Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyznamenejte Velíška, vyzývá Klause petice

Stovky lidí se zatím připojily k petici, která žádá vyznamenání pro Michala Velíška. Střihače TV Nova, který se snažil bránit napadenou ženu, zastřelil v polovině září recidivista David Lubina. O vyznamenání Velíška in memoriam žádal u prezidenta i poslanec Svatopluk Karásek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bluetake

blablabla
Klasika, znamy clovek a uz si politicti prizivnici v cele s Karaskem brousi zuby.kdyb se radeji zajimali o to, jak a koho drzi u moci a jake to ma dusledky.....pan Velisek se jiste zachoval statecne a hrdninsky, ale to budeme odmenovat statnim vyznamenanim kazdeho hazardera s vlastnim zivotem ? Kde byl v tu chvili jeho ohled na budoucnost jeho ditete v kocarku ? Jiste, nemohl to predpokladat, jednal spravne a emotivne ale proste mel smulu..A jen proto, ze je to znamejsi clovek ,nez desitky jinych, tak ted vsichni cekaji, jak se Klaus zachova, aby si na pripadnem zamitnuti mohli nahrabat ,jako súpravni mravokarci, politicke body. O nic jineho v tomto pripade nejde. Je to smutne ale na mrtveho hrdinu se sletli politicti supove......Proc se nesletaji na jine hrdiny ? Proto, ze nejsou znami a nic z nich nekouka......
0/0
29.9.2005 18:06

bluetake

Re: blablabla
uz slysim ty mravokarce a lidumily, jak budou kricet o proklatem Klausovi ,az se k tomuto hloupemu napadu postavi zaporne. To uz pak nebude o hrdinstvi pana Veliska, ale o co nejtvrdsich duchaplnostech na adresu pana presidenta ..........je mi z lidi, jako je Karasek na bliti.......
0/0
29.9.2005 18:13

doktor_bota

Re: Re: blablabla
Ať už se Klaus rozhodne jakkoliv, bude záležet na jeho odůvodnění, aspoň mě.
0/0
29.9.2005 18:32

Leto_Atreides

Vyznamenání si zaslouží. Čest jeho památce.
Doufám, že prezident toho statečného in memoriam vyznamená... Nevíte někdo, jestli se nepořádá nějaká sbírka pro jeho rodinu? Ač jsem student, nejbližší takového člověka bych rád podpořil...
0/0
29.9.2005 17:44

dsdsdsds

to
ted budeme  davat vyznamenani kazdemu, koho pri prepadeni nekdo zastreli nebo jen tem z televize?
0/0
29.9.2005 17:40

komunisti_sou_svine

Yep. Pane prezidente vyznamenej Velíška.
0/0
29.9.2005 17:05

obmolok

Není Vám trapně?
Když si přečtu většinu příspěvků, je mi smutno nad tím, co se kolem mě pohybuje za lidi. Doufám, že Ivu Velíškovou nenapadne podívat se sem do diskuze.
0/0
29.9.2005 15:55

pepe1000-1

Re: Není Vám trapně?
Mno, kdyby pan Velisek navstevoval tyhle diskuse, tak by zjistil, ze pomahat druhym se mnohdy nevyplaci a to diky zakonum, ktere tady po revoluci zavedl pravda a laska. Pak by si rozmyslel svuj cin a mozna by byl mezi nami. Tim nechci zpochybnovat co udelal, ale zakony teto zeme, ktere nahravaji grazlum. Potom se taky nedivme, ze nekdo vidi takovy cin jako sebevrazdu, pac neni jiny zpusob, jak nekoho takoveho zastavit, nez ze budu strilet prvni. Tohle sice neni tento pripad, ale mohli by byt dalsi..
0/0
29.9.2005 16:10

Beu

Re: Re: Není Vám trapně?
sorry,ale strilet prvni bys mel po moralni strance az po vystraze...to je to co odlisuje slusne lidi od grazlu...
0/0
29.9.2005 16:12

utanův stín

Re: Re: Re: Není Vám trapně?
To jsi úplně mimo a snad víc, než s tím opakováním.
0/0
29.9.2005 16:14

pepe1000-1

Re: Re: Re: Není Vám trapně?
Neni pravda. To zalezi na posouzeni podle paragrafu 13. Velisek byl napred postrelenej do ruky a pak teprve dostal ranu do bricha, na tu umrel. Pokud by mel zbran a byl schopnej strilet, kdyz byl postrelenej, tak mu klidne mohl napalit kulku mezi bulvy a byl by z obliga. Jenze to je kdyby a na to se dnes nehraje. Taky pri neschopnosti policie muze cely incident vyzniz jako vrazda v neprospech obeti a to me dost irituje, pac zivot obeti ma mensi cenu, nez zivot utocnika, coz nam nasi zakonodarci dnes a denne ukazuji svymi rozhodnuti..
0/0
29.9.2005 16:21

egoxxlcom

Re: Re: Není Vám trapně?
Ještě že nezachránil tebe, ty pitomče
0/0
29.9.2005 16:58

pepe1000-1

Re: Re: Re: Není Vám trapně?
Me by nemusel nikdo zachranovat. V tu ranu, kdyby na me nekdo vytahl kver, tak mu zlamu obe paraty. U 4BRN nas ucili, jak se to ma delat rychle a hlavne ucinne... :-)
0/0
29.9.2005 17:19

