Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paumer ukázal nadšencům, kudy utekli Mašínové

Je pátek večer a v restauraci U vleku v Hoře Svaté Kateřiny na Mostecku obklopuje skupina třicátníků staršího muže. Je to Milan Paumer, "ten třetí" z odbojové skupiny bratří Mašínů. Na mapě ukazuje, kudy se v říjnu 1953 prostříleli do americké zóny v Berlíně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kóko

Vrazi

Nevím, proč z nich děláte hrdiny.

Byli to prostě obyčejní vrazi, kteří chtěli za hranice a tak se prostříleli. Později takhle podobně utíkali řezníci a zelináři.

0/0
2.11.2006 11:51

heck

Masinove jsou hrdinove
Partyzani bojovali proti totalite a zabijeli..a to je podle vetsiny lidi v poradku.. O par let pozdeji se chtela parta kluku jen dostat na svobodu, kdyz v jejich state zase panovala jina diktatura. Neplanovali nikoho zabit, a zaroven svym utekem protestovali proti totalite. Podle me jsou hrdinove, nesklonili hlavu jak ostatni.. Ja bych na jejich miste udelal to samy! Vzdycky kdyz vidim dokumenty z 50.let jak ukazuji ty komunisticky politiky-masovy vrahy- tak se me zmocnuje vztek.Taky hlavne z toho ze vetsina lidi si tehdy myslela o nich pravej opak..:-( VYZNAMENANI MASINUM!
0/0
25.10.2005 21:08

chrtil

hmmmm
kudy, tudy do Bavor, Václavko
0/0
25.10.2005 16:23

kaaaja

válka
Jestli jsou to vrazi nebo ne. Udělám následující porovnání:
a) za 2. světové války ti co bojovali proti nacizmu a přitom někoho zabili tak to dělali ve jménu idee.
b) bratři Mašínové v podstatě taky bojovali proti diktatuře, tak bojovali kaj byli zvykli.
0/0
25.10.2005 10:10

pepe1000-1

Ukazal jim nazorne
jak sejmuli ty pohranicniky??? Jestli mu treba pujcili kosu a on jim to nazorne ukazal i s zivejma tercema..
0/0
25.10.2005 9:18

EasyR

Re: Ukazal jim nazorne
No, oni žádný pohraničníky nesejmuli...
0/0
25.10.2005 9:29

pepe1000-1

Re: Re: Ukazal jim nazorne
Ja nekde cetl, ze zastrelili nejake pohranicniky.
0/0
25.10.2005 9:34

_m-

Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
A nemyslíš v Německu? nevím teda jestli to byli zrovna pohraničníci...........
0/0
25.10.2005 9:36

EasyR

Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
To byli VoPo - Volkspolizei, obdoba naší SNB.
0/0
25.10.2005 9:37

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
aha - no věděla jsem, že to byly ozbrojené složky, ale nevěděla jsem jaké.
0/0
25.10.2005 9:37

EasyR

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
Ve Východním Německu proti nim tenkrát nasadili i část Ruské armády...
0/0
25.10.2005 9:39

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
Delam v praci s manikem a ten mi krasne popsal, jak za komancu utekl do Nemecka. Posleze jsem se dozvedel, ze sice utekl, ale do vychodniho a zivil se tam zebrotou. Nakonec ho chytli a odvezli domu. :-))
0/0
25.10.2005 9:41

EasyR

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
:o)))))
0/0
25.10.2005 9:46

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
Ja jsem to nekde cetl a je to uz nejakej patek. Sam ma za sebou 60 strazi, tak mi to utkvelo v pameti, ze nekoho na hranicich zastrelili, ale muze to byt omyl...
0/0
25.10.2005 9:38

EasyR

Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
Přes hranice proklouzli, až cestou sejmuli několik východoněmeckých policajtů. Oni zdrhali přes Východní Německo do Západního Berlína a ta hranice nebyla střežena tak přísně, aby se museli prostřílet...
0/0
25.10.2005 9:44

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
Tak to jo. Stejne je to ale hnusarna...
0/0
25.10.2005 9:47

EasyR

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
Co ?
0/0
25.10.2005 9:49

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
Ta strilecka u nas. Podrezavat lidi je hnus, to se dela v Iraku..
0/0
25.10.2005 10:13

EasyR

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
To bylo v 50-tých letech. Je to kontroverzní, ale když si přečteš od Rambouska "Jenom ne strach", nebo od Nováka "Zatím dobrý", uvidíš to trošku jinak...
0/0
25.10.2005 10:15

