Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kontroloři: Taxikáři si účtují i stovku na kilometr

Úředníci pražského magistrátu opět vyrazili mezi taxikáře. Tradičně mezi nimi našli několik nepoctivců, kteří své služby předražují. Tentokrát v sítích uvázli čtyři řidiči. Magistrát od dubna 2002 udělil pokuty za více než 27 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Venancio

taxikáře
nikdo nevyřeší stejně jako Vietnamce! Není zájem.
0/0
28.10.2005 22:34

pancho10

Pane Vanguard
je taxikařina povolání na úrovni pomocného dělníka, vykonávaná ponejvíc zahraničními přistěhovalci.Tak to je přesně ONO.Kde jaká zdravotní sestra z nemocnic,mladík od PC,obchodník....servisák mycích linek je pro a doufám pro většinu lidí víc jako obyčejný taxikář.A máte sakra pravdu že třeba v USA to dělají jako hloupí lidé...Asi to bude zase v CZ nějaký anachronismus s s bývalým režimem(po 15 letech?)
0/0
27.10.2005 20:29

holiday

taxikáři v KV u Tržnice
si účtují za cestu do místa vzdáleného maximálně 1km až 380 korun! Takové jsou to svině.
0/0
27.10.2005 19:52

pancho10

Re: taxikáři v KV u Tržnice
Cože?!!!!!!!!!Já jezdím občas tak 15 km za tu stejnou cenu s respektem že se musí vrátit na stanoviště.Doufám že jste si spletl měnu(rubl)A jestli to je pravda tak bych si na ten pomyslný km koupil raději kolo když jsem indisponován.
0/0
27.10.2005 20:12

KFL

nechapu ten humbuk
, Jezdim taxikem tak 4x do mesice a vzdycky pouze s radiotaxi. Nikdy se mi nestalo, ze by me nekdo okradl nebo jel delsi trasou, nez mel. Do normalniho taxiku na staflu nastoupim pouze v pripade nejvyssi nouze a to si predem dohodnu cenu s ridicem. Samozrejme ze kontroly jsou nutne, o tom neni debat, ale myslim, ze 90 % lidi jezdi s radiotaxikama a stejne tak jsou varovani turiste. Proto si staflari uctujou 99 na kilak, protoze nemaj praci a tudiz se neuzivi.
0/0
27.10.2005 14:52

Vanguard

Pražští taxikáři
si evidentně neuvědomili, že v každé normální zemi je taxikařina povolání na úrovni pomocného dělníka, vykonávaná ponejvíc zahraničními přistěhovalci. Vždyť k tomu proboha člověk nepotřebuje v podstatě nic víc než umět řídit auto-tedy znalost, kterou má dnes tak 99 % dospělé populace. Naučit se plán města taky v podstatě není nic složitého, navíc já musím taxikářovi obvykle vysvětlovat kde přesně je moje ulice...a to bydlím v Praze na Žižkově, nikde na sídliště. Navíc, pokud se týká jejich nářků na pořizovací hodnotu aut...můj otec má nákladní autodopravu, teď koupil Iveco (které je podstatně dražší a má i vyšší spotřebu než nějaká Oktávka) a účtuje cca 15-20 korun za kilometr...nechápu, jak si ti zloději můžou stěžovat, že nevyžijí z 25 Kč/km.
0/0
27.10.2005 14:42

mauritius13

Re: Pražští taxikáři
Pane kolego, vy jste přesně odhalil podstatu věci... Tady si totiž každý, kdo má v kapse řidičák, myslí, že problému taxislužby v Praze rozumí. Srovnáváte nákladní autodopravu pana otce s pražským taxikářem? On pan otec s tím "dražším Ivecem" jezdí pouze po Praze? A jen cca 50 placených kilometrů denně? Ale když ono je to tak vděčné kritizovat taxikáře, co na tom, že o tom nic nevím... že?
0/0
27.10.2005 16:04

svazak1

Re: Re: Pražští taxikáři
Že by drožkař?
0/0
27.10.2005 16:11

mauritius13

Re: Re: Re: Pražští taxikáři
Vás by názor taxikáře urážel? Pročpak? ...nicméně taxikářem nejsem.
0/0
27.10.2005 16:47

holiday

Re: Re: Re: Re: Pražští taxikáři
mně teda jo...
0/0
27.10.2005 19:55

mauritius13

Re: Re: Re: Re: Re: Pražští taxikáři
No vidíte, vás urazí pouhý názor a mě zase to, když někdo do holé věty, v mateřském jazyku o devíti písmenech, dokáže dostat hrubku jako vrata... těžko říci, kdo je na tom hůř.
0/0
27.10.2005 20:02

