Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nečas: Korupce bují. Kvůli komu?

Denně jsme zásobováni informacemi o tom, jak v Česku bují korupce. Jeden den se dozvíme o korupci ve zdravotnictví. Další den renomovaná světová organizace Transparency International sdělí, že Česká republika je v korupci třetí nejhorší ze všech států EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kenig

NEJZARIVEJSI KORUPCNI TVAR MA NECAS !!!!!!!!!!
Verit ODS a panum jakymi jsou , Necas, Tlusty, Langer, Riman a Topolanek je jednoznacne VELMI NEBEZBECNE a proto AT ZIJE CSSD a jeji sef Jirka Paroubek !!!!!!!!!!!!!
0/0
28.10.2005 2:51

eloš

Re: NEJZARIVEJSI
Tak tos musel být dobře natroubenej, nejmíň v druhé sedmičce nějakýho vodkovýho sajrajtu, nebos měl právě vokno, když si ve tři nadránem zapoměl do  obvyklého seznamu, který používaj socanští troubové napsat nenáviděného Klause, Němcovou a "kníhzloděje" Macka.   Burane. 
0/0
28.10.2005 9:20

celtic

Re: NEJZARIVEJSI KORUPCNI TVAR MA NECAS !!!!!!!!!!
Věřit ODS se nedá, ale ČSSD taky ne....
0/0
28.10.2005 9:22

VláďaK

Korupce
Korupce bují kvůli těm,kteří jí hlavně za své vlády podporovali.A Nečas má asi krátkou paměť,když si nemůže vzpomenout,že aboslutně nejvyšší podíl má na této skutečnosti právě ODS.
0/0
27.10.2005 14:13

jack24

NAVZDORY
Jakto,že ekonomika roste NAVZDORY vládě a korupce KVŮLI vládě???
0/0
27.10.2005 11:32

František Koudelka 4.Kyju

Re: NAVZDORY
Jestli ono to nebude, že korupce vždy kvete tam kde se točí peníze, které nikomu konkrétnímu neříkají pane tedy veřejné, což vláda ovlivní, zatímco poptávku zejména zahraniční vláda neovlivní ani s Paroubkem.
0/0
27.10.2005 12:32

chrtil

hmmm
Zloděj kříčí, chyťte zloděje
0/0
27.10.2005 11:32

VláďaK

Re: hmmm
Toto přirovnání v tomto případě je vyloženě TREFNÉ a pravdivé.
0/0
27.10.2005 14:14

Dawe79

Jiný pohled na korupci
podívejte se na sponzory ODS(nebo toho jejich spolku) - kdo ho podporuje? např. PPF, ČSOB a další...víte proč?protože prachy (soukromé důchodové a zdravotní pojištění, rovná daň)takže vlastně už teď korumpují možnou vládní stranu a tady pan Nečas nám chce něco vykládat...
0/0
27.10.2005 10:14

Axlboy

Re: Jiný pohled na korupci
ve sponzoringu politických stran vidíte problém? ....
0/0
27.10.2005 10:36

Dawe79

Re: Re: Jiný pohled na korupci
jo vidím Vy ne?
0/0
27.10.2005 10:38

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Jiný pohled na korupci
Tak proč zavíráte oči před křišťálovým sponzorováním ČSSD a vidíte jenom to u ods.
0/0
27.10.2005 10:42

Dawe79

Re: Re: Re: Re: Jiný pohled na korupci
myslíte Krejčíře?...pořád nic - žádnou knihu ještě nevydal...a že by si měl pospíšit, když jeho kámoši, podle něj nevinní, jsou ve vazbě...pořád čekám...
0/0
27.10.2005 10:47

Axlboy

Re: Re: Re: Re: Re: Jiný pohled na korupci
no jo, tak místo čekání začni pracovat parazite
0/0
27.10.2005 10:52

Dawe79

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiný pohled na korupci
jdu na oběd
0/0
27.10.2005 11:12

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Re: Jiný pohled na korupci
     Jestliže má podle Vás problémy s financováním ODS tak z logiky věci musí mít všechny strany problém.
0/0
27.10.2005 11:46

