Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Udivení umělci před důchodem

Ministr kultury Vítězslav Jandák přišel s nápadem založit speciální a důstojný domov důchodců pro umělce a financovat jeho činnost částečně z peněz daňových poplatníků. Na první pohled je to krásná a ušlechtilá myšlenka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

3%
Tak zázračné přijmy jak nám tvrdí autor měla jen vybraná část z umělecké obce.Autor jaksi zapoměl,že např.pro zpěváka,hudební skupinu apod.byla stanovená přesná hranice kolik si může počítat za hodinu vystoupení.Jen pro srovnání.Rok 1970.Petr Spálený jedna hodina vystoupení 3000 KČ - Karel Gott jedna hodina vystoupení 32 000 KČ.
Ale,i kdyby takové přímy měli tak čím více vydělali tak také odvedli.Pamatuji prohlášení bývalého aparátníka který veřejně prohlásil.,,Gott nám vydělá ročně více jak Mladoboleslavská Škodovka´´!!! A tak je snad logické kolik odvedli na daních o proti běžným občanům.Jen bych rád věděl jaký by byl dnes skutečný zájem o tento domov z řad umělců,tak jak si ho maluje Jandák?
0/0
2.10.2005 8:38

Kirken

Re: 3%
Jen na okraj, 3000 za hodinu nebyly v r. 1970 špatné peníze, byl-li průměrný měsíční plat ani ne 2000 Kčs.
0/0
3.10.2005 12:22

babacek

Re: Re: 3%
To přece nikdo neříká.A tak je snad logické,že i při 3% odvedli státu tolik,že by mohl mít pomalu každý z nich svůj vlastní domov důchodců.
0/0
3.10.2005 13:13

Deleter

Re: Re: 3%
no ono se taky nekoncertuje 160 hodin měsíčně, že.
0/0
3.10.2005 13:45

Gaston

Re: Re: 3%
Ano, to je velmi správná informace.
0/0
3.10.2005 14:05

radonový

Všechno je jinak
Rozčilujete se nad umělci, ale vůbec si neuvědomujete, že v průběžném důchodovém systému, který je praktikován u nás, si žádný z plátců "sociálního pojištění" nepřispívá na svůj důchod, ale na důchod svých rodičů (samozřejmě v průměru). Jediným vkladem na Váš důchod jsou dobře vychované děti!  Ono sociální pojištění je ve skutečnosti sociální daň.
0/0
2.10.2005 0:10

lolek77

Nač ta hysterie?
Jandák nikdy neřekl, že domov uměleckých důchodců bude zdarma.
0/0
1.10.2005 22:51

komunisti_sou_svine

Re: Nač ta hysterie?
Zdarma není nic, někdo to zaplatit musí, ale třeba pořád čeká na tu loď s těma penězma jak řikal...... (?!)
0/0
2.10.2005 12:33

lemax

Pane Jandaku, a co jeste budeme nasim umelcum platit?
snad jeste socialni pojisteni, operace, cestovne, a jeste dovoleny ne? Pokud neni umelec v pracovnim pomeru at zada jako kazdy jiny o podporu1 a ne nejake vyhody natoz jeste v duchodu! Jsou stejni lide jako my! Takze zadne vyhody v duchode na ucet danovych poplatniku!
0/0
1.10.2005 7:14

Elev

Jedinny spravedlivy system
je, kolik si zaplatis, tolik dostanes!
0/0
1.10.2005 5:52

Elev

Re: Jedinny spravedlivy system
napada mne takova kacirska myslenka: a co takhle neplatit nic a schovavat si to na pozdejisi casy? usetrime urednictvo a kazdy bude mit to, co si zaslouzil!
0/0
1.10.2005 6:02

Irish Stout

Všechno je to o platnosti zákona.
Jestliže existuje zákon, který dává lepší podmínky umělcům, tož dobrá. Má-li věc nějakou logïku. Nezávidím. Jen aby to nebyl nějaký Jánošík..... který bohatým bral a chudým dával,... anebo chudým bral a bohatým dával.... to přemisťování kopečků mincí na základě dobrozdání okresního tajemníka .... to je teprve opravdu nebezpečné.
0/0
1.10.2005 0:31

TrueRobos

Moudro komentátorovo
Vím, že je tu spousta moudrých lidí, ale protože se nikdy neocitli v situaci popisované zákonem, absolutně nechápou, proč je to udělané tak, jak je to udělané. Tenhle zákon se týká nejen umělců, ale jakékoliv autorské činnosti, tedy například psaní ( i lékařských!) knih. Jde o to, že příjem z nich je nepravidelný a nepředvídatelný, ale jednorázově velký. Protože se placení záloh a pojištění předepisuje z minulého příjmu BEZ ohledu na to, zda stejný umělecký výkon (desku, knihu...) máte šanci zopakovat zcela jistě znovu, dostali byste se do situace, že budete další rok žrát trávu! Pojištění proto MŮŽETE, ale nemusíte platit.
0/0
1.10.2005 0:25

