Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovku rozpůlil střet se dvěma kamiony

Dopravní nehoda ráno zablokovala vjezd do Strakonic. Škodovka se v Písecké ulici rozpůlila po střetu se dvěma kamiony. Pětatřicetiletý řidič byl na místě mrtvý, jeho spolujezdec zemřel po převozu do nemocnice. Silnice I/4 byla téměř čtyři hodiny neprůjezdná. Na místě zasahovali hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oracle29

Za 200 Kč
 nic posílat nebudu. Hodně přitlačte (mnohonásobek) .
0/0
8.11.2005 14:01

Semtex

Strakonice
Teď se objevila nová fotka...takže můžu potvrdit, že je to opravdu z toho místa. A pro další diskuzi ten odbočovací pruh vlevo, co je vidět v pozadí, tam sice je, ale až pro další odbočku, oni odbočovali o jednu křižovatku dřív.
0/0
4.11.2005 19:48

Semtex

:(
Jenom bych chtěl podotknout, že jsem ráno kolem tý havárie projíděl, stalo se to 500 od tabule Strakonice. Ten spolujezdec byl muj kamarád. Žadný riskantní předjíždění, odbočoval vlevo do práce. Nikomu nikam nevjeli. Jinak ta fotka se mi k tomu místu taky moc nehodí, ale nevim.
0/0
4.11.2005 19:43

dislektik

no jo 850 kg nevyhraje nad rozjetýma 40-ti tunama
lidi uvědomte si že nákladní vůz nezastaví na metru a to platí i pro druhou stranu a trochu ohleduplnosti by nebylo taky na škodu!!!!!!!
0/0
4.11.2005 19:01

jandolni

Je třeba dodržovat vzdálenost!!!
Najezdil jsem stovky tisíc KM a stále je s tím problém. Není hodiny, aby se na mne nelepil nějakej blbec. Proč to dělá?
Když to opravdu přehání a já vím, že v případě nenadálé překážky přede mnou by nemohl zabrzdit, tak mu opatrně zablikám brzdovými světly, tak abych při tom nesnížil rychlost. Některý pochopí a rozestup zvětší.
Někdy to nepomůže, tak ho nechám předjet, ale štve mne to.
Někdy mám chuť zatáhnout ruční brzdu, pokud se jedná o osobní auto a nechat to tomu blbovi sežrat. Jenomže já to nedokážu. Bylo by mi líto těch aut, která dalo tolik práce vyrobit.
Dodržujte vzdálenost mezi mnou a vaším vozidlem!  Brzdím také proto, abych nepřejel psa nebo ježka a jestli do mne narazíte je už váš problém.
Jan Dolní
0/0
4.11.2005 18:56

Ivana_cz

Re: Je třeba dodržovat vzdálenost!!!
Viz nize, treba ja si neberu servitky - proste na to dupni  
0/0
4.11.2005 20:19

vidl

Re: Re: Je třeba dodržovat vzdálenost!!!
Co mě trochu štve že jak si necham odstup tak už tam míří nějakej rychlík myškou
0/0
5.11.2005 8:23

Ivana_cz

Re: Re: Re: Je třeba dodržovat vzdálenost!!!
No, tak je potom predjedu, vezmu to po strane hodne blizko a pote jeste cuknu smerem k nima a vytlacim je. No, a v zaveru na to dvojite pred nima dupnu  
0/0
9.11.2005 17:25

Isbjoerna

Re: Nedelejte to!
"Někdy mám chuť zatáhnout ruční brzdu, pokud se jedná o osobní auto a nechat to tomu blbovi sežrat." ------- Nedelejte to! --- Behem me vice nez 25ti-lete ridicske praxe jsem zazila tri nehody tohoto druhu: Za mnou jedouci auto (motorcycle) najelo zezadu do meho stojiciho auta; pri cervenem svetle ci na vedlejsi silnici pri zastaveni a priznani prednosti jinemu autu na hlavni silnici. Pri jedne z techto nehod (krizovatka, cervene svetlo) najelo to nebrzdene auto (ridic usnul) do meho auta rychlosti asi 60-70 km/h. Jen diky memu narazuvzdornemu autu (dostatecny material k odchycene narazove energie) a mnoha stastnych okolnostem jsem tuto nehodu prezila bez tezkeho zraneni. Jiste, juristicky mel vinu ten spici ridic, ale poskozene zdravi ci ztraceny zivot Vam zadny soudce/rozsudek nevrati.
0/0
5.11.2005 11:06

davexx

Re: Re: Nedelejte to!
Naprostý souhlas, jakékoli srážce je třeba se vyhnout, pokud je to alespoň trošku možné. Mrtvý ani zraněným nám bude naprosto k ničemu, že jsme byli v právu.
0/0
8.11.2005 16:19

pinguinone

..v ceskym doliku se jezdi zhovadile..
..brzda,plyn.. na kufru .. bez ohledu na predpisy.. a dokonce s agresivnim vynucovanim pri prekracovani povolene rychlosti...
0/0
4.11.2005 15:46