Vanguard

Re: Re: Pražští taxikáři
Rozumím především tomu, že pražští taxikáři si o sobě myslí, že jim stát musí zaručit právo na nadprůměrné příjmy, když přitom jak jsem napsal, jde o povolání svou náročností na úrovni pomocného dělníka. A pokud vác to neůže uživit, nedělejte to...v Praze je práce dost.
0/0
27.10.2005 16:27

mauritius13

Re: Re: Re: Pražští taxikáři
Pane kolego, asi bude lepší vám připomenout něco z vašeho příspěvku, ke kterému jsem se vyjadřoval - nechápu, jak si ti zloději můžou stěžovat, že nevyžijí z 25 Kč/km - pominu-li tu invektivu o zlodějích, pak je pozoruhodné, jak jste se od nepochopení nad případným neuživením se přispěchal s velmi konstruktivní radou - nedělejte to, což už tak úplně odhodlaně, jako že se s nastavenými cenami dá uživit, nezní. Přeji příjemný víkend...
0/0
27.10.2005 16:52

Vanguard

Re: Re: Re: Re: Pražští taxikáři
No, když se podívám na spousty taxikářů v Praze a když si vzpomenu, kolikrát mě taxikář odmítnul, že pro něj nejsem atraktivní klient, když chci jen jen asi za 150 Kč (jen za tento měsíc asi třikrát), tak jsem si poměrně jistý, že se uživit dá...anebo se uživit nedá a všichni taxikáři kradou...teď fakt nevím. Poradíte mi?
0/0
27.10.2005 16:59

xblack13

Re: Re: Re: Re: Re: Pražští taxikáři
Já s vámi souhlasím, taxíkem jsem sice nikdy nejel, ale logika taxikáře mi je utajená. Taxikáři nasadí cenu, protože jich je moc a neuživí se za 25kč/km. Jenže se není čemu divit, když "pracují" třeba jen 10% pracovní doby, tak si asi těžko přijdou na nějaký peníze. Místo aby slevnili a tím přilákali  klienta, jednají přesně naopak. Když se takhle domluví benzínové pumpy a nasadí vyšší cenu, tak je hned vyšetřuje Antimonopolní úřad. Taxikářům pak prostě postačí odebrat licence. Při "taxikaření" bez licence, by mohla být milión pokuta a obvinění za podvod a situace se jistě brzy zlepší.
0/0
27.10.2005 17:53

Isbjoerna

Re: Re: Pražští taxikáři
, TaxiSLUZBA je sluzba jako kazda jina. Faktem je, ze cesti taxikari okradaji zakazniky, coz je trestny cin, a proto by meli byt nalezite potrestani (odebrani licence, pripadne vezeni). K jejich potrestani vsak nedojde (nebo jen ve vyjimecnych pripadech), a proto tato "sluzba" zlodeju kvete - k ostude vasi zeme, protoze nejvice okradani jsou zahranicni touriste. Otazkou je, proc ti taxikari-zlodeji stale legalne okradaji. Kdo jim to umoznuje? O tom byste mel neco vedet. :-)
0/0
27.10.2005 18:13

pinguinone

Re: Re: Re: Pražští taxikáři
..respekt..
0/0
28.10.2005 12:34

Peter Schlemihls

Taxikáři jsou morální pilíř národa
I oni, stejně jako herci, v roce 89, drželi stávku a na protest 5 minut troubili.
0/0
27.10.2005 14:12

gagaryn

Re: Taxikáři jsou morální pilíř národa
máš pravdu  
0/0
27.10.2005 14:36

svazak1

Re: Taxikáři jsou morální pilíř národa
 Chlape seš můj člověk!!!!!!!!!!!!!
Já bych se vždycky zeptal některého z těchto nespokojenců (taxikáři, odboráři, nezaměstnaní, sociálně slabí, menšina apod.) co dělali 17. listopadu 1989???????????????
 
Cinkali??????????????
Jestliže ano tak snad slovy klasika: A tak už máme co sme chtěli........
 
Nevidět si do vlastní držky je moc smutné.
0/0
27.10.2005 15:33

Tryskomys Muf

Kontroly
Kdyby na kontrolu najmuli dostatek lidi na plny uvazek, a jejich platy vykryly z pokut, tak se tohohle svin.stva zbavime behem par mesicu. Ale frekvence kontrol - jednou za pul roku je tak akorat dobra na PR v novinach, aby se nereklo, ze magistrat a spol delaji uplne ho.no !!!
0/0
27.10.2005 13:57

pancho10

Re: Kontroly
No přece úředníci musí vykazovat nějakou statistiku své práce.A není nic jednodužšího než jednou za půl roku udělat kontrolu a hlavně to dát do médií Pokuta sem-pokuta tam a stejně se nic nezmění.V dnešní době není problém pomocí třeba čipů dělat kontrolu jízd a placení elektronicky na nějakém dispečinku pro všechny taxislužby.Mělo by to spíše zajímat MF.
0/0
27.10.2005 14:08

