Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vdova po Hlinkovi dala tvář kampani proti nehodám

Ministerstvo dopravy představilo novou kampaň, která má snížit nehodovost na našich silnicích. Řidiči se po celé republice budou setkávat s billboardy a menšími plakáty, kterým propůjčila svůj obličej Liběna Hlinková. Její manžel, hokejový trenér Ivan Hlinka, zahynul loni při autonehodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik

kdyby to manžílkovy řekla před rokem možná by pak nemusela trapasit
0/0
12.11.2005 16:29

Monte Pelmo

jak jako vterina?
to jakoze kdyz zatocite volantem spatne o jednu uhlovou jednotku, tak to takhle spatne dopadne? to musi byt teda citlivej volant...
0/0
11.11.2005 5:56

davexx

Re: jak jako vterina?
Mám intenzivní pocit, že lze pochopit, že se hovoří o časové jednotce.
0/0
11.11.2005 8:12

barbudo

Re: Re: jak jako vterina?
... od roky 1975 platí v této zemi jednotková soustava SI ...
... jednotkou času je sekunda ...
0/0
11.11.2005 8:16

davexx

Re: Re: Re: jak jako vterina?
Ano, to je celkem jasné, až to bude diskse o fyzikálních jednotkách, pak to vlákno naprosto chápu, ale tady? Kolik z nás ještě žije v době kysličníků, sirníků atp.
0/0
11.11.2005 9:34

barbudo

Re: Re: Re: Re: jak jako vterina?
... tato změna ovšem není stará 30 let ...
0/0
11.11.2005 9:36

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: jak jako vterina?
.. v aute si , ale namlatis stejne jako pred 50 lety ,( mozna roky podle SI  ..   )
0/0
11.11.2005 10:11

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: jak jako vterina?
Máte pravdu, je to jen 28 let :-)
0/0
11.11.2005 13:26

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak jako vterina?
... to už je tak dlouho ... hmmm ... to to letí ...
... mimochodem změna chemického názvosloví byla zbytečnost ...
0/0
11.11.2005 16:36

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak jako vterina?
Já si myslím, že nebyla. Nové názvosloví se přece jen o něco více blíží mezinárodním normám. Samozřejmě na český unikát, tedy přípony, nemá nikdo, v tom je naše názvosloví ojedinělé (a velmi usnadňující život chemiků).
0/0
14.11.2005 17:48

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak jako vterina?
... změna názvu jednotky času ovšem byla nutná. Není možné, aby se stejně jmenovaly jednotky dvou veličin ...
0/0
14.11.2005 18:26

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak jako vterina?
A proto se úhlová minuta jmenuje stejně jako časová minuta.
0/0
15.11.2005 14:21

freak2

...
Chci věřit tomu, že to ta paní dělá skutečně pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu, ale billboardy zobrazující lidská těla rozšrotovaná zdemolovanými vozy by měly na "prasata" ohrožující na silnicích ostatní slušné řidiče nesporně vyšší účinek(z etického důvodu je to bohužel neprůchodné). Možná by nebylo marné zatlačit na automobilky ať začnou do aut montovat něco na principu tachografů u náklaďáků - při kontrole by se policajti napojili a hned by bylo jasno a určitě by se značně snížil počet řidičů typu "tady určitě neměří, tak na to šlápnu".
0/0
10.11.2005 21:06

ant.

Re: ...
...ještě účinnější by byl portrét paroubacka,ten by zastrašil každého(z etického důvodu je to naštěstí neprůchodné).....s druhou částí nesouhlasím-nechci nechat napojovat policajty a myslíš,že by bylo jasno?Tobě možná,policistovi nikoliv....
0/0
11.11.2005 10:20

Rada8

***
ruku na srdce, kdyby to nebyl polobůh hlinka, taky by tu bylo tolik příspěvků, že chudák nevinnej zemřel (nepřipoutanej, těžce překročil rychlost a s největší pravděpodobností nalitej)
0/0
10.11.2005 20:08

barbudo

Re: ***
... těžce překročil rychlost?
0/0
10.11.2005 20:34

Rada8

Re: Re: ***
chceš tvrdit, že jel 90?
0/0
10.11.2005 20:49

barbudo

Re: Re: Re: ***
... 85 - 105 ...
0/0
10.11.2005 20:51

Rada8

Re: Re: Re: Re: ***
tak teď mám dilema...jsi duch hlinky, nebo řidič avie, že to tak přesně víš?
0/0
10.11.2005 20:52

pinguinone

Re: ***
..a je tu rec o Hlinkovy , nebo o Hlinkovi...?
0/0
11.11.2005 8:11

HeTomCat

Re: ***
Přesně tak. Moje slova. Je to docela paradoxní a komické, že zrovna tahle osoba je tváří osvětové kampaně. Ona sice to auto neřídila, ale Hlinka je minimálně spoluviník nehody, takže za to, že pí. Hlinková bude juset jíst kapra sama, může její manžel - ne my ostatní řidiči. Když někdo jezdí nepřipoutaný (a z toho, že měl přemálaná žebra, je to jasné, včetně "hlavičky" v předním skle) a navíc rychleji, než by měl, je celkem hodně pravděpodobné, že ho srážka zdemoluje.
0/0
11.11.2005 13:44