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Není Vám trapně?
Co to je, 4BRN?
0/0
29.9.2005 17:28

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Není Vám trapně?
Ctvrta Brigada Rychleho Nasazeni. Utvar 1824 Benesov. 41. mechanizovany prapor. Velitel druzstva(roje).
0/0
29.9.2005 17:43

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není Vám trapně?
Tak to už potom chápu. Vy bez HK a kevlaru na genitáliích lidem nepomáháte. Dělám ti srandu.
0/0
29.9.2005 17:45

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není Vám trapně?
Ono to chce trochu strategicky myslet. Priklad, bude bitva a vojaci nebudou mit naboje. Jenom blazen by sel do boje bez naboju, ale byl by z neho v ocich druhych(civilistu) hrdina. Chytrejsi by se vzdali, pac svou smrti nikomu a nicemu nepomuzou...
0/0
29.9.2005 17:54

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není Vám trapně?
To je příměr úplně mimo realitu. Ve Velíškově případu nebyl čas na myšlení. Maximálně na nacvičené, zautomatizované reakce a i tak pochybuju, že by to komukoli bylo co platné, pokud od toho hajzla nestál dva metry (což nevíme), navíc ta holka byla s největší pravděpodobností mezi nima, když se objevila zbraň. Ale znovu opakuju, není to důležité. Pro mě je důležité, že jí chtěl pomoct.
0/0
29.9.2005 17:59

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není Vám trapně?
To se ceni. Jenze nekdy to nemusi byt treba. Viz. ozralci, kteri jsou radi, ze zijou a zachranari do nich zacnou tankovat. Ja to videl, tak vim, ze to neni zrovna dobre. Kdyz je clovek nakutej a je to z neho citit na kilometr, tak ho maji nechat v klidu. Jenze oni mu chcou taky jenom pomoct..
0/0
29.9.2005 18:06

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není Vám trapně?
To je pořád dokola. Ještě že musím končit. Měj se.
0/0
29.9.2005 18:10

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Není Vám trapně?
Zdarec. A nezapomen, mysli politicky, politicky(Halik) :-))
0/0
29.9.2005 18:13

doktor_bota

Re: Re: Není Vám trapně?
Nějak ti ty steroidy kalí myšlení, ty rojnice z Benešova. Havel tady žádný zákony nezaváděl, za to poděkuj termitům. Těm za mizerný zákony, soudcům za předposranost a Klausovi za to, že nenechá soudcovat nikoho, kdo nevystudoval práva za režimu jeho přátel z KSČ.
0/0
29.9.2005 17:56

pepe1000-1

Re: Re: Re: Není Vám trapně?
Co to meles steroide?? Veskrna tady sice zakony nezavadel, ale mel tady jisty vliv na politicke deni. Diky nemu jsou napr. bolsevici v parlamentu, misto na krchovech. Klaus tady nenecha nikoho soudcovat??? A co delal pravda a laska??? Dosadil bolsevika rychetskeho do cela US. Tak se prober...
0/0
29.9.2005 18:03

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Není Vám trapně?
Jistý vliv na politický dění u nás, ty vylízanče, měl i papež, dalailama a Jelcin. Zákony schvaluje parlament a zrovna o Rychetským moc nemel, klausofile, předsedou ÚS jmenoval Rychetského Klaus. Víš kulový, tak zavři rypák a mazej cvičit, ať se zase ta vaše parta vygumovanců neztrapní, jako normálně.
0/0
29.9.2005 18:17

2Mac7

Re: Není Vám trapně?
to jsem doufala také, podívala se  . Když se podívám na různé diskuze a předpokládám , že přispívající jsou vzorkem průměrného českého občana , tedy vzorek společnosti  ....
0/0
29.9.2005 22:08

