Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Víkend na silnicích stál nejméně 14 životů

Končící víkend se do dopravních statistik zapíše jako jeden z nejtragičtějších. Od pátečního večera zemřelo na silnicích už čtrnáct lidí. Jen na jižní Moravě napočítali během soboty policisté šest mrtvých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mitchell

Takyřidič
Včera v noci jsem jel z Brna po D1 směrem na Olomouc. Na 210. km v Holubicích jsem sjel na Uh. Hradiště na "padesátku". Dole u Houbic mě předjel "závodník" s Unem (měl jsem tam, přiznám se, asi 105 - 110). Nedalo mi to a přidal jsem, byl jsem zvědavý. V následujícím stoupání (asi dva týdny starý povrch, dva pruhy nahoru) držel kolem 130 a byl rád, že tam ty dva pruhy jsou, v jednom by to neudržel. Těsně před horizontem jsme oba předjeli kamion, následuje křižovatka (rychlost omezená na 70 a zpomalovací zdrsněné červené pruhy), naštěstí byla volná. Pak vesele zrychloval asi na 150 až po další horizont a v klesání ke Slavkovu postupně zpomalil na nějakých 100 (ta zatáčka dole je silně smrtelná). No a pak už jsem se na něho vykašlal, těch pár kilometrů za ním mi docela stačilo. Nevím kam jel a jestli tam dojel. Ale jestli ano a bude takhle jezdit i nadále, tak mu dávám slovy pana Kodeta "rok, maximálně dva".
0/0
18.10.2005 16:35

pinguinone

Re: Takyřidič
..rekl bych ,ze nejsi o moc lepsi...
0/0
19.10.2005 13:49

maca29

No,...
Taxem to zas celý přečet, a přesně to sem čekal: Fšichni tady jezděj podle předpisů, maj nalítáno x milionů kilometrů a nikdy nic neporušili (diskuse snese každou lež). Zkuste ale někdy za volantem přemejšlet hlavou, přece nepojedu stofkou do nepřehledný zatáčky, nebo ráno kolem školy. Ale zas dyž je na rovný cestě třicítka, páč tam spoluobčané před týdnem něco kopali 10 metrů vod cesty, a tu značku tam zapoměli, tak tam fakt zběsile brzdit nemusíte. Kua, na tohle přece stačí hlava a nepotřebujete ňáký rychlostní limity, na 3 metry široký cestě mezi barákama je 40 vražda, ale ta značka tam prostě je. Stejná čtyřicítka na 4proudofce je ale kravina... No teď to vod těch spravedlivejch schytám...
0/0
18.10.2005 3:44

2Mac7

Re: No,...
jenže hlavy jsou různé
0/0
18.10.2005 9:56

kozmopolita

kdy uz komu doklapne...
kdy uz komu doklapne, ze tohle jsou ekonomicke ztraty jdouci do miliard? u jednoho mrtveho v produktivnim je ztrata statu kolem 10 milionu. jsou tam nevyuzite skoly, jiz neplacene dane, vdovske, sirotske...
 
vim, ze to zni necitelne, jenom chci naznacit, ze statu se VYPLATI dat to do poradku. zatim se vymlouvaji, ze nemaji dost penez na vic dopravaku, na benzin pro ne, na radary, na kamery, na jejich kontrolu... a snazi se nas opijet rohliky nejakych papirovych opatreni. jenomze beze zmeny atmosfery (pravdepodobnost, ze mne nekdo potresta za nevyhozeni smerovky na kruhaku napr.by byla 1:100 misto dnesnich 1:100 000) nas zadne radoby zakonne opatreni nezachrani.
jezdit podle predpisu je zde neslusne. a to proto, ze zadny duvod k jejich dodrzovani zde neni. krome moznosti nehody, co si ale jeste par vterin pred temi bourackami neuvedomovala zadna z tech obeti... tak jako asi nikdo, kdo si sedne za volant dneska a dojede akorat do rakve.
0/0
17.10.2005 9:01

