Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidovci oživili zákaz kouření v restauracích

Lidovci chtějí opět zakázat kouření v restauracích, barech, kavárnách a na dalších místech, kde se prodává jídlo a nápoje. Zákaz, který letos neprošel Sněmovnou, znovu navrhla skupina poslanců KDU-ČSL vedená bojovníkem proti tabáku Josefem Janečkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

celtic

KDU...
0/0
16.11.2005 8:17

gagaryn

Re: KDU...
co by se ještě mělo zakázat?
0/0
16.11.2005 8:25

zena_zdena

Re: Re: KDU...
kouřit těhotným maminkam
0/0
16.11.2005 9:31

gagaryn

Re: Re: Re: KDU...
pokud kouříš a si těhotná 0,5 roku nepodmíněně a odebrání potomka.
0/0
16.11.2005 9:34

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: KDU...
já nikdy nekouřila, ale bohužel takové "mámy" ve svém okolí znám, jedna dokonce kvůli kouření v měsící odstavila syna, jen aby mohla víc kouřit
0/0
16.11.2005 9:53

nekmer

Výňatek z tohoto (dnešního )deníku
V coloradském městě Pueblo bylo před rokem a půl zakázáno kouření ve veřejných prostorách. První pozitivní výsledky se objevily velmi brzy. Za pouhých osmnáct měsíců klesl počet infarktů o sedmadvacet procent.
Podle statistik za 18 měsíců před červnem 2003, kdy byl protikuřácký zákaz zaveden, nemocnice hospitalizovaly 399 pacientů se srdečními problémy. Za stejnou dobu po zákazu muselo nemocniční ošetření vyhledat "jen" 291 lidí s podobnými problémy.
V
0/0
16.11.2005 8:15

Deleter

Re: Výňatek z tohoto (dnešního )deníku
kecy
0/0
16.11.2005 9:52

nekmer

lidé čtěte a přemýšlejte.
Vyhrajte závislost Tabáková reklama je u nás v televizi, rozhlase a tisku zakázaná, přesto si však výrobci cigaret nacházejí cestičky, jak tento zákaz obejít. Příkladem mohou být různé soutěže na letácích vložených přímo v krabičkách nebo také v klubech, kde se schází mládež. Tyto firmy dobře vědí, jak zapůsobit právě na mladé lidi, a získat si tak co nejvíce potenciálních klientů, kteří se v budoucnu budou z jejich sítí dostávat jen velmi těžko. Oslovují je jejich jazykem. Je to přece tak jednoduché: "Můžeš vyhrát auto, tašku nebo super triko. Stačí poslat pět fólií, SMS kód a čím více kódů pošleš, tím větší šanci na výhru máš!" Ovšem pravděpodobnost, že vyhrajete auto nebo některou z cen, je mizivá. Zato téměř stoprocentně "vyhrajete" závislost, jíž se nebudete moci zbavit
0/0
16.11.2005 7:41

zena_zdena

Re: lidé čtěte a přemýšlejte.
kromě závislosti ještě zdravotní problémy  a velmi často i předčasnou smrt
0/0
16.11.2005 7:47

Jackdaw001

Re: Re: lidé čtěte a přemýšlejte.
Zdení neblbni a zapal si
0/0
16.11.2005 8:14

nekmer

Re: Re: Re: lidé čtěte a přemýšlejte.
Ta máš zcela zjevně problém s druhou částí nadpisu
0/0
16.11.2005 8:18

zena_zdena

Re: Re: Re: lidé čtěte a přemýšlejte.
maximálně vonnou svíčku
nejsi, doufám, z těch, co říkají "kouřil umřel, nekouřil, umřel taky"
 