Ivana_cz

Re: ..v ceskym doliku se jezdi zhovadile..
Ja to resim jednoduse - kdyz mi nekdo sedi moc blizko na zadku, dupnu na brzdy. To byste meli videt ten jejich tanecek. Tri krat uz do me vlitly, (BMW + 2 Mercedesy). Muzu rici, ze to je nebezpecne, ale dela mi dobre videt ty drzky, jak konci jejich "spech", obzvlast kdyz na dalnici tvrdnou par hodin. Podotykam, sama mam pekne auto - a uz ctvrty zadek .
0/0
4.11.2005 20:18

vandor

Re: Re: ..v ceskym doliku se jezdi zhovadile..
hmmm...   a co takhle naopak?   ...   že máš hezkej zadek a už čtvrtý auto?   ... ...   snad
0/0
5.11.2005 1:29

maddog23

Re: Re: ..v ceskym doliku se jezdi zhovadile..
Tak na ten zadeček bych se rád podíval...(tvoje auto mě nezajímá:o) )
0/0
5.11.2005 17:29

kutak

technickej stav
Minulej tejden v neděli sme měli bouračku na D1 (34.km). Brzdili sme v levym pruhu asi na 110km/h protože před náma houstnul provoz... Blížili sme se v tom levym pruhu k Felicii a jelikož v tý koloně pred ní někdo začal brzdit tak na to ta Felicie pred nama dost dupla (je jasny že vlivem prodlevy reflexu každy dalsi auto v kolone musi brzdit víc) No ale tý Felicii nesvítili brdový světla !!! a booom podivali sme se ji  trochu do kufru... štěstí bylo že auta za nama brilantně zareagovaly... Člověk by řek, že chyba byla toho řídiče Felicie kdyz mu nesvítily brzdovky + nadýchal alkohol, ale opak... prý sme nedodržely bezpečnou vzálenost... takže cálujeme pokutu + škodu na našem autě... Takže řešit jestli má někdo starý nebo nový auto nemá smysl !! Hlavně aby bylo ve velmi dobrym technickym stavu, a takovýhle dementi co neumej vyměnit ani pojistku v aute nejezdili !!!  &
0/0
4.11.2005 13:40

davexx

Re: technickej stav
Zni to možná divně, ale je to tak. Pokud jedete za někým, pak musíte dodržovat takovou vzdálenost, abyste dokázali včas a bezpečně zastavit. Na suché cestě by to měly být alespoň dvě sekundy za předchozím vozem, což je při 130 km/h 72 m (tedy cca 14 délek auta - pro mnohé naprosto nečekaně). Kdyby si řidiči drželi odstupy, ubyla by polovina problémů na silnicích. Jinak řidič toho druhého auta by měl samozřejmě dostat postih za alkohol a za technický stav - otázka je, jestli lze dokázat, že mu ty brzdy opravdu nesvítily i pře tím "podíváním se do kufru", jak píšete.
0/0
4.11.2005 13:46

kuny

Re: Re: technickej stav
Ale pán před Vámi má pravdu, když tvrdí, že na vině byl řidič Felicie, kterému nesvítila brzdová světla. S takovým autem se vůbec nesmí na silnici. To, že auto před Vámi začne brzdit bez světel poznáte až v okamžiku, kdy se začne výrazně přibližovat, což je v momentě, kdy už tak dobře dvě až tři vteřiny brzdí! Lidský zrak na malé změny téměř nereaguje, ale na prudké změny reaguje podstatně rychleji (rozsvícení světel). Kdyby se mezi auty měla dodržovat taková vzdálenost, aby řidič za vámi zastavil bez světel,  byla by minimálně dvojnásobná, než popisujete. Sám také jistě z praxe víte, že bezpečná vzdálenost tak, jak je definovaná se z mnohých objektivních důvodů dodržovat nedá. Též se využívá toho, že ani ten před vámi nezastaví na místě.
0/0
4.11.2005 14:01

