Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič tramvaje smrti dostal 4,5 roku vězení

Soud dal 4,5 roku vězení řidiči tramvaje smrti. V březnu vjel příliš rychle do zatáčky na Karlově náměstí v Praze. Zadní vůz vykolejil a zabil 2 lidi na ostrůvku. Jiří Panenka dostal také osmiletý zákaz řízení tramvají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fr-mottl

kdyby znasilnil petiletou holcicku
v parku , tak dostane nejvejs 3 roky, nemluve o tom, kdyby nechal rozkrast 1/2 republiky , tak sedi dneska na ...
0/0
17.10.2005 11:56

Moskito

NA TRAMVAJI ZÁVADA BYLA !!!!!!
0/0
5.10.2005 17:49

demon3

Re: NA TRAMVAJI ZÁVADA BYLA !!!!!!
Nefantazíruj, nejsi v Halyvůůůůdu !
0/0
13.10.2005 16:15

Moskito

Re: Re: NA TRAMVAJI ZÁVADA BYLA !!!!!!
to mi rekla dcera jednoho tramvajáka, ze to takto bylo. Oni ho sice nepodrželi ale složili se mu na soudní poplatky.....
0/0
14.10.2005 12:34

demon3

Re: Re: Re: NA TRAMVAJI ZÁVADA BYLA !!!!!!
Dcerám tramvajáků není radno věřit ! Obávám se tohle by se v čechách neutajilo a na spiknutí nevěřim.
0/0
14.10.2005 13:51

Moskito

Re: Re: Re: Re: NA TRAMVAJI ZÁVADA BYLA !!!!!!
a co když je to pravda ????
ten řidič má děti a manželku, co budou bez něho dělat a s hypotékou na barák ????
0/0
17.10.2005 11:50

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: NA TRAMVAJI ZÁVADA BYLA !!!!!!
Já nijak neobhajuju výši trestu, ta je třeba v porovnání s Veletou a jemu podobnými přehnaná, jen poukazuju na to že NIKDO ani na tramvaji, ani v kolejišti nenalezl žádnou závadu, která by mohla zapříčinit takovouhle nehodu. A že to zkoumalo institucí ! Doufejme že odvolací soud bude rozumnější.
0/0
17.10.2005 12:02

Moskito

Re: Re: Re: Re: Re: Re: NA TRAMVAJI ZÁVADA BYLA !!!!!!
JE NEVINNÝ !!!!!!!!!!!!! NEZAVINIL NEHODU. NA TRAMVAJI BYLA PORUCHA !!!!!!! A NEZ TRAMVAJ ZAJISTILA POLICIJE - BYLA V DEPU OPRAVENA A TEPRVE PAK ZAPLOMBOVANÁ - to je potvrzená informace od Dcery jednoho tramvajáka !!!!!
0/0
24.10.2005 11:07

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: NA TRAMVAJI ZÁVADA BYLA !!!!!!
Já tvrdim že je to nesmysl, ale pokud máš takovou informaci, je tvojí povinností to oznámit orgánům činným v trestnim řízení !
0/0
24.10.2005 12:29

Moskito

ŘIDIČ je NEVINNÝ
JE NEVINNÝ !!!!!!!!!!!!! NEZAVINIL NEHODU. NA TRAMVAJI BYLA PORUCHA !!!!!!! A NEZ TRAMVAJ ZAJISTILA POLICIJE - BYLA V DEPU OPRAVENA A TEPRVE PAK ZAPLOMBOVANÁ
0/0
5.10.2005 17:46

Jdu kolem

Přísnost musí bejt...
Jestlipak to bude platit pro všechny, že kdo překročí povolenou rychlost o 15 km/h, půjde sedět na čtyři a půl roku natvrdo?
0/0
5.10.2005 5:45

