Diskuze

Poslanci podpořili výzkum kmenových buněk

Poslanci v prvním čtení schválili novelu, která umožní používat k výzkumu kmenové embryonální buňky. Nyní návrh posoudí členové sněmovního výboru pro sociální politiku a zdravotnictví. Norma pod hrozbou vězení zakazuje klonování.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Michalll

10. 11. 2005 15:00
design contra samouctví systému a la Darwin, to je
jako uvažovat o životě ve vesmíru...pokud je, tak 30   zřejmě světělných let...takže ke kontaktu s ním potřebujete zhruba 30 000 let ...fajn teorie, hezký sci-fi film---
ale ani na hlpoupý měsíc nelétáme nebo jen nepatrně, náš systém je omezenější, než pod dojmem televoize tušíme...jsme bližší spíše žabičkám, než učencům vesmíru
0 0
možnosti

Michalll

10. 11. 2005 15:03
Re: design contra samouctví systému a la Darwin, to je
těch 10 000 let písemné kultury je sice skvělých, ale pořád jen první písmena slabikáře..stačí naše mrtvoly na silnicích, zdálivě prostý problém, proč je tedy tolik vdov a sirotků, když není válka ani mor? proč to nelze změnit respektive se to nemění....dokonce ani ve veselejších krajinách, než je ta naše
0 0
možnosti

Michalll

10. 11. 2005 14:54
kanibalismus není jen omyl, je to více posunutá hranice
tu se ukáže, zda  civilizace není jen bezprostřední omezený dočasný  prospěch za každou cenu.
Hledání je velmi nesnadné, navíc je ta hranice nějak stále v pohybu, občas ji objevíme jen tak, že ji překročíme a ucítíme náraz. Tak člověk třeba chápe úsilí komunit decimovaných genocidou a tisíciletým útiskem, trpících dnes problémy s reprodukcí. Pokud jsou otevřeny plodnosti pro všechny nastavením kvalitního sociálního prostředí, pokud jsou otevřeny plodnosti i v mladém dospělém věku /péče o rodiny vysokoškoláků - lidí věkové kategorie nejvyšší fertility/, pokud  v nich ani služba v armádě nevylučuje intenzivní život ve vlastní početné rodině.... pokud ani toto zásadně nepomáhá...je volba posunutých hranic pochopitelnější....
jinak  v případě, kde je plodnost jen nějakým pozdním doplňkem, když selhaly chov domácích zvířat, cestování, konzum kultury, podnikání  a nakupování podle poslední módy ...jako způsoby naplnění života...tam produkce nezbytn
0 0
možnosti

Michalll

10. 11. 2005 14:56
Re: kanibalismus není jen omyl, je to více posunutá hranice
tam produkce nezbytných či nadbytečných embrií pomůže jen málo. Nejen reprodukci, ale i trvalému zdraví.
 
Prolomení obvyklých hranic nebývá poslední, jak odpovídá celistvému tvaru společenského života, navazují na něj záhy prolomení další. Rakovina ani kriminalita obvykle nepadá jen z nebe. Technická snadná řešení bývají omezená časově i účinkem. Vhodnější je nasazení v jádru problému. Tedy přijetí života s jeho přiměřenými riziky, vyloučení zbytečných ohrožujících faktorů...Je-li kriminalita částečně dědičná, můžeme se po nacisticko-komunistických experimentech dočkat záhy jejich pokračování, malé kroky brzy vytvoří obrovský skok. Nezakotvený v předchozí hluboké zkušenosti, může znamenat  zásadní posun, řada málo produktivních kultur naší země je toho dokladem.
 
0 0
možnosti

Johny_S

30. 10. 2005 2:24
Pro Milchamu...
Přináším několik úryvků z velice zajímavého článku, který velice výstižně naši debatu doplňuje: MF DNES, příloha Věda, 29. 10., text Pražský sabat inteligentních designérů a pastičky na myši, Stanislav Mihulka.
[...] Kreacionisté věří ve stvoření světa striktně podle Bible. Designéři nejsou tak doslovní a spokojí se s tvrzením, že evoluce sice probíhá, ale není schopna vytvořit nic nového, pouze upravuje hotové věci. [...] Pro designéry je přesvědčivým důkazem takzvané neredukovatelné komplexní struktury pastička na myši. [...] Podle designérů je neredukovatelná struktura cokoli, co se skládá z více částí, jež jsou nezbytné pro to, co daná věc dělá. V pastičce na myši je dřevěné prkénko, pružina, smrtící drát a návnada. Taková pastička je pro designéry příliš složitá na to, aby vznikla sama od sebe. Podobně v přírodě neredukovatelné komplexní struktury nelze zjednodušit vynecháním jedné části, aniž by přestaly fungovat, z čehož vyvozují, že všechny takové
0 0
možnosti

