Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ústavní soud zkřížil Kinskému cestu k majetku

Ústavní soud rozhodl, že majetek zabavený státem před 25. únorem 1948 vymáhat jen podle restitučních zákonů. Verdikt zhatí například řadu tzv. určovacích žalob Františka Oldřicha Kinského.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Montaigne

Co takhle udělat součet škod jako Poláci ?
Způsobených válkou a německou okupací  Jen tak, abychom věděli na čem jsme
A jak vyčíslit cenu životů Josefa Čapka, Vančury a třeba 15-ti leté popravené Helenky Skalické z Ležáků   a 59 dětí z Lidic a jejich rodičů - tak s tím by nám poradili odbornící na restituce: " René , já a Rudolf" a slečna Marple    
0/0
10.11.2005 15:42

Miss Marple

Re: Co takhle udělat součet škod jako Poláci ?
Montaigne, ale ja myslim, ze michate hrusky s jabkama. Vy mluvite o skodach a obetech na zivotech zpusobenych nacisty za 2. sv.v. Ja prece nepopiram, ze skody napachany byly a dokonce mozna byly nektere spachany i otcem FUK, ale nikoliv otcem tohoto nacisty a uz vubec ne jeho tehdy nezletilym synem. Absolutne odmitam princip kolektivni viny, tak casto uplatnovany za socialismu v CSSR, kdy deti trpely za to, ze jejich rodice ci pribuzni byli rezimu nepohodlni. To neni spravny pristup.
Jakym pravnim rizenim se stali dedecek FUK a FUK dedici? No dedickym rizenim.
0/0
10.11.2005 16:08

Montaigne

Re: Re: Co takhle udělat součet škod jako Poláci ?
a to jsem slečno ještě tak velkorysý, že nepočítám škody ze zavlečení stalinského komunismu Hitlerem do Československa
A kdypak to dědické řízení proběhlo, že jsem tak smělej
Kdepak slečno, všechny škody se musí spočítat, tak, jak to udělali Poláci  
0/0
10.11.2005 16:16

Miss Marple

Re: Re: Re: Co takhle udělat součet škod jako Poláci ?
To datum, prosim pekne, nevim. Je-li to pro Vas dulezite, pokusila bych se behem vikendu zapatrat. Mozna to zkuste take a muzeme pak vysledky hledani porovnat.  
Dale navrhuju, abyste se zhluboka nadechl a vydechl a pak se zamyslel nad tim, zda za to, jakym smerem se ubiral politicky vyvoj teto zeme, opravdu, podle Vas, muze Kinsky? 
Skody na majetku, tak jako v Polsku - souhlasim, lec nechapu jak to souvisi s tematem. To snad abyste zacal diskutovat s pozustalymi po politicich ve 40. a 50. letech a treba je za to cinil zodpovedne ...
0/0
10.11.2005 16:27

René, já a Rudolf

Re: Co takhle udělat součet škod jako Poláci ?
nojo, to by bylo, aby tu nechybel znamy to nemcofobik a ochrance vseho ceskeho a proletarskeho  - Montaigne
 
Ten nalez jsem dosud necetl (stejne jako ho necetl ani autor clanku), takze nejsem s to posoudit, jestli je to stejna kauza, jako v pripade Kinsky... ale mam takovy pocit, ze se to tyka trochu neceho jineho... Kinsky namita, ze ke konfiskaci nikdy nedoslo, kdezto US se zabyva tim, za jakych podminek lze vracet majetek podle tehdejsiho prava radne zkonfiskovany...
0/0
10.11.2005 18:35

René, já a Rudolf

jj, to jsem čet...
jo, to byla velice zajimavá Anti-Kinsky priloha... dost mi to pripominalo clanky z Rudeho prava napr. o Vaclavu Havlovi nebo o dalsich ztroskotancich a samozvancich...
0/0
10.11.2005 14:42