TrueRobos

Re: Moudro komentátorovo
Nějací šprýmaři tady žertují na téma "vzdělanci, studenti", ale PRÁVĚ vzhledem k jejich bídným příjmům je pro ně POŽEHNÁNÍ, že pokud napíšou knihu, článek, atd., tak z toho nebudou muset platit další rok zálohy. Zálohy jsou nepřítel člověka, nedovedete si ani náhodou představit, jaké to je, když máte příjem kolem 12000 a z nějakého díla máte jednorázový vysoký příjem (a ty zálohy budete v příštím roce platit z těch 12000 s tím, že vám tuto "bezúročnou půjčku" stát po roce vrátí s tím, že vy budete žít na dluh s úroky!)
0/0
1.10.2005 0:28

Elev

Re: Re: Moudro komentátorovo
co to ma delat s danema? Jestli platite prijem letos, ci narok?
0/0
1.10.2005 5:56

komunisti_sou_svine

To je logicke, tato vláda tupců nemůže potřebovat
vzdělané lidi, studenty nebo lékaře, ale stádo tupců a pro ně "chléb a hry" ... a taky to stádo má....
0/0
30.9.2005 21:40

Elev

Re: To je logicke, tato vláda tupců nemůže potřebovat
osle!
0/0
1.10.2005 5:57

Janhura

Správně! A rozšířit i na prodavače!
Vřele souhlasím s Jandákem. Ale co takoví prodavači? Nastojí se za pultem celý den, nebo dřou v supermarketech za daleko směšnější peníz než umělci. A všechna pojištění si platí bez možnosti výběru! Ti si snad nezaslouží nějaký domov? Vždyť je potřebujeme abychom měli potravu pro tělo, nejenom pro duši, co nám dávají umělci.
A to už vůbec nemluvím o pracující inteligenci, o rolnících, hornících, ... i ti si jistě zaslouží důstojné domovy.
0/0
30.9.2005 21:15

_m-

Re: Správně! A rozšířit i na prodavače!
S tvou poslední větou nelze než souhlasit - všichni staří mají nárok na důstojné stáří -a nelze-li jinak tak v důstojných domovech. Ale umělci jsou trošku něco jiného. nevím, že by se přestárlému učiteli, horíkovi nebo prodavači stýskalo po práci - spíš po lidech okolo sebe. ale herec, muzikant, malíř - ti potřebují svoji drogu a tou je jejich práce. Dost pochybuju, že se v domově důchodců na Praze 8 sejde dost hudebníků na to , aby vytvořili komorní orchestr, nebo třeba kvarteto, a pokud jo, tak že ostatní budou ochotni uvolnit jim místo, kde by mohli cvičit a celé hodiny je poslouchat. V domově pro umělce to možné bude. Krátce jsem poznala pana Fojtíka - hudebního skladatele na odpočinku. Právě tohle mu nesmírně scházelo. A o to (doufám) Jandákovi jde.
0/0
3.10.2005 13:20

Sporadany_obcan

Jandák tím chtěl jen nenápadně naznačit,
...že všechny naškudlené peníze už rozfofroval a až teď mu došlo, že z mizerného ministerského platu toho už moc nenašetří.
Důchodová leta za dveřma, angažmá po profláknutí se v socanské bandě zcela nejisté, a tak si chtěl zajistit nějaký ten zámeček se služebnictvem za peníze daňových poplatníků.
On by tam s ním totiž nikdo z kolegů stejně bydlet nešel, proč by to dělal, když všichni už mají své haciendy?
0/0
30.9.2005 15:07

Gaston

myšlenka hodná ministra
Jestli má pan ministr takovéto nápady, pak se do této vlády opravdu hodí. Je skutečně ještě blbější, než se dalo čekat.
0/0
30.9.2005 14:27

dislektik

a co tak hřitov pouze a jen pro umělce aby neležely vedle smrtelníků
0/0
30.9.2005 12:48

zena_zdena

Re: a co tak hřitov pouze a jen pro umělce aby neležely vedle smrtelníků
chudáci umělci, ten Jandák jim udělal "službu"
0/0
30.9.2005 13:40

