Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje se vrátí na Václavské náměstí

Vyzvánějící tramvaj si razí cestu ulicí Na Příkopě, turisté a Pražané uhýbají na chodníky. Obrázek, který byl naposledy k vidění v 80. letech, by se měl stát v budoucnu realitou. Pokud by se tramvaje vrátily na Můstek i na Václavské náměstí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karoten

Ušabytobylo
0/0
24.11.2005 9:04

miciangora

fakt je, že v centru města se v současné době dá chodit jedině pěšky
metro je fajn, ale znamená to lezení ze schodů a do schodů..a zdaleka nejsou všude jezdící, nemusíte být chromý, aby vám to vadilo. Je to neschůdný třeba pro matky s kočárkama, lidi kteří táhnou těžká zavazadla.Tramvaj nahoru po Václaváku jezdila vždycky.Když člověk potřebuje třeba na Vinohradskou, tak musí jet  metrem na muzeum a vylézt (po schodech) a pak jedenáctkou. O přístupu k Hl. nádraží radši pomlčím. Pochoďák Šervúdem s kuframa je zážitek na celý život.
0/0
12.11.2005 9:37

rohlikator

Re: fakt je, že v centru města se v současné době dá chodit jedině pěšky
Jestli chceš jet na Vinohrady tak je lepší jet na Jiřího z Poděbrad nebo na Mírák....
0/0
26.11.2005 17:31

jirkaz

Tramvaje by měly jezdit i kolem hlavního nádraží
Tramvaje by měly především jezdit z Vinohrad Washingtonovou ulicí a přes Vrchlického sady se zastávkou přímo před hlavním nádražím na Senovážné náměstí. Sherwood v současné době stejně slouží jen bezdomovcům, ta tramvaj by tam ničemu nevadila a navíc by se podstatně zlepšila dostupnost hlavního nádraží. Určitě je lepší zastávka přímo před ním než v poměrně vzdálené Opletalově ulici.
Z Václavského náměstí by především měly zmizet veškerá parkoviště, která ho jen umrtvují a znehodnocují a pro auta by tam měl zůstat maximálně jeden jízdní pruh každým směrem. Zbytek by měla tvořit pěší zóna a zeleň. Místo pro tramvaj by se tam pak určitě také našlo. I když pokud by tramvaje jezdily kolem hlavního nádraží a Jindřišskou, možná by trať přes náměstí byla nakonec zbytečná a tramvaje z dolní části náměstí na Muzeum by mohly jezdit jen menší oklikou jinudy.
0/0
11.11.2005 22:26

acidboy

coze?
no nevim nevim. dojit z mustku na namesti republiky je zalezitost na par minut. nacpat tramvaje zpatky na prikopy je pekna zhovadilost. jestli je nekdo linej, jit tech par metru pesky, tak at si vleze do metra. kdo tohle vymyslel, je peknej magor. howg
0/0
9.11.2005 6:00

karoten

Re: coze?
Kolik? Tipuju 16+
0/0
9.11.2005 9:20

acidboy

Re: Re: coze?
a ty si asi bez nohou, vid? anebo si takovej mrzak, ze ti dela problem ujit par metru???
0/0
9.11.2005 13:16

karoten

Re: Re: Re: coze?
Hošane, kolik já jsem nachodil, tolik Tys´nenajezdil.
Je mi jedno že nejsi z Prahy, ale nemel o věci kterou osobně neznáš. Chůze po pražský dlažbě je jiná pro turistu a jiná pro člověka snažícího se odněkud někam v centru dostat pracovně.
0/0
24.11.2005 9:08

rohlikator

Re: Re: Re: Re: coze?
Chodim po Praze dost často, vlastně v centru sem denně, a problémy mi to opravdu nedělá... tramvaj se tam nehodí...
0/0
26.11.2005 17:34

pinguinone

...
.. uz tam dve jsou , jenom maj dlouhy intervaly...
0/0
8.11.2005 10:25

baronfonlempl

Buďte v klidu.
Vývoj běží ve spirále. Jestliže někde jezdila tramvaj, je velice pravděpodobné, že tam bude jezdit znovu. Nejdříve se napne úsilí na zdůvodnění přednosti pěší zóny na úkor dopravy. Zákonitě se hned po vybudování pěší zóny napíná úsilí ke zdůvodnění přednosti dopravy před pěší zónou. Těmto zákonitostem je dokonce úplně jedno, kdo vládne...
0/0
7.11.2005 21:41

rohlikator

Re: Buďte v klidu.
takze za dalsich 10 to bude zase stejne pesi zona
0/0
26.11.2005 17:36

xoop

jejda
kde na to kluci z magistratu a DP vezmou prachy? zadluzte Prahu jeste vice, halvne ze kamosi ze stavebnich firem , budou mit tucny zisk a jim neco ukapnou checht :-))))
0/0
7.11.2005 21:14