čombák

Cca před 3 týdny
byl v Právu docela zajímavý článek, který rozebíral "členstvíxnečlenství, fašounxnefašoun,... Kinského rodičů  Histroikové tam "ukazovali" kopie přihlášek a podpor Němců Kinského rodinou  S úžasem konstatovali, že tohleto soudy nezajímalo
 
"pan hrabě" by si měl sbalit švestky i se svým právním zástupcem a mazat do Argentiny
Je zajímavé, že ve Žďáře n/Sáz. nikomu příbuzný Kinský a jeho restituce nevadí, řekl bych, že naopak jsou rádi, že tam je a hospodaří
0/0
10.11.2005 13:58

Hater

nehoráznost
Nechápu tu drzost Kinského, kdy se pokouší chtít vrátit majetky zabavené jeho ,,rodičům", které byly zkonfiskované po r. 1945 na základě prezidentského dekretu (zákona), schváleného demokratickým parlamentem. Rodiče, resp. otčím a matka byli germáni jako bič, otčím v NSDAP a SS, maminka pouze ve ,,straně". Překvapující je drzost některých soudů v ČR, které už této kreatuře vrátily některé nemovitosti. Nynější soudy si přivlastňují právo rozhodovat o dějinách a majetkách asi za 1000 let nazpět, drzé, opovážlivé, nehorázné...
0/0
10.11.2005 13:47

čombák

Re: nehoráznost
proč tě, probůh, překvapuje, že "některé soudy něco vydaly"
"ZA PENÍZE DůM NEJEN V PRAZE"
0/0
10.11.2005 13:53

Macínek

Re: nehoráznost
Nehoráznost je to, co zde vy píšete....  Přečetla jsem si několik knih o českých šlechtických rodech a rozhodně to nebyli lide, kteri by se chovali tak, jak je to videt v dnesni spolecnosti viz. nase politicka reprezentace (predevsim samozrejme socani a komouši)
Tak jak se oni starali o svůj majetek a zaměstnance, o tom si dneska muzem nechat jen zdat. 
Takze se tady zase jenom projevuje klasická česká vlastnost..ZÁVIST
0/0
10.11.2005 14:17

čombák

Re: Re: nehoráznost
v souvislosti s "daným kinským" docela hloupá reakce  NSDAP, hitlerjungen,.....
 
Výše píšu jasně, že druhá větev je velmi oblíbená, nikdo nevyčítá Radslavovi restituce              
0/0
10.11.2005 14:30

Nassrrranej

Je fám to uš bestimmt, fy böhmische Hunde?
Jednou pršijít der Tag, fy böhmische unter-tschlovekove!
 
              Deutschland, Deutschland über alles!!!
 
 
0/0
10.11.2005 12:00

old fashioned Vince llI.

Re: Je fám to uš bestimmt, fy böhmische Hunde?
Fotzengesicht Nassrrraaannneyyy, du bist ein kolosales Arschloch, wusstest du das eigentlich?
0/0
10.11.2005 14:56

Tokamak

Z toho co píše Idnes,
jsem pochopil, že v určitých případech neplatí zákony České republiky s výjimkou restitučních? Není to samo o sobě protiústavní?
0/0
10.11.2005 11:54

Vanguard

Re: Z toho co píše Idnes,
No, ten nález pochopitelně neznám, ale podle mně je to založeno na principu speciality, tzn., že došlo-li přechodu majetku na základě určité skutečnosti (znárodnění), lze se jeho vydání domáhat pouze na základě speciálního zákona (restitučního), který pro to stanoví konkrétní podmínky.
0/0
10.11.2005 12:42

dukeprvni

Ústavní soud zkřížil Kinskému cestu k majetku
Halt co se jdonou ukrade to se jen tezko vraci  to uz kdysi davno tvrdil i jednooky neboztik z Trocnova
0/0
10.11.2005 11:50

Montaigne

Re: Ústavní soud zkřížil Kinskému cestu k majetku
vidím to tak, že vám budou muset stačit vagony zlata vytrhané lidem z úst a nakradené jinak po Evropě.
A vracet to nemusíte, už totiž není komu. Krást se musí umět, to říkal už dávno Velký Bílý Otec ve Washingtonu  
0/0
10.11.2005 12:00