Roneček

Re: a co tak hřitov pouze a jen pro umělce aby neležely vedle smrtelníků
Nauč se česky...... ti umělci- neleželi
0/0
2.10.2005 10:51

zab2

,,
Nejdříve jsem se opět musel přesvědčit, jak fanitici ODS okamžitě obviňují a nadávají, teď je moderní slovo populismus (bych rád věděl. co by byl podle nich Tlustého návrh na snížení daně u benzínu). Než budete dál nadávat na Paroubka a ČSSD, pro objektivitu bych vás upozornil na to, že je to jen "nápad", tedy ani ne návrh a že je pana Jandáka, který  členem ČSSD není. Oni jsou pak lidi tak zblblí, že i kvůli Kořistkovi nadávají do socanů. Tenhle nápad má Jandák prostě proto, že je ministr kultury a snaží se pro své ovečky urvat co nejvíc. To bych mu za zlé neměl. Zkusil to a je od věci, poslat ho s tím někam. I když si uvědomuji, že umělci nejsou klasičtí "pracující", už z toho důvodu, že neodcházejí do důchodu v 58 nebo 61 letech, ale v drtivé většině pracují do vysokého věku, pokud jim to nemoci dovolí. Takže provoz takového zařízení by si z velké části dokázali uhradit sami. Nevím, co v tomto má Jandák vymyšleno,ale na základě komentáře se nemusíme tolik čílit, že? Na to
0/0
30.9.2005 12:34

zena_zdena

Re: ,,
většina politiků se před volbami stane populisty. Je to hra s voliči a je na každém, jak se rozhodne. Nejde na jednu stranu mít malé odvody a na druhé vysoké sociální dávky...
0/0
30.9.2005 13:03

Swooppy

Re: ,,
...ano..s tímto názorem souhlasím, člověk by se měl dívat na věci s normálním selkým rozumem a ne podléhat jen vyzývavým palcovým titulkům v bulvárním tisku.Na druhou stranu,díky za reakce ostatních,jelikož jsou dokonalou ukázkou davové psychozy.Jak bylo řečeno,od p. ministra je to nápad a zde se to probírá už jako hotová věc hodna odsouzení.A na jakém základě.No nekdo zase přečetl jen palcový titulek a první odstavec.
0/0
30.9.2005 13:22

zena_zdena

Re: Re: ,,
kdepak, vůbec nejde o davovou psychózu, jde o to, že umělci si sami mohou zvolit, jestli se chtějí podílet na svém zabezpečení, my musíme.
Nevidím tedy důvod, když si nepřisívají, proč bychom "my" to měli platit. Nic víc, nic míň
0/0
30.9.2005 13:27

zab2

Re: Re: Re: ,,
Jak jste si přečetla, tak tento systém, kdy si mohou umělci určit, kolik budou platit, "funguje" už desítky let. Možná by nebylo od věci zamyslet se, když tenhle experiment dojíždí do své vrcholné fáze, co se stane, až modrá šance tohle prosadí pro všechny lidi. Myslím, že nejsou umělci větší blbci než ostatní lidi a jestliže mají ve stáří problémy, je to jasný důkaz toho, jak se budeme chovat my a jaká tu bude armáda důchodců, čekající na nějakého podobného ministra.
0/0
30.9.2005 13:52

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: ,,
jo, přesně to jsem myslela v mém příspěvku "výš"
0/0
30.9.2005 13:54

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: ,,
Mám několik známých a jednoho přítele mezi herci a vím naprosto nepochybně, že všichni z nich si platí penzijní připojištění. Je to generace čtyřicátníků a mladších. Holt, škudlilové ze starší generace, kteří se za minulého režimu domnívali, že mají naděláno, a ejhle, koruna má úplně jinou hodnotu, ti asi na tom budou hůře. Nakonec podívejme na Helenku Vondráčkovou, jak dělá v mimopracovní činnosti vše pro to, aby její portfólio utěšeně narůstalo! Jen těch žalob!
0/0
30.9.2005 13:58

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: Re: ,,
to je právě mentalita mnohých lidí, nic neplatit a stát ať se postará. Nedáš = menáš, prostě jinak to nepůjde. (myslím tím zdravé lidi)
0/0
30.9.2005 13:59

eloš

Pane ministre Jandáku !
Nejlíp by ste pro umělce i pro společnost udělal,kdyby ste podle podkladů vašeho předpředchůdce Pavla Tigrida Ministerstvo zrušil.
0/0
30.9.2005 12:30

zena_zdena

Re: Pane ministre Jandáku !
taky nechápu, proč se u nás na každý p*rd zřizuje úřad, stačí se podívat na obecní úřady, například naše dámy na úřadě mimo úřední dobu neotevřou dveře ani zastupitelům  navíc práci, kterou tam dělají 3 by zvládla jedna šikovná úřednice....
0/0
30.9.2005 13:02