Dawe79

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiný pohled na korupci
já jsem neřekl, že má problémy - jen upozorňuji na to, že dávání sponzorských dárů s očekáváním prospěchu je de fakto korupce...
0/0
27.10.2005 12:16

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiný pohled na korupci
       To samé ale dělají všechny strany. Tak jenom nechápu co Vám vadí na ODS. Je to legální.
0/0
27.10.2005 14:13

Axlboy

Re: Re: Re: Jiný pohled na korupci
no to rozhodně ne .... vždyt transparentní sponzoring politických stran je vizitkou úrovně politické kultury ... firmy by se neměly bát sponzorovat strany ..
0/0
27.10.2005 10:43

karoten

Kvůli soudruhům ve správních radách
Soudruh fašoun by to měl vědět, je přece jedním z jejich vrcholných členů.
0/0
27.10.2005 9:25

DedecekHribecek

Re: Kvůli soudruhům ve správních radách
      A soudruh inkvizitor by nejraději pravdu upálil. Jo dogmata jsou dogmata.
0/0
27.10.2005 10:03

MYSAKSTUART

To je vtip ???
Kecy, kecy, kecy a zase jenom kecy pane místopředsedo. Sám tomu nevěříte, že pokud vyhrajete volby a usednete ve vládě, začnete kromě dalších krásných slibů, kterými tady lidi oblbujete, dělat něco i s korupcí. Naopak, budete se chovat jako dnešní vláda a korupce a korupční prostředí bude úplně stejné jako za vlády ČSSD. A asi nebudu sám kdo si tohle myslí a už dávno ztratil důvěru ve všechny politické strany zastoupené v dnešní době v parlamentu.
0/0
27.10.2005 9:15

melkors

ODS?
Tahle strana uz dokazala, co dokaze. Oravdu si an mistoredseda mysli, ze obytem v oozici se jeho stari si naucili nove kousky? Pokud ano, ak at se odiva na situaci v krajich - ro jeho informaci, tam vetsinou vladne ODS. A samozrejme se zadna koruce nevyskytuje ... :-)))
0/0
27.10.2005 8:56

jajaja00

Re: ODS?
Zkus někoho uplatit, aby tě doučil češtinu.
0/0
27.10.2005 10:01

Konstrukter

Re: Re: ODS?
Spíš by měl někoho uplatit, aby mu spravil klávesnici (hlavně P).
0/0
27.10.2005 10:03

jajaja00

Re: Re: Re: ODS?
Třeba mu chybí jeden .rst u .ravé ruky. V tom .ří.adě se mu omlouvám.
0/0
27.10.2005 10:09

pinguinone

Re: Re: Re: Re: ODS?
.. a co nejaky nazor ? nemas ?..
0/0
27.10.2005 10:35

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: ODS?
Třeba ten, že v ODS již žádní "staří" v horních příčkách nejsou. (Nejsem jejich člen ani přehnaný fanda.)
0/0
27.10.2005 10:42

DedecekHribecek

Re: Re: Re: ODS?
      No ale jak koukám na Vás tak můžete uplácet koho chcete jak chcete ale hlavu Vám nespraví.
0/0
27.10.2005 10:46

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: ODS?
Vám bych doporučoval společně s panem Nečasem navštívit nějakého psychologa a poprosit ho, jestli by se nemohl pokusit odstranit vaši patologickou prolhanost.
0/0
27.10.2005 10:53

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Re: ODS?
Aby jste neřekl, že pro Vás nemám žádné doporučení tak tu je. Věnujte svoji energii ne jen k tomu aby jste získal něco na ODS. Podívejte se na to i z pohledu protistrany. 
0/0
27.10.2005 11:17

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS?
V tuto chvíli kdy do ČSSD šije kdekdo a ODS je pro půlku národa spasitelem Mi přijde účelnější hledat něco na ODS, zvlášť na těchto stránkách.
0/0
27.10.2005 11:22