Ulrich

Čili nelze vůbec vymáhat
protože na majetek zabavený před únorem 1948 se restituční předpisy nevztahují...... Vypečené. Soudruzi jedni.
0/0
10.11.2005 11:19

Fanda Šmanda

Re: Čili nelze vůbec vymáhat
Jacípak soudruzi. Kdo se choval za německé okupace slušně, ten už majetek (zcela právem) dostal zpět. Ze šlechtických rodů mj.Lobkowiczové, Šternberkové, česká větev Kinských ... Naopak kdo kolaboroval a tudíž se choval špatně, tak (opět zcela právem) dostal kulový, a je jen dobře že ÚS potvrdil, že to tak i zůstane.
0/0
10.11.2005 11:25

Montaigne

Re: Čili nelze vůbec vymáhat
ano, ýbrGermáne, dostanete houno, konečně jsi pochopil  
0/0
10.11.2005 11:25

Kocour_v_botach

Re: Čili nelze vůbec vymáhat
Mas smulu,skopcaku
0/0
10.11.2005 11:39

adamsmith

Re: Čili nelze vůbec vymáhat
Zaplatili snad potomci nacku valecne reparace?
0/0
10.11.2005 11:59

Montaigne

Re: Re: Čili nelze vůbec vymáhat
Nezaplatili, ale prej se pokusí reinkarnovat miliony lidí. Už se to u některých povedlo, bohužel jenom u těch , co tady poskakují v hnědých uniformách  
0/0
10.11.2005 12:02

Miss Marple

Re: Čili nelze vůbec vymáhat
Presne tak, Ulrichu, vypecene. Libi se mi, jak zde radostne tleskaji ruckami zamindrakovani cechacci, zejmena ti, kterym nemeli co vratit. Fr. Ulrich Kinsky se soudi o majetek, ktery nenalezel jeho otci - nacistovi, ale dedovi, ktery nacistou nebyl! Otec F.U. Kinskeho zemrel pred rokem 1948 a tudiz se dedici stal ded a vnuk. Majetek je, dle meho soudu, protipravne zadrzovan. Neni totiz konfiskatem po nacistovi, ale byl znarodnen. 
0/0
10.11.2005 13:59

Montaigne

Re: Re: Čili nelze vůbec vymáhat
naštěstí vše jen dle tvého soudu, drahý soukmenovče  
0/0
10.11.2005 14:09

Miss Marple

Re: Re: Re: Čili nelze vůbec vymáhat
Soukmenovce? To je vase veskera argumentace?
Z cele teto kauzy je citit jen nesnasenlivost vuci aristokracii. Zrejme jen proto, ze nenosi radiovku a modraky i v nedeli. Tak jako byl vracen znarodneny majetek jinym, mel by byt vracen i Kinskym.
0/0
10.11.2005 14:56

Montaigne

Re: Re: Re: Re: Čili nelze vůbec vymáhat
upřesněte si slovník, majetek nebyl nacistické rodině Kinských znárodněn, alébrž zabaven na základě Benešových dekretů  Máte ještě nějaký problém s výsledky Druhé světové války  
0/0
10.11.2005 15:34

Miss Marple

Re: Re: Re: Re: Re: Čili nelze vůbec vymáhat
Mopntaigne, nemam problem s 2. sv. a rozlisuji tato dve slova. Zejmena protoze byl Kinskym majetek tzv. zabaven na zaklade BD, lec neni mozne zabavit majetek pozustalym po kolaborantovi. Kolaborant byl mrtev a jeho dedicove, otec a syn, kolaboranty a nacky nabyli. Zejmena FUK nebyl v te dobe ani zletily.
0/0
10.11.2005 15:46

Montaigne

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čili nelze vůbec vymáhat
a jakým právním řízením přešel majetek na nebohého synka či vnoučka Kinského
0/0
10.11.2005 15:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.