davexx

Re: Re: Re: technickej stav
Samozřejmě, že nelze předpokládat, že auto před Vámi zastaví ze 130 km/h na 5 metrech. Vzdálenost 72 m (2 s při 130 km/h) také není dostačující k zastavení, ale dává prostor pro vyhodnocení situace a odpovídající reakci. Otázka je, zda policie mohla v konkrétním případě dokázat, zda tomu přednímu autu brzdová světla svítila nebo ne, takže asi proto byl verdikt takový jaký byl. Pokud autor úvodního článku s tímto nesouhlasí, pak neměl platit pokutu a nechat celou záležitost přezkoumat soudem. Je ale pravděpodobné, že se sám dopustil chyby nedodržením bezpečné vzdálenosti. Bezpečný 2s (za zhoršených podmínek 3s a v zimě na sněhu i 5s) odstup nejen, že je pohodlně možné dodržovat, ono je to i nutné. Jenom řidiči si to pořád nechtějí uvědomit a připustit - a proto je tolik nehod.
0/0
4.11.2005 14:10

kuny

Re: Re: Re: Re: technickej stav
Máte pravdu, neměl to platit a nechat přezkoumat. Máte též pravdu, že ta bezpečná vzdálenost souvisí s počasím, s automobilem, který máte, s pneumatikami a v neposlední řadě též s rychlostí reakce konkrétního člověka. Ani Vám neřeknu, jaké vzdálenosti (v sekundách) používám, když řídím, ale v průměru výrazně větší než ostatní. Mám rád okolo sebe prostor, přesně z výše popsaných důvodů. Zároveň si uvědomuju, že pokud by autu přede mnou při prudkém brzdění nesvítila světla, asi bych to nedobrzdil. Pochopitelně záleží ještě na okolnostech (vyhnout se vlevo, vpravo, uniknout na vedleší silnici a pod.).
0/0
4.11.2005 14:20

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Dobu nejlépe poznáte podle objektů u cesty. Začněte si počítat, když projede auto před Vámi kolem nějakého sloupku a podle toho, kdy kolem něj projedete Vy, máte představu. Myslím, že cca 98 % řidičů na našich silnicích jezdí systematicky pod 2 s a to mnohdy i za špatných podmínek. Pokud auto před Vámi začne z ničehonic prudce brzdit (bez brzdových světel), tak to poznáte lépe, než když brzdí zvolna, protože se začně rychle "zvětšovat" ve Vašem zorném poli a oko (potažmo mozek) si všímá mnohem lépe rychlých změn. Za 1 s byste to měl bezpečně rozpoznat a pak zbývá ještě 1 s na Vaši reakci, je to naknap, ale když je člověk pozorný, tak to může stihnout.
0/0
4.11.2005 14:26

liberecak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
největší sranda je, když se sejdeme tak 4 auta a mastíme to jako peloton v levym 170-180 a tak tesne u sebe aby se mezi nas nikdo nevetrel :)))) to bych pak nechtel videt kdyby nekdo zapomnel v levym pruhu stojici kamion...nicmene: zadny auto nezastavi na miste, takze ty 2s nejsou tak uplne 100%. A kdyz jede sestava octavka, passat, 406, octavka, vectra tak se da predpokladat ze jsou na tom +- stejne
0/0
4.11.2005 14:54

kuny

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Běžte si ověřit ten Crash test té Astry, abyste se nedivil: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=44
0/0
4.11.2005 15:10

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Ty 2 s jsou to proto, že za ně stihnete reagovat na nenadálou situaci. Pokud se stane jen to, že ten první bude muset přibrzdit, tak jste v něm při tomto způsobu jízdy zcela bezpečně všichni.
0/0
4.11.2005 15:14

mára1234

Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
podle me to je blbost. kdo jezdi podle brzdovych svetel nema na silnici co delat. to ze nezviti brzdovy svetla nic neznamena z hlediska ci to je vina nebo ne. zarovky proste praskaj s tim nic nenedelas
0/0
4.11.2005 14:30

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Je pravda, že by brzdová světla svítit určitě měla, ale jak říkáte naprosto 100% by se na to spoléhat asi nemělo.
0/0
4.11.2005 14:35

kuny

Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Každý jezdí podle brzdových světel! To je totiž to, co zaregistruješ nejdříve! Brzdová světla jsou právě proto dvě, aby se nestalo, že nesvítí vůbec. Žárovky nepraskají tak často, aby toto byl problém. To zvětšování auta se zaregistruje skutečně až poměrně za dlouhou dobu. Protože je celá scéna v pohybu a mění se i pozadí, pozvolné zvětšování (a nic jiného to není, i když se ostře brzdí, protože to auto stále ujíždí ve vašem směru) je skutečně málo patrné. Většinou spíš zaregistrujete nějaký nezvyklý manévr - zachvění vlivem brzdění, vybočení ze směru a pod. Vím o čem mluvím, ve škole jsme měli tři předměty, které se zabývají těmito jevy v souvislosti zejména s kompresí obrazu, a aby bylo jasné, jak efektivně z obrazu vypustit to, co člověk nepostřehne, bylo zapotřebí kompletně probrat všechny takovéto aspekty lidského zraku.
0/0
4.11.2005 14:38