Johny_S

30. 10. 2005 2:25
Re: Pro Milchamu...
věci musel nutně stvořit Inteligentní designér. [...] Všechny příklady neredukovatelných struktur však byly již několikrát vyvráceny (ATP-syntáza, oko, enzymatický mechanismus srážení krve), a přesto je zastánci Inteligentního designéra neustále uvádějí jako doklady svých teologických úvah. [...] Vtip je totiž v tom, že biologové znají nejen složité a jakoby "dokonalé" orgány či molekuly, které jsou známy široké veřejnosti, ale také mnohem méně dokonalé, které ve skutečnosti ukazují cestu, jak vše postupně vznikalo. Známe např. spoustu různých očí, ale i mizerné oko je mnohem lepší než žádné oko. [...] Ani zmíněná pastička na myši není neredukovatelně komplexní. Prakticky zcela jistě nevznikla tak, že by přišel nějaký moudrý designér, posadil se, hluboce zapřemýšlel, vymyslel prkénko, drát, návnadu a spojil to dohromady. Ten dotyčný technik, který pastičku na myši zkonstruoval, velmi pravděpodobně využil díly původně vyrobené za úplně jiným účelem. [...] Kupodivu úplně stejně pr
0 0
možnosti

hovnoval-

28. 10. 2005 16:51
@@
vajicko jsem mel k snidani
0 0
možnosti

Júlinek šíšal

29. 10. 2005 10:56
Re: @@
...svý?...
0 0
možnosti

black40

28. 10. 2005 15:03
RE: Můj názor
1) Pokud se nemýlím, tak ten výrok je "Omne vivum ex ovo"
2) Základní principy probíhající ve vajíčku a následně v embryu jsou již poměrně slušně vysvětleny
3) Striktně nesouhlasím  s označením využití embrya ke studiu jako vražda. Lidský plod stejně není schopen samostatného života do 22. týdne (popř. do 24. týdne). Do této doby je vázán výhradně na tělo matky. Navíc srovnání s nájemnou vraždou je více než nevhodné (nechci používat vulgarismy).
PS: Tak kde je ten Bůh, když čeká nájemný vrah na svou oběť!? Všichni se pořád něčeho dovoláváte a nevidíte, že výzkum na poli kmenových buněk může vést k léčbě mnoha dnes neléčitelných chorob. Kdybychom se pořád měli bát Boha, tak dnes ještě lezeme po stromech a rýpeme do hlíny dřevěným klacíkem
0 0
možnosti

Johny_S

28. 10. 2005 17:58
Re: RE: Můj názor
 Souhlas.
0 0
možnosti

celtic

28. 10. 2005 11:12
souhlasím s....
KDU...
0 0
možnosti

Johny_S

28. 10. 2005 13:09
Re: souhlasím s....
Proc?
0 0
možnosti

I-voucH

28. 10. 2005 1:57
můj názor
Myslím si, že by si vědci měli hrát na pánaboha a pevně doufám, že se jim za několik let podaří stvořit život a pak ........ pak se všech pánůbohů zbavíme a bude mít od nich pokoj
A jen tak mimochodem tento zákon má udělat právní rámec, což znamená, že bude veřejná kontrola toho, kdo, co a jak v této oblasti dělá.Když to zakážete tady stejně si nepomůžete. Bude se to zkoumat jen jinde.
0 0
možnosti

milchama

28. 10. 2005 11:03
Re: můj názor
Omne vivum ex vivo. To jen tak na okraj. I kdyby se jim něco podobného podařilo, jen by dokázali, že ke vzniku života byly zapotřebí informace nějaké inteligence, neboť je vyloučeno, aby tak neuvěřitelnou složitost vytvořily slepé přírodní procesy (ani dnešní vědci se vší svou vysoce sofistikovanou technikou to nedokážou). Tedy by se Pána Boha tak jako tak nezbavili. Pouze by mu "fušovali do řemesla"... A že se něco v nějaké oblasti už dělá, neznamená, že tomu kvůli tomu má být poskytnut kvůli veřejné kontrole právní rámec. Nájemné vraždy se také provádějí, ale zřejmě nikdo nebude požadovat jejich legalizaci a zařazení nájemného vražednictví mezi živnosti kvůli lepší kontroly této činnosti...
0 0
možnosti

milchama

28. 10. 2005 0:17
Autor článku opravdu perlí...
"Čeští vědci tak dostali naději, že budou smět pracovat s kmenovými embryonálními buňkami z nadbytečných nebo poškozených vajíčekEvidentně nechápe rozdíl mezi haploidní gametou mateřského organismu (vajíčkem) a diploidními embryonálními buňkami nového lidského organismu (napřed jedinou zygotou, později buňkami embrya). Pokud podobně smýšlí ti, kdo podobná rozhodnutí podporují,  pak nevědí, co  vlastně podporují...
0 0
možnosti

doktor_bota

28. 10. 2005 0:59
Re: Autor článku opravdu perlí...
Autor článku je redaktor iDnes, takže buď rád, že tam hovadin není víc a buď tak laskav a nesrovnávej průměrně vzdělaného člověka s nějakým vypatlaným škrabalem bulváru. Alespoň v mém okolí není nikdo, kdo by nechápal, o co jde.
0 0
možnosti

pepe1000-1

27. 10. 2005 22:37
Fandim vyzkumu..
Jenom jestli budou pouzivat bunky od lidi jako celtic, tak to jsem pro prisny zakaz.. :-)
0 0
možnosti

celtic

27. 10. 2005 23:00
Re: Fandim vyzkumu..
jen v podobě spermatu....
0 0
možnosti

JanHolik

27. 10. 2005 21:59
posvátnost života
Vznik živé buňky je pro lidstvo stále záhadou. Lidé by si neměli hrát na Pánaboha. Mohlo by se jim to krutě vymstít !!!! Obavy KDU chápu a sdílím !
0 0
možnosti

Johny_S

27. 10. 2005 22:31
Re: posvátnost života
Tomu nejak nerozumim. Nemely by se delat pokusy na vubec zadne bunce, protoze jeji vznik je zahadou? Co bunecne linie odebrane z nadoru, ktere se dobre pestuji, protoze jsou "nesmrtelne"? Na tech byste taky zakazal pokusy?
0 0
možnosti