Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SPECIÁL: Budoucnost Prahy

Praha je město, kde se střetne nové s historií. Změn dozná střed metropole, z bývalých továrních čtvrtí se stane prestižní adresa a zmizí dopravní zácpy. V seriálu se dočtete o zajímavých návrzích, uvidíte možnou budoucnost Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

username

nesmysly
nevím kde jste to vzali, ale většina z toho co ukazujete, jsou už dávno zamítnuté návrhy. Ať už se jedná o mrakodrap na Chodově, nebo nesmyslnou trasu D, která má vést zcela jinudy atd.
0/0
28.11.2005 15:43

dislektik

tak jak to ukazovaly v TV se my václavák líbil až na ty tramvaje to by tam fakt nemuselo být
taková krásná pěší zona.
0/0
27.11.2005 11:01

los-cabanos

UZ
abych si bezel koupit aspon 10metru ctverecnych
0/0
26.11.2005 22:17

juhhha

Bohužel.....
Z naší krásné staročeské Prahy nám roste světová metropole podobná Londýnu apod.Je to velká škoda,protože i s novými mrakodrapy a spoustou zahraničních turistů a obyvatelů se ztrácí i to kouzlo,které vždy z Prahy čišelo a pohladilo po duši.Je prostě vidět,že nejdůležitější jsou jen peníze a ne kulturní národní bohatstsví.Platit za procházku ve Zlaté uličce mame platit?Proboha kde to jsme!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ještě můžeme začít vybírat za Karlův most nebo za to,že vůbec dostaneme šanci Prahu navštívit.Hlavně,že se vydělává!!!Je mi z toho na blití!
0/0
25.11.2005 14:09

jacktabarnak

Praha jiz byla nenavratne roze s rana
Kam se clovek podiva vidi nejakou urbanistickou/architektonickou hruzu. Zkorumpovane stavebni urady nemajici naprosto zadnou vizi dovoli uplne vsechno. Nejenze vznikaji odporne obludnosti, ale megalomanska vystavba zpusobuje dopravni a obsluzne problemy - viz napr. Pankrac/Budejovicka. Dovolim si rict ze ani komunisticky rezim, at byl zrudny jak byl, nanapachal takove skody jako napr. vystavba nakupniho centra podel hrbitovni zdi u stanice Flora.
0/0
25.11.2005 5:07

holiday

zdá se, že duch Prahy
spěje definitivně k zániku
0/0
31.10.2005 9:41

holiday

Megalomanství tak křehkému a kouzelnému městu – bezesporu nejkrásnějšímu na světě – rozhodně svědčit nebude, a dokonce ho může ohrozit zničením jeho specifické atmosféry.
to už se, bohužel, přihodilo Paříži
0/0
31.10.2005 9:34

mirror254

Re: Megalomanství tak křehkému a kouzelnému městu – bezesporu nejkrásnějšímu na světě – rozhodně svědčit nebude, a dokonce ho může ohrozit zničením jeho specifické atmosféry.
Nějak jsem nepochopil to nejkrásnější město. Praha je krásná, pod to se můžu podepsat, Praha je zajímavá, ok, Praha má ducha jakého jiné české město nemá, fajn. Ale nejkrásnější? Čím konkrétně?
0/0
25.11.2005 0:51

MrViki

Re: Re: Megalomanství tak křehkému a kouzelnému městu – bezesporu nejkrásnějšímu na světě – rozhodně svědčit nebude, a dokonce ho může ohrozit zničením jeho specifické atmosféry.
Přesně. Takový Londýn je mnohem a mnohem hezčí.
0/0
27.11.2005 10:38

jirkajirkajirkajirka4

mestsky okruh
 
0/0
31.10.2005 9:08

ramese

co mi to pripomina
snimek cislo 4 mi sinle pripomina path station na na miste WTC ze by se nekdo nechal inspirovat a OBSLEHL to lol
0/0
28.10.2005 20:51

chrtil

hmmm
já myslel, že už se dávno přešlo v Praze na Natural a katalizátory
0/0
27.10.2005 13:01

karoten

Re: hmmm
Katalýza není Líza
0/0
31.10.2005 9:21

Gazela_

Proč samý takovýhle futuristický kraviny?
Proč se radši namísto plánování pompézních věžáků uprostřed ničeho nevede veřejná diskuse o urbanismu - o tom, jak z normálních, lidských domů budovat normální, lidský ulice a náměstí, kde se dá příjemně žít? A než začne někdo vřeštět, že to je "sociální inženýrství", ať si sám odpoví, kde by chtěl radši bydlet - na "Novým Chodově", nebo na Vinohradech?
0/0
27.10.2005 9:57

