Diskuze

Studenti, neškemrejme u státu

Stará známá rčení tvrdí, že bez práce nejsou koláče, že každý je svého štěstí strůjcem nebo taky, že chceme-li konati duchovno, zajištěno musí býti materiálno.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vaclav13

27. 10. 2005 8:48
Článek je z velké části mimo
Výroky o tom, že nejlepší je krýt náklady studia prací v jeho průběhu ukazují, že autor je, hantýrkou našich studentů řečeno, typický "humáč", tedy student humanitního zaměření.
Pane Klíč já chápu, že na politologii je to hlavně o kecání, a že máte zřejmě dostatek volného času, ale jsou i směry, kde je to o tvrdé práci, medicína, technické obory, atd. a tam už toho volna tolik nezbývá, tedy pokud se skutečně chcete něco naučit a nestudovat danou školu o tři roky déle a víceméně ji taktak prolézt.
Když se spletete jako politolog, tak se stane houbeles, novinový papír unese kdejakou blbost, a televizní obrazovka taky kvůli hloupostem nevybuchne, ale když se splete doktor, tak to může skončit v krematoriu. Školství nemá peněz nazbyt, takže jestli některé školy plodí takovéto "odborníky", stálo by za to pouvažovat, jestli by nebylo lepší je zavřít.
0 0
možnosti

Deleter

27. 10. 2005 10:34
Re: Článek je z velké části mimo
i u medicíny se dá pracovat (v nejhorším jen o prázdninách) a u technických oborů se nechá přivydělat přímo v oboru (a dobře). Otázka je, jestli je dostatek takových míst pro všechny studenty.
0 0
možnosti

TondaPirko

22. 10. 2005 19:34
ISBJEORNA
paní ISBJEORNO, co to ta vaše dcera  vlastně studuje  
0 0
možnosti

Deleter

22. 10. 2005 17:24
A další z dobrých
důvodů pro školné jsou pravidla EU. Ačkoliv proti Slovákům nic nemám, nevidím důvod, proč by jim měl náš stát platit vzdělání.
0 0
možnosti

Isabelle

22. 10. 2005 17:51
Re: A další z dobrých
Nemate pro chudsi studenty stipendia ?
0 0
možnosti

Deleter

22. 10. 2005 17:21
džek a beranal jsou paraziti.
Beranal píše: "Spíš bych řekl že by to studium dnešních studentům měli platit ti co vystudovali zadarmo dříve, to by bylo daleko spravedlivější." - a kdo si jako myslíš, že asi to studium teď platí, he? J@ck píše: "...poté jsem na celé prázdniny jezdil vydělávat do USA..." - tak vidíš, že sis klidně vydělal i na té tvé složité medicíně. Tvoje touha jít vydělávat ven jenom dokazuje, že školné už je potřeba, protože ty nic státu za to, že tě nechal zadarmo vystudovat, vrátit nechceš. Vůbec nechápu jak si můžeš dovolit být proti školnému.
0 0
možnosti

S.P.Q.R.

22. 10. 2005 17:26
Re: džek a beranal jsou paraziti.
Co jsi vystudoval ty a kolik jsi platil? A pokud jsi neplatil, kolik bys byl ochoten platit? A pokud jsi nestudoval a neplatil, co bys studovat chtěl a kolik bys byl ochoten platit?
0 0
možnosti

Beranal

22. 10. 2005 15:51
Pro Isbjoernu
Pokud někdo prosazuje platby školného a přesouvání prakticky všech dalších nákladů na výchovu dětí na rodiny tak by měl prosazovat aby se společnost zřekla i těch souvisejících výnosů z té investice, které bych definoval jako platby na důchodové pojištění 40 let (ve skutečnosti důchodová daň) a tak 2/3 zdravotního pojištění 40 let (což je ve skutečnosti zdravotní daň). Já pokud bych tyhle výnosy mohl inkasovat sám tak budu to studium platit i úplně cizím lidem. Aby rodiny všechno finacovali sami a pak ty příslušné výnosy se znárodňovali a směřovali k těm co nechtěli financovat to je soudružko Isbjoerno ten pravý komunismus ale pouze pro bezdětné důchodce jinak je to prosté znárodňování a vykrádání rodin s dětmi.
0 0
možnosti

