Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie dopadla Lubinu tři týdny po vraždě

Policie chytila Davida Lubinu. Podezřelého z vraždy střihače TV Nova Michala Velíška zadržela u metra Černý Most v Praze. Ještě v úterý v noci ho obvinila z vraždy, vydírání a maření úředního rozhodnutí. Velíšek se stal obětí, když bránil Lubinou napadenou ženu. Nova za dopadení vyplatila odměnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

buxus

Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
... vzít několik ponaučení:
1. Převážná část útoků se střelnou zbraní je spáchána legálně drženou zbraní - ať již přímo držitelem nebo někým komu držitel (často z nedbalosti) umožní ke zbrani přístup.
2. V našem pojetí občasnkých práv se neumíme účinně bránit psychycky narušeným jedincům ani v případech, kdy jejich nebezpečnost je zcela evidentní. Opilci dostávají zpět zadržený řidičak až do doby, než skutečně někoho zabijí. Lidé kteří ohrožují v dopravních prostředcích maketou pistole jsou zpět z psychiatrie za pár ní a my pak čekáme než si opatří opravdovou zbraň.
0/0
5.10.2005 10:47

jasi

Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
add 1)  A na to jste přišel kde??? Nebo si také myslíte, že pokud se sníží počet legálně vlastněných zbraní, sníží se i počet ilegálně vlastněných zbraní
0/0
5.10.2005 10:50

buxus

Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
To je běžně uváděná statistika, na nic jsem nemusel přicházet. V daném případě byla vražda spáchána legálně drženou zbraní, kterou si dotyčný držitel nechal ukrást.
0/0
5.10.2005 10:53

Axlboy

Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
jo :) převážná většina útoků se zbraní je v afektu kdy je jedno jakou je to zbraní, útoky jsou krátké a smrtící a pachatel by pro útok stejně použil jinou zbran (nůž, paličku, tyč ...).... tohle je také běžně uváděno ;) např. ve švícarsku je naprosto běžné mít doma automatické pušky a taky se nevraždí ;)
0/0
5.10.2005 11:04

Axlboy

Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
švýcarsku :) heheh
0/0
5.10.2005 11:05

buxus

Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
To je všechno hezké co říkáte, ale mohu jen zopakovat co se stalo v konkrétním případě: Vrah Lubina si potřeboval dodat důležitosti a odvahy střelnou zbraní. Dokud si mohl opatřit jen maketu, tak dostal v autobuse na bendžo a skončil na psychiatrii. Jakmile se mu podařilo ukrást legálně drženou zbraň došlo k tragédii.
0/0
5.10.2005 11:09

www.MujGLOCK.com

Re: Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
A to jeste asi netusite, ze denne na silnici zemrou prumerne 3 lide. Zakazeme tedy auta?
0/0
5.10.2005 11:34

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
Jsem pro.
0/0
5.10.2005 11:53

www.MujGLOCK.com

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
Dobre, jeste nejaky jiny pacient ?
0/0
5.10.2005 14:13

Nannius

Re: Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
Jenom pro upresneni - legalne drzena zbran, kterou nekdo ukradne se stava nelegalne drzenou zbrani... Aby to bylo legalni, musi mit ZP na jmeno a v nem registrovanou tu kterou zbran. Tyhle podminky splnuje pouze jeji majitel.
0/0
6.10.2005 15:19

dsdsdsds

Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
to jsou kecy. v techto statistikach pocitaj do legalne drzenych zbrani i kuchynsky noze a sekyry. skutecny statistiky jsou presne opacny. legalne drzenou strelnou zbrani se pacha pouze nedbalostni trestny ciny a ciny v afektu. pokud neco planujesm nebdes si brat zbran, kterou mas psanou na sebe. pokud ti ji nekdo ukradne, neni to legalne drzena zbran, protoze ji ukradl. snizenim poctu legalnich zbrani tu budem mit pouze ozbrojeny lupice a policii, ktera dorazi klidne i za 40 minut po zavolani.
0/0
5.10.2005 11:06

buxus

Kecy?
No jo máte naprostou pravdu. Lubina nikomu  ostře nabitou zbraň neukradl, koupil si ji v hračkářství a pan Velíšek je stále naživu. A vy se tu chce hádat o slovíčka.
0/0
5.10.2005 11:16

jasi

Re: Kecy?
Milý pane, tu zbraň nemusel vůbec ukradnou Lubina, ale někdo úplně jiný a Vy ani já nevíme, jak se k Lubinovi dostala. Takže pouze spekulujete nad tím coby, kdÿby...
0/0
5.10.2005 11:18

Phantom2005

Re: Kecy?
Drahý pane, z vaší demagogie je mi smutno. Jen na okraj - "oficiální" statistiky uváděné naším MV jsou hrubě manipulované. Například do statistiky je v první fázi zaveden pokus o vraždu/ublížení na zdraví apod., ale jakmile je vyšetřovatelem překvalifikován na nutnou obranu a uzavřen (žadné trestní stíhání atd.), tak už není ze statistiky odstraněn, ale za to je přípočítán do statistiky objasněnosti. To je fakt. Dále už jsem tady někde napsal, že legálně držená zbraň znamená v této zemi pouze to, že ji někdy v minulosti někdo legálně vlastnil.
0/0
5.10.2005 11:25

jasi

Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
Díky za názor, souhlasím. Nějak se poslední dobou rozmahají ve společnosti názory na zpřísnění v oblasti legálního držení zbraní a na zpřísnění získávání ZP (pro chytré, investigativní novináře, nejedná se o zbrojní pas, ale zbrojí průkaz), které vychází právě z oněch klamných statistik.
0/0
5.10.2005 11:16

