Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bolševik neměl levnější pivo

Čas od času přinesou agentury zkoumající veřejné mínění údaje, podle nichž by i třicet procent lidí souhlasilo s účastí komunistů ve vládě. Přibližně stejný počet lidí s nostalgií vzpomíná, jak bylo za komunismu lépe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sporadany_obcan

Více takových článků....!
Mohl by to být celý seriál o tom, co "Bolševik neměl....!
 
Možná by se dnešní dvacetiletí, jako ten co se tak níže prezentuje jako Maminčin Jirka, hodně divili
0/0
18.10.2005 16:49

Maminčin Jirka

Re: Více takových článků....!
Skkus mi tedy napsat, co bolševik neměl a co zase měl, třeba se poučím...
0/0
19.10.2005 12:21

maudite

Re: Re: Více takových článků....!
No, udelam to za nej :
co bolsevik nemel, tak to byla hlavne politicka kultura rezimu a uroven jeho predstavitelu a naopak co mel, tak spinave ruce , povest zlodeje a velmi velkou tlupu primitivnich a vseho schopnych prisluhovacu.
Komunismus se od kapitalismu lisi predevsim tim, ze  "vykoristovani cloveka clovekem" nahradil "vykoristovanim cloveka spolecnosti".
Bud rad, ze jsi to nezazil Dnes by jsi byl bud totalne zblblej nebo pekne zhnusenej.
0/0
19.10.2005 21:20

maudite

Je mi z toho smutno
Kdyz jsem se v sedmdesatych letech dostal k precteni Svitakovych stati, pripadalo mi to jako sci-fi. Kdyz jsem tehdy slysel od zainteresovanych lidi, ze je to vse pripraveno , neveril jsem tomu. Dozil jsem se sametoveho prevratu a i presto, co jsem o vsem vedel, ve me pretrvavala vira v potencial ceskeho naroda, ze se mu podari prolomit svazanost s minulosti.
Dnes, kdyz vidim, kam ta situace v CR dospela a jak se k tomu stavi lide, musim uznat,ze se komuniste v hodnoceni Ceskeho naroda nemylili. Komunismus je ceskemu cloveku urcen a ten si jej plne zaslouzi.A pro tech par vyjimek , co potvrzuji pravidlo je dost mista jinde na svete. Vy vyjimky nevahejte, zmizet z CR se vyplati a neni to tak zle, jak vas strasi !
0/0
17.10.2005 22:37

Isbjoerna

Re: Je mi z toho smutno
, Vase hodnoceni ceskeho naroda zda se mi byt ponekud povrchni, protoze hodnotite dve generace (tedy jen cast tohoto naroda), ktere jsou tezce deformovany kommunismem. Komunismus neni urcen zadnemu narodu, a ZADNY narod si toto zlocinne regime nezaslouzi, ale v CR kommunismus vyprodukoval dve generace nestastnych lidi - a tyto dve deformovane generace lidi potrebuji cas k rekonvaleszenzi.
0/0
18.10.2005 16:58

maudite

Re: Re: Je mi z toho smutno
To se zda byt pravdive, ale proc se dnes deformuji dalsi generace ?
Ty generace potrebuji v prvni rade nastaveni jasnych a primych pravidel, strohy a nestranny pravni rad, pomoci ktereho lle napravit dusledky toho, co se stalo a pak se otevre ten prostor pro rekonvalescenci.
0/0
19.10.2005 16:32

dislektik

ten měl všechno na hov no
0/0
17.10.2005 19:25

celtic

stálo....
1,70,- tak je jasný kerey režim blil lepčí
0/0
17.10.2005 19:06

Maminčin Jirka

To je věc názoru...
Nevím, proč se do této diskuze vůbec zapojuji, protože mi ještě nebzlo ani dvacet, takže se mi za komunistů žilo celkem dobře, jen krátce a nepamatuji si to, ale nevím proč jedni po komančích plivete a druzí je vychvalujete, zkrátka jeden člověk se má líp teď a jinej se měl líp minule, je tak? když se to někomu nelíbí, pořád ještě má možnost volit komanče....
0/0
17.10.2005 16:17