Killbilly

Re: kdy uz komu doklapne...
Ja fakt ze na ceste kdo jede podle predpisu je povazovan za tupce a castovan troubenim, blikanim a provokativnim nasupenym predjizdenim,zkuste jezdit ve vsech obcich 50 a pozorovat co ti ostatni kolem vas,je to mazec
0/0
17.10.2005 9:06

pinguinone

ceska pera...
..cim mensi pero ,tim vetsi <xx~   na silnici..
0/0
17.10.2005 8:49

krysar

Re: ceska pera...
V tomhle state nas s velkejma perama moc neni
0/0
18.10.2005 22:56

pinguinone

Re: Re: ceska pera...
..a ,ze se ty s malejma nestydej to priznat...
0/0
19.10.2005 13:50

rocky_krysa

BS
strasne mne udivi, ze po takovych reportazich z mista nheody pak komentator slavnostne oznami zaklinadlo:"Situace na silnicich by se mela zlepsit po zavedeni bodoveho systemu". Ja si fakt zivne predstavi, ze 20lety zmetek se svoji hondickou po zavedeni BS pojede sporadane 50 km/h ve 2 rano z diskoteky po hadce s pritelkyni. Je to vsechno v lidech
0/0
17.10.2005 7:39

jura-jx2

Re: BS
Tak zrovna v tomhle případě  ke změně nedojde. V 90% asi jo. Pohrůžka vysokých pokut a zkoušky k znovuzískání ŘP mi budo připomínat, jestli mi zrovna ten nebo onen přiestupek bude stát za to. By jse v Ita před a po zavedení bodů, a věř, že to byl dost markantní rozdíl.   
0/0
17.10.2005 7:55

tojsouveci

Re: Re: BS
Jo. To bude moc fajn, až napž za sedm let nasbíráš 11 bodů a osmý rok se budeš klepat, kdy chytneš ten poslední a přijdeš o řidičák. Těšíš se na to?
0/0
17.10.2005 8:47

jura-jx2

Re: Re: Re: BS
Nějakej počet se ti příští rok vrací, takže budeš-li se chovat slušně bodíky budou přibývat.  
0/0
17.10.2005 11:47

Brutal

Re: Re: Re: Re: BS
Spis bych napsal, nechytnou-li te prilis casto, bodiky budou pribyvat,
0/0
18.10.2005 9:32

2Mac7

Re: BS
to nebyla jediná nehoda
0/0
17.10.2005 8:37

modem

....
Zrovna dnes ráno v šest jsem málem sejmul cyklistu. Světla, odrazky, prostě nic.Viděl jsem ho v poslední chvíli. To je tak těžký si pořídit povinnou výbavu ?????!!!!!!!! A používat ji ?? Asi chudák nemá na baterky.
0/0
17.10.2005 7:25

tojsouveci

Re: ....
Tam se nic nezmění. Body cyklistům nikdo přidělovat nebude.
0/0
17.10.2005 8:48

Deleter

Re: ....
Ne že bych nesouhlasil, ale je potřeba si uvědomit, že takové věci se stávají a přizpůsobit tomu rychlost, víme?
0/0
17.10.2005 9:00

zuza0007

Re: Re: ....
to jako, že na 90 mám jet radši 50, protože mám předpokládat, že se tam nějakej blbeček může vždycky objevit ???
0/0
17.10.2005 11:50

rocky_krysa

Re: Re: Re: ....
Jsem si jist, ze v pripade nehody bude vina na tobe. Mel jsi jet takovou rychlosti, abys dokazal vcas zastavit. Tim neobhajuji nesvitici hovado, ale proste je to tak. Kdyz prejedes leziciho cloveka, tak mas taky smulu
0/0
17.10.2005 12:35

modem

Re: Re: ....
Upřesňuji.Vyjížděl jsem z vedlejší na hlavní.Kolo bylo za stromy, tma jako prase, vyjížděl jsem veeeeelmi pomalu.Kdybych to tam střihnul, tak .........Prosím na kolenou, cyklisti sviťte !!!!!!!
0/0
17.10.2005 13:29

Deleter

Re: Re: Re: ....
jo tak to je pak jiná.
0/0
18.10.2005 10:41

Killbilly

Re: ....
Kdyz jedu na kole a nemam svetla,jedu pouze po cyklostezskach,bohuzel ostatni to tak nedelaji,taky nezapominejte ze kolo oblibeny dopr. prostredek pro spojeni s hospodou,bohuzel v nasi zemi chybi cyklostezsky a ze strany cyklistu jakakoli zodpovednost,neosvetleny je kazdy 2.,pritom rakosnici maji blikacky za 30kc
0/0
17.10.2005 9:10

