Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rath: z rebela vládcem?

David Rath, legendární bojovník za lékařské platy, pomalu vyhazuje ze sedla ministryni Emmerovou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kleki Petra

To sedí.
Zvlášť ten závěr je opravdu trefný. A pak by ještě jakéhokoli ekonoma potřebovalo ministerstvo financí.
0/0
10.10.2005 8:24

jajaja00

Paní Bendová -
- opět přesně, pravdivě a výstižně !
0/0
10.10.2005 8:17

celtic

soudruzi..
dívejte se na to polyticky....
0/0
9.10.2005 20:08

dislektik

Re: soudruzi..
ANO RATH je takový typ že kdyby byly u vlády ještě bolšani určitě by je dnes vedl přes spáleniště a krvavé řeky čili byl by prezident socialistické republiky československé.
0/0
9.10.2005 20:16

doktor_bota

Barbudo,
dělal jsem na oddělení revizních lékařů okresní VZP v době, kdy se platilo za bod. V okrese byli za dva roky 4 případy lékařů, kteří podváděli a to byly kontroly hodně přísné. Platby paušálem a per capita nebyly zavedeny kvůli podvodníkům, ale protože systém neměl prostředky na placení. Chápu, že jako laik a důchodce máš pocit, že doktoři vydělávají prachy bezpracně, ale většinou to není pravda a je zbytečné, abys kvůli pocitu lhal, akorát ze sebe děláš debila. Mimochodem, bezpracně vyděláváš peníze například ty.
0/0
9.10.2005 17:28

MKN

Re: Barbudo,
Souhlas. Věcné správné. Lidé si neuvědomují, že náš zdravotní systém nemá prostředky na dosavadní rozsah poskytované zdravotní péče (% HDP, nízké % spoluúčasti, ale de facto světové ceny).   
0/0
9.10.2005 17:51

barbudo

Re: Barbudo,
... no to by mne opravdu zajímalo, co jste tam dělal ...
... chcete říci, že Vašima rukama prošly staticíce výkonů, které jste zkontroloval (proti ostatním okresům kupříkladu)?
0/0
9.10.2005 18:59

barbudo

Re: Barbudo,
... ješte k těm kapitacím a paušálům. Třeba si někdo ještě vzpomene na poprask kolem časových limitů. Jak kvičeli soukromníci a dožadovali se limitu 8x7 nebo 12x5, tedy 8 hodin denně po 7 dní v týdnu či 12 hodin denně 5 dní v týdnu ...
... při ordinační době 4x4 ...
... rekordman byl ovšem jeden stomatochirurg, který ve svém reálném diáři měl v průměru dva výkony na den v celkové hodnotě cca 250 bodů ...
 
0/0
9.10.2005 19:07

doktor_bota

Re: Re: Barbudo,
Barbudo, délku výkonu stanovuje norma a nemá nic společného s potřebnou délkou kvalitního výkonu, která může být mnohem kratší, nebo mnohem delší, hodně záleží na spolupráci pacienta a situaci, diagnostika není soustruh. No a můj post u VZP obnášel tvorbu výstupů z databáze účtovaných výkonů podle nápadů revizáků, v kombinaci s dostupnými informacemi od ČSÚ a MVČR. Například zjištění zvýšeného předepisování dražších léků versus diagnostické výkony versus věk pacientů atp.
0/0
9.10.2005 19:18

barbudo

Re: Re: Re: Barbudo,
... tak to se už nedivím, že VZP byla vždycky nejhorší v záchytu podvodných výkonů ... nic proti Vám osobně ... je to know-how firmy ...
0/0
9.10.2005 19:33

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Drahý mimoni Barbudo, jak navrhuješ ověřit validitu každého provedeného výkonu, pokud jich je v rámci spádové oblasti pobočky několik set tisíc měsíčně? Oborová pojišťovna s několika stovkami klientů v té samé oblasti si to pochopitelně ošéfovat může. A s tím vykáním mi vlez na hrb, pro slušnou debatu není potřeba.
0/0
9.10.2005 19:41