To by mohl někdo říct mojí kamarádce, když jí během pár týdnů umřel táta na rakovinu plic  ano, umřel, ale možná o 15 let dříve než by umřel, kdyby nekouřil. Je to nefér i k těm vnoučatům, kteří si bezva dědu užily tak krátce
0/0
16.11.2005 8:23

nekmer

tak se věci mají
Nazývejme věci pravými jmény! Cigarety jsou jediným výrobkem, který, užívá-li se tak, jak se má, zabíjí. Navíc je úmyslně vyráběn tak, aby vznikala závislost, kuřák nemohl jen tak přestat a musel kouřit denně. Jestliže někdo za účelem vlastního zisku vyrábí pochutinu, o níž je jednoznačně prokázáno, že zabíjí, a úmyslně cílí reklamu na ještě nevyzrálou populaci pubertální mládeže, aby se tito mladí lidé posléze stali drogově závislí na nikotinu a v době, kdy již mají dost rozumu, nemohli jednoduše přestat, páchá vědomou vraždu
0/0
16.11.2005 7:19

zena_zdena

Re: tak se věci mají
 vyčerpávající projev
 
ale dovedeš si představit, že těch pár milionů kuřáků máš přesvědčit, že je dobré jim zakazovat kouřit
0/0
16.11.2005 7:23

nekmer

Re: Re: tak se věci mají
Abych byl fér, neni to moje slohová práce, je to přetištěné.Pčedstavit si to nedovedu, ale štve mně kuřácká argumentace, která je velmi často šikovně zkreslená, jako třeba nesmysly o ekonomickém přínosu kuřáků a pod. Stačí chvíli hledat na netu a najdeš serizní články, dokazujíci opak .A abych doložil, že vím o čem mluvím, o čem mluvím, kouřil jsem 25 roků,tedy možná déle než je věk některých diskutujících. O přestávání, v okamžiku, kdy si uvědomíš, že tě cigaretka pomalu zabíjí a kolem 40ti to vidíš i ve svém okolí, bych mohl napsat knihu.Jenže osobní zkušenost je bohužel nesdělitelná. Zdravím tě a dík za ohlas 
0/0
16.11.2005 8:03

zena_zdena

Re: Re: Re: tak se věci mají
je to fakt, taky teď bohužel vidím, že v generaci našich rodičů si začíná závislost na cigaretách vybírat své oběti.
 
Po 25letech přestat  
0/0
16.11.2005 8:13

Deleter

Re: tak se věci mají
aha, cigarety jsou jediným výrobkem. A co pistole, revolvery, útočné nože, kulomety, miny, bomby, tanky, stíhačky, ponorky...
.
Možná jsi měl na mysli jen "pochutiny"; pak věz, že uzeniny, tučné, sladké, slané apod. ke zlepšování zdravotního stavu také nepřispívá.
0/0
16.11.2005 9:50

Transalp

Na jiné téma...
Clanky od ruznych autoru o nesmyslnosti a neopravnenosti povinnych koncesionarskych poplatku za statni media najdete pod jednou strechou na strance http://honza928.wz.cz
0/0
14.11.2005 12:16

klv

Re: Na jiné téma...
prosím tě nech té reklamy na své stránky
0/0
14.11.2005 14:44

Deleter

Vy nekuřáčtí posránci!
Přestaňte už přisraně plakat a dělejte něco pro své zdraví SAMI, nebo opravdu potřebujete, aby vás nějaké pánbíčkářské pseudoautority vodily za ručičku? Chachá!!!
0/0
13.11.2005 22:15

milchama

Re: Vy nekuřáčtí posránci!
To jako myslíš, že bychom měli začít s čistkami a očistit společnost od kuřáků, kteří svou bezohledností zabíjejí pomalu nejen sebe, ale i ostatní?
0/0
13.11.2005 23:48

Deleter

Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
Jistě!
0/0
14.11.2005 10:41

zena_zdena

Re: Vy nekuřáčtí posránci!
koukám, diskuze nepolevila ani během víkendu.
 
Nepotřebuju vodit za ručičku. U nás (doma) se nekouří a paltí to i pro naše nejbližší. Těm, co nás mají rádi, to nevadí a jsou kouřit ven (i v mrazu) a ti, kteřým je to za obtíž, k nám chodit nemusí
0/0
14.11.2005 7:51

zena_zdena

Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
teda dnes samý překlep
0/0
14.11.2005 7:52

Deleter

Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
Promiň, ale nevím, jak to souvisí se zákazem kouření v restauracích, hospodách, pivnicích, hernách, barech a putykách.
0/0
14.11.2005 10:42

zena_zdena

Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
jednoduše, nechodím do putyk, kde se kouří, ale pořádáme si sedánky doma (výjde to levněji a nesmrdíme)
Ale reagovala jsem spíš na to "vození za ručičku"  nepotřebuju, aby za mě někdo dělal rozhodnutí. Kuřákovi u nás doma řeknu "jdi s tím ven" -
 