Mária

Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
Jsou to vrazi - áno zabili pohraničníky - kluky, co tam sloužili a museli tam být....
0/0
25.10.2005 16:20

Fikos

Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
ty jsi k.áva viď? od kfdy někdo musel sloužit na lajně? mohli třeba mýt nádobí u tankánů,na lajnu nikdo nikoho nenutil,to je jako vstup do strany
0/0
25.10.2005 17:43

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne
To myslíš vážně? ty sis vybíral, kde budeš sloužit?
0/0
25.10.2005 18:20

jaryk1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ukazal jim nazorne

jo mohl sis vybrat na čáru se šlo jen dobrovolně a ještě prověření lidé (nikoho na západě a tak)

0/0
30.10.2006 10:16

transalp96

Rikam to furt.
Byt tu tenkrat vice takovych Masinu,nemuseli sme 40let hnit v komunismu.Problem je,ze tady byla naprosta vetsina loajalnich,nebo proste meli strach.A jak to vypada podle zdejsich prispevku,jsme nepoucitelni...
0/0
25.10.2005 1:10

kiliannedory

Re: Rikam to furt.
Přesně tak. Důvodem nebyla ani tolik loajalita ale zbabělost a pohodlnost....
0/0
25.10.2005 11:07

Fikos

Re: Re: Rikam to furt.
souhlasím
0/0
25.10.2005 17:43

JirkaEsch

Já to vidím jednoznačně:
snaha sabotovat režim a bojovat proti němu je jistě chválihodná a obdivuhodná, nicméně prostředky jsou ostudné, až zrůdné. A mám dojem, že podle logiky některých zdejších přispěvovatelů by mohl být lovnou zvěří pro "odbojáře" tehdy vlastně kdokoliv, kdo nestál zrovna po jejich boku.
Vražda toho strážmistra SNB a pokladníka zůstane vraždou, přestože její pachatelé pravděpodobně jednali pod dojmem vznešených ideálů a představ.
0/0
24.10.2005 19:21

barbudo

Re: Já to vidím jednoznačně:
... Jan Palach věděl ...
0/0
24.10.2005 20:55

EasyR

Re: Já to vidím jednoznačně:
Esenbáka opravdu podřízli, nicméně pokladník zavražděn nebyl a už určitě ne prvoplánově. Přišel o život při potyčce, když vytáhl zbraň na neozbrojeného Mašína...
0/0
25.10.2005 9:10

_m-

Re: Re: Já to vidím jednoznačně:
Tak znova - vytáhl zbraň na neznámého lupiče (a pokud už předtím ochranka vydala svou zbraň tak na ozbrojeného..........)
0/0
25.10.2005 9:12

EasyR

Re: Re: Re: Já to vidím jednoznačně:
Ochranka vydala zbraň druhému Mašínovi :o) Trvám na tom, že to vražda nebyla. Pokladník mohl přežít, kdyby zbraň odevzdal a rána vyšla při potyčce...
0/0
25.10.2005 9:16

_m-

Re: Re: Re: Re: Já to vidím jednoznačně:
Souhlasím, že to nebyla vražda - ale tak jak to podáváš ty to zní jako kdyby pan Rošický šel kolem Mašína a náhle tasil - a tak to přece nebylo.
0/0
25.10.2005 9:17

EasyR

Re: Re: Re: Re: Re: Já to vidím jednoznačně:
Aha. No tak si to zkus prostě přečíst znovu...
0/0
25.10.2005 9:21

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já to vidím jednoznačně:
........Přišel o život při potyčce, když vytáhl zbraň na neozbrojeného Mašína....
0/0
25.10.2005 9:24

EasyR

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já to vidím jednoznačně:
No a ? Vždyť se tady o tom bavíme od včerejška. Mám snad celou situaci popisovat pořád dokola ? Vypíchl jsem jen to, proč podle mě nešlo o vraždu...
0/0
25.10.2005 9:26

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já to vidím jednoznačně:
Napsala jsem, jak tvoje argumentace vyznívá - to že my dva jsme se domluvili jak to myslíme neznamená, že to pochopí všichni. Ano, vražda to nebyla, ale argumentovat tím, že Rošický tasil na neozbrojeného člověka ´taky není to ono. Mimochodem, myslíš, že kdyby stačil vystřelit, že by to on a ostatní přežili?
0/0
25.10.2005 9:32

