Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Centrum spojí s letištěm rychlodráha za pár minut

Po tratích v okolí Prahy by mělo v budoucnu jezdit víc vlaků. Budou modernější, klimatizované a pojedou častěji. Lidé se tak dostanou rychleji třeba z Holešovic do Strašnic, Libně a na Smíchov. Předměstské vlaky by mohly stát obdobou vídeňského a berlínského S-Bahnu, který slouží jako nadzemní metro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Viados

Ta jistota!
Udivuje mě ta jistota autora. Ten použitý indikativ futura či prézenta. Nic z toho není jisté, jsou to zatím jen malůvky a nápady architektů. Příště můžete vyprávět třeba tu, jak pečení holubi budou JEDNOU létat až do úst, nebo o tom, jak jsme vybudovali beztřídní společnost ...
0/0
8.11.2005 13:27

drevak_patlak

Letiště v centru
Co takhle využít magistrálu jako přistávací dráhu. Pak by mohl být check-in přímo pod ocasem a problémy s dopravou na letiště by odpadly :-)
0/0
6.11.2005 1:04

JTB

Re: Letiště v centru
Jo a zbytek magistrály, hlavně od Bulhara po Nuselák by konečně mohli srovnat se zemí...
0/0
6.11.2005 22:48

badyjiri

Jenom kecy
Ha Ha Ha!!!  Jjak dlouho se o tom kecá?
0/0
5.11.2005 12:11

kunde

...
Jules Verne by zajásal!
0/0
5.11.2005 10:50

kasavaros

Re: ...
Za čím, prosím? Jo za jásal.
0/0
5.11.2005 21:27

JTB

Re: Re: ...
He??? Koliks toho vypil?
0/0
6.11.2005 22:47

kasavaros

Re: Re: Re: ...
Litr, žinčice
0/0
6.11.2005 23:08

lemax

A nestaci prodlouzit metro ze Zlicina na Ruzyn?
Pokud se to ma stavet jen pro vlastniky letenek, tak to opet vylejem penize do Vltavy!
0/0
4.11.2005 21:53

drevak_patlak

Re: A nestaci prodlouzit metro ze Zlicina na Ruzyn?
Nestačí. Současné linky metra C a metra B jsou na hranici své kapacity, B už teď ve špičce nepobírá, C jen tak tak. Nějaká rezerva je ještě u trasy A, ale moc to není. Kromě toho, metro je dobytčák vhodný pro max minutovou cestu, přičemž většina lidí stojí. Letiště-centrum by trvalo 30-40 minut, to Vám nikdo stát nebude. Metro nemá ani vhodný prostor na velká zavazadla, která letištní cestující často vozí. To by sice spravily nové vlaky, ale ty zas nejsou vhodné do centra. Čili to chce nějakou alternativu a železnice (rychlodráha je zavádějící název), je to pravé. Kromě vlaků letiště-centrum by po ní mohly jezdit i klasické dálkové rychlíky a na letišti končit. V Evropě je to běžné.
0/0
6.11.2005 0:54

karoten

Re: Re: A nestaci prodlouzit metro ze Zlicina na Ruzyn?
Lětiště odbavuje celou republiku za rok už teď, metro, pokud vůbec někdy, tam povede za 15 let
Soudruzi na Praze 6 si mnou pracky...
0/0
8.11.2005 13:41

r_e_c

Re: Re: Re: A nestaci prodlouzit metro ze Zlicina na Ruzyn?
spíš za 20 let.
0/0
10.11.2005 16:00

komunisti_sou_svine

spíš za pár let....
0/0
4.11.2005 21:39

Manstein

Jsem nejaky zmateny z toho nadpisu
Tak ja nevim : za par minut, nebo za dvacet let ?
0/0
4.11.2005 14:55