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Pokud si držíte (při 130 km/h) vzdálenost 72 m a během 1 s tato vzdálenost klesne na polovinu, pak si toho všimnete, otázka je jsetli během další 1 s dokážete začít účinně brzdit, každopádně z toho je vidět, že minimálně ty 2 s opravdu potřebujete. Myslím, že mnohem nebezpečnější je z hlediska vnímání situace, kdy vidíme auto před sebou několikrát brzdová světla rozsvítit a auto potom přibrzdí bez rozsvícení brzdových světel (třeba motorem), ty pomalé změny jsou jak říkáte mnohem hůře postřehnutelné. Jestli by se do aut neměl montovat radar, který by signalizoval relativní pohyb auta před námi?
0/0
4.11.2005 14:57

kuny

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Vždy záleží na konkrétní situaci, ta brzdová světla jsou silně dominantní prvek. Proto se také používají. Radar na vzdálenost, brzdové asistenty a podobné systémy jsou dalšími doplňky, které mohou zcela nepochybně pomáhat.
0/0
4.11.2005 15:09

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Samozřejmě naprosto souhlasím, že brzdová světla jsou jistě to nejlepší.
0/0
4.11.2005 15:31

George1977

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
A to sakra nikdo nevidi, ze to auto pred nim brzdi? Na dalnici je vzdycky videt alespon na 2 az 3 auta dopredu i na jejich koncova svetla skrz auto pred vami, pokud to zrovna nenin dodavka nebo nakladak, coz felicie opravdu neni.
0/0
4.11.2005 15:02

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
0/0
4.11.2005 15:35

kutak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
to je sice pravda ale jednak auto pred tou Felicii nemelo 3 brzdový světlo ktery by možná bylo vidět a taky podle světla hned nevíš "kolik" brzdí a na to ob-auto dopředu nehledíš...
0/0
4.11.2005 15:53

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
..vymluva..
0/0
4.11.2005 15:55

kutak

---------- technickej stav
Máte tady asi všichni pravdu... Můj otec ví sám že jezdí blíž za autem než by měl... Ale Já mam taky nějakej ten pátek řidičák a moc dobře vim že kdyby mu ty světla svítili tak je s nejvetší pravděpodobnosti vse ok... navíc bylo to asi ve 19:30h kdy byla už úplná tma takže rozpoznat že se nekdo na vás ve zlomku vteřiny z ničeho nic přibližuje se sice dá ale mít čas na zabrždění už třeba není ... zazil sem s otcem v aute uz nespočet krizovejch situací zaviněných nějakym magorem na silnici (viz předjíždění) ale na to si člověk pomalu zvyká...Tohle je ale něco s čím člověk prostě nepočítá kdyz 1 řekněme ze 100 nesvítí brzdovky zrovna v tenhle moment...  Navíc asi 20km zpátky byla nejaka jiná bouračka nebezpečně za zatáčkou na dálnici...vypadala uplně stejně... a když se za ní tvořila kolona, prudce se brzdilo ale ok...nicméně stejně se našli experti který si nezapli rychle blikačky.... sou to proste věci kde je možná zákonem urče
0/0
4.11.2005 15:40

já__

Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
nesouhlasím, protože i ten, kdo má špatný technický stav, musí nést odpovědnost. Dovedu si představit, jak si každý před každou jízdou podle vyhlášky kontroluje "...klakson troubí..." :)
0/0
4.11.2005 14:45

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Většina lidí jezdí v autě samo, takže má trošku problém zkontrolovat světla. Sám to dělám tak, že si na parkovišti najedu proti skleněným dveřím, odzkouším, otočím auto a totéž zezadu. Možná by nebylo tak úplně od věci nainstalovat občas na cestu zrcadlo, aby člověk viděl, jak je vlastně viděn. :-)
0/0
4.11.2005 15:04