Isbjoerna

22. 10. 2005 16:01
Re: Pro Isbjoernu
, Inu, duchodovy system byl kdysi zaveden a je jen tezke od neho upustit (okamzite), protoze vetsina lidi do tohoto systemu platila sve zabezpeceni v stari, a proto nemela moznost se zabezpecit privatne. Avsak nejak tem lidem uniklo, ze zabezpecenim jsou deti, nikoli 30ti-lete poplatky (dane) do duchodoveho pojisteni. ------- Ja osobne jsem proti statnim duchodum (a zabezpecila jsem se sama privatne), lec vidim nutnost nejakeho prechodneho kompromisu pro ty, kteri nemeli moznost platit duchodove dane + privatni duchod. ------- Jsem dite kapitalismu, vas kommunismus znam jen z knih a novin. :-)
0 0
možnosti

j@ck

22. 10. 2005 15:14
-
velký leone, máš samozřejmě pravdu, ale já jsem psal o něčem jiném. já jsem psal o tom, že zatímco na VŠE mají studenti spoustu času pracovat (nemusí tolik chodit do školy, nemají tolik učení), tak na medicíně je o trochu něčem jiném. my jsme měli školu téměř každý den od rána až někdy do čtyřech hodin a navíc kupu učení. netvrdím, že by nebylo možné pracovat, ale by to obtížné a náročné. když se potom podívám na výdělky absolventů, tak si kladu otázku, jestli by se vůbec vyplatilo studovat, kdyby bylo zavedeno školné? já jsem v současné situaci proti.
0 0
možnosti

Great_Leon

22. 10. 2005 15:55
Re: -
Uznávám tvůj názor. Já bych klidně školné bral, ale... Jak správně říkáš. Mělo by při současné platové situaci absolventů cenu studovat? Pokud bych nešel, dnes bych jako absolvent SOŠ měl cca 25 000kč hrubého (po 5leté praxi). Jako vysokoškolák, který bude shánět byt, zařizovat rodinu si nemohu dovolit po skončení studia platit z platu řekněme 15 000kč, ještě navíc půjčku na školné. Víc mi stejně nikdo nedá protože nemám praxi! Uznávám, že pracovat při studiu medicíny je těžké, ale to je těžké i při mém studiu. Fakt je prostě ten, že já si nemůžu dovolit nepracovat a tak musím něco obětovat. Podle mě nikdo kdo byl slušně vychován ať je zedník nebo akademik nebude u státu škemrat, a na obživu si vydělá sám. Záleží ne na tom co či jak studuješ, ale jak jsi vychován. Tedy co tě naučí va školce, na základní škole a v neposlední řadě doma. Studenti u státu škemrat nebudou pokud je tomu nebudeme učit od dětství. Pokud stát slabším nepřispěje rozdělí společnost na dvě skupiny (černé a bílé?).
0 0
možnosti

babacek

22. 10. 2005 15:11
Pokud přispět
tak bez rozdílu oboru ze zárukou návratnosti.Tedy.Vystuduješ musíš zde v oboru odpracovat XY let a pak teprve můžeš odejít pracovat do zahraničí.Studium zdarma studio nikterak nesnižuje ale pouze se snaží rovnat možnosti na jednu úrověň.
0 0
možnosti

Great_Leon

22. 10. 2005 15:02
Isbjoerna & j@ck
Jak se zdá ani jeden z nejčastějších přispěvatelů nepochopil co jsem chtěl svým názorem vyjádřit. Zde vysí problém českého školství, každý si myslí, že ten jeho obor je významěji těžší než ty ostatní (zvlášť výrazně tento pocit převažuje u absolventů medicínských a právnických oborů), že je tedy větší machr nez ti další. Skutečnost je taková, že každý jde studovat především to k čemu má primárně předpoklady. Já jsem za svůj relativně krátký život vyzkoušel více než 15 různých zaměstnání a do práce prostě chodím protože nechodím do školy na přednášky, jen na semináře a cvičení. Prostě praktikuji samostudium ze zápisů bohatších kamarádů a literatury. Máteli pocit, že musím asi studovat jednoduchý obor pak vás varuji. Tento obor je svoji náročností srovnáván právě např. s medicínou či právy. Přesto bych třeba divadelní vědu či anglickou fylologii studovat nešel, protože bych na to prostě neměl. Nikdo z nás není výjmečný, jen více talentovaný pro jistý obor, jen pak může pracovat
0 0
možnosti