2Mac7

Re: Re: ***
když podle Vás za to mohl Hlinka ( podle mého názoru to byla vina řidiče Avie) tak si z toho snad Vy a ostatní se stejným názorem vezmou to, že budou jezdit jinak než Hlinka , ne  ? Žádná kampaň nehovoří přeci konkrétně k jednomu člověku , myslete .
0/0
11.11.2005 15:16

2Mac7

Re: Re: Re: ***
Např. těch , co jezdí nepřipoutaní , je mnoho. Tak uvidí , jak můžou dopadnout ti, co je mají rádi, když se oni nebudou poutat .
0/0
11.11.2005 15:18

HeTomCat

Re: Re: Re: ***
No já osobně vidím z pohledu pí. Hlinkové naštvanost. Za to, že jí někdo vzal manžela. Přesně jak tady někdo říká, spíše by měla sedět v autě S BEZPEČNOSTNÍMI PÁSY a říkat, že TAKHLE SE MÁ VY DEBILOVÉ JEZDIT. Ne smutně koukat u vánočního stolu. Alespoň na mě to působí trochu opačně
0/0
12.11.2005 13:35

barbudo

Re: Re: ***
... pokud proti Vám pojede v náklaďáku spící mamlatánec a když se probudí, těsně před Vámi začne naplno točit do Vašeho pruhu ...
 ... budete mrtvý a neřeknete ani kudva ...
 ... pásy nepásy, 90 nebo 100 ...
0/0
11.11.2005 16:46

HeTomCat

Re: Re: Re: ***
Cituji z článku IDNES: "Hlinka jel v době nárazu 106 a 111 km/h a Veleta 45 až 47 kilometrů v hodině." Docela velký rozdíl. Kdyby jel Hlinka připoutaný a stejně rychle jako Veleta (což by samozřejmě ale nikdy ve svém fáru nejel, to je jasné), střetová rychlost by byla 80/90 km/h. Kdyby byl připoutaný, možná že by si nemusel pohmoždit hrudník. Tady jde o to, že Veleta sice vjel možná do protisměru, může za nehodu a za zranění, ale ne za jejich důsledky. Kdyby byl prostě připoutaný, nemusel by sebou fláknout na volant, a roztříštit si hrudník.
0/0
12.11.2005 13:33

HeTomCat

Re: Re: Re: ***
Čili, chci říct, že kdyby jel Hlinka 40 a "mamlatánec" 110, ani nehlesnu. Jenže poměr byl trochu obráceně. A vzhledem k tomu, že Hlinka překročil rychlost o docela významných cca. 20 km/h (pro srovnání: povolená 50ka v obci vs. 70ka) a nebyl připoután, důsledky jsou takové, jaké jsou. Kdyby byl připoután a jel by slušněji - a to by spíš měla kampaň propagovat, velice pravděpodobně by tady diskuse o jeho smrti vůbec neexistovala
0/0
12.11.2005 13:39

barbudo

Re: Re: Re: Re: ***
... Hlinkův úraz způsobila boční složka rychlosti Avie (cca 32 km/h). Vliv dopredné rychlosti byl zanedbatelný. Kdyby stál na parkovišti a najela mu dveřmi na klín Avie, dopadl by úplně stejně ...
... to, co předvedl Veleta je prasárna naprosto nejhrubšího zrna. Zabil by každého, kdo by jel kolem.
Mimochodem, jeho brzdná dráha by byla lehce přes 10 metrů. Kdyby brzdil ... 
0/0
12.11.2005 16:29

kuny

No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
Hlinková by měla hlavně dát tvář kampani za používání bezpečnostních pásů!
0/0
10.11.2005 19:56

barbudo

Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
... pásy jsou dobré, ale proti Avii ve dveřích nezabírají ...
0/0
10.11.2005 20:03

Rada8

Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
pásy + přiměřená rychlost+ střízlivý řidič=téměř bezpečná jízda bez osudných vteřin
0/0
10.11.2005 20:05

barbudo

Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
... to jistě ...
... kolik je rychlost přiměřená pro míjení protijedoucí Avie?
0/0
10.11.2005 20:33

Rada8

Re: Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
kdyby jel rychlostí povolenou,...fajn...taky bych slzu uronila. ale pokud sám překročí předpisy, a ne v jednom bodě, tak ta vina je snad i jeho, nebo ne? u nás zemřel nedávno kluk na motorce. jel po hlavní. v obci. 160. z vedlejšky jela avie. mohl snad ten řidič avie  tušit, že ta motorka v dálce jede 3x rychleji než je povoleno??? že do něj vrazí?  nemohl, ale kluk holt nebyl hokejovej bůh, tak zaplaťpánbů měl vinu on. 
0/0
10.11.2005 20:37