Šachistovi už jsem tady psala, že je to na majitelích, koho budou preferovat, je to jeń jejich rozhodnutí. Dokonce jsme tady vymysleli lepší variantu toho pitomého zákazu: odměnu pro ty majitele, kteří ze své restaurace udělají nekuřáckou, ať se rozhodnou svobodně
0/0
14.11.2005 13:34

Deleter

Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
Já myslel "ručičkou" místní křiklouny "chceme zákon!" - vy jste příkladem svéprávnosti.
Nekuřácké provozovny by měly být - podle vzorku diskutujících - vždy naplněné k prasknutí, což je ta nejlepší odměna. Ale i jistá podpora by tu být mohla, bude-li provozovna skutečně nekuřácká.
0/0
14.11.2005 14:11

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
proto se vždy podivuji při vstupu do restaurace jak je to možné, dle statistik u nás kouří cca třetina lidí, v restauraci to vypadá tak na 3/4 , tak nevím kde je chyba
0/0
14.11.2005 14:16

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
a nejsou v tý statistice i nemluvňata, jako ve spotřebě piva???
0/0
14.11.2005 14:24

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
to si nejsem jist, ale v tom případě by počet kuřáků v dospělé populaci byl vyšší než se uvádí,
0/0
14.11.2005 14:33

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
 ale on je
nedávno jsem se ptala sousedky (17 let), kolik jich ve třídě kouří a řekla mi, že z 25 je 9 nekuřáků. To je mládež
0/0
14.11.2005 14:40

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
no ale v tom případě se totálně mění náhled na věc a rétorika předkladatelů návrhu zákona je zcestná, nebo-li zjevně lžou,
0/0
14.11.2005 14:43

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
neříkej, že tě to překvapuje
0/0
14.11.2005 14:50

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
a víš že ani ne
0/0
14.11.2005 14:52

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
jednak se obvykle uvádí věkový rozsah, kterého se daná statistika týká, a jednak věřím tomu, že nekuřáci opravdu raději moc nikam nechodí. V místním pufu nekouřil jenom pinkl a to proto, že říkal že mu stačí inhalovat.
.
Nebyl bych proti německému stylu, tam sice hulí všici jak cementárna, ale díky výkonnému větrání to není poznat na oděvu ještě za 14 dní.
0/0
14.11.2005 14:45

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
sohlasím s tím že u jídla se prostě nekouří a basta, ale je zajímavé když kuřáci si po jídle tedy zajdou zakouřit ven, vylezou za nimi i ti nekuřáci a ještě vedou chytré řeč proč kouří místo aby zůstali v tom svém  čistém vzduchu uvnitř
0/0
14.11.2005 14:55

Deleter

Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
a "ručičkář" je pro mě člověk, kterému vadí smrdič zastávkový, ale v dané situaci se neozve a naprosto naivně si myslí, že nějaký zákon povede ke zlepšení. Přece není možné, že všichni nekuřáci jsou čtyřicetikilové bulimičky a všichni kuřáci rambové, ne?
0/0
14.11.2005 14:13

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: Re: Vy nekuřáčtí posránci!
jo, máš pravdu, že lidi málokdy řeknou někomu, ať nekouří třeba na zastávce. Já jsem se párkrát osmělila a požádala kuřáka, jestli by nemohl jít jinam a ani jednou mě neposlal do..., ale vždy se omluvil a šel si stoupnout mimo prostoz zastávky.
0/0
14.11.2005 14:23

celtic

niefajčit...
súdruhovia, takto ten socializmun nievybudujete....
0/0
13.11.2005 22:14