dislektik

jé to bude mišmaš v Práglu
0/0
7.11.2005 18:26

Vosta Jindra

Rozum zvítězí a tramvaje se vrátí
Příčetný člověk nemůže tvrdit, že v centru stačí metro. To si mysleli komunisti a dopladlo to jak to je. Zkuste si spočítat, kolik stojí času sjet třeba na Můstku dolů a vyjet na Náměstí Republiky nebo ještě lépe z Národní k Muzeu s přestupem. Navíc pražské metro je neuvěřitelně hluboko, kdyby to bylo jako v normálních městech, tak se sejde pár chodů a člověk je ve stanici, u nás to tak není, proto jsou potřeba tramvaje a navíc skutečně přispívají rozvoji města. Václavské náměstí už se kromě toho dá leda vylepšit.
0/0
7.11.2005 18:23

doktor_bota

Re: Rozum zvítězí a tramvaje se vrátí
No, pěšky je to pár minut, metrem taky. Tramvají to bude možná o minutu kratší. A dáš možnost vydělat utlačované menšině.
0/0
7.11.2005 18:29

Maxx-IP

Re: Rozum zvítězí a tramvaje se vrátí
Hloubka pražského metra je daná členitým výškovým profilem města.
0/0
7.11.2005 20:16

Vosta Jindra

Re: Re: Rozum zvítězí a tramvaje se vrátí
Jenom členitostí terénu? Já myslí, že těch důvodů bylo víc, ale to je jedno. V každém případě, když už to tak je a bude, není možné metro používat na krátké vzdálenosti, protože se to nevyplatí, zejména pro starší lidi je to těžké. Navíc musí platit, že tam, kde budou tramvaje, nebudou auta. A tramvaj a pěší zóna se nemusí vylučovat. Nesmí tam ovšem platit součaně tisíc výjimek pro vjezd osobích aut.
0/0
8.11.2005 9:19

karoten

Re: Re: Re: Rozum zvítězí a tramvaje se vrátí
Důvod nejhlavnější - sovětští poradci. Jinak byla min.trasa C podpovrchová, začala se tak i stavět. Stanice Hlavní nádraží je toho dokladem.
Tramvaj na pěší zóně rozhodně vadí méně, než auta. Už proto, že koleje každý vidí a tramvaj pro její velikost taky. Její dráha je proto daná a předvídatelná.
0/0
8.11.2005 9:32

1_130_202_135

V Praze
je etické používat k dopravě vrtulník...
0/0
7.11.2005 17:12

doktor_bota

Re: V Praze
Trošku málo místa na přistání, ne?
0/0
7.11.2005 18:25

vver440

tratě na trolejbusy sou dražší než tramvajový tratě
to asi někdo z města a DP ulít.....
a tramvaje na Václavák? To je debilita hodná představitelů našeho města....
0/0
7.11.2005 15:30

karoten

Re: tratě na trolejbusy sou dražší než tramvajový tratě
Pomalu zasouvej a zpomaluj roztloukání jadérek, varný reaktore sovětské výroby.
Já jsem taky z našeho města a tramvaj na václavák rozhodně chci.
0/0
7.11.2005 15:43

Shara

Re: Re: tratě na trolejbusy sou dražší než tramvajový tratě
já ne, vždyť tam jezdí metro!
0/0
7.11.2005 15:46

karoten

Re: Re: Re: tratě na trolejbusy sou dražší než tramvajový tratě
Kontrolní otázka:
Chodíš centrem pěšky, nebo jezdíš metrem?
0/0
7.11.2005 17:03

mr. Young

Re: Re: Re: Re: tratě na trolejbusy sou dražší než tramvajový tratě
Ja chodim. Je to sporne, lidi maji ocividne rozdilne nazory. Ja osobne si myslim, ze v horni casti by mozna mohli byt, ale to je maximum. Na Prikopech je opravdu nechci, myslim ze to je velmi pekna pesi zona. A i kdyz ma nekdo jiny nazor, nenazivam ho idiotem.
0/0
7.11.2005 21:03

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: tratě na trolejbusy sou dražší než tramvajový tratě
Ten, kdo chodí centrem, třeba z václaváku do Dlouhý - to je libová trasa, si zoufá. Jedině na kole a to ještě jízdou zručnosti. Turistů všude jako much na hovně....
0/0
8.11.2005 9:17

babacek

Tak
první zavádíme pěší zóny abychom je následně rušili? Na místo aby jich přibývalo.To zase musela vymyslet hlava,asi by měl ten dotyčný dostat rytýřský řád za umění !
0/0
7.11.2005 14:50

komunisti_sou_svine

Táhněte už s tramvaje do HAJZLU !!!
Na Václavák a NT ??? Ste se už fakt uplně posrali, na 10 taky že ? Až mi to přijede pod okno tak vam to zapalim kreteni.
0/0
7.11.2005 14:01

karoten

Re: Táhněte už s tramvaje do HAJZLU !!!
Neboj, do Bohnic se stavět zatím nebude - občané se obávají o životní prostředí
0/0
7.11.2005 14:45

eloš

Re: Re: Táhněte už s tramvaje do HAJZLU !!!
Vitamine! od tebe z Bohnic je Václavák daleko. To by tě museli převézt na jinéoddělení.   
0/0
7.11.2005 15:07

dislektik

Re: Táhněte už s tramvaje do HAJZLU !!!
nejsi náhodou Petr Zvěřina z Václaváku co nepřijel na babetě.-))
0/0
7.11.2005 18:25