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
... jel 85 - 105 ... Avie odbočila pře čáru tak prudce, že gumovala ... za tu dobu Hlinka ujel asi 30 m, Avie možná 15 - 20 m. Řidič Avie spal, hledal na podlaze mobil nebo svačinu. Pak se slovy "kudva odbočka" prostě bez rozmýšlení zatočil, co to šlo ...
... nájemný vrah by to udělal stejně ...
... a dostal by podmínku ... 
0/0
10.11.2005 20:46

Rada8

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
ty brďo, ty jsi ten řidič avie, že to tak přesně víš?
já s hlinkem jela v autě dvakrát v životě. ani jednou nejel předepsanou rychlostí. ale tehdy v srpnu asi výjimečně jel předpisově. tak pardon.
0/0
10.11.2005 20:51

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
... co jste měla z fyziky?
0/0
10.11.2005 20:54

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
Možná sem naivní já, ale fakt víc důvěřuju posudkům a prokázaným faktům než tomu co někdo napíše do diskuze. Takže si shrnem fakta: 1)  Hlinka byl střízlivý, 2) rychlost vozu před okamžikem střetu byla cca 106 km/hod.(přestupek), 3) Hlinka nebyl připoutaný (dle znaleckého posudku by s téměř 100% pravděpodobností nepřežil i kdyby byl připoutanej, ale to ho samozřejmě neomlouvá, takže přestupek), 4) naproti tomu pan Veleta odbočoval přes plnou čáru (přestupek), 5) nedal přednost protijedoucímu vozidlu (přestupek), 6) způsobil dopravní nehodu (přestupek), 7) a tím se dopustil zabití z nedbalosti s následkem smrti (trestný čin).
0/0
11.11.2005 7:26

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
.. i kdyz mozna ,ze to soudni znalci vzhledem k stupni popularity zmanipulovali... Lenin taky neumrel na syfilis.. ...             
0/0
11.11.2005 8:14

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
... v Hlinkově případě si může udělat obrázek každý, kdo dával pozor na hodinách fyziky (... statiky, kinematiky, dynamiky, pružnosti a pevnosti ...) ...
0/0
11.11.2005 10:15

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
.. je to fifty/fifty.. jeden  hodne rychle a druhej hodne blbe...
0/0
11.11.2005 16:33

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
... 85 - 105 je hodně rychle?
A mělo to nějaký vliv?
0/0
11.11.2005 16:50

2Mac7

Re: Re: Re: No, napadlo mě to, bude to asi znít blbě, ale napíšu to...
kéž by tohle byla pravda - není
0/0
11.11.2005 13:29

demon3

Co je tu za hovada ?
Pánové z většiny z Vás je mi blivno a doufam, že se s Váma nepotkam na silnici v okamžiku, kdy si budete chtít odskočit na oběd a rozhodnete se odbočit vlevo přes plnou.... Nezapomeňte pak vyprávět pohádku o zvířeti, ta zabírá !
0/0
10.11.2005 18:07

dislektik

Re: Co je tu za hovada ?
no když někdo jede kolem 160 km/h a odbočení přes plnou je povoleno se nesmí pak divit když má airbag na kzichtu a motor mezi nohama a to není hnus to je realita českého božstva a boužel je jich stále hodně.
0/0
10.11.2005 18:11

demon3

Re: Re: Co je tu za hovada ?
I když někdo jede 160, jako že bylo prokázáno 106 a to si dovolim tvrdit jezdí většina lidí, tak odbočení přes plnou a nedání přednosti v jízdě je přestupek a případě zabití trestnej čin a to i kdyby se jednalo o český božstvo !
0/0
10.11.2005 18:15

dislektik

Re: Re: Re: Co je tu za hovada ?
tak si přečti zákon.a pokud někdo jede v 70- 106 tak porušuje zákon a jelikoš nemohl řidič avie na něj zareagovat pro jeho rychlost tak kdo asi je vinen?????
0/0
10.11.2005 18:18

demon3

Re: Re: Re: Re: Co je tu za hovada ?
Na devadesátce jezdí okolo kila většina lidí, myslíš že uspěješ s obranou že jsi nestihl zareagovat ? Radši vrať papíry jestli nějaký máš, když máš pomalý reakce, jsi nebezpečnej !
0/0
10.11.2005 18:21

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: Co je tu za hovada ?
vidím že jsi četl zveřejněný soudní analýzy takže bud dál nejlepší na silnicích a vozík invalidní ti financovat odmítám ahoj
0/0
10.11.2005 18:24

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je tu za hovada ?
O tom že jsem nejlepší nic neřikam, četl sem poudek soudního znalce, takže mam určitě větší znalosti než ti co berou za svatou pravdu to co si přečtou v internetový diskuzi. Pokud jezdíš Avií, tak mě invalidní vozík financovat nebudeš, já nemam ani na Superba...
0/0
11.11.2005 7:09

barbudo

Re: Re: Re: Re: Co je tu za hovada ?
... ta Avie zatočila tak prudce, že gumovala. Jak dlouho jí trvalo, než se tímhle stylem dostala do Hlinkova pruhu? A kolik za tu dobu ujel?
0/0
10.11.2005 20:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.