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS?
     To je tedy divné. Já žiju asi v naivní představě, že se má hledat pravda a ne něco na někoho.
PS: ODS pro mne nebyla spasitel ale vždy volba nejmenšího zla.
0/0
27.10.2005 11:49

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS?
Pravda? Záleží čí pravdu hledáš. V politice žádná univerzální pravda neexistuje.
0/0
27.10.2005 11:53

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS?
    Proč ne? Pravda je jen jedna a je bez jakýchkoliv přívlastků (poltická, ...). Jiná otázka je zdali jsem nebo nejsme schopni pravdu rozpoznat.
0/0
27.10.2005 12:14

Konstrukter

Kecy
Pane Nečas jste stejný jako Paroubek a používáte svůj vlastní výklad statistiky (navíc to ani není statistika, ale anketa).
Takže:
Od roku 1996 jsme sice klesli o 25 míst. Ale proč? Protože v roce 1996 se hodnotilo 54 zemí, letos 159! Čili v roce 1996 jsme byli asi v polovině, letos jsem v první třetině pořadí (i tak by se to dalo interpretovat). Správnější je se podívat na absolutní číslo CPI - pokud bychom použili žebříček z roku 1996, tak bychom s letošním CPI (4,3) byli na 32. místě - a to už evidentně takový propad není že (o 7 míst)?
Dále v roce 1996 byly pro naše hodnocení použity 4 průzkumy a rozptyl výsledku byl vyšší než 2, letos bylo použito 16 průzkumů a rozptyl je 0,7. Takže srovnáváte nesrovnatelné údaje. Když si zde http://www.transparency.org/surveys/index.html#cpi postupně projdete všechny tabulky pořadí CPI od roku 1996, tak zjistíte že pokles hodnoty CPI přímo
0/0
27.10.2005 8:53

Konstrukter

Re: Kecy
..pokles hodnoty CPI přímo souvisí s nárustem počtu použitých průzkumů - je to tak u nás, ještě markantněji u Polska (které v roce 96 bylo před námi nyní je 70. společně s Lesothem), u Slovenska a vůbec u všech zemí, kde docházelo k zvyšování počtu použitých průzkumů.
 
Takže buď jste za a)nenastudoval problém který komentujete, nebo b)úmyslně lžete.
0/0
27.10.2005 8:54

Dawe79

Re: Re: Kecy
tentokrát b) je správně...
0/0
27.10.2005 10:11

karoten

Re: Re: Re: Kecy
U tohoto pána vždy za b). Znáš snad někoho z ODS, kdo neustále nelže?
0/0
27.10.2005 10:16

DedecekHribecek

Re: Re: Kecy
Ano napsal jste hodně keců
Je sice pravda, že se počet hodnocných zemí zvětšil z 54 na 159 jak jse uváděl. Abych Vaše vývody nemohl nazvat demagogiíí tak by jste měl říci, že všechny státy které se umístili před námi nyní 06 byly zahrnuty ve srovnávané statistice 96. Jinými slovy nepředběhl nás nikdo kdo byl nově zařazen.
      Panebože když už něčím argumentujete tak si pořádně přečtěte.
0/0
27.10.2005 10:30

Konstrukter

Re: Re: Re: Kecy
Kuwait, Lithuania, Tunisia, Cyprus, Bahrain, Uruguay, Qatar, to jen pro příklad země, mezi 30-45místem které se v roce 96 průzkumu nezúčastnili a letos jsou před námi, celkem jich je mnohem víc, ale nemám čas ty tabulky srovnávat celé.
Jinými slovy používáte stejnou metodu jako pan Nečas, evidentně ad b).
0/0
27.10.2005 10:44

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Kecy
     Jednak se Vám musím omluvit - zavítal jsem do jiné statistiky moje chyba. Uklepnul jsem se.
Jestliže ale budu srovnávat pořadí pak je tam opravdu 16 nových zemí. jestliže ony země odečtu tak se dostáváme na číslo 30 v porovnání s rokem 96 kdy to bylo 25 místo. To je prosím pohoršení se o 5 míst. Je otázka jak na tom hypoteticky mohli ony země být kdyby se u nich průzkum udělal.
Závěr pak jste také jasné b). To Vaše b) je ne rozdíl od Toho Nečasova horší protože jste se ani nenamáhal srovnat tabulky jejichž obsah jste znal a ze kterého jste čerpal. Nečas tato čísla nemusel mít.
0/0
27.10.2005 11:14