Bajeasar

Nebudou volby?
0/0
7.11.2005 13:59

psychoterror

centrum
Jojo, to vite, to presne potrebujeme jeste, tramvaje na Vaclavaku. Nechteli byste metro az domu??
0/0
7.11.2005 13:25

kasavaros

Zaveďte na Václavák rikši.
0/0
7.11.2005 12:47

kasavaros

Re: Zaveďte na Václavák rikši.
(Což nevylučuje tramvaje.)
0/0
7.11.2005 12:48

Pepajz

To bude ráj...
Pro APS (alternativně pigmentované spoluobčany). Víte, co se tam v tlačenicích bude odehrávat, že ?
0/0
7.11.2005 11:40

killy

Všichni pode mnou s časem do 11.17.
Mají pravdu....
0/0
7.11.2005 11:22

Vosta Jindra

Tramvaje do centra patří
Tramvaje do města patří a kdo rozhodl o jejich zrušení v centru, by měl přijít před soud. Navíc tramvaje a pěší zóna se dají dobře a elegantně skloubit dohromady. Tramvaje by se ale měly vrátit i k Hlavnímu nádraží ulicí Opletalovou, protože by tuto část výrazně oživily. Centrum Prahy je dnes dopravně neobslužené, protože metro není alternativa pro kratší vzdálenosti, ale přesto má Praha centrum větší než jiná města a dostat se v něm z jednoho místa ne druhé může zabrat i půl hodiny. Trolejbusy se do centra nehodí, tramvaj je to, co dělá město městem má samo o sobě velkou urbanistickou hodnotu. Kdyby tak už ovšem magistrát začal konat!
0/0
7.11.2005 11:17

Shara

Re: Tramvaje do centra patří
Mně je  to jedno, na Václavák nechodím, protože se tam nedá parkovat...a protože tam není bezpečno, také tam pobíhá Petr Zvěřina, co nepřijel do Prahy na babetě.
0/0
7.11.2005 13:23

Delirium Tremens

Re: Re: Tramvaje do centra patří
Kdo je Petr Zvěřina ?
0/0
7.11.2005 13:57

Shara

Re: Re: Re: Tramvaje do centra patří
magor z vyvolených, co dělá ostudu všem pražanům.
0/0
7.11.2005 14:03

Maxx-IP

Re: Tramvaje do centra patří
Souhalím, avšak hovoříme-li o urbanistické hodnotě, nechámu, proč mají mít nově zaváděné tramvaje extravagantně tvarované čelo. Kvůli aerodinamice určitě ne, když tramvaj nemůže jezdit v ulicích víc než 50km/h. Nehledě na to, že se tím snižuje půdorysné využití vozu.
 Za pár let ta extravagance bude působit trapně, jako u "Lochnesek" - elektrických drážních souprav EM475. ze začátku 60. let, které na dráze straší dodnes.
A co se týče trolejbusů: V centru se asi neuplatní, ale na periférii by se zavést měly, případně i pro spojení Prahy s blízkými obcemi.
0/0
7.11.2005 14:43

karoten

Re: Re: Tramvaje do centra patří
To máš teda vytříbený názory na dyzajn. Že Tt seš funkcionalista?
0/0
7.11.2005 14:48

Maxx-IP

Re: Re: Re: Tramvaje do centra patří
Co naplat, nejhezčí tramvaj byla secesní Kotěrák.
0/0
7.11.2005 15:24

karoten

Re: Re: Re: Re: Tramvaje do centra patří
To jo, fakt nádhernej vůz. Kdoví, co o něm tehdy říkali lidi.....?
0/0
7.11.2005 15:45

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Re: Tramvaje do centra patří
Temohu svědčit. Tak starej zase nejsem.  Jsem z dětí, kterým připadyly nádherný T3.
0/0
7.11.2005 17:00

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tramvaje do centra patří
oprava: Nemohu svědčit...
0/0
7.11.2005 17:01

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tramvaje do centra patří
Proč ne, je to dyzajn Tvýho i mýho dětství. Já když byl malej, ještě jezdily starý dřevěný vozy - do Podbaby 18ka, jak já těm lidem záviděl....na červeňák už T3 a taky T1. Tu jsem nesnášel, něco mi v tom vzhledu připomínalo krysu, zevnitř pak čekárnu u doktorky!
Dneska považuju T1ičku za dyzajnovej sqost
0/0
7.11.2005 17:08

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tramvaje do centra patří
Někdy v r. 1958 vypsaly pražské DP soutěž na nový trolejbus. Tatrovka postavila šestikolák bez diferenciálu, káždé ze 4 zadních kol mělo vlastní motor. Ten trolejbus měl velice hezkou kastli, připomínal pozdější tramvaj T3, jen byl pochopitelně širší. Pražské DP si však vybrali raději škodovku 9Tr (klasická koncepce 1motor-diferenciál), protože je lehčí a má prý snazší údržbu. V Tatře pak výrobu trolejbusů ukončili a Škodovka postavila novou fabriku v Ostrově nad Ohří. 
0/0
7.11.2005 18:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.