Diskuze

Řidič tramvaje smrti dostal 4,5 roku vězení

Soud dal 4,5 roku vězení řidiči tramvaje smrti. V březnu vjel příliš rychle do zatáčky na Karlově náměstí v Praze. Zadní vůz vykolejil a zabil 2 lidi na ostrůvku. Jiří Panenka dostal také osmiletý zákaz řízení tramvají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

fr-mottl

17. 10. 2005 11:56
kdyby znasilnil petiletou holcicku
v parku , tak dostane nejvejs 3 roky, nemluve o tom, kdyby nechal rozkrast 1/2 republiky , tak sedi dneska na ...
0 0
možnosti

Moskito

5. 10. 2005 17:49
NA TRAMVAJI ZÁVADA BYLA !!!!!!
0 0
možnosti

demon3

13. 10. 2005 16:15
Re: NA TRAMVAJI ZÁVADA BYLA !!!!!!
Nefantazíruj, nejsi v Halyvůůůůdu !
0 0
možnosti

Moskito

5. 10. 2005 17:46
ŘIDIČ je NEVINNÝ
JE NEVINNÝ !!!!!!!!!!!!! NEZAVINIL NEHODU. NA TRAMVAJI BYLA PORUCHA !!!!!!! A NEZ TRAMVAJ ZAJISTILA POLICIJE - BYLA V DEPU OPRAVENA A TEPRVE PAK ZAPLOMBOVANÁ
0 0
možnosti

Jdu kolem

5. 10. 2005 5:45
Přísnost musí bejt...
Jestlipak to bude platit pro všechny, že kdo překročí povolenou rychlost o 15 km/h, půjde sedět na čtyři a půl roku natvrdo?
0 0
možnosti

Deleter

14. 10. 2005 14:27
Re: Přísnost musí bejt...
Škoda, že na tramvajích není nějaká signalizace vykolejení.
0 0
možnosti

dislektik

30. 9. 2005 16:29
když jsem viděl video v tv
tak my nepřipadá že by řidič tramvaje něco zavinil i brzdová světla mu svítí dost dlouze a pak v půlce zatáčky se plyn vždy dává aspon u aut.no a pak my není jasný proč ten druhý vagon vyletěl z ničeho nic na rovině jak by někdo do něj z boku najel.
0 0
možnosti

Jdu kolem

5. 10. 2005 6:37
Re:
Přidávat u tramvaje plyn bych neradil, mohl by od elektrického výboje vybuchnout . Druhý vůz nevyletěl "z ničeho nic na rovině", ale pokračoval setrvačností ve směru, jaký mu udala odstředivá síla v místě sjezdové výhybky. Riziko vykolejení v takovém případě vyplývá z technického principu tramvajových kolejí, a proto je celostátně platnou obecně závaznou vyhláškou (Dopravní řád drah) rychlost jízdy tramvají omezena na 15 km/h na sjezdové výhybce z obloukové větve a 30 km/h z přímé kolejové větve. Toto omezení platí i pro sebemodernější a sebelépe udržovanou výhybku.
Podle mého názoru by ale trest pro řidiče, který "měl smůlu" a zabil dva lidi, měl být zhruba stejný, jako trest pro řidiče, který rychlost také překročil, ale bez nehody. Kolik bychom asi museli přistavit vězeňských areálů, kdyby řidiči aut, kteří jezdí třeba šedesátkou na čtyřicítce, dostávali nepodmíněné tresty?
0 0
možnosti

Deleter

30. 9. 2005 14:17
Z článku na ČT24:
>>Způsob, kterým projížděl křižovatkou, byl hazardní a musí být vymýcen," prohlásil Rossi. Podle něj se Panenkova souprava jen o deset až 15 vteřin minula s protijedoucí tramvají. "Soud nechce domýšlet následky případného střetu," podotkl soudce. Nepodmíněný trest má podle něj výchovně zapůsobit i na další řidiče pražských tramvají<<
Soud nemá co domýšlet, soud má stavět na faktech. Jestli chce vychovávat ostatní řidiče, měli ho pověsit, to by byla určitě větší výstraha!
0 0
možnosti

tVilém

30. 9. 2005 15:56
Re: Z článku na ČT24: Kdyby, kdyby
Kdyby se vykolejený vůz neminul s protijedoucí tramvají - tedy KDYBY se potkaly přesně v okamžiku, kdy protijedoucí tramvaj by vytvořila bariéru, tak se ten vůz nerozletěl a skončilo by to odřenými vozy a popadanými lidmi ve voze.
0 0
možnosti