Deleter

Re: Přísnost musí bejt...
Škoda, že na tramvajích není nějaká signalizace vykolejení.
0/0
14.10.2005 14:27

dislektik

když jsem viděl video v tv
tak my nepřipadá že by řidič tramvaje něco zavinil i brzdová světla mu svítí dost dlouze a pak v půlce zatáčky se plyn vždy dává aspon u aut.no a pak my není jasný proč ten druhý vagon vyletěl z ničeho nic na rovině jak by někdo do něj z boku najel.
0/0
30.9.2005 16:29

Jdu kolem

Re:
Přidávat u tramvaje plyn bych neradil, mohl by od elektrického výboje vybuchnout . Druhý vůz nevyletěl "z ničeho nic na rovině", ale pokračoval setrvačností ve směru, jaký mu udala odstředivá síla v místě sjezdové výhybky. Riziko vykolejení v takovém případě vyplývá z technického principu tramvajových kolejí, a proto je celostátně platnou obecně závaznou vyhláškou (Dopravní řád drah) rychlost jízdy tramvají omezena na 15 km/h na sjezdové výhybce z obloukové větve a 30 km/h z přímé kolejové větve. Toto omezení platí i pro sebemodernější a sebelépe udržovanou výhybku.
Podle mého názoru by ale trest pro řidiče, který "měl smůlu" a zabil dva lidi, měl být zhruba stejný, jako trest pro řidiče, který rychlost také překročil, ale bez nehody. Kolik bychom asi museli přistavit vězeňských areálů, kdyby řidiči aut, kteří jezdí třeba šedesátkou na čtyřicítce, dostávali nepodmíněné tresty?
0/0
5.10.2005 6:37

Deleter

Re: Re:
musíte se dívat na záznam z kamery, ne na ilustrační vídeo idnes. Pak nemůžete tvrdit, že něco někde pokračovalo setrvačností...
0/0
13.10.2005 16:41

Deleter

Z článku na ČT24:
>>Způsob, kterým projížděl křižovatkou, byl hazardní a musí být vymýcen," prohlásil Rossi. Podle něj se Panenkova souprava jen o deset až 15 vteřin minula s protijedoucí tramvají. "Soud nechce domýšlet následky případného střetu," podotkl soudce. Nepodmíněný trest má podle něj výchovně zapůsobit i na další řidiče pražských tramvají<<
Soud nemá co domýšlet, soud má stavět na faktech. Jestli chce vychovávat ostatní řidiče, měli ho pověsit, to by byla určitě větší výstraha!
0/0
30.9.2005 14:17

tVilém

Re: Z článku na ČT24: Kdyby, kdyby
Kdyby se vykolejený vůz neminul s protijedoucí tramvají - tedy KDYBY se potkaly přesně v okamžiku, kdy protijedoucí tramvaj by vytvořila bariéru, tak se ten vůz nerozletěl a skončilo by to odřenými vozy a popadanými lidmi ve voze.
0/0
30.9.2005 15:56

Deleter

Re: Re: Z článku na ČT24: Kdyby, kdyby
no právě, nevím co (ne)chtěl soudce domýšlet. Asi má pan Panenka málo známých... Taková situace nastala např. v Brně, kde se míjely tramvaje a vlivem špatného postavení výhybky do sebe bočně vrazily nikterak malou rychlostí tak. Ale žádné závažné škody nenastaly.
.
V pražském případu sehrálo nejvážnější roli dle mého názoru ne to, že řidič jel-nejel rychle, ale že si díky absenci jakýchkoliv bezpečnostních prvků nevšiml vyšinutí zadního podvozku a dál zrychloval - vykolejení si zřejmě všiml až byl vůz na nástupním ostrůvku.
.
V Brně mají/měly KT8 namontováno zařízení, které při nějakém podnětu (nevím jakém) tramvaj nouzově zastavily. Bylo-li příliš citlivě nastaveno, stačilo rychleji přejet kolmé křížení kolejí a crrrrrrrrr už to stálo.
.
Vaše fotky jsem viděl, díky, bohužel mají jen malé rozlišení.
0/0
30.9.2005 16:16

tVilém

Re: Re: Re: Z článku na ČT24: Kdyby, kdyby
Mám i originály  - tuším 891 x 668.
0/0
2.10.2005 15:36