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... výpočetní technikou samosebou ...
... o počtu výkonů jsem proto psal ...
... proto měly pojišťovny nejvýkonnější počítače a některé mají registrované všechny výkony pomalu od roku 93. A proti nim mohly validovat. Stovky algorimů jednotlivých podvodných scénářů se kontrolovaly ... byly to největší databáze v republice ...
... a pojišťovna se statisíci pojištěnců jich měla víc než pobočka VZP ....
0/0
9.10.2005 19:57

MKN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
To ale není odpověď, jak zkontrolovat, zda vykázaný a u daného pojištěnce výkon byl skutečně proveden. Znamenalo by to zeptat se přímo pacienta zda byl na kontrole a byl vyšetřen dejme tomu ultrazvukem. Rozsáhlejší výkony asi falšovat nelze.
0/0
9.10.2005 20:05

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... jistěže nešlo zachytit všechno ... ale divil byste se, kolik desítek procent byla výtěžnost ... pokud si specialista vykázal vyšetření, musel k němu pacoše někdo poslat a výsledek vyšetření se musel odrazit v následném postupu ... mimochodem, pojišťovna takové výkony pouze prostě neproplatila ... a nikdy nikdo neprotestoval ... divné, že ...
0/0
9.10.2005 20:14

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Jaké stovky algoritmů? Barbudo, VZP není NASA a serverové farmy se sdíleným výkonem nikdy neměla a ani mít nemohla. Nejvýkonější počítače taky ne, ve vybavení výpočetní technikou šlo vždy o průměr, kdyby cokoliv z toho chtěla pořídit, byl(a) by ředitel(ka) pravděpodobně veřejně zastřelena. Konkrétně u nás systém s partiálním registrem obyvatelstva a databází výkonů fyzicky tvořily 2 počítače. V reálu se řeší jeden algoritmus v jedné chvíli. Další nesmysl jsou statisíce pojištěnců jiných ZP, k těm počtům se přiblížily jiné ZP až v době, kdy už paušály platily, takže nebylo a dodnes není nutné hledat neoprávněně účtované výkony. A jestli chceš dál komentovat možnosti IT u zdravotních pojišťoven, tak se seznam aspoň se základy :/
0/0
9.10.2005 20:13

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... seznamte se s počty pojištěnců ZP ...
0/0
9.10.2005 20:17

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Já se bavím o období, ve kterém začaly platit paušální platby a přestaly existovat důvody pro hledání neoprávněnně účtovaných výkonů. Mimochodem podle součtu pojištěnců, které udávají jednotlivé ZP dnes je nás 13 milionů.
0/0
9.10.2005 20:24

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... není možná, centrální registr spravuje VZP ...
0/0
9.10.2005 20:31

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... nahlédněte do historie ...
0/0
9.10.2005 20:32

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Podle pojišťovnami prezentovnými počty, takhle to možná bude srozumitelnější.
0/0
9.10.2005 20:43

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... centrální registr pojištěnců odjakživa spravovala VZP. Pojišťovny centrální registr žádaly o registraci pod sebe. A centrální registr ověřil a povolil. A vždy jej jedné ... nebo snad pojištěnci patřili více pojišťovnám současně? Platili jim  pojištění?
0/0
9.10.2005 20:52

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Jen k tomu součtu, k ničemu jinému se nevyjadřuji. Podíval jsem se na stránky existujících ZP a těch 13 milionů mi tam tak nějak vyšlo. V některých případech jsem hledal v archívu google. Momentálně nemám přístup k RPVZP.
0/0
9.10.2005 20:57

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... možná jste přčetl již neexistující pojišťovnu z archivu ...
0/0
9.10.2005 21:03

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Nikoliv, vážený.
0/0
9.10.2005 21:09

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... v tom případě mi poněkud běhá mráz po zádech ze všech podezření, která  mne napadají v souvislosti s IT a VZP ...
0/0
9.10.2005 21:30

MKN

Re: Re: Re: Re: Barbudo,
VZP měla vždy nejvíc pojištěnců a zejména strukturálně těch, za které platil pojistné stát dlouhá léta v hanebné výši kolem 220Kč měsíčně, přitom senioři současně spotřebují logicky největší díl, takže se musela dostávat do deficitu chtě nechtě.
0/0
9.10.2005 19:44