Dawe79

Re: Proč samý takovýhle futuristický kraviny?
proč? protože o lidi jde až ve druhé řadě - v první řadě jde o peníze...koho jste si zvolili, toho tam máte
0/0
27.10.2005 10:02

roba21

Re: Proč samý takovýhle futuristický kraviny?
No tak třeba já :). Mě se zas víc líbí ty "pompézní věžáky" než přeplněné a špinavé Vinohrady (tedy pokud nemluvíme o těch vilách - tam bych si nechal říct :o).
0/0
27.10.2005 12:07

oxenstojern

Re: Re: Proč samý takovýhle futuristický kraviny?
souhlasim
0/0
1.11.2005 19:00

Feo

Re: Proč samý takovýhle futuristický kraviny?
Gazelka by si měla odskočit např. do Paříže a projít se (lépe projet se) čtvrtí Défánce. Pakl by se už Nové Pankráce určitě neohla dočkat a zlobila by se na všechny, kteří výškové výstavbě brání.
Viděla Gazelka někdy Manhattan na vlastní oči? A to nemluvím o Šanghaji, Panama City a mnoha jiných. To by se nám Gazelka uskákala.
0/0
2.11.2005 17:13

ouagadougou

Re: Re: Proč samý takovýhle futuristický kraviny?
projdi se la defence v noci. mrtvé kancelářské město, kde pořád táhne. praha není new york a právě proto sem newyorčané jezdí. ne kvůli mrakodrapům, ale kvůli malostranským uličkám, které jsou pro mě jako zjevení.
0/0
8.11.2005 14:41

babacek

Re: Re: Re: Proč samý takovýhle futuristický kraviny?
Přesně tak,je to stejné jako by chtěl někdo udělat Benátky bez vody.
0/0
8.11.2005 14:54

yxarinka

Re: Proč samý takovýhle futuristický kraviny?
milionkrat radsi v modernim dome, nez na Malý straně - kde ani neni kde zaparkovat
0/0
25.11.2005 17:59

zpajdr

olympiáda
Nevím, proč by Praha (a potažmo celá ČR) neměla mít na to, uspořádat OH. Podle nedávné studie by to možné bylo, přineslo by nám to velkou mezinárodní prestiž, nárůst cestovního ruchu, vylepšení infrastruktury, zvednutí národního sebevědomí, posílení ekonomiky. Jsem jednoznačně pro.
0/0
27.10.2005 9:31

karoten

Re: olympiáda
Jsem 1značně proti. Já tu totiž žiju.
0/0
27.10.2005 9:43

Dawe79

Re: olympiáda
jdi do pr.dele - to co píšeš se týká jen Prahy - seru na Prahu:)) - na moravě potřebujem dálnice, ne nějaké OH v Praze OH klidně, ale ať si to Praha zacvaká ze svého - ze státního ani halíř
0/0
27.10.2005 9:54

karoten

Re: Re: olympiáda
Vona by taková suprakce pomohla všude, i dálnici na Moravě, ale já sobecky v Praze olympyjádu nechci.
K tomu placení si ze svého, se radši nevyjadřuju....
0/0
27.10.2005 10:01

Dawe79

Re: Re: Re: olympiáda
čím by pomohla?už to vidím jak Behm škemrá u Topola o 200 mld na OH v Praze pěkně ze svého...nechápu co by měla Ostrava z OH v Praze...
0/0
27.10.2005 10:04

karoten

Re: Re: Re: Re: olympiáda
No, Bém je modrá svině, od něj nelze čekat nic prospěšnýho veřejnosti, ale pořadatelství OH by samozřejmě znamenalo rozvoj pro celou zemi. Praha neabsorbuje takovou akci sama - to je blbost. Ostatně Ostrava, je rozhodně zajímavější a potenciálně důležitější město než třeba Brno
0/0
27.10.2005 10:12

Dawe79

Re: Re: Re: Re: Re: olympiáda
radši přidat důchodcům, kterým se snižuje poměr k průměrné mzdě a dostavět dálnice, než OH
0/0
27.10.2005 10:16

mirror254

Re: Re: Re: Re: Re: olympiáda
Souhlas. Proto jsem pro OH v Ostravě, koneckonců v Praze by to dělalo jen bordel a bylo by to bezpečnostní riziko. Brno je bezpochyby (haha) méně důležité než Ostrava, takže místo OH mu dopřejme alespoň pořádné mezinárodní letiště, kterému se kterési jiné české mesto brání zuby nehty. Také je proč, pokud je Brno v rámci Evropy zřejmě nejvýhodněji položeným místem s největším počtem letových dnů, kde obvykle končí letecký provoz, když v Ruzyni prší. Lze si snadno spočítat, že v podstatě veškerý tranzit a nákladní doprava by z Prahy velmi rychle zmizely. A s tím jdou i mnohé další jevy... třeba už by nebylo v Praze tolik těch výše zmiňovaných zahraničních firem ;-) No, musím se smát té hloupé řevnivosti mezi Prahou a Brnem, Prahou a Ostravou, Prahou a každou "dírou" v ČR a dříve ČSR. Pak člověk uvidí Londýn, New York... a při vzpomínce na megaPrahu a megaSpory se musí už jen smát a smát...
0/0
25.11.2005 0:45

rodym

Re: Re: Re: Re: Re: olympiáda
Proč je Bém svině?Koho si tak asi může člověk víc vážit?Tebe nebo Béma?Béma jsem nikdy neslišel říct o někom,že je svině!!!!
0/0
25.11.2005 16:06