EasyR

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já to vidím jednoznačně:
Těžko říct, ale tipoval bych, že asi ne... Máš pravdu, on tím svým "hrdinstvím" neohrozil jen sebe, ale i ostatní ;o)
0/0
25.10.2005 9:38

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já to vidím jednoznačně:
No jo - mezera mezi hrdinství a nerózvážností je přetenká..........
0/0
25.10.2005 9:40

Sarka-3

Opět jedna typická diskuze ve stylu :
kdo nesouhlasí s tím, že Mašínové byli hrdiny, je soudruh a bloševik a nevidí si na špičku nosu. Opět typické : polemizovat a diskutovat chtějí jen ti, co nesouhlasí s oslavným duchem článku. Obdivovatelé Mašínů jsou však sami zaslepenci a obdivují lidi, kteří prosazovali své cíle i přes mrtvoly. Argument, že i režim šel přes mrtvoly neobstojí - Mašíni vraždili obyčejné lidi a režim žil vesele dál. Také jsem si nějak nevšimla, že po svém útěku měli další zásluhy o svobodu v této zemi. Prostě jen emigranti, kteří na útěku zabíjeli. Tak jen oslavujte, ale nemáte koho.
0/0
24.10.2005 17:09

EasyR

Re: Opět jedna typická diskuze ve stylu :
Není pravda :) Nikde jsem nepsal, že bych jim dal medaili :oP Jen nemám rád tupé rozdělování vrah/hrdina, navíc bez znalosti věci. Snažím se diskutovat celou dobu...
0/0
24.10.2005 17:15

EasyR

Re: Opět jedna typická diskuze ve stylu :
Co se bolševiků týká, mrkni na stránku 2, kde jsou na to někteří dokonce pyšní... .o/
0/0
24.10.2005 17:17

barbudo

Vážení přátelé, ano ...
... bylo třeba ukázat lidu této země, že všichni, kdož se jen neuctivým slůvkem o budování lepších zítřků otřou, jsou budoucí lupiči a vrazi a že již brousí nože k podřezávání nedostatečně bdělých soudruhů ...
... za účelem povzbuzení bdělosti museli soudruzi předvést brutalitu podlých nepřátel ...
... třeba tak, jak předvedli soudruzi v Babicích ...
... nebo jak předvedli soudruzi Mašínové ...
 
0/0
24.10.2005 16:39

EasyR

Re: Vážení přátelé, ano ...
To si schovej pro soudruha Filipa, soudruhu :o)
0/0
24.10.2005 16:41

barbudo

Re: Re: Vážení přátelé, ano ...
... soudruh Filip není mým soudruhem, soudruhu ...
0/0
24.10.2005 16:52

EasyR

Re: Re: Re: Vážení přátelé, ano ...
A kdo to má podle toho příspěvku poznat ? :o/
0/0
24.10.2005 17:02

serzant_Kantaria

Re: Vážení přátelé, ano ...
Ano, to ví i váš pes...a vidí to rovnítko mezi Babicemi a Mašíny, škoda, že jen on.
0/0
24.10.2005 16:52

EasyR

Re: Re: Vážení přátelé, ano ...
Dneska už se vím, že Babice byly zinscenovány StB...
0/0
24.10.2005 16:57

barbudo

Re: Re: Re: Vážení přátelé, ano ...
... jistěže ...
... a zásluhou Mašínů je, že StB ušetřili náklady ...
0/0
24.10.2005 17:00

EasyR

Re: Re: Re: Re: Vážení přátelé, ano ...
Jo jo, minimálně náklady na pár příživníků z řad VoPo...
0/0
25.10.2005 9:11

serzant_Kantaria

Pro EASY R a Příčnopodélně přejetého plyšáka
Až teď jsem se vrátil na začátek a četl příspěvky z rána, teda kluci neinformovaní, honem do knihovny a pořádně si přečíst třeba Rambouskův: Jenom ne strach... kde je citován Ctirad... a píše:....později jsem se dozvěděl,že to byl velitel hasičů a člen pomocné stráže VB z Mořic s případným jménem Lecián a místní občan Blažek...takže Lecián nebyl hasič???..vlastně to už byl požárník, ti se mohli střílet. To jen pro doplnění, když jsem četl vaše slova o neinformovanosti...
0/0
24.10.2005 16:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.