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Re: Kecy
Srovnal jsem je podle absolutní hodnoty CPI a vyšlo mi 32. místo, takže prakticky to samé co vám.
Šlo mi jen o to, že Nečas se chlubí jak to tady v roce 96 bylo z hlediska korupce super a nyní jak je to strašné. Chtěl jsem naznačit, že to je pořád víceméně stejné a pochybuji, že se něco po volbách změní. Viz. Nečasovy proklamace o definování střetu zájmů a reálný postup ODS v této věci za poslední rok.
0/0
27.10.2005 11:20

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kecy
     Dobře rozumím o co Vám jde a souhlasím s Vámi ale problém Vašeho uvádění věcí na pravou míru byl v tom, že jste to presentoval jako sekreteriát ČSSD a tudíž tendenčně.
      Máte pravdu Nečas uděll botu a mělo tam být uvedeno jak to bylo z hlediska čísel. To se mi také nelíbí. Bohužel jsem i já udělal botu i když to nebylo úmyslné.
      Nabízím tímto ruku ke smíru. Jinak se mi na Vás líbí, že jste mechaniky nepřevzal co Vám je presentováno a našel si detaily.
0/0
27.10.2005 11:56

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kecy
Vše v pořádku.
0/0
27.10.2005 12:14

DedecekHribecek

Re: Re: Kecy
Ohledně Vámi poukazovaného rozptylu. jestliže jsem klesli veliký kus dolů. Zkuste si spočítat o kolik míst by se umístila česká republika kdyby byla v roce 96 díky nepřesnosti podhodnocena a díky nepřesnosti podhodnocena v roce 2006.
Krom toho, tento průzkom ať je jaký je to nejlepší co máme na srovnání korupce. To, že jeho důvěryhodnost je vysoká dokazuje, že se podle něj řídí hodně lidí a institucí.
To že se výsledky průzkumu nehodí do krámu ČSSD je věc zcela jiná.
Jak je to u Vás ? "Takže buď jste za a)nenastudoval problém který komentujete, nebo b)úmyslně lžete."
0/0
27.10.2005 10:39

Dawe79

Re: Re: Re: Kecy
hříbečku pokud jsem dobře ochopil, tak hodnocení se dělá podle odpovědí lidí...takže to že v roce 96 byli lidi ještě hodně naivní a věřili politikům je neoodiskutovatelný fakt(aféry se provalili až pozdějc) a to že nyní se vede mediální kampaň proti ČSSD je taky neoodiskutovatelné - proto ty výsledky...jinak nezpochybňuji, že tu korupce je - ale hlavně na krajích a městech...už jsem něco sám zaslechl jak se přidělují zakázky v brně(nebo přidělovaly) na stavbu čističek...
0/0
27.10.2005 10:45

Dawe79

Re: Re: Re: Re: Kecy
provalily
0/0
27.10.2005 10:48

DedecekHribecek

Re: Re: Re: Re: Kecy
      No koukám, že Vám ta naivita ještě zůstala soudě podle toho jak milujete stranu růže.
0/0
27.10.2005 12:12

Konstrukter

Re: Re: Re: Kecy
Já ten průzkum nezpochybňuji, jen uvádím upřesňující informace, které pan Nečas jaksi zapomněl uvést.
Souvislost mezi zvyšováním počtu průzkumů, snižováním rozptylu a poklesem CPI je evidentní a nejen na příkladu ČR, ale obecně!
 
Na závěr: nezpochybňuji, že je u nás korupce problém, jen zpochybňuji Nečasovo srovnání s rokem 96. Sama ředitelka TI ČR ppvažuje srovnávání různých časových období za nesmyslné právě z důvodu změn metodik a zvyšování počtu hodnocených zemí.
0/0
27.10.2005 10:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.