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: olympiáda
Protože reprezentuje zlodějskou partaj. Protože lže a podvádí sám, protože nikdy nesplnil co slíbil, protože se nestará o rozvoj města, ale o svý prachy a požitky.
Mě si vážit opravdu nemusíš
0/0
25.11.2005 16:24

trakan

Re: Re: olympiáda
Ty ses fakt vesnickej balik!!
0/0
25.11.2005 17:39

JankovicJanek

hm
To se dalo čekat, že tu zase venkovani strhnou palbu proti Praze. Co Vám sakra tak vadí? Na prachy a práci je Vám Praha dobrá, to je vás tu jak much, v naší firmě si jako čistokrevný pražák připadám pomalu cizí, je to tam samá náplavka. Jak ale je řeč o Praze, všichni venkovani nadávají. Tak si tam na těch vesnicích zůstaňte, nikdo vás sem nezve, my si bez vás poradíme, vy bez nás ne :o) Tak a teď jsem zvědavej na ty reakce náplavek :o)))
0/0
27.10.2005 8:48

roba21

Re: hm
Závist je nejsilnější česká vlastnost ;). Jsem pro vyhlášení Městského státu Praha a odtržení od zbytku státu! Možná bychom mohli přibrat i nějaké Středočechy, dejme tomu PZ a PH. To jsem zvědav co by pak zbytek státu dělal kdyby peníze z Prahy přestaly plynout :)). A že Praha vybírá víc daní než dostává jen proto, že tu mají sídlo velké firmy? No a co? Tak je donuťe přestěhovat se jinam a neotravujte, dokud jsou tady jsou naše a jejich daně patří nám! SVOBODU PRAZE! :)))
0/0
27.10.2005 12:15

ouagadougou

Re: Re: hm
tak to bylo hodně krátkozraké a praha by na to rychle dojela. prahu dělá migrace z regionů, bez ní by z ní rychle byla zatuchlá díra, která žije z minulosti.
0/0
8.11.2005 14:52

blazir1

Re: Re: hm
Zbytek by sel konecne nahoru, protoze ta mala vesnicka uprostred Evropy co si jeji obyvatele mysli ze je metropole div ne srovnatelna s Londynem(haha) by se bez velkolepeho dojeni zbytku CR stala tim, cim uz stejne dlouho je: viskou vexlaku, prekupniku a kseftaru. Konecne by zmizli majitele bordelu a ubytoven po cely CR, stejne tak jako paraziti co za tucny prachy pronajimaj statni byty. Prostituce, velkoprodejna fetu + smeska Ukrajincu, Slovaku a zebrajicich Rumunu by zustala...
0/0
26.11.2005 6:13

roba21

Re: hm
Ještě bych dodal jednu věc. Proč je to prase bradavičnaté ve vládě a proč se na něj musíme koukat? Protože mimopražské regiony (Brňáci a Ostravané prominou) volí levicové strany! Vyhrála někdy v Praze levice? Ne! Vyhlášení samostatného státu je tedy jediným řešením jak tuhle bandu vykopat z vlády. SVOBODU PRAZE! :P
0/0
27.10.2005 12:19

ouagadougou

Re: hm
čistokrevný pražák, to je něco jako čistokrevný američan. praha je kromě absolutního centra velkoměsto venkovanů, kteří do prahy přišli zdaleka nebo byli připojeni k praze i s celou vesnicí. neboli řečeno haďákovými slovy: "asie začíná za negrelliho viaduktem". druhá věc je, že když už někdo přijde do prahy, měl by být trochu vděčný za příležitost, kterou tu dostane. ale hodně lidí prostě do prahy netáhne nic jiného než peníze, proto často rychle odcházejí do rodinných domků na okraj prahy - tedy zpátky na "venkov". 
0/0
8.11.2005 14:49

trakan

Re: hm
SOUHLAS!!!!
0/0
25.11.2005 17:41

dukeprvni

Budoucnost Prahy
sem kdesi slysel, ze tu diru zacnou pristi rok zavazet hnojem, jen co z jara rozmrzne
0/0
27.10.2005 4:05

trakan

Re: Budoucnost Prahy
hmmm, a ten hnuj se bude vozit od Vas ze vsi, vid, baliku....
0/0
25.11.2005 17:43