Isbjoerna

Re: To je věc názoru...
, Je to jednoduche: V dobe kommunismu se zilo lepe kommunistum a jejich posluhovacum. :-)
0/0
17.10.2005 19:05

maudite

Re: Nejvetsi uspech komunistu
Pokud se nekomu z minuleho rezimu zilo lepe nez dnes,tak to bylo(opomenu nomenklaturni bolseviky) jenom flakacum, nemakacenkum a spodine spolecnosti, o ktere bylo perfektne postarano.Meli pravo na praci spojene s povinnosti pracovat, takze nekde neco predstirali a dostali za to plat jako obycejni lide.Alkohol a cigarety byly levne a vlastne nic jineho nebylo.Pro radove komunisty byly stranicke ukoly, diplomy a nejake medajle a zvlaste zaslouzili radovi soudruzi anebo odborari dostali zajezd do SSSR .Jeden spicloval druheho ,zavidel  kde co ale vsichni stali svorne fronty a nedivili se. Nekdo mel zname, tak byl treba v poradovniku na auto zvyhodnen. Vsem bez vyjimky ale unikalo, ze za normalni demokraticke spolecnosti si na  "vyhody" normalne vydelaji a poridi si je bez ztraty hrdosti a front.Nejtragictejsi na vsem a nejvetsi komunisticky uspech je , jakym se zamaskovanym komunistum v soucasne dobe podarilo lidem zhnusit demokratickou spolecnost a trzni ekonomiku.
0/0
17.10.2005 23:02

Deleter

Re: To je věc názoru...
za komunistů se žilo celkem dobře, pokud jste nebyl moc náročný a stačilo vám, co se předhodilo, popřípadě jste měl možnost a neměl zábrany krást. Jinak to nebylo nic moc.
0/0
17.10.2005 19:06

Sporadany_obcan

Re: Re: To je věc názoru...
 = takže se nežilo dobře
0/0
18.10.2005 16:42

Deleter

Re: Re: Re: To je věc názoru...
To je právě subjektivní hodnocení. Vezměte si důchodce, který si spokojeně ráno zašel do sámošky pro všudestejněstojící rohlíky, dopoledne k lékaři a odpoledne na zahrádku. Dneska je sámoška pryč, musí se trajdat kdoví kam pro ty levné, protože v lékárně určitě bude zase něco platit a na zahrádku už nechodí, protože mu vypověděli nájem a postavili tam zuppamarket. No tak ten může mít názor, že dřív bylo líp, a nemusí to být nutně aparátčík nebo zloděj. Nesouhlasím s ním, ale chápu jej.
0/0
18.10.2005 16:49

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: To je věc názoru...
To je to samé jako chápat zvířata v kleci, která jsou vlastně spokojená a žije se jim lépe a bezpečněji než v džungli.
 
Navrhuji zřídit takový ostnatým drátem obehnaný totalitní skanzen a nahnat tam ty nostalgicky vzpomínající, aby neobtěžovali...Tam bych jim zařídil všechny tehdejší "jistoty"  
0/0
18.10.2005 16:53

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: To je věc názoru...
Ano, ten příměr je vhodný. Se skanzenem souhlasím
0/0
18.10.2005 17:18

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je věc názoru...
 tak to si rozumíme
0/0
18.10.2005 20:10

Sporadany_obcan

Re: To je věc názoru...
Mladíčku, asi jste se měl více ptát svých rodičů.
 
Ale k podstatě - tady nejde o to, že jednou komunisti, jednou někdo jiný. Tady jde o dva různé režimy: Totalitu a demokracii. V totalitě se nepřipouští, že jednou je to podle jedněch, jednou podle druhých - je to zkrátka VŽDY podle komunistů. Cítíte ten rozdíl? V DEMOKRACII to může být jednou tak, podruhé jinak. Ale pozor - Komunisti, co se kdy dostali demokratickou cestou k moci, obratem demokracii zrušili!
0/0
18.10.2005 16:47

Maminčin Jirka

Re: Re: To je věc názoru...
Nevím proč bych se měl víc ptát svých rodičů, ti jsou infikováni komunismem až fuj!
0/0
19.10.2005 12:19

maudite

Re: Re: Re: To je věc názoru...
No to znam z vlastni zkusenosti. To musi byt doma priserne debaty anebo straslive ticho ....
0/0
19.10.2005 21:24

vovov

Ale, ale ...
pane Štefek - vždyť je to všechno úplně jinak!! Vaše argumenty jsou prostě nepravdicé. Vy jste asi moc za socialismu v ČR nepobyl, patrně jste ještě v té době čůral do plenek a cvěříte všemu, co dnešní propaganda a za lži dobře placené novináři deklamuje.
0/0
17.10.2005 11:02

pepin

Re: Ale, ale ...
Ja jsem byl za komousu jeste celkem malej, ale jedno si pamatuju dobre. Jedinny dzus na trhu "Olympus"  jsem povazoval za neco nedosazitelnyho a snil jsem o tom ze si jednou koupim 20dKg sunky a zbastim ji jenom tak bez chleba. A to uz jsem tehdy vubec netusil, ze si jednou budu moci vybrat z vice druhu sunek...
 