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... přerozdělení je takové kouzelné slůvko ... podívejte se někde, co znamená ...
... o problémech VZP spíš vypovídá to, co píše obutý doktor nahoře ...
0/0
9.10.2005 19:59

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Ale co tedy navrhuješ? VZP má ze zákona povinnost platit náklady lékařské péče za každého pojištěnce, který není pojištěn jinde. Je smutná pravda, že díky tomu platí náklady péče za nejdražší pojištěnce, tj. důchodce a děti. Tak povídej a přeháněj, co s tím?
0/0
9.10.2005 20:20

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... nic, proč taky ... to není problém VZP ...
... divím se, že VZP nezažaluje každého žvástala, který vykřikuje o tom, že VZP má dluhy. VZP žádné dluhy nemá. Její provoz je kryt zákonným (a nepatrným) procentem z vybraného pojistného a hospodaří řádně. Její práce je, že spravuje (vybírá a rozděluje) cizí peníze a činí tak v souladu se zákonem. To, že ze zákona plynoucí čísla vedou do mínusu není její chyba. VZP naopak dělá mnoho práce navíc za ministerstvo. (Jo a SÚKL taky, abych nezapoměl). A nebýt ředitele VZP, který zahaltoval výkonové šílenství, bylo zdravotnictví na xichtě už před lety ...
0/0
9.10.2005 20:30

MKN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
S tím popisem podstaty souhlasím až na to úvodní nic...
0/0
9.10.2005 20:40

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... VZP už několikrát pomohla zachránit situaci ...
... jediná odměna zúčastněným může být dobrý pocit ...
... a bláto, které na VZP házejí tlučhubové, kteří netuší, o čem vykřikují ...
... není jiné cesty, než zveřejnění pravdy o historii, současnosti a budoucnosti financování našeho zdravotnictví ...
... zatím k tomu nebyla politická vůle ...
... obávám se, že ale není jiné cesty ...
... budou z toho hnusu sice poblité ulice i špitální schody, možná i mramorový obklad nějakého soukromého pracoviště, ale jinak to nepůjde ...
0/0
9.10.2005 20:49

MKN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Nějak jste otočil, z rýpala do VZP najednou její patron.. ale na poblité schody nedojde. Za chvíli budou volby,  asi vyhraje ODS, ale spíše víceméně patově. Možná prosadí nějaký malilinkatý dílek spolu´časti. Ale spíš vstanou nové - komerční zdravotní pojišťovny, těm dosavadním to ODS nebude chtít svěřit    
0/0
9.10.2005 20:56

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... nerýpal jsem do VZP, ale do zpochybňování skutečností z období výkonového drancování země ...
... know-how pojišťoven jsou léta tvrdé dřiny, novou pojišťovnu z malíku nevycucáte ...
0/0
9.10.2005 21:01

MKN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Souhlasím, ale ODS bude chtít otevřit "trh" dalším subjektům, aspoň v souvislosti se svou koncepcí to zmiňovala...  Jo, v 90. letech se drancovalo všude, jen to fičelo... Ale do zdravotních pojišťoven a na oddlužení nemocnic stát nemusel nalít tolik mld jako k oddlužení bank.. No ale i paušální platby drhnou a co s tím ? Svůj názor jsem již prezentoval dříve...   
0/0
9.10.2005 21:08

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... různe korekce a regulace to rovnají po procentech už léta, DRG je taky rozumná cesta ...
... ale už musím běžet ...
... dobrou všem ...
0/0
9.10.2005 21:33

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
To nějak nechápu, do teď jsi se snažil hledat problém u VZP... ?
0/0
9.10.2005 20:45

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... nikoli, jen mne zarazil rozdil výtěžnosti validací ...
0/0
9.10.2005 20:53

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
Kecáš. Změnil jsi názor. Mám tě citovat?
0/0
9.10.2005 20:59

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Barbudo,
... nezměnil, možná jen neobratně vyjádřil, dělám u klofání něco jiného ...
... pamětníci zdejších diskuzí mé názory znají ...
... a jsou po léta stejné ...
... pravda se nemění ...
0/0
9.10.2005 21:07