Vrchní našeptávač

Idnes by mela...
...k temto architektonickym navrhum pridavat sacky na zvraceni zdarma. Hnusnejsi stavebni navrhy maji uz jenom v Albanii. Jak muze nekdo navrhnout tak neproporcionalni zrudnosti? Kam se podela ceska architektonicka skola pokroku 20. a 30. let minuleho stoleti? Kde je ta ceska stridma moderna s prvky idealismu? V tom Cesi vynikali, proc tedy takovehle paznehty, hybridy mezi mrakodrapem, Tancicim "cosi", a zirafou z bananovych krabic? Ty sacky na zvraceni opravdu chybi!!
0/0
27.10.2005 3:52

oxenstojern

Re: Idnes by mela...
hele nehraješ si tu tak trochu na intelektuála na hnoji?:-)
0/0
1.11.2005 19:03

gyul

Idnes představuje okresní přebor architektury :)
Protože právě sedím u komplu a dělám vizualizace jiného administrativně obytného souboru do prahy,taxem se s radostí podíval na předváděné ukázky. Nevím odkud idnes ty příklady vzala, ale 90% je katastrofa jak po stránce architektury, tak po stránce grafické prezentace. Redakci bych doporučil prezentovat například Libeňské doky nebo připravovaný soubor od Baumschlagera-Eberleho v Karlíně(pokud se nemýlím, měl by tam být). Mimochodem mrakodrapy vnímám jako jakési falické symboly. Každý muž-architekt si někde toho svého "šulina" chce postavit. architektky takovou touhu po těchto falických symbolech nemají. A musím sdílet nechuť k celoproskleným administračkám(adminisračkám) jako nekteří čtenáři, protože z hlediska energetického jsou podobná katastrofa jako móda 10-ti válcových Touaregů(apod.).
0/0
26.10.2005 21:56

Pribinacek

Re: Idnes představuje okresní přebor architektury :)
Ty hrůzy na první fotce, plátkované véčko a vedle ten odpadkový koš, jsem už viděl v nějaké firmě na modelu a vypadá to fakt úděsně. Nevím, proč chtějí stavět další administrativní budovy, když ty současné jsou poloprázdné, např. na předmostí Libeňského mostu. Lze jen doufat, že většina návrhů zůstane jen na papíře a nebudou na ně nikdy peníze, hlavně až si investoři uvědomí, že při stoupající ceně energií nelze udržovat při životě prosklené budovy, kde by se bez klimatizace jedoucí nepřetržitě nedalo vůbec žít.
0/0
27.10.2005 8:55

karoten

Re: Re: Idnes představuje okresní přebor architektury :)
Obávám se, že okázalost z módy nevyjde nikdy. Čím více se potřebuje majitel budovy, vozidla, mobilu, pinďoura předvést - tím dražší a náročnější majetek ukazuje. Ta spotřeba energie spoluprodává, ukazuje postavení.
0/0
27.10.2005 9:47

abysser

at to postavi soukromy sektor..
...kdyz se stavely zeleznice, nez je cisar pan znarodnil, patril oto vse soukromym firmam. proc to dnes v oblasti verejnych staveb nejde? (srovnani treba ten most ve francii, kde developerska fa. bude nekolik desitek let pobirat mitne)....
0/0
26.10.2005 21:50

Maxx-IP

K čemu bude třeba ve věku internetu všechno soustřeďovat do Prahy
a stavět kvůli tomu v Praze mrakodrapy?
0/0
26.10.2005 20:23

Johny_S

Uz se tesim na bajecne nove stavby primo v centru...
Uzasna architektura typu Charles Square Bussiness Centrum s podobne modernimi nazvy... Proc to taky pojmenovavat cesky, ze? Cestina uz neni moderni, bude lepsi ji honem rychle zapomenout. Kdyz uz i jedna z dcerinych spolecnosti statniho podniku muze byt CD Cargo.... Jen houst. River City v Holesovicich: hura! Prece kazdy vi, ze Danube House, Amazon House ci Nile House patri k Praze. Anebo Andel Media Centrum, kde ted sidli MF DNES. Anebo ty mrakodrapy, co vyrostou na Pankraci: City Epoque, atd. Jen houst! Pryc s cestinou, pryc s nemoderni architekturou, hura bajecna moderni budoucnost!
0/0
26.10.2005 19:56

polybek

Re: Uz se tesim na bajecne nove stavby primo v centru...
Máš určitě pravdu. Jenže pak jsem zaregistroval tvojí česky znějící přezdívku....
0/0
27.10.2005 8:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.