Zni to smesne ze???
0/0
17.10.2005 18:29

Isbjoerna

Re: Re: Ale, ale ...
, Neobycejnym zazitkem se pro Vas stane, kdyz si muzete vybrat z 20 druhu Schinken, a Vy si koupite syr, croissant a cerstvou zeleninu. ;-)
0/0
17.10.2005 19:02

Deleter

Re: Re: Re: Ale, ale ...
jakože se zblázní?
0/0
17.10.2005 19:03

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Ale, ale ...
, ...vyzraje v gourmet. ;-)
0/0
17.10.2005 19:14

pepin

Re: Re: Re: Ale, ale ...
Co na to rict??Je mi satisfakci, ze v dnesni dobe muzete psat takove pritrouble komentare a ja uz se nemusim zabyvat nejakym priblblym salamem.
0/0
18.10.2005 9:56

Feo

IGNORANT
Nevím kdo, nebo co je Štefek, ale s takovou demagogií jsem se už dlouho nesetkal. Mám na mysli srovnání německého poválečného  zázraku s námi.To už v těch wašich nowinách dostane platz každý ignorant? To ani nevyžadujete základní znalosti?
0/0
13.10.2005 1:24

alacham

Re: IGNORANT
co je na tom srovnání špatného? Nebyl snad i Československu nabýdnut marshallův plán?(a kdo ho odmítl? -komunisti) A v případě, že se ti nelíbí úroveň novin, mám pro tebe skvělej tip - nečti je.
0/0
15.10.2005 20:13

Sporadany_obcan

Re: IGNORANT
To srovnání naopak stojí za to. A mělo by se více rozebrat. Tady byli všichni hrdí na plnění úkolů páté pětiletky a závěrů sjezdů KSČ, za podpory Velikého Sojuzu, zatímco 200km na západ se svobodně vyhoupli na úroveň, kterou jim malý čecháček nikdy nepřestal závidět....
0/0
18.10.2005 16:59

wildge

Československo, které bylo válkou prakticky nedotknuto.
Uaaa! Chapu, ze proti Nemecku jsme na tom byli dobre, ale Ceskoslovensko na tom bylo po valce hodne spatne... K vypoctu samotnemu bych dodal, ze prepocty realnych mezd se daji delat az po te, co se od mzdy odectou nutne naklady na normalni zivot - normalni byt, bezne jidlo, osaceni a dalsi nevyhnutelne polozky. Pak porovnejte, kolik lidem zbyva a kolik si za to koupi.
0/0
13.10.2005 0:40

Sporadany_obcan

Re: Československo, které bylo válkou prakticky nedotknuto.
A teď když do toho ještě přijdou komunisti, to dobré co ještě zbylo ukradnou a znehodnotí, to je pak teprve bída!!!....  MUSÍM SE SMÁT, ALE JE TO K PLÁČI, I PO TÉ DOBĚ.
0/0
18.10.2005 17:13

baronfonlempl

Proč se vzpomíná?
A proč vzpomínky jsou většinově krásné? Lidská paměť je výběrová, potlačuje zážitky nepříjemné a zvýrazňuje zážitky příjemné. To platí obecně. Příklad: Po dvaceti letech manželství se rozvedete, protože madam ztloustla bije vás a špatně vaří. Protože jste nepoučitelní, po roce přivedete novou mladší madam a je to krásné, ale pouze krátce. Po roce, třech, pěti vám ta obecná vlastnost lidské paměti vymaže stinné stránky a zvýrazní dobré stránky předešlé madam a začnete to srovnávat s tou reálnou novou madam. Nemůže obstát, kdyby svatá byla.
0/0
12.10.2005 23:57

tablet

Re: Proč se vzpomíná?
Přesně tak. Ekonomické či jiné argumentace jsou na houby. Většina mužů vzpomíná po X letech na vojnu v dobrém, ať už byla jakkoliv blbá.
0/0
13.10.2005 7:13

lus

někdo neumí počítat
tady asi někdo neumí počítat a to to beru s nad hledem
když dřív stálo pivo 1,70 a dnes stojí 17,- to je nárůst 10x
výdělek byl dřiv v průměru 2500,- tak dnes by měl být průměr 25 000,-
zkuste mě to někdo vysvětli,ale né Pražáci ty jsou stát ve státě
0/0
12.10.2005 23:46