Findarato.Artafinwe

Peníze na opravu
To, jak DP hospodaří, lze vidět dobře na "jízdenkové politice". Líbil se mi systém, který funguje například v Budapešti, ve Vídni nebo v Berlíně, a sice že se nerozlišuje cena jízdenek přestupní/nepřestupní, ale 4 stanice metrem/hodina metrem/15 minut povrchovou dopravou/hodina povrchovou dopravou. Ceny těch jízdenek jsou odstupňovány podle toho, co je pro DP prioritou. To znamená, že chce-li mít město volnější ulice a zaměřit se hlavně na metro, nabídne metro třeba 4 stanice za 0,50€, hodinu metra za 1€, patnáct minut tramvají za 0,80€ a hodinu tramvají za 1,5€. To je první věc - druhá věc je co se týče tramvajenek. Jak jsem níže psal, pražské tramvajenky mají na sobě čárový kód, který se ale k ničemu nepoužívá. Když už tam je, čekal bych, že bude nějaký inteligengní způsob předplatného - že by se to mohlo dobíjet jako předplacené SIM karty. Týden by stál určitou částku, měsíc by byl výhodnější, než 4 týdny, čtvrtletí výhodnější než 3 měsíce. Každý by si tak mohl nastavit předplatné
0/0
30.9.2005 10:55

Findarato.Artafinwe

Re: Peníze na opravu
podle svých potřeb a jízdné by mohlo být klidně dražší, protože by cestující zbytečně neplatili za dobu, kdy nejezdí (mimopražští za víkendy atd.) - a ubylo by díky tomu i černých pasažérů. A DP by mohl hned mít na nové koleje...
0/0
30.9.2005 10:56

Findarato.Artafinwe

Re: Peníze na opravu
Problém je v tom, že jak by se média chytla toho, že lístek stojí 30 Kč, hned by se dopravní podnik démonizoval za 30 Kč, ale už by se nemluvilo o lepším způsobu předplatného, o možnostech jet metrem (nebo příměstskými vlaky) levněji - a kdyby tím pádem stálo lidem za to jet raději metrem, ubylo by jich na povrchu - a mohly by se prodloužit časy na přejetí úseků v povrchové dopravě a nemuselo by tak často docházet k "dohánění jízdního řádu" způsobeného sebemenší zácpou.
0/0
30.9.2005 10:59

Deleter

Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
tramvaj v zatáčce nezrychlovala, to by se těžko rozsvěcovala brzdová světla. Zrychlovat začal přibližně při průjedu druhého podvozku prvního vozu zatáčkou. Poslední podvozek vykolejil až za druhou výhybkou. Shodou okolností byla v tom místě prasklina v pravé kolejnici, která byla později vyfotografována. Podle závěrů znalců ale zřejmě neměla na událost vliv. Podvozek tramvaje ale jen tak pro nic za nic na rovné trati v malé rychlosti nevykolejí. Otázkou tedy zůstává, jakým způsobem byli znalci schopni zjistit rychlost vozu při vykolejení (z videozáznamu lze určit rychlost průjezdu zatáčkou) -  tachograf tramvaje umožňuje určit rychlost metr po metru? Jak se na něm pozná okamžik vykolejení? Tramvaj zrychlovala i po vykolejení.
0/0
30.9.2005 10:00