1_Venca

Koho zajímá nějaký .... pacient?
"Ve zdravotnictví ČSSD žádný reálný program nemá. Programovou prioritou premiéra je momentálně volební vítězství. Programovou prioritou Davida Ratha jsou zase lékařské platy." Takže hlavně zaplať a hezky počkej, až na Tebe příjde řada ("Pořadí pacientů určí lékař"-úroveň známostí).
0/0
9.10.2005 17:01

MKN

Re: Koho zajímá nějaký .... pacient?
Právě že pacient je zajímá, pokud by byl lékař ignorant, bude si je volat z čekárny popořadě, tak jak přišli, nebo je byli dovezeni. Ale protože má za ně odpovědnost určuje si jejich pořadí dle dalších kritérií (závažnost stavu, přidružené choroby, časová návaznost na další vyšetření, mo¨bilita i třeba, to, odkud až pacient přijel), do kterých nemůžeme vidět.
0/0
9.10.2005 17:11

MKN

Re: Koho zajímá nějaký .... pacient?
Je fakt, že jem v čekárnách viděl mnoho spěchajících "důležitých" pacientů, kteří se dožadovali přednostního vyšetření, byť jim bylo prd. 
0/0
9.10.2005 17:14

celtic

fakt je...
kdyby se platilo přímo v ordinacích, tak by na tom lékaři prodělali... ! Platiliy by se jen skutečné výkony, nikoliv výmysly... !
0/0
9.10.2005 16:33

MKN

Re: fakt je...
Blbost. Jak už jsem psal dole, vykazování neprovedených výkonů jsou podle vyjímky. A navíc zrovna praktičtí lékaři mají kapitační platbu!
0/0
9.10.2005 16:43

barbudo

Re: Re: fakt je...
... výjimky ... stovky miliard ...
... kvůli tomu byla zavedena kapitace a špitálům paušály ...
... jak jinak by se naakumuloval kapitál v soukromém sektoru, že ...
0/0
9.10.2005 16:47

MKN

Re: Re: Re: fakt je...
Ale vypadá to, jako byste naznačoval, že stovky miliard se dnes proplatí za neprovedené výkony..aspoň tak to vyplývá z výše uvedeného kontextu. Což je nesmysl.
 
0/0
9.10.2005 17:03

barbudo

Re: Re: Re: Re: fakt je...
... nikoli, byly to desítky miliard ročně ...
... a dnes nejsou placeni úkolově (ani hodinově), ale mají měsíční apanáž ...
0/0
9.10.2005 18:57

MKN

Re: Re: Re: Re: Re: fakt je...
Měsíční apanáží máte zřejmě na mysli kapitační platbu u praktických lékařů, respektive paušální u nemocnic... Prostudujete-li si své reakce v tomto vlákně včetně té první na celtice, vyplývalo z toho, že desítky nebo stovky mld utíkají (utekly) proplacením neprovedených výkonů. BTW VZP i ostatní pojišťovny mohly dávno rozesílat roční výpisy pojištěncům, ale nepálilo je to, protože to není hlavní problém.
0/0
9.10.2005 19:29

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: fakt je...
... bylo to především k ničemu. Nebylo a není to trestné. Podařilo se pouzo prosadit trestnost neplacení zdravotního pojištění za zaměstnance po jejich stržení z platu ...
... desítky miliard utíkaly za opravdu neprovedené výkony. Paušály tento stav zmrazily a postupnými regulacemi se zvolna věci alespoň řádově rovnají ...
... mimochodem, některé neprovedené výkony musely být vykazovány, protože zdaleka ne všechny v číselníku byly (ovšem nešlo o obvoďáky). A tak se od tržního úkolového placení odešlo zpátky k měsíční apanáži jako za bolšána. Jenom o nějaký ten řád výš ... dolů se s platy jít nemohlo ...
0/0
9.10.2005 19:39

MKN

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: fakt je...
Trestné to je a bylo podle paragrafu 250 tr. zák., záleží na výše škody.
0/0
9.10.2005 19:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.