Phantom2005

Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
To je napsáno naprosto PŘESNĚ. Legálně držená zbraň je oblíbený terminus technicus naší komoušské policie - co na tom, že ji ten grázl měl nelegálně, původní majitel ji legálně držel a basta. Odzbrojte občany a skončíme jako Velká Británie - zabavili lidem i malorážky a lovecké zbraně a ozbrojená přepadení a hlavně domovní loupeže jim tam vyskočily o desítky procent!!! Nakonec to odskáče obyčejný člověk, protože grázl si zbraň vždycky opatří.
0/0
5.10.2005 11:19

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
A neplatí náhodou - více zbraní, více mrtvých? Ono totiž tam, kde není z čeho střílet, se střílí těžko.
0/0
5.10.2005 11:56

Phantom2005

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
Říkám - kdo zbraň chce, ten si ji sežene. Pašovaných z Ruska nebo bývalé Jugošky jsou jich v celé Evropě doslova miliony.
0/0
5.10.2005 12:02

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
Ine, já ji taky chci, přesto si ji neseženu - mám větší strach z toho nákupu, než z vlastního používání!
Pokud lze koupit zbraň na "bílém trhu" snadno a bez byrokracie, pořídím si i já.....proč ne, může se hodit......
0/0
5.10.2005 12:10

www.MujGLOCK.com

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
Jsem nazoru, ze v soucasne dobe je "latka" nastavena velmi rozumne - kdo je rozumny a snazi se, ziska ZP i zbran bez problemu, kdo ne, ma smulu. Takze neni to spise o tom, ze "na to nemate" (nemyslim ted po financni strance) ?
0/0
6.10.2005 8:03

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
Jo, určitě. Nechci si takovou věc pořizovat, protože je to pokušení. Nedám za sebe ruku do ohně (cizí ), že bych někde někde někoho....hmmmm
0/0
6.10.2005 17:11

www.MujGLOCK.com

Re: Kromě mnohem přísnějších trestů za takovéhle činy, bychom si měli
Ad 1. - samozrejme, zvlast kdyz se budeme drzet definice, ze zbrani se rozumi vse, cim je mozne ucinit utok vuci telu ucinnejsi - tj. i noze, panvicky, ale prekvapive i noha od zidle apod. Stejne tak to vidi MVCR a proto se z jejich statistik bohuzel nedocteme, kolik z toho poctu bylo konkretne strelnych zbrani - nicmene je to opravdu mizive procento. Nevim jak Vas, ale me spise trapi situace na silnicich - denne 3 mrtvi me prijde trosicku vice alarmujici. Vam ne ?
ad 2. S timto bohuzel souhlasim a jsem proto, aby se konkretne opilcum bral automaticky RP.
0/0
5.10.2005 11:41

Joshuaboy

!!!
A ještě chci uvést, že policajti třebas odvedou dobrou práci, a pak k tomu sedne mistr světa soudce, a celá snaha jde do kytek. Soudce=nejlepší advokát obžalovaného
0/0
5.10.2005 10:41

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: !!!
Soudce moc možností nemá. Ten trest určuje podle např. trestního zákoníku. Hledá tam jako ty v jízdním řádu.
 
Systém je špatně nastaven.
0/0
5.10.2005 10:52

buxus

Re: Re: !!!
To je přesně vyjádřeno. Jen dodatek: hledání v "jízdním řádu" poskytuje soudcům alibi a možnost uhýbat před odpovědností.
0/0
5.10.2005 11:06

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Re: Re: !!!
soudní moc musí být oddělena od zákonodárné.
0/0
5.10.2005 11:07

Phantom2005

Re: Re: Re: !!!
Ale prdlajs - máme tady takzvané judikáty, neboli předchozí soudní rozhodnutí. Soudce by se jimi měl řídit a pokud to neudělá a dojde na soud vyšší instance, tak se mu to vrátí jako bumerang.
0/0
5.10.2005 11:27

www.MujGLOCK.com

Re: Re: Re: Re: !!!
Nejsme v Americe, zde judikaty nejsou vubec zavazne.
0/0
5.10.2005 11:36

Phantom2005

Re: Re: Re: Re: Re: !!!
Protože vím kdo seš, tak bych tě odkázal na právní názor našeho společného známého z MZ ;)))
0/0
5.10.2005 12:03

glaver2

Re: Re: Re: Re: !!!
Nerika se tomu nahodou precedens ??? ;) Kazdopadne on by si zaslozil trest nejvetsi.Akorat musime takovyho hajzla prizivovat a oni ho za par let pustej, protoze celeou dobu cetl knihy. Z toho muzeme usouzova ze ceska jurisdikce stoji za starou belu.
0/0
5.10.2005 16:36

divokost

Směšných 15 let
 15 let .... to je směšné. Jediné přijatelné řešení je trest smrti !!!
0/0
5.10.2005 10:41