Findarato.Artafinwe

30. 9. 2005 10:55
Peníze na opravu
To, jak DP hospodaří, lze vidět dobře na "jízdenkové politice". Líbil se mi systém, který funguje například v Budapešti, ve Vídni nebo v Berlíně, a sice že se nerozlišuje cena jízdenek přestupní/nepřestupní, ale 4 stanice metrem/hodina metrem/15 minut povrchovou dopravou/hodina povrchovou dopravou. Ceny těch jízdenek jsou odstupňovány podle toho, co je pro DP prioritou. To znamená, že chce-li mít město volnější ulice a zaměřit se hlavně na metro, nabídne metro třeba 4 stanice za 0,50€, hodinu metra za 1€, patnáct minut tramvají za 0,80€ a hodinu tramvají za 1,5€. To je první věc - druhá věc je co se týče tramvajenek. Jak jsem níže psal, pražské tramvajenky mají na sobě čárový kód, který se ale k ničemu nepoužívá. Když už tam je, čekal bych, že bude nějaký inteligengní způsob předplatného - že by se to mohlo dobíjet jako předplacené SIM karty. Týden by stál určitou částku, měsíc by byl výhodnější, než 4 týdny, čtvrtletí výhodnější než 3 měsíce. Každý by si tak mohl nastavit předplatné
0 0
možnosti

Findarato.Artafinwe

30. 9. 2005 10:56
Re: Peníze na opravu
podle svých potřeb a jízdné by mohlo být klidně dražší, protože by cestující zbytečně neplatili za dobu, kdy nejezdí (mimopražští za víkendy atd.) - a ubylo by díky tomu i černých pasažérů. A DP by mohl hned mít na nové koleje...
0 0
možnosti

Deleter

30. 9. 2005 10:00
Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
tramvaj v zatáčce nezrychlovala, to by se těžko rozsvěcovala brzdová světla. Zrychlovat začal přibližně při průjedu druhého podvozku prvního vozu zatáčkou. Poslední podvozek vykolejil až za druhou výhybkou. Shodou okolností byla v tom místě prasklina v pravé kolejnici, která byla později vyfotografována. Podle závěrů znalců ale zřejmě neměla na událost vliv. Podvozek tramvaje ale jen tak pro nic za nic na rovné trati v malé rychlosti nevykolejí. Otázkou tedy zůstává, jakým způsobem byli znalci schopni zjistit rychlost vozu při vykolejení (z videozáznamu lze určit rychlost průjezdu zatáčkou) -  tachograf tramvaje umožňuje určit rychlost metr po metru? Jak se na něm pozná okamžik vykolejení? Tramvaj zrychlovala i po vykolejení.
0 0
možnosti

Deleter

30. 9. 2005 10:04
Re: Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
Tím ovšem nezpochybňuji závěry znalců, protože předpokládám, že měli k dispozici mnohem více podkladů. Výše trestu je ovšem výsměchem pozůstalým, kteří o někoho přišli vlivem silničních pirátů - neprofesionálů.
.
A pokud daná souprava měla v té chvíli zpoždění a řidič se ho snažil dohnat, aby se vyhnul postihu, měli být souzeni i ti, kteří ho do takové situace dostali. Stejně jako ti, kdo nutí jezdit nezkušené mladíky za volanty cisteren, nebo jim nevadí, že řidič kamionu jede už 17 hodin. Ale toho se u nás nedočkáme, že.
0 0
možnosti

Almighty Cornholio

30. 9. 2005 8:51
kua
ten clovek mel sice jet o 15 km v hodine pomaleji - neudelkal to a zabil dva lidi - špatný, negace - ale 4,5 natvrdo????? KUA A co ty zm rdi, který jezdí nalitý, zabijej policajty a lidi na silnicích - proč takový neseděj za katrem??????????
ten clovek by mel dostat dozivotni zakaz rizeni tramvaje a podminku na 5 let - jenze nas pravni rad je takovej jakej je a to je spatny - doufam, ze dostane milost - i když pozůstalí obětí by mě za ten nazor ukrizovali, ale myslim, ze ten clovek je uz tak potrestanej - vjezení mu rozhodně neprospjeje - naše justice je výsměch -
0 0
možnosti

savers

30. 9. 2005 0:13
Videozáznam
Dneska ve zprávách ukazovali videozáznam jak ta tramvaj vykolejila. Video bylo natočeno městskou kamerou, a byla na něm vidět jedna zajímavá věc. Zadní vagon totiž vykolejil až za zatáčkou resp. přesně v tom momentě, kdy oba vagony vytvořily po projetí zatáčkou přímku, což mi přijde divné. Tipoval bych, že když pojedu s tramvají rychle do zatáčky, tak ten zadní vagon vykolejí PŘI PRŮJEZDU ZATÁČKOU a ne až za ní, když budou vagony opět srovnané v rovině
0 0
možnosti

Peek

30. 9. 2005 0:34
Re: Videozáznam
Tady je ten videozáznam... 
0 0
možnosti