Deleter

Re: Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
Tím ovšem nezpochybňuji závěry znalců, protože předpokládám, že měli k dispozici mnohem více podkladů. Výše trestu je ovšem výsměchem pozůstalým, kteří o někoho přišli vlivem silničních pirátů - neprofesionálů.
.
A pokud daná souprava měla v té chvíli zpoždění a řidič se ho snažil dohnat, aby se vyhnul postihu, měli být souzeni i ti, kteří ho do takové situace dostali. Stejně jako ti, kdo nutí jezdit nezkušené mladíky za volanty cisteren, nebo jim nevadí, že řidič kamionu jede už 17 hodin. Ale toho se u nás nedočkáme, že.
0/0
30.9.2005 10:04

Pongo

Re: Re: Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
Blog šíleného ševcese zmiňuje o včerejším záznamu v televizi. Prý z toho vyplývá, že zatáčku tramvaj nijak rychle neprojížděla...
0/0
30.9.2005 10:39

Deleter

Re: Re: Re: Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
No, stačí shlédnout, pokud odhadnete framerate tak můžete rychlost odhadnout (třeba podle rozvoru podvozku). Ale to se mi nechce.
Je tady ještě jedna možná varianta a to, že na křížení kolejí vyskočila levá kola zadního podvozku a ten ve směru držel jenom žlábek pravé kolejnice (nevím je-li to možné). Na prasklině, o které jsem se zmiňoval, by pak toto držení pozbyl. Nevím - je to už dost fantazie. Asi není možné přejet výhybku s kolem na hlavě koleje, aniž by zapadlo tam kam má, při tom úhlu. Nevím nic.
0/0
30.9.2005 11:10

Pongo

Re: Re: Re: Re: Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
Nepředpokládám, že by bylo možné, aby bylo jedno kolo mimo a druhé v žlábku. Na to tam je určitě rezerva a za ta léta, co se koleje používají, tak je to určitě vypočítáno do nejmenších detailů. Navíc má kolo ještě okolek, který právě drží kolo v žlábku. Já také vím jen to, co mi řeknou známí a kamarádi, takže jsou to zase jen zprostředkované informace.
0/0
30.9.2005 11:21

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
myslel jsem to tak, že levý pár kol by jel právě okolkem po hlavě kolejnice, a ve směru by podvozeku uržoval pravý pár kol o vnitřní stranu žlábku. Odstředivá síla by pak bránila návratu podvozku do normální pozice.
0/0
30.9.2005 11:33

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
Technicky nemožný !
0/0
30.9.2005 14:14

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
ok
0/0
30.9.2005 14:18

tVilém

Re: Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
Tu prasklou kolejnici jsem fotil
0/0
30.9.2005 15:58

Moskito

Re: Re: Ten videozáznam je poměrně dobře vypovídající,
POŠLI FOTKY !!!! PLEASE !!!!
0/0
5.10.2005 23:19

Almighty Cornholio

kua
ten clovek mel sice jet o 15 km v hodine pomaleji - neudelkal to a zabil dva lidi - špatný, negace - ale 4,5 natvrdo????? KUA A co ty zm rdi, který jezdí nalitý, zabijej policajty a lidi na silnicích - proč takový neseděj za katrem??????????
ten clovek by mel dostat dozivotni zakaz rizeni tramvaje a podminku na 5 let - jenze nas pravni rad je takovej jakej je a to je spatny - doufam, ze dostane milost - i když pozůstalí obětí by mě za ten nazor ukrizovali, ale myslim, ze ten clovek je uz tak potrestanej - vjezení mu rozhodně neprospjeje - naše justice je výsměch -
0/0
30.9.2005 8:51

savers

Videozáznam
Dneska ve zprávách ukazovali videozáznam jak ta tramvaj vykolejila. Video bylo natočeno městskou kamerou, a byla na něm vidět jedna zajímavá věc. Zadní vagon totiž vykolejil až za zatáčkou resp. přesně v tom momentě, kdy oba vagony vytvořily po projetí zatáčkou přímku, což mi přijde divné. Tipoval bych, že když pojedu s tramvají rychle do zatáčky, tak ten zadní vagon vykolejí PŘI PRŮJEZDU ZATÁČKOU a ne až za ní, když budou vagony opět srovnané v rovině
0/0
30.9.2005 0:13

