluvte ho
... v případě zablokovaných kol záleží pouze a jenom na součiniteli tření ...
0/0
21.11.2005 14:07

spider123

Re: Re: Re: Re: Omluvte ho
Ano, souhlasím s tebou. Trochu se zajímám o fyziku takže co píšeš naprosto odpovídá. Je to ale jen teoretická fyzika, na cestách to funguje samozřejmě trochu jinak.
0/0
24.11.2005 1:02

Moris737

Re: Re: Omluvte ho
jezismarja... vrat se na ZS nebo si alespon precti nejakou ucebnici z teze skoly. Nechtel bych te potkat ani s plne nalozenym osobakem kdyz placas takove nesmysly. Ostatne zkus si to sam. Zkus zabrzdit s prazdnym osobakem a pak ho naloz cimkoliv prip, pridej vlek  a zkus to stejne. Dle tve teorie budou brzdne drahy stejne. To teda potes....
0/0
21.11.2005 12:16

zena_zdena

mám strach
každý den musím jezdit do práce autem, odpoledne jedu pro děti. Sedí v autosedačkách, ale když mám dva metry za kufrem nalepený kamion nebo náklaďák, tak nevím, jestli je úpně vygumovanej a nebo se náramně baví...
0/0
18.11.2005 18:52

dislektik

Re: mám strach
a nejsou to taky osobáky nebo opravdu jen nákladní vozy?????
0/0
18.11.2005 18:54

zena_zdena

Re: Re: mám strach
i osobáky, ale z těch nemám takovej strach, že mě semelou i s dětma
 
0/0
18.11.2005 18:55

Verstappen

Re: Re: mám strach
samo, že to dělaj i osobáky, jenže ty následky jsou v případě kamionů daleko, daleko horší
0/0
18.11.2005 18:55

dislektik

Re: Re: Re: mám strach
mě nikdy nenapadlo se někomu lepit na zadek ,ale pár se my jich už lepilo jeden dokonce na to doplatil 14 dní stará fábie na odpis no když se zrovna trefil do 40 tun no aspon ví že to příště nemá dělat!!!!!ještě že to přežil ve zdraví !!!!!!!
0/0
18.11.2005 19:00

Omen666

Re: Re: Re: Re: mám strach
Ty uz se hlavne nauc cesky!!! Ty pitcho!!! Moc nemakas, co? Jsi tu od rana do vecera, den co den...
0/0
18.11.2005 19:03

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: mám strach
za náklaďákem jedu tak daleko, abych si byla jistá, že mě vidí ve zpětným zrcátku, taky už jsem zažila jednoho, co zastavil (bez blinkrů) 100m před křižovatkou v lese (šel si odskočit) a strašně se divil, co to za ním píská (moje gumy) Jela jsem pomalu a viděla jsem, že brzdí, ale vůbec mě nenapadlo, že úplně zastaví
0/0
18.11.2005 19:05

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: mám strach
1)to je správné2)vůl korunovaný!!!!!
0/0
18.11.2005 19:09

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: mám strach
tahle příhoda mě naučila dávat blinkr , i když za sebou nikoho nevidím a mám pocit, že je to vlastně zbytečný
Taky jsem si zkusila najet s náklaďákem do křižovatky a odbočit, pochopila jsem, že někdy prostě musí najet do protisměru a nedělaj to pro svou zábavu
 
Myslím, že to chce víc tolerance a rozumu na silnicích
0/0
18.11.2005 19:13

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mám strach
potěšila si mě konečně někdo kdo na silnici začal přemýšlet a chovat se jako řidič jen aby takových přibývalo!!!!!!!!!!!!
0/0
18.11.2005 19:16

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mám strach
děkuju, ale myslím, že už si to hodně řidičů začalo uvědomovat a i v televizi je vidět spoty, které řidiče "učí"
Chce to jen zbavit se agresivity za volantem
0/0
18.11.2005 19:22

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mám strach
ano máš pravdu jen si myslím že nepoučitelný se stejnak nepoučí
0/0
18.11.2005 20:16

sam99xx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mám strach
Je smutné, že se někdo naučí dávat blinkr až po nějaké negativní zkušenosti ... Pokud jste dostali řidičák, tak jste museli složit nějakou zkoušku a zavázat se dodržovat pravidla silničního provozu, tak proč to neděláte? Protože nad vámi nestojí nikdo s bičem? Zrovna tak nechápu, proč je spousta řidičů doslova líná zabrzdit, když vozidlo před ním chce na křižovatce odbočit - to raději všichni začnou urputně kroutit volantem, kličkovat a najíždět, jen aby proboha nemuseli šlápnout na brzdu a nedej bože dokonce zastavit...
0/0
21.11.2005 9:10

Totedyne

Silnice smrti
Zamyslet by se měli ti poslanci (hlavně za ODS), kteří odmítli k D11 vyvlastňovací zákon. Zajímavé, že vyvlastnění drobných akcionářů jim nevadí. A to, že v Chlumci kamiony ničí soukromé domy, také ne.
0/0
18.11.2005 18:21

mára1234

Re: Silnice smrti
co to kecas?? vyvlastneni drobnych akcionaru umoznuli socani pres protesty modrych ptaku. a jestli chteli socani vyvlastnovaci zakon, maji v koalici 101 hlasu a urcite by jim pomohli i komousi.
0/0
18.11.2005 18:25

Totedyne

Re: Re: Silnice smrti
No nejvíc asi protestoval ten modrej pták, který s tím zákonem na vyvlastnění drobných akcionářů přišel. .
Nikde jsem jinak neříkal, že u obou vyvlastňovacích zákonů se hlasovalo podle stranické příslušnosti.
0/0
18.11.2005 19:10

Englishman

Re: Silnice smrti
Myslím, že vyvlastnění drobných akcionářů ODS vadí. A pokud si myslíte, že zákony jsou od toho, aby určovaly, který majetek bude kterému majiteli vyvlastněn, tak pozdravujte na Kubě. Zákony mají stanovovat obecná pravidla, kterými se každý - včetně státu - má pak řídit.
0/0
18.11.2005 18:28

dislektik

Re: Re: Silnice smrti
a pak jsou čtyři mrtví.
0/0
18.11.2005 18:30

houba_

tak ten zmetek
kamionackej uz nikoho nezvrazdi
skoda, ze vzal s sebou dalsi 3
0/0
18.11.2005 17:49

dislektik

Re: tak ten zmetek
škoda že né čtyři i s tebou
0/0
18.11.2005 17:50

FrantaHnip

Re: tak ten zmetek
Ten "zmetek kamioňáckej" byl možná lepší člověk než ty, tak vem provaz a jdi se oběsit do lesa, ty lamo
0/0
18.11.2005 17:51

nba04

Re: Re: tak ten zmetek
To že jel rychle mluví za všechno! Kdyby sledoval dění na silnici asi by zastavil nebo do vozidla jedoucího před ním boural takovou silou která by nezpůsobila smrt 3 lidí na místě a to další zemřel po převozu do nemocnice.  Lituji rodiny které čekají opravdu smutné svátky. A naši zákonodárci by se mněli probudit protože ty tregédie na cestách jsou do nebe volající. Je třeba přistoupit k razantnějším krokům než ten "blbej" bodovej systém.
0/0
18.11.2005 18:15

dislektik

Re: Re: Re: tak ten zmetek
TAKŽE SE ZAČNE STŘÍLET KAŽDÝ KDO UDĚLÁ PŘESTUPEK A STŘÍLET TO ZAČNEM OD NEZAPNUTÝCH PÁSŮ NAHORU
0/0
18.11.2005 18:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.