Moris737

a co na to DI PCR?
a cajti si zase stoupnou na dalnice a prehlehledne useky a budou merit rychlost.
0/0
17.10.2005 7:01

dislektik

Re: a co na to DI PCR?
to už nedělají ted jedou po lékarničkách????!!!!!
0/0
17.10.2005 7:09

Moris737

Re: Re: a co na to DI PCR?
no vidis -> to je taky potreba.
0/0
17.10.2005 9:09

dislektik

prý jich je celkově 21 mrtvých
0/0
17.10.2005 6:48

Pucmeloud007

Uz se tesim
az zase bude bezpocet pitomcu na diskuznich forech o autech vysvetlovat, jak bezpecne jezdi 200 km/h a ma jto plne pod kontrolou.....
Kez by byla jistota, ze zabijou nebo zrani jen sebe. Pak at si tak klidne jezdi a budu se na takove gaunery s potesenim divat, jak jim pribyvaji krizky okolo silnic
0/0
17.10.2005 1:03

tojsouveci

Re: Uz se tesim
Tak to je Německo asi plné pitomců, protože tam na dálnicích touto rychlostí legálně jezdí a žádný masakr z toho není. Tedy pokud nekoukáš na Kobru 11
0/0
17.10.2005 8:50

Deleter

Re: Re: Uz se tesim
no, ony jsou to trochu jiné dálnice, jiná auta a jiní řidiči. Ti v Německu nemají problém zpomalit za někým, kdo předjíždí kamion a jede nějakých blbých 140, a ti pomalejší zase nemají problém uhnout, ne jak tady, když se šine felda 129 a "nikoho nepustím kam byste spěchali". No a že v Německu jezdí 200 všichni, to nemůžeš myslet vážně...
0/0
17.10.2005 9:23

2Mac7

Re: Re: Uz se tesim
no, tak ono jich zase tou 200 nejezdí tolik
0/0
18.10.2005 18:46

papas

to není moc
když je dáte dvěma řadama, tak to je jenom po sedmi
0/0
16.10.2005 22:02

zo

jen tak
Jen tak dál.Truhláři na výrobu rakví mají žně.Cocncordie a takvý firmy mají žně.Kremačky mají žně.Tím pádem dodavatelé plnu mají žně.Výrobci věnců mají žně, výrobci uren mají žně.To jsou velice perspektivní obory pro podnikání.Jen tak dál pánové.Jen ať lehký průmysl vzkvétá.Nesmíme zapomínat na patologie.Kdo chce kam pomozme mu tam.Koneckonců každej musí někdy zemřít žejo?Jestli ve 20 či v 80 je to fuk.Ať žije lidská hloupost a arogance.
0/0
16.10.2005 21:45

cukrar

Re: jen tak
Dost často ale zemřou i nevinní.
0/0
16.10.2005 21:47

zo

Re: Re: jen tak
Jo takovej je život.Je to přeci všechno osud.Takovýmu opilečkovi co zabil dvě mladý holky nevysvětlíš že auta mají jezdit po cestě a chodníky jsou pro lidi.Zkus to v nejbližší hospodě.Řekni nějakýmu 20 letýmu frajírkovi že nemá opilej řídit.Buď dostaneš do držky nebo ti vynadá.Takový je život.
0/0
16.10.2005 21:50

cukrar

Re: Re: Re: jen tak
Kurňa, bohužel máš pravdu.
0/0
16.10.2005 21:59

Englishman

Řízení v Anglii
Angličané nejsou o moc leší řidiči než Češi, ale: 1) dávají zásadně řednost chodcům. Zastavíte se u řechodu a už na obou stranách (!) brzdí auta. 2) Místní vyatlanci s čerstvým řidičákem jezdí obvykle ve starých, nevytuněných šunkách 3) Značení na silnicích je asi o 1000% leší, je řada různých zomalovačů (alesoň sychologických zúžením ruhů), značky omezující rychlost se oakují každých adesát metrů o celou dobu omezení atd. Skoro každá křižovatka hlavních silnic je kruhový objezd, kde se sice stává více nehod, ale jen v malých rychlostech. Výsledekem je odstatně méně mrtvých a zraněných a jen zlomek mrtvých chodců oroti ČR.
0/0
16.10.2005 21:35