MilanMilanMilan2

Re: Jsem nejaky zmateny z toho nadpisu
b/ je správně
0/0
4.11.2005 21:12

kasavaros

Re: Jsem nejaky zmateny z toho nadpisu
ZA DVACET LET A PÁR MINUT
0/0
5.11.2005 21:26

oldbeat

Metro ustupuje do pozadí
jezdilo by se totiž za městské jízdné.
Rychlodráha bude zpoplatněna zvlášť a návratnost investice zaručuje exkluzivní jízdné.
Vy co si myslíte, že tím budete jezdit denně do práce slezte ze stromu.
Cena bude přímo úměrná pro devizové cizozemce, ale pro čecháčky . . .
A každému, kdo hodlá cokoliv vyvlastnit a myslí to alespoň trošku vážně bych vzkázal, že to je cesta do pekel ( rudejch, samej srp a kladivo, se všema těma Marxama, Engelsama a Leninama, Stalinama a jinejma deviantama )
0/0
4.11.2005 14:08

Pavel Sudoplatov

Re: Metro ustupuje do pozadí
Existuje takový malý detail, říká se mu plná integrace v PID.
0/0
4.11.2005 16:26

Larrax

Re: Re: Metro ustupuje do pozadí
Uvažuje se i o soukromých investorech, kteří by se na výstavbě podíleli, obávám se, že by na to PID nestačil.
0/0
4.11.2005 22:26

GGGlobik

Re: Re: Re: Metro ustupuje do pozadí
Do PID se dají zařadit i trasy dopravních prostředků, které provozují soukromí přepravci. I nyní je v PID více dopravců. A zda jsou státní, městští nebo soukromí, je jedno. Jde jen o to, spravedlivě rozdělit vybrané jízdné a státní (městskou) dotaci. Stejný princip funguje např. u železničních mezinárodních síťových jízdenek, skipasů apod. A pokud by objem přepravy na trase na letiště neodpovídal vynaloženým investicím, prostě se mírně zvedne jízdné.
0/0
4.11.2005 22:44

GGGlobik

Re: Metro ustupuje do pozadí
Pokud se město, Letiště Praha nebo České dráhy rozhodnou, že jízdné na letiště bude vyšší než běžné, není to problém ani u metra ani u rychlodráhy. U rychlodráhy,pokud bude provozována ČD a plně zapojena do tarifní integrace, se letiště přesune do vzdálenějšího pásma. U metra to lze udělat rovněž, jde jen o administrativní úkon a změnu zvyku. Event.lze v tarifu udělat výjimku a zavést speciální letištní lístek za vyšší cenu. Takto to např.funguje v Athénách. Stejně tak ale lze v obou případech zachovat běžné jízdné, jako třeba v Německu. Záleží jen na vůli investora a provozovatele, event.města. Rozdíl mezi metrem a dráhou v tomto případě ale není.
0/0
4.11.2005 19:18

GGGlobik

Re: Metro ustupuje do pozadí
Pokud se město, Letiště Praha nebo České dráhy rozhodnou, že jízdné na letiště bude vyšší než běžné, není to problém ani u metra ani u rychlodráhy. U rychlodráhy,pokud bude provozována ČD a plně zapojena do tarifní integrace, se letiště přesune do vzdálenějšího pásma. U metra to lze udělat rovněž, jde jen o administrativní úkon a změnu zvyku. Event.lze v tarifu udělat výjimku a zavést speciální letištní lístek za vyšší cenu. Takto to např.funguje v Athénách. Stejně tak ale lze v obou případech zachovat běžné jízdné, jako třeba v Německu. Záleží jen na vůli investora a provozovatele, event.města. Rozdíl mezi metrem a dráhou v tomto případě ale není.
0/0
4.11.2005 21:11