Deleter

Idiot?
asi se ti připaluje kadidlo, začínáš psát ultrabludy! :D
0/0
13.11.2005 22:16

celtic

Re: Idiot?
a to prečo súdruh....  
0/0
13.11.2005 22:21

Deleter

Re: Re: Idiot?
nejsem žádný tvůj soudruh, socko.
0/0
13.11.2005 22:27

orca1

Je zákonné zakazovat majitelům restaurací aby se u nich nekouřilo ??
Na tuto otázku se pokusím celkem jednoduše odpovědět . ANO
Ptáte se proč ? Odpovím : Proč je tolik povyku  pro zelené maso v regálech když každej má možnost nakoupit jinde ?
Stát jednoduše určuje pravidla hry a snaží se chránit zdraví svých lidí
Profituje snad stát na DPH z cigaret ? Ano - Profituje dále stát z nemocného na následky kouření NE a silně prodělává jen dosud žádného ekonoma z vlády to netrklo .
Ptáte se proč v USA či státech západní Evropy se tak razantně omezuje kouření ? Z lásky k lidem ?? NE - čistě ekonomické důvody nemocný je mnohem dražším břemenem pro stát než zisky z cigaret .
Jedinej kdo pohne tímto problémem budou pojišťovny které to zohlední vůči pojistitelovi jestli kouří
0/0
13.11.2005 13:31

llamqa

Re: Je zákonné zakazovat majitelům restaurací aby se u nich nekouřilo ??
ohledne toho srovnani s masem v supermarketech: prodavat zkazene maso je nezakonne, prodavat cigarety nikoliv. prijde li clovek do obchodu, nemuze ocekavat, ze maso bude zkazene, prijde li do restaurace, neni jiz dnes vyjimkou oznameni na dverich, ze se uvnitr kouri, pripadne tuto skutecnost host zjisti drive, nez si neco koupi, kdezto u masa to pozna vetsinou az doma, tedy za predpokladu, ze to maso neni uplne zelene :) ano, souhlasim s priplatky na zdravotni pojisteni, souhlasil bych i s pripadnymi priplatky u leceni nekterych chorob zpusobenych nikotinem, ale za predpokladu, ze v tom pripade stat soucasne s tim snizi danovou zatez na cigarety.
0/0
13.11.2005 15:08

Deleter

Re: Je zákonné zakazovat majitelům restaurací aby se u nich nekouřilo ??
pokusím se vaši úvahu trošku rozebrat: a) v regálech nebylo zelené maso, nýbrž maso odzeleněné a tudíž nebylo poznat. Kuřáckou restauraci poznáte snadno b) proč se zakazuje kouření? Protože se politici úspěšně snaží zacpat mozky veřejnosti nějakými kravinami. Podle studie philip morris společnost na kouření neprodělává; studie ovšem byla označena za nemorální (počítala i nevyplacené důchody a nezaplacené léčení nemocí, souvistejících se stářím)
0/0
13.11.2005 22:11

zena_zdena

Re: Re: Je zákonné zakazovat majitelům restaurací aby se u nich nekouřilo ??
žel s tím "neprodělávaáním na kouření" máš pravdu, teď zemřel tatínek mojí kamarádky (rakovina plic - kuřák) důchod pobíral asi měsíc , předtím pracoval od svých 18ti let na tento stát
0/0
14.11.2005 8:09

KaktusX

Re: Je zákonné zakazovat majitelům restaurací aby se u nich nekouřilo ??
A cyklisti budou mít rizokový příplatek, vyznavači adrenalinových sportů se úplně prohnou, no a vegetariáni a abstinenti budou mít naopak slevu (což zvedne standardní částku). Atd., atd. A přirážky za automobil, klimatizaci a konzumaci zákusků. :-)
0/0
14.11.2005 10:29

KaktusX

Re: Je zákonné zakazovat majitelům restaurací aby se u nich nekouřilo ??
A jinak ta otázka je sama o sobě popletená. :)
0/0
14.11.2005 10:37

babacek

Bohužel
je to jediná věc od Lidovců pro kterou bych zvedl ruku nebo dal svůj hlas.Normální je nekouřit a jen kuřáci tvrdí opak.
0/0
13.11.2005 5:45

llamqa

Re: Bohužel
normalni je nechat rozhodnout majitele soukromeho podniku, jestli radeji zakaze ve sve restauraci koureni, a ziska nove zakazniky, nebo nezakaze, a zustanou mu tam soucasni stamgasti.
0/0
13.11.2005 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.