Peek

Re: Videozáznam
Tady je ten videozáznam... 
0/0
30.9.2005 0:34

5@5

Re: Videozáznam
tak si to pekne prohlidni jeste jednou a vzpomen si na pocity kdyz jedes tramvaji. A tramvaj prida pri vyjezdu ze zatacky..  myslim ze je to celkem logicky
0/0
30.9.2005 0:56

Moskito

Re: Re: Videozáznam
kecy !!!!!!!!!!!!!!
0/0
5.10.2005 23:16

pengi

Re: Videozáznam
Ono totiž víc jak 50% řidičů ignoruje fakt, že souprava má dva vozy. Jakmile projede zatáčkou první, tak na to šlápnou a v zadním voze je to jak na horské dráze. Kdo jezdí tramvají častěji, ví o čem mluvim. Takže jestli ta tramvaj zrychlovala, tak právě v tom bodě byla odstředivá síla největší a navíc je tam výhybka, hlavně taková ta mini křižovatka, kde jedno vždycky jedno kolo neni chvilku vedený.
0/0
30.9.2005 5:10

Deleter

Re: Re: Videozáznam
Tramvaj vykolejila až za výhybkou, což lze dovodit zcela prokazatelně ze stop na betonu.
0/0
30.9.2005 9:40

Deleter

Re: Re: Re: Videozáznam
no až tak 100% to teda není.
0/0
3.10.2005 14:32

Moskito

Re: Re: Videozáznam
kecy !!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
5.10.2005 23:15

termin

to je nepomer...
Nalitymu volovi za volantem, kterej v tomhle tydnu zabil v Ostrave policajta pri bezny silnicni kontrole, hrozi 5 let... Chudak obetni beranek tramvajak...neco se posrazi - potrestejme posledni clanek a zatlaskejme si, jak je system krasne nastaveny!
0/0
29.9.2005 22:45

YvonaU

Trest
Myslím si,že trest 4,5roku je dosti přehnaný.Dle mého se na tomto případu chtěl někdo silně zviditelnit,ukázat se a předvést,jak super umí zafungovat naše justice.Která,jak všichni víme funguje stylem večerníčku A JE TO alá Pat a Mat.Nehody s tramvají se rozmazávají jedna báseň,ale nehody automobilů,kdy opilý řidič zabije při veselé jízdě sem tam nějakého chodce,a vyvázne s nízkým trestem,o tom se nemluví.Prostě nikdo mi nevymluví to,že trest mohl být nižší a že si na tomto případu někdo udělal kariéru.
0/0
29.9.2005 21:29

komunisti_sou_svine

Myslím že to ten chlap docela odsral za jine.
Ten tramvajak fakt nemuze za blbě navrzenou zatacku, ani za mizerne koleje po kterych se neda ject vic 15 km h a pri jen o malo vyssi rychlosti tramvaj skutečne vykolejí a to hustě do lidí jak bylo videt tady, tohle všechno vůbec nemelo stat a on vůbec nemel mit moznost tuto chybu takto snadno udělat, toto všechno je evidentne v nedobrem stavu a to je slabe slovo - teoreticky je jednavacate stoleti a kdyz muzou mit nakladaky tachografy a gps muze rychlost tramvaji nejaky cip omezovat na bezpecnou, tam vsude je chyba a odsral to ten posledni clanek ktery s tim mohl udelat nejmin a ma na tom svoji vinu, ovsem ne tu nejvetsi, ja bych tramvaj ridit teda nechtel... presne takhle se to delalo za bolsevika, pro realne zachovani bezpecnosti nejsou podminky ale musi se drzet huba a kdyz se to pos.. je exemplarne ten uplne posledni delnik s tim ze systemove je vse samozrejme naprosto super jen selhal jedinec a za to ho obesime. Vitejte v normalizaci.
0/0
29.9.2005 20:50