Kleki Petra

Re: Re: Pane ministre Jandáku !
Teprve dostatečný počet ministerstev kultury (tedy například ministerstva divadelnictví, filmu, televizní tvorby, pop music, alternativních a menšinových žánrů, výtvarného umění, užitého umění, architektury, národních památek a v neposlední řadě ministerstva vysloužilých héreček) se dostatečně pozná kurtůrní úroveň národavoe!
0/0
30.9.2005 13:28

zena_zdena

Re: Re: Re: Pane ministre Jandáku !
ach tak
0/0
30.9.2005 13:31

_m-

Re: Re: Re: Pane ministre Jandáku !
No, Karel Čapek (údajně, jeho osobou si nejsem jistá) a naše babička (a touto osobou si JSEM jistá) to říkali jinak..........
0/0
30.9.2005 13:35

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Pane ministre Jandáku !
Řekni aspoň tu babičku, prosím, prosím! Ale můžeš použít lepší větné vazby, než já ve svém kurtůrním příspěvku inspirovaném novinářskou mluvou, abych to pochopil.
0/0
30.9.2005 13:37

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Pane ministre Jandáku !
To určitě znáš - podle záchoda poznáš kulturu národa .........
0/0
30.9.2005 13:39

zena_zdena

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane ministre Jandáku !
hm  tak to je fakt, ale u nás je to hospodu od hospody jiný
0/0
30.9.2005 13:41

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane ministre Jandáku !
Teď vykopali ty suché záchody s výdřevou u Berouna, znamená to tedy, že naše kultura je dřevní a suchá, jako britský humor?
0/0
30.9.2005 13:48

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pane ministre Jandáku !
Se zeptám babičky, ale to budeš muset ještě pár let (doufám) počkat.
0/0
30.9.2005 13:49

barbudo

Soudruzi umělci ...
... mají jistě odbory, které se o ně postarají ...
... jistě platili příspěvky a tak bude z čeho stavět ...
0/0
30.9.2005 11:38

zena_zdena

Re: Soudruzi umělci ...
je to blbost, umělcům se budou stavět "domovy" a lidi co celý život platili jak mourovatý budou pod mostem, protože neutáhnou nájem
0/0
30.9.2005 11:39

Delirium Tremens

Jsem spíše příznivec ODS,
ale takhle to nějak dopadne, když si podle modré šance budou lidi přispívat na minimální důchod a připojištění. Většina lidí zaplatí jen to nejnutnější aby pak svorně zvolili stranu, která jim zajistí stáří na úkor zodpovědnějších.
Tlustý by se měl zamyslet nad tím, že modrá není jen [0, 0, 255].
0/0
30.9.2005 11:32

eloš

Re: Jsem spíše příznivec ODS,
Nick máte sympatický ale příznivcem, ani spíš ani nespíš jste nikdy nebyl, protože by ste tohle nemohl napsat. Jinak se chovají lidi když vědí systém a pravidla co je čeká a mají v to jistotu, jako když nevědíco je čeká a žije se ze dne na den.
0/0
30.9.2005 12:34

zab2

Re: Re: Jsem spíše příznivec ODS,
Tak jsem to četl třikrát a musím vám říct, že ten nick vašeho kolegy by vám určitě seděl
0/0
30.9.2005 13:44

Delirium Tremens

Re: Re: Jsem spíše příznivec ODS,
Byl bych velmi rád. kdyby to co píšete platilo, ale realita je bohužel jiná. Věta o bližší košili než je kabát platí pořád.
0/0
30.9.2005 14:42

Horolezec-29

Je to tak , a ne jinak!
Neschopná ČSSD v čelem s Paroubkem znovu ukazuje, jak se dají koupit hlasy do příštích voleb. Nicméně zároveň opět  tvrdě a nekompromisně ukazuje, jak jedněm KTEŘÍ SE SNAŽÍ A DŘOU RÁDI BEROU A BEZMYŠLENKOVITĚ A BEZ JAKÉKOLIV KONCEPCE DÁVAJÍ TĚM, CO PRACOVAT NECHTĚJÍ či těm, kteří se o svou budoucnost nestarají a nezajímá je.
Článek poukazuje na to, jak tradičně vznikají výjimky a výjimky z výjimek.
To jde ČSSD TAKÉ SKVĚLE. Leč na úkor naší budoucnosti. Hnus!
Chci vládu pravicových stran, které poskytnou podporu těm, co se snaží nebo chtějí se snažit. Howgh. Vivat ODS! 
0/0
30.9.2005 10:41

zena_zdena

Re: Je to tak , a ne jinak!
 populismus nic víc ze strany ČSSD
0/0
30.9.2005 11:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.