231

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Řekl bych spíše spoluodpovědnost. Ale napřed mu musíte prokázat, že mu světla nesvítila a to při nakopnutém zadku bývá občas problém, ale svědectví lidí z auta, které to neubrzdilo nebývá nestranné.
Ostatně pokud to auto před vámi neubrzí, tak "zastaví" třeba na čtvrtinové vzdálenosti než normálně, ale vy byste to z hlediska zákona ubrzdit měl.
0/0
4.11.2005 15:13

kutak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
pri tom narazu nedošlo k velký škode... ty světla nebyly zasažený..."jen" promáčklej střed zadní časti auta...  Policajti po příjezdu hned požadali toho ridice Felicie aby šlapnul na brzdu... no kukali a nic nesvitilo... A nám řekli že s tim nic neuděláme že mu pojistka nebo žárovka mohla prasknout už během jízdy... ale kdo to zjistí...
0/0
4.11.2005 15:47

231

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: technickej stav
Možná se pletu, ale brzdovky jsou většinou na různých pojistkách, takže to že nesvítily obě je svědčí o tom, že někdo na ně kašlal. Ale to nic nemění na tom, že ve většině případů je odpovědnost za nehodu na tom, kdo má nabouraný předek. A kdyby někdo porušil fyzikální zákony a zastavil na místě, bude to vina (de jure, ne morální) toho za ním, který to neubrzdí.
0/0
4.11.2005 16:06

já__

Re: Re: Re: Re: technickej stav
Vina/nevina řidiče pravděpodobně závisí na druhu nehody a hlavně na tom, jak je člověk jistý svou vinou/nevinou a chutí se hájit. Pamatuji se, že asi před 30 roky se stala podobná nehoda (možná odbočování vlevo) a na základě vlákna z rozbitého světla se zjišťovalo, zda blinkr v době nehody byl nebo nebyl funkční. Nevím, kde je chyba teď, zda v penězích nebo lenosti policistů, ale pro ně je nejjednodušší, když někdo vezme chybu na sebe, než zdlouhavě přes soudní znalce vyšetřovat nehodu. Toho asi berou jen při opravdovém a nejednoznačném průšvihu. A řidič, byť v právu, pokud vyměkne, má smůlu.
0/0
4.11.2005 14:39

jarmuschs

Re: technickej stav
Nekde bude asi chyba, pokud nekomu prokazou alkohol, nese plnou a jedinou odpovednost za nehodu, at jiz druha strana porusila jakykoliv predpis ( tedy opet krome alkoholu )
0/0
4.11.2005 22:58

killy

Nějaký divný....
Z článku: ""Na této silnici chybí pruh pro odbočení vlevo, který by určitě dnešní nehodě zabránil."..řekl nějaký jasnovidec, který netuší, na kolika tisících křižovatkách v ČR není pruh pro odbočení vlevo......
0/0
4.11.2005 13:09

B.G.

Strakonice No Comment
 pisecka - neni tejden, aby tam nebyla bouracka. Kruhace se ve strakonicich stavi kde nejsou treba, ale tam? Na co ze jo... Nejhorsi krizovatka co tam je, ale proc. Jen tak mimochodem uz par let je na papire obchvat kterej asi ale nikdy nebude - tim by se todle nestavalo...
0/0
4.11.2005 12:11

pinguinone

.. pokud si nekdo mysli
..ze je velka kara ,200 koni a osm airbagu zarukou na nesmrtelnost..pak se casto presvedci o omylu se zpozdenim... 
0/0
4.11.2005 12:08

klv

Re: .. pokud si nekdo mysli
dle způsobu jízdy trpí tímto přesvědčením spoustu takyřidičů
0/0
4.11.2005 12:16

pinguinone

Re: Re: .. pokud si nekdo mysli
..cim mensi pero ,tim vetsi <xx~  na silnici..
0/0
4.11.2005 13:24

davexx

Re: Re: Re: .. pokud si nekdo mysli
Existuje studie, která přesně vystihuje to co říkáte. Berme tedy naše kolegy řidiče s divokým stylem jízdy jako chudáky a dopřejme jim, ať si to užijou alespoň na silnici :-)
0/0
4.11.2005 13:38

davexx

Re: Re: Re: Re: .. pokud si nekdo mysli
A když o tom tak přemýšlím, tak mi přijde celkem zvlášní, kolik lidí dává na jevo tento svůj handicap zcela veřejně. :-)
0/0
4.11.2005 13:39

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: .. pokud si nekdo mysli
..
0/0
4.11.2005 13:43

pamětník vlastních blbostí

Re: Re: Re: .. pokud si nekdo mysli
Mám malé péro, ale nejezdím jako prase. Nejsem divný?
0/0
4.11.2005 15:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.