komunisti_sou_svine

Re: Myslím že to ten chlap docela odsral za jine.
btw Ale cela horda primitivů bude tleskat ze tak je to spravne , tak to ma byt, dokud je system nesemele taky, ale to se nestane hned /bohužel/..
0/0
29.9.2005 20:52

amraam_7

Re: Myslím že to ten chlap docela odsral za jine.
tezko nekdo okeca, ze jel 2x rychleji, nez se v tomto useku ma jet, mozna ze to fungovalo pro ostatni i pro nej bez rizika, jenze tentokrat se stalo to co hrozilo pokazde, DP daly jasne vedet, ze rychlost je v teto zatacce omezena na 15 km/h, clovek proste tuto zatacku projede o par sekund pomaleji. kdyby existovalo nejake omezeni, ktere by ridici nemohli ovlivnit, tak se o tom urcite dozvime, ale tak se nestalo
0/0
29.9.2005 23:31

komunisti_sou_svine

Re: Re: Myslím že to ten chlap docela odsral za jine.
2x rychleji je ovsem dost rozdil jestli se jedna o 2x rychleji než povolenych 130 km/h nebo 2x rychleji než povolenych 15km/ h a kdyby sis precetl diskuzi nize vypliva z ten typ tramvaje se kterou se to stalo je co se tyce rychlosti celkem neovladatelny což je dano konstrukcne a navic jsou to stare sroty ktere na tech kolejich drzi silou vule , stejne tak pohromade a navic to vyletelo vlastne na vyhybce takže tech vadnych faktoru je trochu moc a ridič je podle mě proste na jednom z poslednich mist a nejspiš i ten posledni kdo to mohl nejak ovlivnit. btw jel jsem s autem ktere brzdilo na jedno kolo , neřadilo , plavalo a teměř nezatačelo, a veř mi že to není sranda a tohle je neco podobneho, jenze ten tramvajak si vybrat nemůže - respektive může ze dvou moznosti - jezdi s tim co je a když se to pos.. odsereš to nebo vypadni na dlažbu... promin ale to je velmi težká volba a já bych to radeji riskl a i me by zavreli, protože človek není neomylny a když ho v tom technika azamestnavatel du
0/0
30.9.2005 0:21

komunisti_sou_svine

Re: Re: Re: Myslím že to ten chlap docela odsral za jine.
dusledne podporuje drive nebo pozdeji se neco musi stat, to je otazka času. Mělo by se to vyšetřovat a ne obětovat řidiče - DP nemá peníze na lepší tramvaje ? Fajn necht tedy tramvaje nejezdí nebo necht alespon verejne uznan skutecny stav a ne obětován řidič...
0/0
30.9.2005 0:24

Pavelap

Re: Re: Re: Re: Myslím že to ten chlap docela odsral za jine.
Hele, nepřeháněj. Už 15 let s tím jezdím (trochu neskromně musím podotknout, že úspěšně) a o "neovladatelných šrotech" nemůže být ani trochu řeč. Výkřik moderní techniky sice tento konkrétní typ není, ale je zcela normálně bezpečný. Rychlost se s tím samozřejmě dodržet dá a tuplem na tomto konkrétním místě. Jen je to leckde protivný. Jiná věc je poměrně vysoká výše trestu, zejména když vím, že viník není žádný šmejd a už dávno je psychicky potrestán. Ale jsou tam 2 mrtví...
0/0
30.9.2005 8:02

demon3

Re: Re: Re: Re: Myslím že to ten chlap docela odsral za jine.
Starej šrot ? Obávam se že o tramvajích víš hodně málo o to víc meleš !! To že je to model z čtyřicátých let vyrobenej v šedesátých až osmdesátých letech ještě neznamená že je to vrak ! Viděl jsem spoustu veteránů půl století starých, který by co se technickýho stavu týče hravě strčily do kapsy modely z devadesátých let !
0/0
30.9.2005 14:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.