Beranal

22. 10. 2005 12:03
Školné
Hezky se to poslouchá ty návrhy na zavedení školného když jsou převážně od těch co studovali zadarmo. Student má studovat a nikoliv shánět peníze na studium. Spíš bych řekl že by to studium dnešních studentům měli platit ti co vystudovali zadarmo dříve, to by bylo daleko spravedlivější. Namísto toho se těm dobře vydělávajícím neustále snižují daně (progresivní zdanění to kleslo ze 47% na 32%) a studentům se neustále podmínky zhoršují. Ty závistivé keci jako že proč bychom někomu platily studiu z “našich daní”, na to je jednoduchá odpověď – aby se ti budoucí vysokoškoláci jednou takhle blbě neptali až jako důchodci po nich budeme chtít financovat naše důchody a zdravotní péči.
0 0
možnosti

Isbjoerna

22. 10. 2005 12:52
Re: Školné
, Studium zdarma (placene statem) je kommunisticke ohlupovani lidi a je mozne jen pomoci nakradeneho majetku (a s mizernou qualitou studia), pricemz slouzilo k vychove kommunistickych posluhovacu. ------- Ne kazdy vysokoskolsky absolvent, ktery pracuje v CR, patri k "těm dobře vydělávajícím", a proto jich mnoho odeslo do ciziny. ------- Kazdy z nas ma moznost (a povinnost) 30-40 let pracovniho zivota postarat se o svuj duchod - tuto zatez nelze nakladat na ramena malopocetne generace. ------- Student je dospely clovek, a proto se ma v prvni rade starat o svou obzivu; studovat muze, kdyz mu k tomu zbude cas. :-)
0 0
možnosti

alenkaf2

22. 10. 2005 9:57
souhlas
S článkem souhlasím - sama jsem studovala na univerzitě a po celou dobu studia jsem pracovala. Jediným negativním důsledkem bylo prodloužení studia o 1 rok. Ale jinak to mělo jen svá ozitiva. Starala jsem se o sebe sama, plánovala jsem si čas, získala jsem praxi, která se mi pak hodila při hledání zaměstnání atd. Jinak bych možná spadala právě do kategorie těch, kteří by potřebovali pomoc státu, ale myslím, že bylo daleko lepší starat se sama (a zároveň tím pomáíhat i doma...).
Jinak: jsem pro zavedení školného, v případě, že bude existovat možnost vzít si na studium půjčku, která se bude splácet po dokončení studia (po získání zaměstnání - otázka je, zda se v našem státě vyplatí studovat vysokou školu, když po jejím ukončení ani nemáte šanci dosáhnout průměrného platu). Ale i tak si myslím, že bude spousta těch, kteří budou při studiu pracovat, protože to člověku dává nezávislost na jiných.
0 0
možnosti

j@ck

22. 10. 2005 12:49
Re: souhlas
pracovat můžeš možná při studiu VŠE či jiné jednodušší školy. já jsem studoval medicínu a někdy jsem přes samé učení neměl čas ani pařit, natož tak pracovat. nakonec jsem to řešil tak, že jsem si zkoušky vždy udělal v předtermínu a poté jsem na celé prázdniny jezdil vydělávat do USA (celkem 3x). zkušenost to byla k nezaplacení a za jedny prázdniny jsem si vydělal víc než můj otec VŠ ve vedoucí funkci za celý rok. naučilo mne to jednu věc - touhu jít odsud pryč, protože vzdělání je všude ve světě ceněno mnohem víc než u nás a v medicíně to platí víc než kdekoliv jinde.
0 0
možnosti