Mitchell

Re: někdo neumí počítat
Až na to, že před převratem nestálo pivo 1,70, ale 2,50 ... a počítej dál ...
0/0
13.10.2005 0:39

baronfonlempl

Re: Re: někdo neumí počítat
Lahvová desítka 2,50. Dnes lahvová desítka průměr 9,00. Takže to není ani 4x...
0/0
13.10.2005 0:49

akagi

Re: Re: někdo neumí počítat
Kde si žil? Desítka byla za 1,70 - a to i v hospodě IV.cenovky. Ve III stála 2,- a to celostátně.
0/0
17.10.2005 15:25

Killbilly

souhlas
Autor ma pravdu,az na detail s nemeckem,to nahoru dostaly predevsim americke prachy
0/0
12.10.2005 17:58

nebydlící

Re: souhlas
Přesně tak. Američané věděli, jaká ohavná zrůda komunismus je a jaké příhodné podmínky k růstu takový systém má v zemích které jsou zdevastované a vyprahlé válkou. Proto nabídli svou pomoc, aby země před touto katastrofou ochránili, bohužel ti co odmítli - včetně Československa skončili tam kde skončili...
0/0
12.10.2005 20:50

Karllos

Re: souhlas
no jistě, v Mercedesu, Volkswagenu, Siemensu, BMW, Bosch ... tam všude makali američtí černoši aby vytvořili německý hospodářský zázrak...  Německo takové jaké je vybudovali především Němci svou vlatní buldočí pílí a pracovitostí , kterou díky tomu blahobytu v mnoha směrech ztratili. AMerické úvěry tomu pomohli, ale vždycky to byl úvěr , tedy něco za něco...
0/0
12.10.2005 20:55

jajaja00

Re: Re: souhlas
V normálním světě je vždy "něco za něco". Ovšem zamysli se, zda tím vraceným "něčím" nutně musí být peníze nebo stačí naděje na rozumné Německo bez opětovného vyvolání války.
0/0
13.10.2005 9:00

sageorg

Vzpomínání.......
je docela normální lidská vlastnost, spojená s určitou etapou života,kterou si člověk nevybírá,do ní se člověk rodí a musí ten život prostě žít.A tím že žije život,roky letí a zůstávají vzpomínky.Jsou prožité,ověřené a jsou každého z nás!Na současnost,či budoucnost lze asi těžko vzpomínat.A že v některých vzpomínkách jsou jaksi nedopatřením komanči s tím už nic nenaděláme,jsou to prostě vzpomínky!Jaké vzpomínky budou mít dnešní -náctiletí?A jim jednou bude vyčítáno,proč proboha vzpomínáte na toho Paroubka?  
0/0
12.10.2005 17:01

barbudo

Hmmm ...
... stát živil obrovskou armádu, stavěl sockám 50 000 bytů ročně, cpal peníze do hladových černoušků a jiných teroristů, komančové kradli ...
... toho všeho jsme se zbavili ...
... tak to už jsme v ráji ...
... jen to někteří nepoznali ...
... divné, mělo by to být někde vidět ...
0/0
12.10.2005 13:48

EasyR

Re: Hmmm ...
RaJ už je na dohled, nevěš hlavu ;o)
0/0
12.10.2005 13:50

barbudo

Re: Re: Hmmm ...
... já chodím do EU Restu ...
0/0
12.10.2005 13:57

Bouše

Re: Hmmm ...
Ale ono to je vidět, jen člověk nesmí mít zastřený zrak rudou mlhou.
0/0
12.10.2005 14:06

barbudo

Re: Re: Hmmm ...
... já jsem spokojen ...
... zdá se, že jsou i tací, kteří nejsou ...
0/0
12.10.2005 14:09

EasyR

Re: Re: Re: Hmmm ...
Divný je, nejsou nespokojeni sami se sebou, ale nadávají na systém...
0/0
12.10.2005 14:11

barbudo

Re: Re: Re: Re: Hmmm ...
... nechali ze zblbnout, okrást ...
... ale oni na to přijdou. že si místo na slunci musejí vybojovat ...
0/0
12.10.2005 14:18

Bouše

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm ...
O to jde. Oni se by se nechali okrást, i kdyby měli všichni stejné startovní podmínky (jakože neměli). Takže si to aspoň kompenzují tím, že dnes nadávají na všechno možné, jen si nepřipustí vlastní podíl na své situaci.  
0/0
12.10.2005 14:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.