Tatíček MORAVA

Re: Řízení v Anglii
no jak tak koukám tak tam u vás ve staré dobré anglii nemáte ani písmeno <P>
0/0
16.10.2005 21:37

Englishman

Re: Re: Řízení v Anglii
Tohle je takový menší vtípek iDnes, který se tady čas od času opakuje - nejen mě, ale kde komu. Netuším, co s tím ti soudruzi od IT v iDnesu udělali, že čas od času někomu smažou všechna p. Kdyby alespoň střídali písmena, ale je to vždycky jen to p.
0/0
16.10.2005 21:42

jannovak

Re: Re: Re: Řízení v Anglii
To je kvůli slovu "rdel"...
0/0
16.10.2005 21:57

Isbjoerna

Re: Re: Re: Řízení v Anglii
, Nekdy je to take pismeno "B".
0/0
16.10.2005 22:01

Englishman

Re: Re: Re: Re: Řízení v Anglii
Toho jsem si nevšiml. Pokud to někdy vyhází i B, pak je to pravděpodobně nějaký bug v likvidátotovi HTML - P a B tagy.
0/0
16.10.2005 22:12

Killbilly

Re: Řízení v Anglii
Ja nevim ja videl v anglii spis to ze diky krivolakym uzkym silnickam sou ridici mnohem lip vycviceni,vetsina lidi umi proste dobre ridit co se tyce ovladani vozu,mel jsem aspon takovy dojem.
0/0
17.10.2005 9:19

Manstein

Docela by mne zajimalo,
co se to s lidmi tento weekend deje. Jsem zvykly, ze v patek vecer vyjedou i ti, kteri jinak moc nejezdi a davam si vetsi pozor. Ale za tento patek a sobotu jsem zazil tolik neuveritelnych situaci, jako snad jeste nikdy. Nekteri ridici se chovaji zcela iracionalne. Nehody, co jsem videl, ani nepocitam. A to jsem najezdil sotva 400 km. Svet se zblaznil ...
0/0
16.10.2005 21:20

ppaul

Re: Docela by mne zajimalo,
Souhlas! Trasa Hradec Králové - Jaroměř - mám pocit, že to byl nějaký tajný závod, tři BMW jely neuvěřitelně riskantně, na kopečku před Trotinou (od HK) předjíždění pěti aut najednou a během tří minut dvě myši o metr fakt prasata jestli nějaký ******** jeli tajnej tak teda hold policii  jinak tradičně polské dodávky apod. ale bylo to fakt o kejhák kupuju si měsíčku jezdím vlakem
0/0
16.10.2005 21:33

cukrar

Re: Re: Docela by mne zajimalo,
Na tak uzké cestě je lépe se uklidit a je pustit ať si nabijou čumáček.
0/0
16.10.2005 21:36

Englishman

Re: Re: Re: Docela by mne zajimalo,
Na úzké cestě to ale právě může být problém.
0/0
16.10.2005 21:37

cukrar

Jezděmě opatrněji
Dle mého názoru řidiči jezdí rychle a bezohledně, neboť chybí stálá kontrola na silnici. pokud nebude "Kryštov" každý den po dobu 5 let nenaučíne se jezdit dobře a ohleduplně. Ruku na srdce, kdo z nás dodržuje zákony na silnicích.
0/0
16.10.2005 20:17

jannovak

Re: Jezděmě opatrněji
Rychle - nevadí, bezohledně - VADÍ a MOC!!!
0/0
16.10.2005 20:36

cukrar

Re: Re: Jezděmě opatrněji
jannovaku, samozřejmě ti nechávám právo na názor, ale museli bychom rozvést polemiku, co je to rychla a pomalu. Pokud někdo jel "pomalu", ale nedobrzdil tak nevím kde je hranice rychlopomalosti. Milan
0/0
16.10.2005 21:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.