Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O dodávku transportérů soutěží dvě firmy

V tendru na dodávku nových obrněných transportérů pro českou armádu zůstaly jen dvě firmy. O největší zbrojní zakázku posledních let bude usilovat finská Patria s dvěma typy obrněnců AMV a rakouské konzorcium Steyer s vozidlem Pandur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majewski

kšeft
Matky na šroubky dodávám na podobné projekty za dvacku kus ( v krámě jsou za dvacetník) To víte 100 milionu za trochu železa stojí za ten ˇXeft
0/0
15.11.2005 22:11

wildge

Vývoj OT
Něco málo vím o Patrii a je nutno říct, že v Česku nic podobného není. Ta firma má opravdu široký zbrojařský i nezbrojařský záběr, který žádná česká firma nemá.
0/0
15.11.2005 21:06

x katka x

České firmy
Stará OTčka se dělala z českých komponentů (motory Tatra, převodovky Praga,....). Škoda, že české firmy zruinované zahraničními investory již nemůžou armádě transportéry nabídnout. Holt máme na to, aby jsme platili cizácké firmy a lidi co v nich dělaj. A třeba bývalí Tatrovaci se můžou akorát tak z nudy škrábat v *prdeli*. 
0/0
15.11.2005 15:33

freak2

Re: České firmy
jj, tak nějak - to bylo slávy, že k nám přicházejí zahraniční "spasitelé". Udělali co potřebovali - zlikvidovali konkurenci pro jejich výrobky a v tichosti se vypařili jak smrad.:-/
0/0
15.11.2005 15:38

navsteva

Re: Re: České firmy
Pokud si dobre pamatuji, tak to bylo tak, ze Milos a jeho banda zlodeju kricela, ze tu mame ceske stribro a zlato a to ma zustat v ceskych rukach. A tak se stalo. A az byla vetsina techot firem v krachu, povolavali se zahranicni manazeri jako posledni stebelko. Vetsiou to uz nepomohlo.
0/0
15.11.2005 16:07

pinguinone

Re: Re: Re: České firmy
..a nebo to bylo koupeno za ucelem likvidace... ..  spis ,by me zajimalo cim si na ty plecharny vydelame.. prodejem pudy ,nebo pohranicni prostituci...
0/0
15.11.2005 16:19

Obraceč kalendáře

...
Kalousek zařídí aby měli transportéry stejnou kvalitu jako naše padáky ....
0/0
15.11.2005 15:19

buxus

Nejprve grippeny, teď ótéčka
... není pochyb, že naše ministerstvo obrany a genštáb plánují útočnou válku. Proti komu - to je asi zatím státní tajemství.
0/0
15.11.2005 14:23

Ospalej

Re: Nejprve grippeny, teď ótéčka
Mozna ze nejdriv zautoci na chanov. To bude krest ohnem a pokud se zpet vrati alespon polovina nerozmontovanych transporteru bude to povazovano za uspech. Rozebrane transportery vlada vykoupi z prilehlych sbernych surovin.
0/0
15.11.2005 14:33

navsteva

Re: Nejprve grippeny, teď ótéčka
A tobe se snad neco nelibi? No s novou technikou se snad uz budeme moci ucastnit krom nemocnic a jinych "pomocnych" utvaru na akcich jako Kosovo, Afganistan, Irak...
0/0
15.11.2005 16:08

eloš

Je to málo a pozdě ! ! !
30 OT do roku 2007 ? To je výsměch. Kolik jen máme nemocnic, která bude nutno ubránit před bouřícím se zdravotním personálem. A co pojišťovny před pojištěncama ? A 199 OT do roku 2012 ?  Výsměch  !  To nás už zničí aj vnější nepřítel, co předtím začne vnitřní. Paroubek s Rathem a Kuhnlem na to nebudou sami stačit. LIDOVÉ MILICE kdyby, tak možná.
0/0
15.11.2005 13:35

Axelroth

Jak to tak vidim
u nas v kocourkove vyhraje treti firma a to firma ktera vydava casopis ABC. Ta se zavaze ze vyda ABC Special, ze ktereho si bude moct kazdy vojak vystrihnout a slepit svuj vlastni transporter, ktery po malych lakyrnickych upravach, bude schopen i velmi dobre plavat. Bude to velmi levne a pritom efektivni reseni.
0/0
15.11.2005 12:53

pinguinone

Re: Jak to tak vidim
..no me prijde smutne , davat takovou zakazku za hranice...
0/0
15.11.2005 13:03

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Re: Jak to tak vidim
Přesně tak, to u nás už nikdo neumí svařit dohromady trochu železa?
0/0
15.11.2005 13:20

martas38

Re: Re: Re: Jak to tak vidim
Uz si uvedomte, ze vyvinout OT neni tak jednoduche jako vymyslet sekacku na travu. Zbrojni prumysl, ktery zde pred rokem 89 byl, stal na 30 - 40 let starych technologiich a v 90. letech skoncil uplne a naprosto nam ujel vlak. Vyvoj noveho transporteru by byl drazsi, nez tento nakup. A prodej 300 ks OT by tento vyvoj rozhodne nezaplatil. A kde hledat trhy pro neznamy nevyzkouseny OT?
0/0
15.11.2005 13:51

Ospalej

Re: Re: Re: Re: Jak to tak vidim
S tim souhlasim. Ja sem jen zvedavej, kolik firem nas zase zazaluje za to ze vyber nebyl transparentni.
0/0
15.11.2005 13:57

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Re: Re: Re: Jak to tak vidim
Vývoj stojí samozřejmě hodně prachů, ale OT je určitě podstatně jednodušší než tank. A když je něco jednoduchýho, tak neznamená, že to je špatný. V extrémních podmínkách bych řekl, že je lepší mít jednodušší techniku. Na co je OT nadupaný elektronikou, když to v zimě zamrzne.
0/0
15.11.2005 14:11

martas38

Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tak vidim
OT dle dnesnich pozadavku musi mit vybornou prostupnost terenem. Musi byt snadno ovladatelne, musi z nej byt dobry vyhled. Musi odolat lehkym zbranim -najit material (zapomen kamarade na zelezo), sklon a tloustku pancire. Musi byt odolne vuci chemickym zbranim a castecne vusi radioaktivite atd atd atd. Myslis, ze to za dva roky vymysli firma, ktera zacina od nuly? Myslis, ze treba v republice existuje vhodna prevodovka pro takovy stroj?
0/0
15.11.2005 14:32

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tak vidim
... no prevodovku bude nakupovat i Steyr-Puch..    taky existuji licence.. a dodat 300 kusu neni prace na dva ´roky...
0/0
15.11.2005 16:18

martas38

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to tak vidim
A na kolik roku prace je vyvinout moderni konkurenceschopny a hlavne bojeschopny OT? Na deset? A na kolik desitek miliard ten vyvoj prijde?
0/0
15.11.2005 17:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.