Joshuaboy

!!!
Tzv. mordparty jsou jedny z nejúspěšnějších složek Policie. Pomníčků mají je málo, dalo by se říct, že každý vrah to má už dopředu spočítaný...
0/0
5.10.2005 10:38

Jiřik

Re: !!!
Souhlasím. Podle mých informací je z 26 letos spáchaných vražd v Praze objasněno 25 (=96%).
0/0
5.10.2005 12:16

Schumi25

úchylný český národ.........
myslíte, že je normální, když policie dá přes držku pár zfetovanejm dreďákům a celý národ povstane a na druhé straně recidivista veřejně popraví člověka v centru Prahy za což mu hrozí celých směšných 15 let vězení a vše skončí u jedné blbé diskuze na internetu? Nemyslíte, že právě teď by se mělo vyjít do ulic, resp. před ministerstvo spravedlnosti? Nebo vám záleží více na výrostcích bez budoucnosti, než na slušném člověku, který chodí každý den do práce, má rodinu a zastává se ostatních? Jsme tak trochu úchylný národ, ne?
0/0
5.10.2005 10:21

Aldazar

Re: úchylný český národ.........
Uchýl jseš tak akorát ty a ještě k tomu pořádně nafetovanej :-))))
0/0
5.10.2005 10:27

Holes

Re: úchylný český národ.........
jo, je to tady ku zblití. ale co chceš po parlamentu, který vymýšlí zákony typu větší než malé množství a jiný kraviny. a o čecháčcích taky nemám žádný iluze.   
0/0
5.10.2005 10:28

karoten

Re: úchylný český národ.........
Přeháníš, národ nepovstal. Přestože si to ODS velice přála.
0/0
5.10.2005 10:31

spartaman

.........
Pověste ho vejš, ať se houpá, pověste ho vejš......
0/0
5.10.2005 10:16

spartaman

.........
Pověste ho vejš, ať se houpá, pověste ho vejš.........
0/0
5.10.2005 10:12

JT007

no konečně
No konečně ho chytli,ale jak vůbec mohl tak dlouho už před vraždou běhat na svobodě??? Dobře je to rozebraný třeba tady : http://cz.altermedia.info/z-domova/vrah-dopaden_1377.html
0/0
5.10.2005 10:11

Joshuaboy

Re: no konečně
Skutečně excelentní článek
0/0
5.10.2005 10:29

JT007

no konečně
No konečně ho chytli, ale jak vůbec mohl tak dlouho už před tou vraždou běhat na svobodě??? Docela dobře je to popsaný třeba tady : http://cz.altermedia.info/z-domova/vrah-dopaden_1377.html
0/0
5.10.2005 10:10

Kyzar

Komu platí nájem?
Hlavně, že policajti ví, že bejvával s kamarády Ukrajinci v zemljankách. Kdyby se občas šli mrknout jestli zvířátka nemají propadnutý vízum a povolení k pobytu, mohli ho mít se všemi vlastními poctami už dřív.
0/0
5.10.2005 10:06

Harwey_xy

Ti policajti jsou fakt blbý,
proč se diví, že Nova o tom věděla dřív než šéfové. No to je snad jasný. Byla vypsaná odměna, takže každej normální člověk nejdříve zavolá na Novu, aby měl jistotu, že se nebudou cukat s vyplacením odměny a potom teprve policajtům.
0/0
5.10.2005 10:03

palmic

Re: Ti policajti jsou fakt blbý,
Ne je to normalni protoze maji vsude volavky a kontakty podchyceny lip nez cela PCR
0/0
5.10.2005 10:22

Jiřik

Re: Re: Ti policajti jsou fakt blbý,
Asi jim ta Nova podstatně líp platí než policie
0/0
5.10.2005 12:18

Group A

Je to zrůda...
vrah a p.ase....doživotí..provaz...ale prosím proč se na tento ksindl musím dívat už 48 hodin? Včera utopený celník z Orleans a jeho riť...dneska d.bytek se skroucenýma rukama!!!  
0/0
5.10.2005 9:43

Jiřik

Re: Je to zrůda...
Na televizoru i na počítači existuje takové malé kouzelné tlačítko... bývá označeno POWER, ON/OFF, ZAP/VYP nebo podobně. Zmáčkni ho a nebudeš se muset dívat ani na Lubinu, ani na tornádo
0/0
5.10.2005 12:20

Beerdy

POUČME SE JINDE!!!!
Třikrát a dost! Takový zákon má smysl a já nechápu, proč ho ješě nemáme - budeme donekonečna recidivisty pouštět-chytat-pouštět-chytat...???
0/0
5.10.2005 9:33

parohubek

Re: POUČME SE JINDE!!!!
Protože pak by socani nemohli po Zemanovi, Špidlovi a Grossovi nasadit Paroubka?
0/0
5.10.2005 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.