Leontynka 73

P.Velíšek
 Dnes jsem si přečetla  Magazín MF dnesm a dlouho mi z toho bylo smutno ...člověk má o čem přemýšlet
Nevím , jda bych unesla ztrátu muže za takových okoností jako pí. Velíšková, je moc statečná , já osobně bych asi už byla v Bohnicích. Mám téměř stejně starého prťouska, jako Velíškovi , je to hrozný ..  vrah lítá  v klidu na svobodě dál ! Zastřelit na útěku, nerada bych aby naše soudy ho uznali nepříčetným či jinak duševně chorým , bez trestu.
Pí. Velíškové přeji mnoho pevných nervů a  moře radosti z Valentinky !
Má můj neskonalý obdiv ...ale to jí muže nevrátí vím...
0/0
29.9.2005 15:26

pepe1000-1

Takze dalsi clanek
na podporu nekoho z Novy, Big Brother nema sledovanost, tak sbiraji publicitu jinde. Karasek se svym vychlastanym mozkem zada vyznamenani??? Proc nezada vyznamenani pro nase bolseviky???? Vzdyt udrzet stranu do dnesnich dnu muselo stat bolseviky nadlidsky vykon a ten si zaslouzi vyznamenani. Uz me z tech kecu boli hlava. To by jsme mohli vyznamenavat lidi kazdej tyden, ale to by nesmeli byt pracovnici v nejsledovanejsi tv v zemi, protoze jinak by o tech hrdinskych cinech nikdo nevedel, ze...
0/0
29.9.2005 15:08

Beu

Re: Takze dalsi clanek
Dobry zvast cos napsal Pepo Zborile.
0/0
29.9.2005 15:18

pepe1000-1

Re: Re: Takze dalsi clanek
A co jako?? Nebudu tady velebit nekoho, kdo cosi udelal, kdyz je tady daleko vice lidi, co si to zaslouzi, ale o tech se jaqi nepise, nedelaji na Nove, ze...
0/0
29.9.2005 15:23

Beu

Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
Nova to nafoukla,ano,ale kdyz ma moznost to udelat, proc ne? Podle me mas zbytecne reklamozroutsky nazor na vec.Precti si par prispevku a pak neco pis,ne bezhlave reakce typu:chci se lisit od ostatnich,tak napisu,ze je to propagace NOVY!
0/0
29.9.2005 15:25

utanův stín

Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
Můžeš zmínit několik typových případů?
0/0
29.9.2005 15:25

Bouše

Re: Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
Rozhodně nesdílím Pepeho názor, ale o jednom případu bych věděl. jde o Ukrajince, který letos neváhal vyšplhat do 1.patra hořícího domu a vynést z plamenů nějaké lidi (teď přesně nevím, zda šlo o matku s dítětem). Medializace jeho činu rozhodně neodpovídala jeho významu. 
0/0
29.9.2005 15:33

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
Psali o tom noviny, byla o tom reportáž na ČT1 i na Nově. Nevím, co bys chtěl.
0/0
29.9.2005 15:41

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
Nebudu ted hledat vsechny akce, ale kdyz jsem cetl nedavno noviny, tak tam psali o vyznamenani urcitych lidi za zachranu zivota. Slo o lidi z OL. Zachranili ZIVOT druhym. by me zajimalo, jestli by ten vychlastanej lempl navrhoval vyznamenani i pro ne. Oni ho sice dostali(nevim presne jak se tomu vyzn. rika), ale uz se o tom v tv neja nezminujou..
0/0
29.9.2005 15:43

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
To ale není kvůli tomu, že ten Ukrajinec nedělal na Nově, ale kvůli okolnostem tohohle případu. Zjednodušeně se dá říct, že je to hrdinství pro většinu, nevyvolá to vlnu diskusí, nehledě na to, že to dobře dopadlo. Tím, co jsem napsal, nechci snižovat hodnotu činu toho Ukrajince.
0/0
29.9.2005 15:44

Bouše

Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
Snad jaxi, xakru !
0/0
29.9.2005 15:26

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
Odpovim vsem vyse. Podle clanku jsem usoudil, ze ten clovek sel proti zbrani holyma rukama. To se psalo po udalosti. Najednou se pise, ze zbran ani nevidel a ze ji utocnik vytahl, az pri strelbe na Veliska. Jestli ctu clanek o tom, ze nekdo ohrozuje zbrani zenu a druhy ji jde na pomoc, tajk predpokladam, ze zbran musel videt, tudiz udelal pitomost. Dnes se ale dozvidam, ze zbrani nikoho neohrozoval a zbran vytahl az na Veliska. Tak at se ta banda pisalku domluvi a napise pravdu. Nebudu tady velebit nekoho, kdyz nemuzu verit nicemu co ctu, pac se pokazde pise neco jineho. Omlouvam se za to jaxi, chybicka se vloudila..
0/0
29.9.2005 15:40