Glumon

Re: Kontroly
Asi to nevis, ale kontrolori existuji na castecny uvazek a jsou docela slusne placeni .. delaji kontrolni jizdy a tvari se jako cizinci.. Velka taxisluzba se zamestnanci si podle nic nic nedovoli a dodrzuji pravidla . mali taxikari si obcas nabehnou.. po zaplaceni si je hned prebira policie a prijdou o licenci + pokuta / 300K / Zel lidi co to delaji jsou uz po case docela znami,tze si taxikari davaji pozor a dalsi vec je ze neni pro nepoctivy taxikare ziskat licenci behem chvile znovu
0/0
27.10.2005 15:15

inzinierbula

Na to je snadný lék:
Prostě těmi taxíky nejezdit a důsledně před použitím taxi v Praze varovat i turisty. Pak by si chytráci mohli účtovat třeba tisícovku za km a vozili by jenom vzduch. A nakonec by to mohli zabalit.
0/0
27.10.2005 13:56

Tryskomys Muf

Re: Na to je snadný lék:
Promin, ale tohle je naprosto nepouzitelny napad - z ryze praktickych duvodu. Lidi proste taxikem obcas jezdit musi.
0/0
27.10.2005 13:58

smolicek123

co s tím
Máloco mě tak vytáčí jako pražští taxikáři, ještě jsem snad nepotkal poctivého a to většinou jedu trasy, které mám sám dobře projeté a vím jak jsou dlouhé. Copak je tak těžké nejen uzákonit, ale rovněž exeplární pokuty dávat, proč nikde nejsou vidět výsledky těchto správních řízení, protože tyhle bablbové si 3x nevyzvednou doporučený dopis a k žádnýmu postihu nedojde kvůli promlčení. Sebral bych jim licenci (ŘP) na místě a jejich seznamy včetně jmen a SPZ vyvěšoval na stránkách města.  
0/0
27.10.2005 13:37

Tryskomys Muf

Re: co s tím
Bud tam neni vule, nebo jsou tam uplatky, protoze mi nerikejte, ze za 15 let neni mozne v taxisluzbe udelat poradek ???!!!! Kdyby zodpovedni lide nebyli naprosto neschopni, tak je tento problem vyresen behem 1 roku.
0/0
27.10.2005 13:53

DeDust

Re: co s tím
Co s tim vsichni vedi. Zrusit vsem zivnostnaky, zalozit firmu 100% vlastnenou mestem a zamestnavat ridice za 15tis. hrubyho. A je po problemu. Jenze to by radnice musela mit skutecny zajem na reseni problemu, ze?
0/0
27.10.2005 13:53

monarchista

Re: Re: co s tím
Jasně, za 15kKč si určitě nebou chtít něco přivydělat bokem a určitě nebudou okrádat. Ty seš koumes :-) Nehledě na to, že před revolucí to bylo přesně jak popisuješ a určitě to nefungovalo.
0/0
27.10.2005 14:04

smolicek123

Re: Re: co s tím
Tvůj recept, vrátit se ke komunistickým praktikám, vedl k tomu, co tady máme dnes, z čeho se asi rekrutovalil taxikářské a vexlácké mafie, ano byli to zaměstnanci "města", co jezdili za tvých 15 tisíc.
0/0
27.10.2005 14:06

DeDust

Re: Re: Re: co s tím
Teda panove, kolik je vam let?? Za komousu jezdili prevazne fizlove (at uz kmenovi nebo donaseci), ze kterych se koncem osmdesatejch rekrulovali vexlaci a dealeri. Jedinou moznou cestou je vyhazet tenhle bordel jako celek a najmout socky z vidlakova, ukrose a jiny, ktery za tech patnact budou radi makat. S komunismem to nema nic spolecnyho, funguje to tak ve spouste zemi bez nejmensiho problemu. Jeli jste treba v Nemecku nekdy taxikem?? Proc asi ve veprine ridej taxi turci, ve statech cesi, atp.?? Jedinou cestou je vratit tohle "remeslo" tam kam patri...
0/0
27.10.2005 14:34

smolicek123

Re: Re: Re: Re: co s tím
Já si 80s dobře pamatují, takže tvoje představa centrálního plánování - dle tvých slov svážení vidláků do Prahy, kde budou za 15 taxikařit, zní v mých uších asi jako stesky po rohlících za 0.10 Kčs a pivu za 3.50 Kčs. 
0/0
27.10.2005 15:07

cassul

Re: co s tím
Ale kuš, jaké pokuty a doporučené dopisy? Inspektor odhalí předražení jízdy, okamžitě zabaví auto a vydá jej po zaplacení pokuty dejme tomu 200 000,-, s tím, že dotyčný řidič má na deset let zákaz vykonávat činnost, ať už na svůj živnosťák nebo jako zaměstanec. Bez odvolání. Udělejte to třem, čtyřem a uvidíte jak to bude lítat...
0/0
27.10.2005 15:12

mauritius13

Re: Re: co s tím
nic proti, pak bych ale stejný postup rád viděl u předražení v super-hyper marketu (kde na regálu je cenovka 70 a na kase vyjede 120), v hospodě, u řezníka... všude.
0/0
27.10.2005 16:09

komunisti_sou_svine

Re: Re: Re: co s tím
na úřadech :-)
0/0
27.10.2005 20:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.