GGGlobik

Re: Metro ustupuje do pozadí
Neurážej devianty, ti obvykle nejsou masovými vrahy! :)
0/0
4.11.2005 21:13

oldbeat

Re: Re: Metro ustupuje do pozadí
Tobě i všem deviantům se hluboce omlouvám.
Devianti všech zemí světa spojte se.          
0/0
5.11.2005 13:13

drevak_patlak

Re: Metro ustupuje do pozadí
Pokud se bude stavět metro, bude plně financováno Prahou (možná s nějakou symbolickou miliardou od státu) a ta si taky rozhodne, za jaké jízdné bude jezdit. Pokud se bude stavět za státní peníze normální železnice, bude si po ní moci jezdit jakýkoliv provozovatel, který zaplatí normální poplatek za použití kolejí. Dokážu si představit, že na letiště pak budou jezdit jak dálkové vlaky ČD za jejich tarif, tak městské vlaky v režii Prahy za tarif PID, tak i nějaký soukromník provozující expresní vlaky (s méně zastávkami) za odpovídající cenu. Vzájemně se to nevylučuje.
0/0
6.11.2005 1:00

marte

Jsem pro rychlodráhu na letiště ihned!
včera bylo pozdě. Domy a byty na ořechovce bych zestátnil a z jejich opětovného prodeje bych hradil náklady na rychlográhu..
0/0
4.11.2005 13:51

karoten

Re: Jsem pro rychlodráhu na letiště ihned!
Mno.....v podstatě se jedná jen o několik cammoras - totiž rodin...a ve veřejném zájmu by se vyvlastnit dalo
0/0
4.11.2005 13:53

marte

Re: Re: Jsem pro rychlodráhu na letiště ihned!
žíkám znárodnit a kdo se ozve, tak vyhostit na kubu. Tam je fidel naučí...  
0/0
4.11.2005 13:55

Maxx-IP

Ono se i nadále počítá s Masaryčkou?
Měli by to radiji centralizovaz na rozšířený Hlavák, aby se při přestupu nemusely táhnout kufry takový kus pěšky. Z Masaryčky by mohl být pěkný železniční skanzen. 
0/0
4.11.2005 13:27

Maxx-IP

A ještě něco:
To je krásné, že se tak opečovává doprava v naší Matičce Zlaté Stověžaté. Ale co malebné lokálky? Já vůbec netoužím, aby na venkovských tratích jezdily klimatizované vagony (dost již na tom, že se u orchestriónů nedají otevřít okna), ale aby jezdily a nerušily se ty tratě, které tak perfektně zapadají do krajiny a vedou voňavými lesy.
 
0/0
4.11.2005 13:33

marte

Malebné lokálky vem čert...
v Praze potřebujem metro a olympijádu!
0/0
4.11.2005 13:47

Maxx-IP

Re: Malebné lokálky vem čert...
V Praze potřebujete nakopat do **dele.
0/0
4.11.2005 13:53

marte

Re: Re: Malebné lokálky vem čert...
To né, mě bolí prdeel ze sezení na ouřadě...
0/0
4.11.2005 13:56

Maxx-IP

Re: Re: Re: Malebné lokálky vem čert...
To chce lázeň z dubového listí nebo hypermanganu.
0/0
4.11.2005 15:02

karoten

________ je vůl
A ta bolševická pakáž z klidných rezidenčních čtvrtí Ořechovka, ať se radši stará o burzovní indexy.....
0/0
4.11.2005 13:20

marte

Já bych chodil na letiště pěšky...
maximálně drožkou. I autobusy bych zrušil...
0/0
4.11.2005 13:11

Larrax

Re: Já bych chodil na letiště pěšky...
To je fakt, vždyť je to od metra jen 10 km, za 3 hodiny pohodlnou chůzí se to zvládnout, ale je to do kopce...
0/0
4.11.2005 13:16

marte

Re: Re: Já bych chodil na letiště pěšky...
To sem chtěl říct a po evropský. Co by jsi pro svý zdraví neudělal...
0/0
4.11.2005 13:46

kestrik

UZ v roce 2025 ???
No to je teda MASO !   To je na kopnuti do ...... vazeni posl(r)anci....
0/0
4.11.2005 13:03

Larrax

Rychlodráha už v roce 2025 ?
Nač ten spěch?
0/0
4.11.2005 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.