Beu

Re: Re: Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
pepo, pravdepodobne, kdybyvidel zbran,jako otec by zaovlal policii, podle me se ta zena s tim muzem hadala on to videl, prisel typka zklidnit a ten ho zastrelil... kazdopadne, hledej trosku logiku a never vsemu co je napsane,tak aby to zaujalo poznornost,jak media casto cini.
0/0
29.9.2005 15:56

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
Mas castecne pravdu. Nikdo nevi, jak se to presne stalo. Teda aspon jsem to nikde necetl. ta zenska, kterou ohrozoval snad musela vypovidat a podle toho bych si udelal obrazek. Jisteze ten clovek udelal neco mimoradneho, ale pripada mi, ze se toho chytli nekteri lide jako afery CZT a chteji z toho vytriskat politicke body, viz. Karasek. Jak jsem rekl uz vicekrat, cin je to zasluzny, ale neznam podrobnosti, tak s vyznamenanim nesouhlasim. Radsi at te manzelce daji nejake kacky navic a ostatnim pozustalym po takovych akcich taky. Vyznamenani se nenaji a decka neoblecou..
0/0
29.9.2005 16:04

Beu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
jsem pro podporu jeho rodiny,at se zalozi fondy pro obeti nasilnych trestnich cinu...ale musi se zacit daleko driv,osvetou, vyznamenim treba...aby se to neopakovalo
0/0
29.9.2005 16:08

pepe1000-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Takze dalsi clanek
Vyznamenani je symbolicke gesto, ktere nic neresi. S tema fondama a podporama souhlasim. Jenze nasi zakonodarci si mysli, ze ziji v mirumilovne spolecnosti, kde grazlove neutikaji do zahranici a nemaji zajem je dopadnout, pac by zavedli odmeny za hledani a dopadeni zlocincu, nebo prave tyhle odmeny a fondy pro pozustale. Jenze jich se to netyka, pac ochranku ma kdejakej potentat, protoze by nam mohl byt ukradenej..
0/0
29.9.2005 16:15

M05

Určitě ano
Je nutné veřejně ocenit tento statečný čin, ale je také nutné, aby rodiny pozůstalých dostávali nějakou rentu, která by jim umožnila důstojný život bez živitele rodiny a nikoliv jen živoření.  
0/0
29.9.2005 14:57

Qvark

není hrdina jako hrdina
Si představte, když ten šmejd Velíška postřelil a dal se na útěk, že by se našel odvážný občan, který by toho šmejda legálně drženou zbraní zastavil a třeba i zabil. Tento nesporně také hrdina by ale podle zákonů nyní bručel  ve vazbě.
0/0
29.9.2005 14:43

utanův stín

Re: není hrdina jako hrdina
Hele, Zorro, tohle evidentně není diskuse pro tebe. Co zkusit nějaké stránky typu "Máme právo na svou zbraň"?
0/0
29.9.2005 14:45

M05

Re: není hrdina jako hrdina
Jsem toho právního názoru, že nikoliv, při posuzování možné viny by byly brány na zřetel důvody, které k tomuto jednání předcházely.
0/0
29.9.2005 14:59

Beu

Re: není hrdina jako hrdina
to je otazka primerene a neprimerene obrany...kdyby se rozbehl,zarval,odhod zbran nebo strelim a on byho neposlechl,prestoze je to obcan,ma pravo nekomu omezit osobni svobodu, v pripade,ze by se citil ohorzen, klidne muze strilet,ale ne do hlavy,ale na nohy atd...
0/0
29.9.2005 15:04

Macchiavelli

Ne kdyz uz ten druhy utika
a uz bezprostredne nikoho neohrozuje. Bohuzel takhle jsou ty zakony zku..eny
0/0
29.9.2005 15:26

Leontynka 73

Re: Re: není hrdina jako hrdina
Hm , k tomuhle se vyjadřoval njěaký Kp. ..bohužel jméno už si nepamatuji , učí teď na policejní akademii,a doslova řekl !! "Zákon , tu hraje v těchto případech pro toho , kdo napadl , pro agresora, jsem pro, aby tomu bylo u nás jako v USA, kde při  obraně se nezkoumá zda se bránil přiměřeně či ne . A střená zbraň je tam jako obrana povolena.
0/0
29.9.2005 15:30

utanův stín

Re: Re: Re: není hrdina jako hrdina
Tady taky, Leontýnko. Trošku si zateoretizuju. Kdyby toho násilníka zastřelil ten druhej kluk, co se s Velíškem zajímal, jestli není nějaký problém, byla by to, podle mého laického názoru, naprosto jasná nutná obrana.
0/0
29.9.2005 15:33

Leontynka 73

Re: Re: Re: Re: není hrdina jako hrdina
Nevím , asi by šlo o to , kdo by vystřelil první ....pravděpodobně by se to dlouze zkoumalo....
0/0
29.9.2005 15:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.